- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Véroxigénszintet is mér a Honor Band 5
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Google szolgáltatás (GMS) Huawei telefonokra
Hirdetés
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
it Vissza akarják szorítani a gyerekek és tinédzserek közösségi média- és okostelefon-használatát.
-
Lunar Lander Beyond teszt
gp Nagyon sok évtizeddel az eredeti Lunar Lander megjelenése óta ismét ezen a címen jelent meg Atari logóval egy játék. Vajon mennyit javult a játékdesign a hetvenes évek óta?
Új hozzászólás Aktív témák
-
csiga997
őstag
válasz Terapeuta #14 üzenetére
Nem írtad, hogy milyen géped van. Ha SLR, akkor látnod kellene a keresőben rögtön a változást. Ha pedig kompaktod van, akkor nézd meg ezt Bővebben: link
Ja, és az erdő közepén kell legkevésbé polárszűrőt használni. -
csiga997
őstag
Egyébként a dolog fordítva is tud működni, vagyis nem a vakut szűrőzöd, hanem a gépre teszel szűrőt, csak ekkor a vaku színhőmérsékletére kell felhoznod a kornyezeti fény hőmérsékletét.
Fordítva nem működik! Pl. ha a környezeti fény színhőmérséklete mondjuk 3200K (műfény) és ezt te szűrővel (pl 80A) felhozod 5500K-re (napfény és egyben a vaku színhőmérséklete), és mellé villantasz még vakuval is, akkor annak a fényét szépen eltolod 7800K-re, vagyis a háttér színhelyes lesz, viszont amit vakuval világítottál meg az meg szép kék lesz mellé.
A színhelyes képhez az összes (!) fényforrásnak azonos színhőmérsékletűnek kell lennie és ehhez a színhőmérséklethez kell aztán beállítani a gépen a fehéregyensúlyt. Persze, nem kell ezt annyira rigorózusan követni, hiszen többnyire az eltérő színhőmérsékletű fények inkább hozzáadnak a kép hangulatához. Pl. egy éjszakai városkép fényeit sárgásnak várja az ember és ha precízen kikorrigált fehéret kap helyette az csak elvesz a kép értékéből. -
csiga997
őstag
azért ''várjauk'' sárgásnak, mert most ilyen színű lámpákat használnak többnyire.
Nem. A lámpát ott, akkor fehérnek látod, mivel a szem képes alkalmazkodni a változó színhőmérséklethez. Az egyfajta színhőmérsékletre kalibrált fotónyersanyagon (legyen az film vagy ccd) viszont a különbség megjelenik.
Azért várjuk sárgának, mert az ojjan romantikus meg fúú... -
csiga997
őstag
válasz benedekco #55 üzenetére
Általánosságban azt lehet mondani, hogy az UV szűrő az esetek 99%-ában teljesen felesleges. Legfeljebb tengerparton, igen erős napsütésben, felhőtlen égbolt mellett lehet valamifajta különbséget kimutatni a használata és a mellőzése között. (Nézzük meg, hogy a marketingkiadványokban az előtte-utána mintaképek az UV szűrőknél szinte mindig tengerparti helyszínen készülnek.) Az UV szűrőket ezért jobbára az objektív ''védelmére'' szokás használni, bár arra meg a legjobb az objektívsapka, ugye.
Az Optiformban mondanak dolgokat néha, igen... -
csiga997
őstag
válasz bagibetyar #63 üzenetére
180 fokonként kapod ugyanazt.
-
csiga997
őstag
-
csiga997
őstag
válasz bagibetyar #77 üzenetére
Hát a próba elmaradt...
És? Megvetted próba nélkül, vagy ott hagytad nekik?
Csak, hogy kinek kell most tanulnia az esetből...? -
csiga997
őstag
Na és meddig tudod nyitni?
A gyártók mindig a legtágabb rekeszt adják meg mint az objektív fényerejét, ami szám minél kisebb annál nagyobb a fényerő*. A fénymennyiséget rekeszeléssel csökkenteni lehet, de növelni nem. Épp ezért az, hogy te 32-ig le tudod rekeszelni a tiédet ebből a szempontból teljesen lényegtelen.
* Valójában persze a rekeszérték reciprokát szokás emlegetni, tehát pl. a 2.8-as rekesz az valójában 1:2.8 = 0.3535, a 32-es rekesz pedig 1:32=0.03125. Nominálisan véve tehát a minél nagyobb szám a jobb. -
csiga997
őstag
Ehh, beszélsz zöldeket csak.
Az 1/8000-es záridők azért vannak, hogy a rövid vakuszinkronhoz meglegyen a megfelelő sebességű zárlefutás. Ebből a tekintetből ez egyfajta járulékos haszon, de nevezhetjük akár véletlennek is. Az 1/16000-et tudó gépeket pedig egy kézen meg lehet számolni (megszámolom neked: Nikon D1, Canon EOS 1D - ez kettő ), ill a filmes Minolta Dynax 9-es tudott 1/12000-et - kettő és fél.
Ha megnézted volna az említett gép adatlapját, akkor látnád, hogy a kodak p850 legkisebb érzékenysége ISO 50, aminél - erős napsütést feltételezve, tengerparton - f8-nál 1/500-at kell exponálni. Így aztán az 1/1000 untig elég lehet, feltéve, hogy nem akar atomvillanást, vagy esetleg pohárba csapódó puskagolyót fényképezni. -
csiga997
őstag
A redőnyzáras fényképezőkben két redőny van, egy első és egy hátsó. Az exponálás előtt a hátsó redőny nyitva van, az első zárva. Amikor lenyomod a kioldógombot, az első redőny kinyit, majd ez expozíciós idő után a második redőny bezár. Mivel a redőnyök sebessége véges, ezért a gyors expozíciós időket úgy lehet elérni, hogy az első redőny teljes kinyílása előtt már a második redőny zárni kezd. Ebben az esetben tkp. csak egy ''csík'' világítja meg a filmet/érzékelőt. A leggyorsabb záridőt, amikor az első redőny még képes teljesen kinyitni mielőtt a második zárni kezd hívjuk vakuszinkron időnek, mivel ha ekkor elvillan a vaku az még képes a teljes filmfelületet megvilágítani. Az, hogy mennyi ez a legrövidebb idő viszont a redőnyök lefutási sebességétől függ. Ugyanakkor, ha gyorsabbak a redőnyök akkor a legrövidebb zársebesség is kisebb lesz, mivel a két redőny közötti ''csík'' mérete is véges (a diffrakció miatt). Összességében azt lehet mondani, hogy azok a gépek tudnak 1/8000 körüli zársebességet, amelyek 1/250-es vakuszinkronnal bírnak. Az 1/125-ös vakuszinkronosaknak pedig 1/4000 a vége.
Az 1/16000-es zársebességhez pedig már a mechanikus zár is kevés, itt a CCD-be épített elektronikus zárra is szükség van. -
csiga997
őstag
válasz toth_janika #126 üzenetére
ND-vel az a baj, hogy vesztessz a fényértékből!
Igen. Pont ezért csinálják. -
csiga997
őstag
Ha a téma maga mozdulatlan, akkor egyszerűbb egy expozíció-sorozatot készíteni, aztán később fotosoppban összeizélni. Ha ez nem lehetséges, akkor használható a félszűrő. Itt arra kell ügyelni, hogy ne sötétítsük túl az eget; nem fest jól, ha az ég tükörképe a tavon világosabb, mint a kép tetején az ég maga. Erre különböző fokozatú szűrők állnak rendelkezésre, van 1/2FÉ, 1FÉ, 2FÉ stb. Ezt mind beszerezni és cipelni persze meglehetősen költséges dolog; legyen ez inkább a hivatásos képeslapfényképészek reszortja. A csavaros félszűrők másik problémája, hogy ugyan a szűrő (hasonlóan a polárszűrőkhöz) elforgatható azonban a választóvonal mindig a képmező közepén halad át. Emiatt jobbára csak olyan képek készíthetők, ahol a horizont a kép közepén halad át. A Cokin vagy Lee félszűrők ennyiből jobbak, mert ott elforgatható és a keretben el is tolható a szűrő, ezáltal jóval nagyobb szabadságot biztosít a kompozícióra.
-
csiga997
őstag
Narancs és vörösszűrő leginkább fekete-fehér fényképezésnél használható. Mindkettő kiemeli a felhőzetet és sötétíti az eget valamint növeli a kontrasztot. A vörösnek erőteljesebb a hatása mint a narancssárgának.
Szines fényképezésnél egyikre sincs szükség mert fotosoppal kb. ugyanazt elérheted. -
csiga997
őstag
Hát, aki emiatt nem venne, annak nem is eladó.
De most komolyan: ezek használati tárgyak, nem hímes tojások. Vagy te mindent pormentes szobában tárolsz, temperált szekrényben és csak steril kesztyűben nyúlsz hozzá? (És természetesen, a helyiséget nem hagyhatja el semmi. )
Nem kell ezt túlzásba vinni. Persze, összekarcolni sem kell (bár, leginkább még az se számítana), de hogy porecsettel fújogatni az összes kis porszemet meg spéci kis kendőkkel csiszolgatni napestig... Őrület!
7-8 éve vettem egy csomag papírtörlőt (szemüvegtisztító) az Ofotértnél. 10 darabos volt a doboz. Kettő még mindig megvan. Ennyit erről. -
csiga997
őstag
A cokin a Lee-hez hasonló. Többnyire műanyag szűrők, de van ami üvegből van. Minőségileg nehéz sorrendet állítani, mivel nem igazán hasonlítható össze a többivel. Vannak előnyei és hátrányai. Előnye, hogy rendkívül flexibilisen használható, a szűrők forgathatók, eltolhatók a keretben, átmenetes szűrőknél ez rengeteg lehetőséget rejt. Hátránya a nehézkesebb kezelés, sérülékenyebb, jobban kell rá vigyázni. Nagylátószögű objektíveknél pedig mindenképp jelentkezik a vignettálás veszélye a szűrőtartó miatt.
Itt [link] elolvashatsz néhány brossurát, ha bővebben érdekel. -
csiga997
őstag
válasz Zoli bácsi #381 üzenetére
Nem egyszerűbb akkor már inkább ez? [link]
Drágább ugyan mint amit te kinéztél, de azért csak nem kéne földhözvágjon... -
csiga997
őstag
válasz Bandus99 #423 üzenetére
Vegye a Nikont! Az is jó drága és akkor márkahű marad.
[link]
Mod: ha ha japánban van a srác, akkor viszont már nem is annyira viccnek szánnám. Ott egészen biztos olcsóbb a ''hazai'' cucc, mint az import. A nikon polárok kiválóak, és mivel nagyobbak az objektív átmérőnél ezért nem vignettálnak.
néhány vélemény pl itt: [link]
[Szerkesztve] -
csiga997
őstag
válasz Zoli bácsi #432 üzenetére
Azért nem úgy van az, hogy gyere cipó hamm bekaplak! A polárszűrő nem működik mindig és mindenhol. Elsődlegesen, nem mindegy, hogy merre nézel vele, és milyen napszakban. A legerősebb hatása akkor van, ha a Nap állására merőlegesen nézel, (és lehetőleg nem pont délben.) Legegyszerűbben úgy találhatod meg a helyes irányt, ha a kis kezeddel pisztolyt formázol, mutatóújjad a Nap felé, hüvelykújjad felfelé. Amerre a hüvelykujjad mutat, arrafelé nézve lesz a legerősebb a polarizáció hatása. (Ill. ezzel 180 fokban ellentétes irányba ugyanez.) Ugyancsak lényeges, hogy milyen látószögű az objektív amire feltetted. Nagylátószögűnél (<28 mm) egyenetlen megvilágítást ad, mivel a polarizáció mértéke a beesés szögétől is függ. (Persze ez nem jelenti azt, hogy ne lehetne nagylátószöggel használni. Ha tetszik, akkor miért ne?)
-
csiga997
őstag
válasz Zoli bácsi #436 üzenetére
Hát, ha épp pont napkelte van, akkor valóban felfelé mutat a hüvelykujj. De ha a Nap feletted van, akkor meg nem.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- nVidia tulajok OFF topikja
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Léghűtés topik
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- További aktív témák...
- Canon EF 80-200mm f/4.5-5.6 II compact telephoto zoom
- AKCIÓKAMERA tartozékok - GoPro Hero 12/ 11/ 10, Inta360, DJI Osmo Action kiegészítők
- Félár! Új! Sigma 105mm f/2.8 EX DG OS HSM Macro (Nikon)
- Sony A6000 + 16-50 mm kit - Szinte teljesen új állapot
- 4K UHD autós kamera,dashcam, VIOFO duo,valódi csúcsminőség,SONY EXMOR csip, WIFI,GPS,G-szenzor
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen