Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • thyeby

    őstag

    válasz bim #26455 üzenetére

    Tulajdonképpen én csak az elméletet írtam le.
    Minden gépnek kiszámítják a tervezők jobb helyeken, hogy milyen szalagszélességig használható. Lehetséges, hogy a te gépedet vékonyabb szalagokra hegyezték ki. Ettől magába véve nem kell berosálnod. Jómagam pl 16-os, 20-as lappal simán vágok a Makitával akár 15 centi vastagságot is - gyorsabban, könnyebben és szebben, mint a régebbi gépemen a 35-ös szalaggal. Próbálkozz azzal, hogy teszel fel Boronkay-féle szalagot keskenyebbet, amit még szépen visz a gép. Azért ezt a műhelyt mondom, mert ultravékony, edzett fogcsúcsú szénacél szalagot kapsz ott kifejezetten sporttársi áron. Sokat fűrészelek szalaggal, de akár két évet is megy egy ilyen szalag nálam. (Lagutóbbi bő egy év után csak azért került le, mert siettemben elfűrészeltem vele egy fában levő csavart is. Drága kapkodás volt.)

    A képről nem tudtam eldönteni, hogy gumi, vagy parafa bandázs van a keréken. Ha gumi, akkor megintcsak a Boronkay műhelybe irányítalak, hogy csináltasd meg velük, szerintem ilyesmit is elvállalnak - gondolom én, ha a gyalu szállítóhengerének a gumiját megoldják, akkor ezt is. Ha parafa bandázsod van, akkor azt magad is ki tudod cserélni. Régit lekaparod, újat felragasztod palmafix-el. 20 percbe belefér, ha nem vagy tökölős fajta. De a parafa nem lesz dombhátas, azt csak sima verzióban lehet kapni. (Van jobbféle parafa direkt erre a célra gumiőrleménnyel dúsított.) Az említett dombhátat nem tudom, miként lehetne ügyesen kialakítani parafából. Talán járó keréknél nagy türelemmel lecsiszolgatni a széleit? :F

    Másik dolog, hogy régebbi gépeken, amiken a keréken a bandázs nem dombhátas, hanem sík, az asztalosok előszeretettel úgy állították be a kerékdőlést, hogy a szalagon a fogcsúcsok lelógjanak a kerékről. Annak okán, hogy akkor a kihajtogatás marad egyforma, és nem dolgozódik féloldalassá. De szerintem nem igazán jó módszer volt ez, mert könnyen a szalag berepedezéséhez vezethetett az egyenlőtlen terhelés miatt. Domború bandázsnál a fogak fekhetnek a gumin, és a szalag önbeáll a kerék közepére automatikusan. Ez a legegészségesebb megoldás.

    Több fa van, mint asztalos!

Új hozzászólás Aktív témák