Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • thyeby

    őstag

    válasz pali923 #17838 üzenetére

    Igen, így már értelek.
    Gondolkodtam ma napközben, hogy én hogyan oldanám meg az asztalodat, de nem jutottam dűlőre magamban. Azért, mert időigényes is, és drága is egy jó asztal elkészítése - és most nem is egy Soká-féle öntvényre gondoltam.
    Az az igazság, hogy én úgy vagyok az ilyesmivel, hogy ha már csinálom, akkor szeretem úgy csinálni, hogy nagyon sokáig ne kelljen visszatérni rá. Tehát inkább dolgozok vele többet, és inkább fizetek hozzá többet.

    Nehéz pontos síkot készíteni. Minél nagyobb a mérete, annál nehezebb. De nem lehetetlen. Hogy milyen vastag legyen, arról már volt egy diskurzus, és hiszek mdk01-nek, pedig akkor csak egy maróasztal méretről volt szó. A nyír, az puha, hamar kopik. Ha rétegelt lemez, akkor már legyen bükk szerintem. Egy tábla textilbakelitér majd kétszer annyi pénzt kellene kiadnod, mint amennyiért ezt a felújításra szoruló fűrészt vetted.
    Ahhoz, hogy ne lobbanjon az asztallap, alulról alkalmas merevítést készítenék rá feszültségmentes keményfából, és ezt garantáltan sík felületre szorítva ragasztanám fel a "járófelület" alá.
    Speciali írta, hogy nyeklik-nyaklik az egész hóbelevanc. Akkor tehát újraépíteném az egészet. Valami hasonló módon - stílszerűen fából - ahogyan az asztalos gyalupadokat építik.
    Láttam Matthias-tól egy egyszerű, de erős asztal építéséről egy rövid, jól érthető videót, amin bemutatja, hogy miként oldható meg hobbista szerszámokkal is korrektül. Ha nem felejtem el, majd belinkelem Neked, hátha ihletet merítesz belőle.

    Jimy_l úgy látom, megírta, hogy ő miként oldaná a korrekt billentést meg. Járható útnak gondolom, ha kellően akkurátusan fogod kivitelezni.

    Az asztal emeléssel viszont szerencsésebb vagy olcsóbb pénzért, mint én a Güdével. Egyrészt azért, mert nekem nem is menetes orsó intézi az emelést, hanem mezei metrikus menet, másfelől pedig úgy tűnik, hogy kellően kemény anyagokból oldották meg a lényegi részeket. (Azt ugyan nem sikerült megértenem, hogy mi a xarért kellett épp ott elvéknyítani az anyagot - még ha kemény anyag is - ahol a legnagyobb terhelést kapja szegény belső menet? :F ) Szóval szerintem ezt hagyhatod így, ahogy van, tartósnak tűnik. Ha meg nem, hát sokkal egyszerűbb a cseréje később - pláne, ha kapsz az Aldi szervizétől ilyen alkatrészt készen. Nekem sajnos egy árva mezei puha horganyzott anya volt pontheggesztéssel a burkolathoz taknyolva, és azt kellett megoldanom.
    Alkalmanként ne mulaszd el megzsírozni legalább litonzsírral, de ha van kéznél grafitos zsír, az még tovább szolgál. (Ilyen grafitos zsírt marékszám tudtam régebben bányászni a vasúti váltókból, amit azok már úgyis kipréseltek magukból, mert igen bőkezűen balzsamozták akkori TMK-sok. Hogy ma miként van, nem tudom.)

    Több fa van, mint asztalos!

Új hozzászólás Aktív témák