- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Honor Magic V2 - origami
- Akciófigyelő: OneSport OT05 bringát lehet nyerni
- Mobilhasználat külföldön
- OnePlus 7T Pro - árban is a csúcson
- Google Pixel topik
- Huawei P40 Pro - kilökték a célegyenesben
- Akciófigyelő: Már 70 ezer forint alatt a Xiaomi felmosni is képes porszívója
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
Hirdetés
-
Premier előzetesen az Elden Ring: Shadow of The Erdtree
gp A minap befutottak az első tesztek is, amik szinte csak pozitívakat írnak a DLC-ről.
-
Fülhallgatók is érkeztek a Reno12 szériával
ma És persze az Oppo okosórája is, lásd előző bejegyzés. A muzikális élményt az Enco X3i és az Enco Air4 Pro szolgáltatja.
-
Az USA tisztifőorvosa figyelmeztető címkét ragasztana a közösségi médiára
it Figyelmeztető címkéket szeretne látni az USA tisztifőorvosa a közösségi médiában, ami főleg a serdülők számára lenne emlékeztető a platformok súlyosan káros hatásairól.
-
Mobilarena
Telekom (vezetékes telefon, IP / kábel / műholdas TV, xDSL / kábel / optinet)
Figyelem! Fontos!
Felhívnánk mindenki figyelmét, hogy, aki hatósági karanténban vagy önkéntes karanténban van, esetleg beteg, köhög, lázas stb, annál sem a hibajavítás, sem a létesítés nem fog megtörténni, hanem halasztásra kerülnek!
Kérlek titeket, csak akkor hívjátok a szerelőket ha tényleg semmi bajotok nincs (bár ez sem garancia semmire)!
Új hozzászólás Aktív témák
-
snyper990
őstag
válasz
mester1102 #155395 üzenetére
Az alapbeállításokkal is tudnia kellene a szolgáltató által meghatározott „rendes körülmények között” elérhető sebességet. Valószínűleg nem a beállításokkal van baj.
Miután megírod a modem jelszintértékeit, pár kérdésre még válaszolhatnál, hogy teljesebb képünk legyen a szituációról:
Milyen csomag van előfizetve? Milyen hardver van a gépedben? Használsz saját routert?[ Szerkesztve ]
-
snyper990
őstag
válasz
nyikszi #155412 üzenetére
Mit értesz ez alatt? Hogy CGNAT alól ki tud-e venni a szerelő, vagy csak az ügyfélszolgálat? Alapból, bekötéskor nem nagyon szoktak NAT mögé tenni (csak meglepetésszerűen, általában pont a „legjobbkor”
). De szerintem a szerelő is be tud telefonálni, lehet, hogy még gyorsabb is, de az ügyfélszolgálat is viszonylag gyorsan megoldja általában, ha szükség lenne rá. De valószínűleg nem lesz rá szükség.
#155415 hawyka: Elég hülye helyzet. Még ha sikerülne is meggyőzni az utcabelieket, hogy mégis egyezzenek bele, a szolgáltató valószínűleg nem fog ismét nekiállni szerintem, különösen nem a saját költségén. Ha meg valamilyen csoda folytán mégis, ki tudja, mennyi idő, mire meg is valósul.
Szerintem kérdezz rá a szolgáltatónál, hogy ilyen esetben mik a lehetőségek. Ők fogják tudni legpontosabban megmondani. -
snyper990
őstag
válasz
bozsokiandra #155445 üzenetére
Mire alapozod, hogy „úgyis fenntartják a műhold kapacitást”?
-
snyper990
őstag
válasz
bozsokiandra #155447 üzenetére
Lehet, hogy olcsóbb potenciálisan elveszteni párezer előfizetőt, mint csak miattuk fenntartani a műholdas szolgáltatást. Nem tudhatjuk.
Ráadásul sok helyen nincs is alternatíva, és sokszor pont az ilyen helyeken nem sietnek a hálózat modernizálásával.
Felénk még a UPC kezdett optikát kiépíteni a meglévő koax helyett (bár ott az oszloptól a házba még koax jött), utána nem sokkal megjelent a Digi is, és az is kiépítette az optikai hálózatát, majd hamarosan a Telekom is optikára fejlesztett. Utóbbi több mint 2 éve történt, de a DSL hálózata is működik vele párhuzamosan, még mindig.#155448 Kicsirics77: Azok a címek csak az ONT-re vonatkoznak (kb. bármelyik netes kereső meg tudja neked mondani, melyik micsoda). Viszont ott van a prefix is, amit kiad a klienseknek, az alapján azoknak is kell lennie IPv6 címeiknek. Saját routerrel is lehet használni az IPv6 protokollt a Telekom hálózatán, IPv4 mellett is. Viszont a kérdés jellegéből következtetve nem árt kicsit jobban utánaolvasni a dolognak, mielőtt belevágsz. Jó kiindulási alap lehet pl. a témának megfelelő topik olvasása (pl. otthoni hálózatos topik, vagy a Mikrotik topik)
#155452 vacs: Egyszerűbb, ha direktbe egy géphez/laptophoz csatlakoztatod as Asust a bekonfigurálás idejére. Ha csak wifi miatt kell, a legegyszerűbb AP módba állítani. A továbbiakról pedig szintén a megfelelő topikban érdemes informálódni (pl. otthoni hálózatos topik)
-
snyper990
őstag
válasz
Locutus #155456 üzenetére
A hatótávnövelőket felejtsd el ezen a szinten. Több problémát okoznak, mint ahányat megoldanak. Mesh rendszerben gondolkozz inkább.
Annak viszont neked kell utánajárnod, hogy milyen lenne számodra a legjobb, és/vagy mi fér bele pénzügyileg. Tudom ajánlani neked is az otthoni hálózatos topikot, bár a Telekom által árult Kaon rendszerrel is jók a tapasztalatok. Utóbbival kapcsolatban itt a topikkeresővel találhatsz információt, illetve a Telekom honlapján.[ Szerkesztve ]
-
snyper990
őstag
válasz
Locutus #155461 üzenetére
Ha powerline adapter, alapból meg sem fogja közelíteni a kívánt sebességet.
Ha csak sima wifis hatótávnövelő, valószínűleg még azt a sávszélt is megfelezi, ami odáig eljut. Sz@rból nem lehet várat építeni. Ha ott már csak egy alacsonyabb sávszél érhető el a csökkenő térerősség miatt, attól gyorsabb hálózatrészt megnövelt térerő mellett sem fogsz tudni létrehozni. Nem véletlenül hívják annak, aminek: hatótávot növel, nem sebességet.
Sima AP-vel meg külön wifi-hálózatot hozol létre, ráadásul nem lesz gördülékeny a váltás a 2 hálózat között.
Normális sávszélességű, nagy lefedettségű wifi-hálózathoz mesh kell, méghozzá lehetőleg Ethernet backhaullal.
De ez itt nagyon off.[ Szerkesztve ]
-
snyper990
őstag
válasz
sakal83 #155464 üzenetére
Szia!
Tudtommal egyik szolgáltató sem tud elérhetővé tenni más szolgáltató hálózatán klasszikus értelemben vett szolgáltatást.
Vannak OTT szolgáltatók, akik viszont igen. Ilyen tévészolgáltatást nyújt itthon a pl. a Direct One, a Sweet TV és a Yettel TV. Lehet, hogy van több is, én csak ezekről tudok. Viszont utána kell olvasni, hogy okostévés app elérhető-e hozzájuk, vagy csak okostelefonon/tableten/számítógépen elérhető (mint pl. a Telekom TV Go-ja)
És azt is figyelembe kell venni, hogy mivel ezek OTT módon szolgáltatnak, a szolgáltatás igénybevétele (azaz amikor megy az adás valamelyik eszközödön) az internetkapcsolatod szabadon felhasználható sávszélességét csökkenti -
snyper990
őstag
válasz
snyper990 #155466 üzenetére
„egyik szolgáltató sem tud elérhetővé tenni más szolgáltató hálózatán klasszikus értelemben vett szolgáltatást”
Jobban belegondolva külön megállapodással lehetséges (pl. Voda sok helyen szolgáltat Telekom-hálózaton). Nem tudom, hasonló megállapodás van-e a Vidanet és a Telekom között. Ha tippelnem kéne, akkor nincs, mivel tudtommal amelyik területen az egyik szolgáltat, ott a másik nem. De javítsatok ki, ha rosszul tudom. -
snyper990
őstag
válasz
golfvariant #155472 üzenetére
Tudtommal a műsorinformációk - az adás-streammel ellentétben - interneten keresztül jön, azaz ha az bejön, internetkapcsolata van, így nem IP-probléma. Valami az IGMP-konfigurációval nincs rendben szerintem. A boxot direktbe a HGW-hez csatlakoztatni nem opció?
-
snyper990
őstag
válasz
golfvariant #155476 üzenetére
Akkor valami timeoutol, amire már megtaláltad a megoldást: olyankor újra kell indítani
[ Szerkesztve ]
-
snyper990
őstag
válasz
smiti #155479 üzenetére
Azért mondjuk egy Google-értékelést lehet, hogy megér a kecskeméti üzletben történt eset. Hátha hoz valami változást, vagy ha más nem, legalább akik odamennének, tudnak tájékozódni, hogy mire érdemes figyelni, ha nem akarnak úgy járni, mint Te.
Persze akkor már a szolnoki is megér egy dicséretet[ Szerkesztve ]
-
snyper990
őstag
válasz
piero86 #155486 üzenetére
Akkor légy szíves vedd a fáradságot, és olvass utána a dolgoknak. Ez itt off topik, igazából nincs köze a szolgáltatáshoz. Az otthoni hálózatos- és a bittorrent topikok jó kiindulási pontok, a topikkeresőkkel és bármelyik ismertebb internetes keresővel minden szükséges információt megtalálsz (bár a saját router használata/PPPoE passthrough/NAT témakörök itt is számtalanszor ki lettek tárgyalva, szóval lehet, hogy ennek a topiknak a keresőjével is megtalálsz minden szükséges információt).
[ Szerkesztve ]
-
snyper990
őstag
válasz
barnibooo #155488 üzenetére
Hiába kapcsolja be, ha a saját routere is routol. Akkor abban is be kellene, de abban sem vagyok biztos, hogy alhálózatok közt is működik. Lehet, hogy csak kliens-router viszonyban megy.
De egyébként sem ajánlott az UPnP használata a biztonsági kockázatai miatt.[ Szerkesztve ]
-
snyper990
őstag
Elég nehéz lesz így megtalálni a hibaforrást. Saját router vagy segít, vagy nem.
Más böngészővel, kikapcsolt reklámblokkolóval próbáltad? Úgy is fennáll a jelenség?
Saját routereden csináltál gyári visszaállítást a szolgáltatóváltás óta?
Mindenesetre ha meg akarod keresni az okát, érdemes metodikusan nekiállni. Mindent lecsatlakoztatni az ONT-ről egy gépet leszámítva, lehetőleg azzal közvetlenül az ONT-hez csatlakozva kábellel, azon pedig bootolni egy Linux Live Sessiont (ha idegen a Linux világa, tudom ajánlani a Linux Mint-et, talán az áll a legközelebb a Windowshoz felhasználói felület terén), hogy a gép szoftveres/konfigurációs problémáját is ki lehessen zárni, aztán megnézni, hogy ebben a felállásban is megvan-e a hibajelenség. Ha igen, akkor valahogy el kell érni a szolgáltatónál, hogy igenis keresse meg a hiba okát. Ha viszont ebben a felállásban nincs jelen a hiba, valószínűleg a te hálózatodban van a hibaforrás. Onnantól kezdve egyesével vissza kell csatlakoztatni az egyéb hálózati eszközöket/klienseket, és mindegyik után megnézni, hogy előjön-e a hiba. Amelyik csatlakoztatása után előjön, valószínűleg az okozza.#155495 madgie: Ha a
Failed to send to ff02::1%wlnet_guest@br-wlnet_guest (Permission denied)
A default route is present but there is no public prefix on wlnet_guest thus we don't announce a default route!
hibákra gondolsz, azok nincsenek összefüggésben az általad tapasztalt hibajelenségekkel. Mindenkinél megvannak, ahol ugyanaz a típusú HGW van, és az előfizetők túlnyomó többségénél semmi probléma sincs ezekkel az eszközzel. De ez is ki lett már itt tárgyalva számtalanszor.#155496 golfvariant: Nemrég már feltetted ugyanezt a kérdést, az IP-vel kapcsolatos részére választ is kaptál...
[ Szerkesztve ]
-
snyper990
őstag
Ugyanabban a tartományban oszt IP-ket az ONT, mint az előző szolgáltatói eszköz osztott? A megfelelő porttovábbítási szabályokat létrehoztad az ONT-n? Valamelyik kliensnek állítottál statikus IP-t magán a kliensen?
Az, hogy „kommunikációs csatornától függetlenül” fennáll a probléma, nekem azt sugallja, hogy valamilyen konfigurációs gubanc lehet.
Az a baj, hogy elég komplex a hálózatod a tippelgetéshez meg vaktában lövöldözéshez. Gyorsabb és biztosabb az ügy felgöngyölítése és az esetleges hibaforrás megtalálása, ha úgy kezdesz neki, ahogy leírtam. Akkor kiderül, hogy valamelyik eszközöd okozza-e, ami kihat az egész helyi hálózatra. Addig szerintem nem lehet kizárni ezt a lehetőséget sem.
Csak ezzel is ott tartunk, hogy innentől inkább illene az otthoni hálózatos topikba, ahol több, a témában jártasabb felhasználó is el tudná mondani a véleményét/ötleteit -
snyper990
őstag
válasz
Markizmark #155507 üzenetére
Szia!
Hivatalosan nem.
Sideloadolni biztos lehet, kérdés, hogy működik-e. Ha tippelnem kéne, szerintem nem (még egy sima webböngészőből sem megy Linux alatt), de ki kell próbálni, és kiderül -
snyper990
őstag
válasz
rumos XIII #155560 üzenetére
Másik szolgáltató nem elérhető? Vagy mindenképp ragaszkodnál a Telekomhoz?
#155566 Essejó: 220/20 Mbit egyszeri 170 ezer + havi 17 ezer... -
snyper990
őstag
válasz
garga01 #155572 üzenetére
Biztos, hogy van valami technológiai oka is. Az, hogy nem az interneten keresztül jut el a boxokhoz az adás, nem azt jelenti, hogy az adás streamje nem igényel sávszélességet, csak azt, hogy más „csatornán” keresztül jut el az előfizetőkhöz, mint az internet-adatforgalom. A kérdés az, hogy azok az eszközök, amik ezt a multicast adatfolyamot kezelik, egyszerre mekkora sávszélességet/hány párhuzamos adatfolyamot tudnak kezelni (plusz erre jön a multicast requestek kezelése, az egyes adatfolyamokra feliratkozás/leiratkozás bekapcs/kikapcs/csatornaváltás során minden egyes, az adott node-on lévő kliens esetén). Legjobb esetben, ha minden boxon ugyanaz a csatorna menne, elegendő lenne egyetlen csatornányi sávszélesség is, és így nyilván nem kellene a boxok számát korlátozni. Viszont a valóságban ahány csatorna, annyiszor egy csatornányi sávszélességet/adatforgalmat kell tudni kezelnie a rendszernek (plusz ahány kliens, annyi kapacitás a multicast requestek kezelésére). Ezt egyelőre valószínűleg nem tudja a rendszer garantálni minden egyes előfizetői végpontig.
Hogy a valódi fizikai korlátja hol van a rendszernek, és ebből kifolyólag mekkora része valóban lehúzás a 3-mas korlátnak, azt max. belsősök tudnák megmondani. De elég biztos vagyok benne, hogy nem 100%-ig lehúzás, illetve abban is, hogy bonyolultabb a dolog, mint ahogy az a laikusoknak tűnhet -
snyper990
őstag
válasz
hódmaci #155589 üzenetére
Attól függ, mikoriak a csomagjaid. Ha viszonylag frissek, akkor valószínűleg simán átkötnek optikára, és az internetkapcsolatod sebességén kívül nem lesz más változás. Nagymamámnál karácsony előtt léptük meg ugyanezt, semmi probléma nem volt.
Ha régebbiek a csomagok, lehet, hogy megpróbálnak újabb tévécsomagba terelni (lehet, hogy csak az internetcsomag módosítása nem megoldható technológiaváltáskor, vagy ráfogják, hogy nem megoldható). Itt leginkább az új csomag ára a kérdéses, de ha mindenképp váltani szeretnél, lehet, hogy nem lesz más választás.
Viszont az szerintem megoldható, hogy ne kelljen váltani az androidos platformra, ha nem szeretnél (ha meg vagy a mostanival elégedve, illetve nem hiányoznak az új platform funkciói, akkor nem biztos, hogy érdemes váltani). Ezt mindenképp kérdezd meg megrendelés előtt az ügyfélszolgálattól.
Saját router használatához az ONT admin felületén be kell kapcsolnod a PPPoE passthrough opciót, és onnantól ugyanúgy használhatod a saját routered, mint eddig (meg kell benne adni a PPPoE adatokat, de mivel a DSL is azt a protokollt használja, lehet, hogy azok is a régiek maradnak, és semmit sem kell módosítani a saját routerben; de azért biztos, ami biztos alapon kérd el ezeket az adatokat a szerelőtől).
Amúgy nem szokott probléma lenni az ONT-kkel sem, úgyhogy az is nyugodtan használható routerként, az esetek túlnyomó többségében nem jelent semmiféle hátrányt a saját router használatához képest (persze nyilván ez egyéni igényektől is függ). Illetve ellenőrizd a saját routered képességeit, hogy tudja-e kezelni, ki tudja-e használni a gyorsabb kapcsolatot (a legkisebb csomag optikán 250 Mbites, egy 100 Mbites router nem fogja tudni kihasználni)[ Szerkesztve ]
-
snyper990
őstag
válasz
updog #155599 üzenetére
„frissítéskor még több”
A régi box gyorsabban frissült? Telefonodon mennyi idő egy firmware-frissítés?Milyen az internetcsomagod és melyik típusú box van nálad? Nálam 150/50 optika és régebbi, AV csatlakozós SDMC box van. Áram alá helyezéstől 55 másodperc múlva megy az adás, képpel-hanggal, 10 másodperccel később pedig bejön a teljes funkcionalitású EPG. Lehet, hogy nálad nem stimmel valami a rendszerrel, a +1 perc EPG-betöltés alapján.
Lehet, hogy én vagyok régimódi, de nekem 1 perc belefér, hogy megvárjam, amíg egy komplexebb, nagyobb funkcionalitású rendszer feláll. Ha valamit nézni akarok, számolok ezzel és legalább ennyivel hamarabb kapcsolom be a boxot. 1 perc meg tökéletes arra, hogy az ember igyon egy pohár vizet a konyhában#155604 Díjnet-Telekom vonatkozásában lehet valami zavar az erőben. Elég gyorsan visszaigazolták a T-s regisztrációt a Díjnettől, mikor nagymamám előfizetését regisztráltam, viszont nem jelentek meg a számlák a Díjneten, csak a Telekom felületén. T-s Chaten rákérdeztem, hogy mi a helyzet, azt írta az ügyfélszolgálatos, hogy a Díjnetet keressem a hibával. Írtam a Díjnetnek, visszaírtak, hogy a Telekom hibája.👍🏻 Viszont valami történt a háttérben, mert azóta megjelent a Díjneten az új számla, amit természetesen már befizettem a Telekom oldalán, de kapom az értesítőket, hogy le fog járni a fizetési határidő... Szóval ennek még utána kell járnom, hogy ilyenkor mi van
[ Szerkesztve ]
-
snyper990
őstag
válasz
updog #155609 üzenetére
Igen, leszűrtem abból, amit írtál. Csak számomra furcsa negatívumként felhozni, hogy egy fw frissítés tovább tart egy átlagos bootnál, amikor 1) ez kb. minden számítástechnikai eszközre igaz és 2) igencsak ritkán fordul elő
Vodás boxot nem ismerem. Viszont az ő tévészolgáltatásukról sem csupa pozitív dolgot olvastam. Ráadásul az OTT, annak is vannak azért hátrányai.
Azért nem annyira faék egyszerű ez a cucc. Egy Mi stick, na az inkább.
Ne áramtalanítsd a boxot. Akkor ennek is pár másodperc kell csak.
Vagy ne is kapcsold ki egyáltalán, akkor egyből van adás a tévé bekapcsolásakor, ha inkább fizeted a feleslegesen elfogyasztott áramot, csak ne kelljen várni.
De ha ennyire nem jön be a szolgáltatás, bonts szerződést és válassz másik szolgáltatót. Ennyivel a szerződéskötés után még a kötbér sem vészes. Lehet jobban megérné neked, mint felhúzni magad 1-1 perc várakozáson. (Bár lehet, hogy jobb állapotban lenne az idegrendszered is, ha több vizet innál)
Az EPG-s dolognak tényleg érdemes lehet utánajárni, az a plusz 1 perc biztos, hogy nem normális. Esetleg megpróbálhatsz DNS-kiszolgálót váltani, hátha az segít (közel sem biztos, de az EPG tartalmának a címfeloldásain lehet, hogy gyorsít. Már ha nem hardcoded DNS-kiszolgálót használ az appon keresztül, nem tudom. Mindenesetre nálam kb. kezdetektől Google DNS van beállítva, és nincsenek ilyen jellegű problémáim.)[ Szerkesztve ]
-
snyper990
őstag
[ Szerkesztve ]
-
snyper990
őstag
válasz
Voice24 #155617 üzenetére
Szia!
4K-t tud, viszont Atmoshoz tudtommal HDMI ARC csatlakozó kell. Az nincs a boxon (de javítson ki valaki, ha tévednék).
Netflix kivételével úgy tudom, hogy rendesen futnak rajta a streaming appok. De lehet, hogy jobban jársz, ha olyan tévét veszel, amin van (e)ARC HDMI-kimenet, és inkább azon használod a streaming appokat. A box nem túl acélos. -
snyper990
őstag
válasz
mukkele #155635 üzenetére
Ez az otthoni hálózatos topik. A mobilosban lehet, hogy jobban fognak tudni segíteni
-
snyper990
őstag
válasz
tobias40 #155670 üzenetére
Ott van a hozzászólásában minden lényeges kulcsszó, amik segítségével bármelyik ismertebb keresővel megtalálod a válaszokat a kérdéseidre, ha okosodni szeretnél...
Amúgy én is elgondolkodtam nemrég, hogy építek egy ilyesmit. Kb. annyiből kijön, mint egy „gyári” NAS, de nem vagy kitéve a gyártó szeszélyeinek, moduláris (ergo javítható, bővíthető, fejleszthető), frissítésekkel sokkal naprakészebben tartható és elvileg simán elfut rajta egy rendes tűzfal (szintén OPNsense-re gondoltam) is pluszban
Viszont annak rendesen utána kell járni, az már más kategória. Úgy nem igazán működik a dolog, hogy megkérsz valakit, hogy írja le neked, mit hogyan kéne...[ Szerkesztve ]
-
snyper990
őstag
válasz
yogibear #155721 üzenetére
„Magyarán a user a hűség lejárta után is kedvezmémyes árat kapott (lásd te is), de már nem volt kötve a szolgáltatóhoz, bármikor leléphetett másikhoz...”
Más szemszögből viszont ezzel elméletileg nem pont arra ösztönzik a szolgáltatókat, hogy eleve úgy árazzák a szolgáltatásokat, hogy hűségidő lejárta után se akarjon az előfizető szolgáltatót váltani, illetve a hűségért cserébe olyan pluszt adjon, amiért mégis megéri azt meghosszabítani?
Az, hogy a gyakorlatban ez nem teljesen így működik, az már egy más kérdés.Egyébként nem teljesen értem az elmúlt napok topikbeli hozzászólásait. A termelésnek/szolgáltatásnak, eleve egy cég/vállalat fenntartásának, fejlesztésének költsége van. Amikor a dolgok megdrágulnak, az ezekben a költségekben is megmutatkozik, ezért lépéskényszerbe kerülnek (eltekintve az állami vállalatoktól, amik brutális veszteségek mellett is fennmaradhatnak, mert a hiányt betömik állami forrásból /ezzel ellustítva és hosszabb távon versenyképtelenné téve őket, lásd Posta/). Lehet szidni a vállalatokat, de ez régen sem volt máshogy (bár talán a vezetés bérezése régen nem volt ennyire kirívó, amiért jogosan illetheti őket kritika). Sőt, lehet szidni a kormányt is, a megszokott módon elvárni, hogy rendbetegyenek és kontrolláljanak mindent helyettünk, természetesen úgy, hogy nekünk jó legyen (bár a legtöbb ember nem fogja fel, hogy az ilyen dolgok túlmutatnak azon, hogy éppen mennyi pénz marad az egyén zsebében, hogy mi mire milyen - akár nem várt - hatással lehet, és hogy mindenkinek eltér a véleménye arról, hogy mi is az a „jó”).
Meg lehetne összefogni is, és közösen (pl. szakszervezetek segítségével) nyomást gyakorolni a munkaadókra bérrendezésért és normális munkakörülményekért. Csak ahhoz meg kellene tanulni kicsit túllátni az egyéni érdeken, a társadalomnak kicsit fel kellene nőnie. Illetve fejleszteni kellene az önálló, kritikus gondolkodásra való képességet. Csak hát ezek nehéz dolgok, ezért kb. senki sem hajlandó ebbe energiát fektetni, ráadásul a politikai rendszernek ez nem érdeke, mivel ilyen képességekkel rendelkező társadalomban nehezebb választást nyerni (lásd az oktatási rendszer helyzetét). Azért meg kellene dolgozni a politikusoknak, valódi, megalapozott terveket kellene előterjeszteniük és megvalósítaniuk, valódi eredményeket kellene felmutatniuk, a hibáikért felelősséget kellene vállalniuk... Nem optimális helyzet a politikai siker jelenleg széles körben elterjedt definíciójának eléréséhez[ Szerkesztve ]
-
snyper990
őstag
válasz
yogibear #155728 üzenetére
Tudom, hogyan volt régebben. Értem, amit írsz. Te nem gondoltad végig, amit én írtam.
Ha most nem akarnak előfizetőket veszteni a szolgáltatók, elvileg kénytelenek olyan listaáron adni a szolgáltatást, hogy a hűségidő lejárta után se legyen kedve váltani az ügyfélnek. Azaz a mesterségesen magasan tartott listaár + hűségkedvezmény helyett magát a listaárat tartja lentebb, ráadásul az egyén szabadon válthat, ha akar, mert nem kötik röghöz évekre olyan „kedvezményes” árakkal, amiken igazából amúgy is adhatná a szolgáltatást, mert azzal is nyereségesek (mivel feltételezhető, hogy aki ügyfelük, az meg fogja hosszabbítani a hűséget az alacsonyabb árért, így az ügyfelek túlnyomó többségénél ezzel a „kedvezményes” árral számolhatnak csak a bevétel előrevetítésekor). Illetve ha mégis magukhoz akarják láncolni az ügyfeleket, olyan ajánlattal kell(ene) előállniuk, amiért megéri meghosszabbítani a hűséget. Ez utóbbi látszólag már nem annyira éri meg nekik, szerintem - legalább részben - pont az alacsonyabbra kényszerített listaár miatt.
A költözés pont rossz példa, a szolgáltatás költöztethető hűségidőtől függetlenül, ha meg az új helyen nem elérhető a jelenlegi szolgáltatás, felbontható a szerződés hűségidő alatt is kötbérfizetési kötelezettség nélkül.
Összességében nem hiszem, hogy (a sok, valóban átgondolatlan és megalapozatlan, sokszor öncélú rendelkezéssel ellentétben) ez annyira hátrányosan érintené az ügyfeleket. Ha nem lenne ez a szabályozás, szerintem azóta már (látszólag) sokezerrel drágább lenne minden ilyen szolgáltatás, az előfizetők meg tapsikolnának a mostani árszintű „akciós” árnak, miközben a fejüket önkéntesen igába hajtva évekre elzárnák magukat a szolgáltatóváltás lehetőségétől. Mint régen.
A teszkós példáddal szemléltetve: régebben elhitették a vásárlókkal, hogy a narancs igazából nagyon drága, de most - a valódi árhoz közelebbi árszinten - „akciósan” adják, de csak akkor, hogyha jogilag kötelezi magát a vásárló, hogy egy meghatározott időtartamban csak és kizárólag náluk vásárol narancsot. A vásárló meg elhitte, hogy jól jár, sőt, annyira berögzült neki ez a gyakorlat, hogy évekkel a szabályozás után is visszasírja a régi módszert anélkül, hogy végiggondolná, hogy lehet, hogy hosszú időn keresztül az orránál fogva vezették (ha már te emlegetted itt az általánosan alacsony IQ-szintet, tessék, ez pl. egy elég jó példa rá szerintem).
A mostani szabályozással nem az akciós narancs lenne drágább, hanem a nem akciósnak kellene olcsóbbnak lennie, ha azt akarnák, hogy az emberek náluk vegyék a narancsot.#155729 Essejó: Bár eléggé megkérdőjelezhető, piactorzító húzás, addig talán nem akkora baj, amíg nem olyan árszinten kínálja a Posta a szolgáltatást, amivel a többi futárcég nem tud versenyezni (mivel az ebből eredő veszteséget majd betömik „állami” pénzből, AKA az adófizetők pénzéből, akik majd tapsikolnak neki, hogy de jó, majdnem olyan olcsó, mint a csirkefarhát, csak azt nem veszik észre, hogy a különbözetet meg közben az ő farzsebükből veszi ki hozzá a kormány; Plusz potenciálisan akár munkahelyek is szűnhetnek meg emiatt, de nem baj, mert jaj, de olcsón hozzák házhoz a rendeléseket).
Az megint más kérdés, hogy ezzel (is) a hazai webshopokat hozzák versenyhátrányba... De nem baj, a felszabaduló munkaerő majd elmegy gyári munkásnak. Nem mondhatja senki, hogy nincs elég munkahely...[ Szerkesztve ]
-
snyper990
őstag
válasz
makoss #155741 üzenetére
Miért zárna ki a tévénézésből? Próbáltad megrendelni náluk az IPTV-t, de elutasították? Mert ha nem, akkor nem áll meg jogilag az érvelésed, nincs alapja egy esetleges feljelentésnek.
„Mivel rézhálózatra eszem ágában nincs ráállni”
Már ezen a - publikus(!) fórumon tett - kijelentéseden elbukik az ügy. Saját magad vallottad be nyilvánosan, hogy maga a szolgáltatás elérhető lenne, csak te nem akarod ilyen módon igénybe venni -
snyper990
őstag
válasz
Dancii #155747 üzenetére
Szia!
Szerintem NAT loopbacket eddig sem tudott. Nem tudok olyan telekomos HGW-ről, amelyik tudna. Sokszor felmerült már itt, sokan hiányolták már.
Újraindítás/gyári beállítások visszaállítása megvolt? (Utóbbit csak akkor, ha van mentésed a konfigról/nem sok beállítást változtattál és könnyű megint beállítani, illetve ha tudod a PPPoE autentikációs adatokat)
Egyébként ha nem fontos, hogy a helyi hálózaton keresztül legyen átjárás a HGW-hez és a saját routeredhez kapcsolódó kliensek közt, akkor lehet, hogy érdemesebb lenne bekapcsolni a PPPoE passthrough-t és a saját routereden is létrehozni egy PPPoE sessiont. Úgy a szolgáltatói mókolások kisebb valószínűséggel lesznek negatív hatással a saját helyi hálózatodra -
snyper990
őstag
válasz
yogibear #155768 üzenetére
Simán lehet firmware-probléma is. Akár lehet HDMI handshake probléma is, ami csak bizonyos gyártók bizonyos eszközeivel jön elő. Lehet, hogy nem mindenben kompatibilis minden gyártó HDMI-implementációjával.
Az előző tévénk nekünk is Panasonic volt, azzal sem volt baj, ahogy a mostani TCL-lel sincs. Sok LG TV tulajnál viszont több probléma van az itt olvasott panaszok alapján.
Mondjuk nálunk csak akkor van áram alatt a box, amikor tévét nézünk. Látszólag az is sokat javít a stabilitáson.[ Szerkesztve ]
-
snyper990
őstag
válasz
razor10100 #155774 üzenetére
Szia!
A ~200 ms upload latency teljesen átlagos érték, nincs vele probléma.
Sebességben meg legtöbbször annyit tud, amennyit az adott kliens tud.
Ha saját router is üzemel a hálózatodban, ellenőrizném, hogy képes-e gigabites kapcsolatot teljes sebességgel kiszolgálni, illetve rendben vannak-e a beállításai. Klienseket tekintve a wifis mérések irrelevánsak. Rengeteg dolog befolyásolhatja, és egyik szolgáltató sem vállal semmilyen minőségi mutatójára garanciát.
Kábeles mérésnél nem mindegy, mit tud a hardver, milyen alkalmazások (és más kliensek) használják még a kapcsolatot a mérés ideje alatt, van-e valamilyen vírusvédelem és ha van, milyen. A böngészőből történő mérések sem mindig pontosak, érdemesebb a store-os speedtest appal vagy CLI-vel mérni. -
snyper990
őstag
válasz
razor10100 #155776 üzenetére
Biztos gigabites a hálókártya, mert a 100 Mbitesek 94 Mbit körüli (hasznos) sebességet tudnak maximum.
Nem biztos, hogy probléma van, legalábbis a szolgáltatással valószínűleg nincs. Azért egy HGW restart nem árthat, hátha az megoldja. De valószínűleg nálad fogja vissza valami a sebességet, ahogy arra fentebb is utaltam. Legalábbis a hasonló esetek többségében így szokott lenni.
Mint fentebb is írtam, nagyon nem mindegy, hogyan mérsz. Ismét leírom, nézd meg, hogy store-os appból vagy CLI-vel mérve milyen értékek jönnek (vagy legalább másik böngészőből). Illetve mérj másik szerverre is, mert az sem mindegy, hova mérsz.
Esetleg megpróbálhatsz egy nagyobb fájlt letölteni valami olyan kiszolgálóról/torrenttel, ami biztosan ki tud szolgálni gigabiten. Azzal jobb képet lehet kapni valós körülmények közötti értékekről.
Driverek legyenek frissek.
Szoftveres gondot viszonylag nagy valószínűséggel ki lehet zárni egy Linux Live Sessionből történő méréssel.
Az upload latency-vel pedig továbbra sincs gond. Az nagyban függ a fogadó oldaltól is. Nálam is optika van. Az előző és a mostani hozzászólásomkor is mértem egyet-egyet. Mindkétszer 200 ms körüli értéket produkált. Ez ilyen. De ismétlem: ezek a mérőszerverek. Valós használatnál a szolgáltatói routing és a fogadó oldal felkészültsége/leterheltsége függvényében is változnak az érték. Abból, hogy a speedtest milyen latency-t ír egy adott mérőszerverre egy mérésnél egy adott időpontban, túl sok messzemenő következtetést nem lehet levonni.[ Szerkesztve ]
-
snyper990
őstag
válasz
razor10100 #155779 üzenetére
Gondolom ezek MBps értékek inkább. Bár úgy is valóban elég sovány gigabites neten.
Mérj egyet pendrive-ról bootolt Linux alól.
Illetve csinálj egy hosszabb ping mérést (mondjuk google.com-ra), és nézd meg, mennyi a packet loss.
Nálam most idle / dl / ul latency 9 / 16 / 192 ms a pesti ZNET Telekom szerverén mérve -
snyper990
őstag
válasz
razor10100 #155786 üzenetére
ONT restart megvolt?
Közvetlenül az ONT-re csatlakozol a géppel kábellel?
Ha igen, és biztos vagy benne, hogy nem nálad van a hibaforrás, akkor jelentsd be az ügyfélszolgálaton, hogy nincs meg a szerződésben vállalt sávszélesség. Ne a latency-re hivatkozz, arra nincs semmilyen vállalás.
Viszont ha kimennek, és kiderül, hogy mégis nálad van a hibaforrás, az fizetős lesz[ Szerkesztve ]
-
snyper990
őstag
válasz
razor10100 #155788 üzenetére
Nekem sincs több ötletem így látatlanban.
5000 volt eddig. Nem tudom, ezen is emeltek-e, de szerintem nem valószínű -
snyper990
őstag
válasz
Cs1csó #155796 üzenetére
Én nem nagyon láttam még IPv6-os peert egyik letöltésemnél sem.
Viszont a Telekomnál tényleg viszonylag egyszerű kivetetni magad CGNAT alól.
Nagymamámat év végén köttettem át DSL-ről optikára, bekötésnél már eleve publikus címet kapott. Mondjuk azóta bekerül CGNAT-ba, de neki semmi szüksége publikus címre, így nem vetetem ki. Így több publikus cím marad azoknak, akiknek valóban szüksége is van rá -
snyper990
őstag
Új hozzászólás Aktív témák
Olvasd el az összefoglalót!
Kötbér kijátszására, annak elkerülésére segítséget kérni és ahhoz segítséget nyújtani szigorúan TILOS.
- Autós topik
- PH!otósok beszélgetős, offolós topikja
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- RISC-V alaplap a Framework Laptop 13 notebookhoz
- Jövedelem
- Milyen nyomtatót vegyek?
- Politika
- További aktív témák...
- Zyxel Zyair G-4100 v2 802.11g vezeték nélküli hot Spot dobozban
- BOMBA ÁR! Dobozos új Hp Envy x360 garanciával! /2in1/Ryzen5-5625U/16GB/512 SSD/FHD/OLED/TOUCH/GARI
- Jó Áron Eladó Asus Rog Strix Ryzen 7 6800HS 16gb ddr5 RTX3050 FHD 300hz Gyátói garancia
- iMac 21,5 2013 vége I Core i5 2,7 GHz I Intel Iris Pro I 8GB RAM I 256GB SSD
- KIVÉTELES áron dobozos új Lenovo Legion 5 PRO R7-5800H 16GB 1TB SSD RTX 3070 8GB 165 Hz Garancia/