Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #65675776

    törölt tag

    válasz Rommel6600 #1618 üzenetére

    Haditechnika 2003/3 81-82.oldal. Itt aránylag részletes leírást találhatsz a T-72 motorjáról. Egyébként cikksorozat, a 2003/2-4-ig terjedő számokban olvasható. (Ha jól tudom az Abrams gázturbinája is mindenevő.)

    csibor: Azért a Sherman-t se kell annyira lenézni mint szokták. Itt is alkalmazták a döntött páncélzatot, a vegyesen öntött/hegesztett szerkezetet. A futómű egy kicsit bonyolultra sikeredett. A 75mm-est leszámítva kitűnő ágyúkat építettek bele (bizony az amerikai 76mm-es hasonló teljesítményű volt mint a KWK-40, az angol 17 fontos -amit a Firefly változatokba építettek- a KWK-42-höz hasonló teljesítményt nyújtott). Létezett dízelmotoros változat, az M4A2. Viszont az amerikai vezérkar hozott egy döntést, miszerint csak benzinmotoros hk-kat állítanak szolgálatba. Úgyhogy a több mint 9000 legyártott A2-es pár darabot leszámítva a ruszkikhoz került, akik nagyon is szerették. A lőszerek robbanását elkerülendő több változat vizes lőszertárolóval épült (a típusjelzésben erre utal a W). Hogy melyik jobb a T-34 vagy a Sherman? Természetesen a Panther!;] Koreában szembekerült egymással a két típus (mármint a T-34 és a Sherman) és a Sherman bizonyult jobbnak. Pedig a koreaiak/kínaiak a T-34/85-öt használták! A Shermannak nem létezett ezzel egyenértékű harckocsi változata akkoriban.

    [Szerkesztve]

  • csibor

    őstag

    válasz Rommel6600 #1618 üzenetére

    Én inkább ugy fogalmaznák hogy müszakilak kevésbé felkészült embereknek készült a tömeggyártás maximális figyelembe vételével.

Új hozzászólás Aktív témák