Százmillió mobilt szállíthat le idén a Huawei

304 millió okostelefont szállítottak le a gyártók 2015 második negyedévében, amely 1,9%-os növekedést jelent az év első három hónapjához képest, számolt be a TrendForce. Ez hatalmas szám, azonban a nemzetközi kutatócég koránt sem optimista a számokat látva: az év egészére levetítve úgy számolják, hogy a piac mindössze 8,2%-kal bővül a tavalyi, 26,5%-hoz képest, azaz az ilyen kütyük térnyerése lelassul, ami elsősorban a tradicionális gyártókat érintheti kellemetlenül. Azok közül is leginkább a Samsungot, míg az Apple iPhone-ok népszerűsége töretlen maradhat.

Az Európába is ellátogató Honor 7 komolyan hozzájárulhat a Huawei éves sikeréhez
Az Európába is ellátogató Honor 7 komolyan hozzájárulhat a Huawei éves sikeréhez

A Samsung csúcskészülékei nem fogynak olyan jól, mint remélték, ám az igazán nagy konkurenciát a kínai alsó- és középkategóriás eszközök jelentik. A Huawei különösen erős, és nem csak a Kínai Népköztársaságban, hanem világszerte, ugyanis a hagyományos értékesítési csatornák mellett a szolgáltatói partnerekkel is erősödtek a kötelékeik, és ne feledkezzünk meg a Honor sikereiről sem. Éppen ezért a Huawei lehet az első olyan kínai márka, amelyik egy évben százmillió okostelefont leszállít, ezzel egyébkén jócskán beelőzve a Xiaomit (70 millió) és a Lenovót, amely a mobilpiacon visszacsúszott a hatodik helyre, hiába a Motorola felvásárlása. A Huawei 40%-os erősödése az éves leszállítások tekintetében különösen jól hangzik a Lenovo 20-30%-osra becsült visszaeséséhez viszonyítva. A Xiaomi előretörése lelassulhat, 15%-kos bővüléssel, míg az Oppo és a Vivo lendületben maradhat, 30%-kal több okostelefont leszállítva 2015-ben, mint egy évvel azelőtt.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés