A Xiaomi ismét az élen Kínában

Hirdetés

A kínai a világ legnagyobb mobilpiaca, ezért a globális eladási trendek statisztikáit is jelentősen befolyásolja, hogy a népes országban melyik márkának hogyan fogynak az okostelefonjai. Fél éve nagyot fordult a világ, amikor az iPhone 6 és 6 Plus sikerének köszönhetően az Apple elhappolta a népköztársaságban az első helyet a paci részesedés tekintetében az olcsó, ám jól felszerelt készülékeiről ismert Xiaomitól. Ennek most vége, legalábbis egyelőre, és nem csak a Xiaomi húzott bele.


A Mi Note-nak is köszönheti a Xiaomi, hogy a Canalys szerint ismét az élre került a piaci részesedés tekintetében [+]

A Canalys elemzői vállalat által közzétett adatok szerint a június végéig tartó periódusban a Xiaomi tudhatta magáénak a piac legnagyobb, 15,9%-os szeletét, míg a Kínai Népköztársaságban és nemzetközi vizeken is beleerősített Huawei 15,7%-os részesedést tudott felmutatni, ami 48%-os fejlődést jelent az egy évvel korábbi adatokhoz képest. Ezzel az Apple a harmadik helyre szorult. A cupertinóiakat a Samsung és a Vivo követi, azaz a Canalys szerint a Lenovo nincs a kínai piac legnagyobb öt szereplője között a részesedési statisztikák alapján. Bár a Xiaomi ismét a csúcson van, az elemzői vállalat szerint a közeljövőben hatalmas nyomásra kell számítania legfőbb riválisai részéről, így ezt az előnyös pozíciót nem lesz könnyű megtartania.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés