Harmadával csökkent a Samsung piaci részesedése Kínában

A Samsung sokáig az alsó- és középkategória koronázatlan királya volt, de a felsőkategóriás eladásokra sem lehetett panasz. A koreaiak még mindig piacvezetők az értékesített okoseszközök száma alapján, azonban több fronton is beleerősített a konkurencia, ami az ázsiai régióban érintette a patinás vállalatot a legérzékenyebben, főleg a legnagyobb piacon, a Kínai Népköztársaságban. Itt ugyanis remek árazással és jó felszereltséggel hódítanak az olyan helyi gyártók, mint a Xiaomi, a Meizu, a Coolpad, a Lenovo vagy a Huawei, és bizony nem ritkán a Samsungtól hódítanak el vásárlókat.

A CCID Consulting felmérései szerint a fenti változások olyan mértékűek, hogy a Samsung kínai piaci részesedése a 2014 januári 20 százalékról októberre 13,7 százalékra esett vissza, azaz a koreaiak elvesztették részesedésük egyharmadát. A CCID Consulting megfigyelte továbbá, hogy a világ legnépesebb országában alábbhagyni látszik a piaci fejlődés lendülete, így minden rivális által eladott készülék kellemetlenül érinti a Samsungot, így például az Apple iPhone 6 és iPhone 6 Plus remeklése. A Samsung éppen ezért portfóliója frissítésén dolgozik, Kínában már piacon van a fémházas Galaxy A3 és A5, hamarosan pedig érkezik az A7 is, emellett más készülékek is elstartolnak hamarosan a koreaiak logójával.

Előzmények

Hirdetés