- iPhone topik
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- MIUI / HyperOS topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- A Honor és a Huawei uralja a kínai mobilpiacot
- Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
- Samsung Galaxy A53 5G - kevesebbet többért
Hirdetés
-
Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
gp Továbbra is szeptemberi premierrel számolnak a fejlesztők, reméljük több halasztásra már nem kell számítanunk.
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
Huma
addikt
Sziasztok!
Szokott itt valaki szerepjátékozni? Ha igen mit?
Én legtöbbször mágusozni szoktam.Izospórás harasztok: Sporofitonjuk sporangiumaiban haploid meiospórák keletkeznek.
-
Huma
addikt
Én is rengeteg féle szerepjátékkal játszottam. Szerintem a legjobb rendszere a mágusnak van, de az AD&D-s világok jobban tetszenek. Leginkább varázstudóval szoktam lenni de a mágusban van vele egy kis gondom Pl: Bmester túl gonosz, a tűzvarázsló szerafista, a varázsló könyvmoly stb.
Sajnos mostanában elég nehéz összehozni egy partit.
Az új mágus eléggé ígéretesnek látszik.
Amúgy fura milyen kevesen játszottak már szerepjátékkal. Mindenki csak hallott róla de senki sem játszott vele.Izospórás harasztok: Sporofitonjuk sporangiumaiban haploid meiospórák keletkeznek.
-
Huma
addikt
A tápolást nem szabad megengedni ennyi az egész. Ha valami túl tápos azt le kell gyengíteni nem szabad megengedni stb. Ha egy csapat túl erős a kalandmester egyszerűen erősebb ellenfeleket csinál, vagy valamilyen balszerencse éri a csapatot, etc. De amúgy úgy látom az új mágusban javítottak a kasztokon, csökkentették a tápolást, bár ez még csak az első benyomás még nem rágtam át magam rajta.
Izospórás harasztok: Sporofitonjuk sporangiumaiban haploid meiospórák keletkeznek.
-
Huma
addikt
válasz -=V3rthil=- #31 üzenetére
Én is a fantasyt szeretem. A Cthulhu nekem túl dark.
Izospórás harasztok: Sporofitonjuk sporangiumaiban haploid meiospórák keletkeznek.
-
Huma
addikt
Azért egy kicsit eltúlzod. Nem hiszem hogy pl. a harcos olyan túl tápos lenne a mágusban. Azt viszont elismerem hogy vannak jobban kiegyensúlyozott rendszerek. Amúgy egy tolvajon mit lehet még gyengíteni?
Izospórás harasztok: Sporofitonjuk sporangiumaiban haploid meiospórák keletkeznek.
-
Huma
addikt
Nem is reméltem hogy ilyen sokan játszanak/játszottak szerepjátékot. Azért örülök neki. Rengeteg ember baromságnak tartja, aki meg játszik vele azt hülyének. A múltkor is milyen cikket olvastam a szerepjátékosokról. Egyenesen sátánistának titulálták őket.
Na, csak ennyit akartam írni.Izospórás harasztok: Sporofitonjuk sporangiumaiban haploid meiospórák keletkeznek.
-
Huma
addikt
Asszem én beszóltam volna annak a papnak (persze kultúráltan), hogy mégis miből jutott erre a következtetésre.
Amúgy a nagyanyám meg azt mondta hogy egyszer még megégetnek mert azt hiszik boszorkánymester vagyok.Izospórás harasztok: Sporofitonjuk sporangiumaiban haploid meiospórák keletkeznek.
-
Huma
addikt
Még mindig nem értek egyet veled. Egyáltalán nem elpusztíthatatlan félistenekkel kell játszani a Magusban. Simán túl lehet ütni bárkit meglepetésből, a boszorkánymester levarázsol bármilyen tápos harcost, ha véletlenül mégsem sikerül a harcos simán lecsaphatja egy ütéssel a bmestert. A mágusban elég könnyen meg lehet ölni egy karaktert, szerintem sokkal könnyebben mint AD&D-ben amikor 10szintű harcosnak van kismillió Hp-ja és igen magas szinten még egy sárkányt is képes legyőzni, hatszor hasbaszúrják és nem hal meg (amikor játszottunk csináltunk kritikus sebzés táblázatot hogy kicsit reálisabb legyen). A varázsló meg megállítja az időt, kívánság varázs stb. Ha ezt nézzük az AD&D is tápolós rendszer.
Persze elismerem hogy a Magusban volt néhány elit kaszt pl: varázsló, slan-ek akik táposabbak a többinél. De ha megnézed az új rendszert látni fogod hogy ez megszűnt egy 10szintű varázsló mindenféle bónusszal együtt (hozzáteszem hogy az új rendszerben mindenki 3 szintet eltölt először egy alapkasztban. A varázslónál pl 3-ik szintig novícius tehát valójában 13-ik szinten lesz 10-ik szintű) tud 17-es sfé-ű elemi erő aurát ami ugye sokkal kevesebb mint az előző mágusban bár persze még így is sok. Viszont egy kétkezes fegyvert forgató harcos még simán át tudja ütni mivel őrjöngve rohamból 2k10+17 a sebzése, és ez valószínűleg túlütés. Akár 20Ép-t is sebezhet. Régebben esélye sem lett volna egy harcosnak egy tizedik színtű varázsló ellen.Izospórás harasztok: Sporofitonjuk sporangiumaiban haploid meiospórák keletkeznek.
-
Huma
addikt
Amikor a sárkány legyőzéséről beszéltem a harcost említettem. Ráadásul egy közepes sárkányra gondoltam (most nem tudom hogy vannak a kategóriák) amit ugye nézve a méreteit valószínűtlen hogy le lehessen győzni de egy 20 szintű harcos le tudja. Persze ez egy durva példa volt mivel tudom hogy nem rohangálnak 20 szintű harcosok mindenfelé. Amit a tolvajról írtál az szép, de gondolj arra amikor két (pl. vegyük a varázslód szintjét) 17-ik szintű harcos harcol egymással. Sebeznek mondjuk +5 karddal kb. k10+10-et egymáson, mondjuk szintenként kapnak k10+3 hp-t lesz átlag 136 hp nekik így átlag 9-szer kell eltalálniuk egymást ahhoz hogy legyőzzék az ellenfelüket.
A varázslónál nem azért említettem az idő megállítást mert az olyan táp csak épp ez jutott eszembe és azért magállítani az időt számomra elég brutálisnak tűnik. De ha tápos varázslatot akarsz pl: prizma sugár, sziklabőr.
Igaz hogy sokáig tart memorizálni a varázslatokat viszont magas szinten már nagyon sok van neki és csak úgy szórja őket. Pl: varázslövedék itt már 5 x k4+1 ha jól emlékszem ami átlag 15 sebzés, és ez egy első szintű varázslat, kővé változtat, lebénít, dezintegrál, tűzgolyó, villám, fagycsóva stb. Amíg őt védi a sziklabőr bármelyik harcost levarázsolhatja. Ez így volt a régi mágusban is de én csak azt akartam ezzel mondani hogy az AD&D-ben is ugyanúgy vannak tápos kasztok.
Ha valamit rosszul írtam volna akkor elnézést de már kb 1 éve nem játszottam AD&D-tIzospórás harasztok: Sporofitonjuk sporangiumaiban haploid meiospórák keletkeznek.
-
Huma
addikt
Néd a má' lelkes újonc lettem.
Izospórás harasztok: Sporofitonjuk sporangiumaiban haploid meiospórák keletkeznek.
-
Huma
addikt
Sajnos nekem is ez a bajom. Mindíg olyan iskolába jártam(ok) ahol senki sem játszik szerepjátékkal, kivéve Vampire-t viszont azt meg én nem szeretem.
Egy haverom van akinél hárman szoktunk játszani de sajnos a harmadik 2 hónapja ment ki Németországba és egy jóideig vissza sem fog jönni. Csak egyetlen dolgot tudok ajánlani, próbálj meg keresni egy szerepjáték klubbot.Izospórás harasztok: Sporofitonjuk sporangiumaiban haploid meiospórák keletkeznek.
-
Huma
addikt
Én ADnD-t, Shadowrunt, MERP-et, Kódex-et, Káoszt, Ctulhu-t, Auvront, Ars Magica-t, Cyber Punk-ot, Mágust játszottam ill. most ennyi jut eszembe.
Az Auvron ritka sz*r nem ajánlom senkinek. A Cyber Punk és a Shadowrun nekem nem jött be. Ctulhu sem, mivel nem szeretem ha túl dark egy szerepjáték ráadásul kellemetlen ha egy hosszabb kaland után a diliházban végzi a karakterem. A Vampire-t sem szeretem.
De persze egyetértek veled, kisebb-nagyobb hibák és hiányosságok de mindegyik jó. (Kivéve Auvron)Izospórás harasztok: Sporofitonjuk sporangiumaiban haploid meiospórák keletkeznek.
-
Huma
addikt
Kicsit felbolygatom a topicot.
Elkezdtem írni egy szerepjátékot, de már rögtön az elején bajok vannak.
Nevezetesen a harcrendszerrel. Olyan harcrendszert akarok összehozni ami folyamatos, pörgős harcot tesz lehetővé, de emellett kellően reális is.
Úgy hiszem most már sikerült összehoznom egy nagyjából működőt, de még sok finomhangolás kell.A játékban 8 fő tulajdonság van és mindegyik főtulajdonságnak 2 altulajdonsága. Pl Fizikum: Erő, Kitartás.
A főtulajdonságok max 10-ig fejlődhetnek. A képzettségek szintén 10-es rendszerűek. Max 10-ig fejleszthetők.
A képzettségek mellett vannak képességek is. Pl kétkezesség, mágikus talentum, kivételes fizikum, stb.A harcérték a tulajdonságoktól függ. Ehhez adódik hozzá a képzettségekből származó ami a harci gyakorlat és a fegyverforgatás összege. Minden harmadik szakértelemszinten kap valami elérhető képességet amitől jobban fog tudni harcolni. Pl Harci jártasság-nál 6-ik szinten plusz egy támadást. Fegyverforgatásnál pedig fegyverspecializációt amivel megnövelheti egy választott fegyverrel a harcértékét.
Először volt hárítás is, de elvetettem mert csak bonyolítja a rendszert. Plusz egy dobás és különböző módosítók arra is. Meg amúgy is az alapnak vehető hogy hárítanak harc közben külön kijelentés nélkül is. Ha az ellenfél Té-je dobással együtt nem éri el a Vé-t akkor nem talált.
2k10-el terveztem a támadódobást. Eredetileg k12 lett volna, de nem jött ki.
Ami a lényeg: Még semmi sincs fixen rögzítve. Minden nap átírok valamit és 3 naponta kb az egészet. Volt már a rendszer 20-as (tulajdonság) és a támadó dobást is volt mikor 01-59-re írtam. (k6+k10. A k6 dobást tízzel szorozni kellett és hozzáadni a k10-et. 1-5-ig 10-50 volt. A 6-os 0-a. így jöhetett ki 01-59. Dupla nulla pedig 100 volt, azaz abszolút siker.)
Valaki nem tud esetleg ajánlani valami jó kis harcrendszert amit áttanulmányozhatnék? Az ismertebb szerepjátékokat ismerem és nem olyan rendszert akarok. Pl Magus, Ad&D, Codex, stb.
Mondjuk a mostani rendszer amit megalkottam sem tűnik rossznak, de félek, hogy részletesen kidolgozom az egészet aztán meg írhatom át mert valamit nem vettem észre.
Szeretnék már túllépni a harcrendszeren és nekilátni a többi dolognak. (képzettségek, varázslatrendszer, stb)
Izospórás harasztok: Sporofitonjuk sporangiumaiban haploid meiospórák keletkeznek.
-
Huma
addikt
Persze. Tudom, hogy ellentétes, de szeretnék egy olyat megalkotni ami azért valahol középúton van.
Amit most csinálok abban különféle harci taktikák, manőverek és stílusok vannak amiket különböző fegyverkategóriákkal lehet végrehajtani. Pl egykezes vágóval mestervágást, egykezes zúzófegyverrel erőből ütést, kétkezes fegyverrel elsöprő rohamot. Stb.
Ezeket a harci trükköket külön kell tanulni és a fegyverforgatás képzettségtől függnek.Magas szinten már többféle fegyverrel sok trükköt ismerhet valaki, de külön erre csináltam egy olyan oldalt a karakterlapon ahová csak a forgatott fegyvereket és a stílusokat lehet beírni. Így, hogy előre ki vannak számolva a harci értékek, nem kell játék közben osztani-szorozni. Egyszerűen csak annak a harci taktikának a sorát nézem amit épp használok. Így máris változatosabb a harcrendszer. Többféle lehetőség közül választhat valaki és azok jelentősen eltérhetnek a választott fegyvertől függően.
Köszönöm! A Time Lords-ot megnézem. De ha túl van komplikálva a harcrendszer akkor nem lesz jó.
Izospórás harasztok: Sporofitonjuk sporangiumaiban haploid meiospórák keletkeznek.
-
Huma
addikt
Átfuttottam a Time Lords harcrendszerét. Első nekifutásra túl komplikáltnak tűnt. Jó sok mindennel számol.
Az enyémben csak kiválaszt valami harcmodort ill manővert az ember és dobja a támadást és utána a sebzést ha talált.
Azt nem mondtam hogy az összes különleges harci manőver ill stílus AP-be (akciópontba kerül). Minden 3-ik fegyverforgatás szinten kap egyet a karakter. Minél több van annál több manővert hajthat végre ill annál erősebbet több pontért.
De aztán az is lehet, hogy törlöm az egész manőveres-stílusos dolgot és csak az AP marad. Mondjuk a 1AP=1HM (harcérték módosító) és minden körben oda rakja ahova szeretné. Növelheti vele a támadását ill a védelmét. Vagy akár a sebzését. Ezzel is lehet szimbolizálni, hogy mire koncentrál inkább. A támadásra vagy a védekezésre esetleg mindkettőre.
És ezen kívül csak az alap harcmódosítók maradnának. Pl roham, védekezőharc, stb.
Izospórás harasztok: Sporofitonjuk sporangiumaiban haploid meiospórák keletkeznek.
-
Huma
addikt
Harc:
A harc közben akciópontokat (AP) használhatunk fel amellyel növelhetjük a harcértékünket. Ennek alapértéke: (Ügy+Gyor+Int+Kitartás)/2
A fegyverforgatás és a harci jártasság képzettség minden fokon ad még kettő akciópontot (AP) amellyel növelhetjük a harcértékünket. Az egy körben felhasználható akciópontok száma megegyezik a fegyverforgatás és a harci jártasság képzettség átlagával+Gyor/2.Ezek az akciópontok jelképezik azt mikor valaki minden erejét beleadja a harcba. Viszont mivel ez nagyon megterhelő fizikálisan és mentálisan ezért folyamatosan csökken a harc folyamán amikor használják, minden körben annyival amennyit felhasznált. Pihenéskor körönként annyi AP tér vissza amennyi a kitartás/2.
1AP: +1Ké, +2Té, +2Vé, +1Sebz. Max 3AP-t költhetünk egy harcértékre.
2AP: +1Támadás. Max +2-szer lehet támadni. (4AP)Most így hirtelen ennyire jutottam. Szerintem ez így elsőre jónak tűnik. Benne van az, hogy egy képzettebb harcosnak több az AP-je és egy körben többet is tud felhasználni ezért több lehetősége van. Szemtől-szembe ezért egy gyengébb harcosnak nem sok esélye van a képzettebbel szemben. Azonban ha a harc elhúzódik mert pl több ellenfél ellen harcol akkor pár kör alatt elfogynak az AP-i és onnantól kezdve már nem lesz olyan rózsás a helyzet. Főleg ha egy kipihentebb, AP-vel rendelkező ellenfél állít elé aki az AP-ivel már meg tudja közelíteni a JK harcértékét is.
10-es tulajdonsággal és 10-es képzettségekkel számolva 60AP-ja lehet és 15-öt használhat el egy körben. Tehát 4 körig képes +3Ké +6Té +6Vé +3Sebz és +2 Tám/kör-t biztosítani magának. Ez ugye elég sok, de itt most a legmagasabb képzettségszintekkel és tulajdonságokkal számoltam. Ebben a rendszerben ez kb magus 20-ik szintnek felel meg.
Egy első szintű, jóképességű harcos kb 18AP-vel rendelkezik és 6-ot használhat el egy körben. Tehát 3 körig ő is képes +6Té-t és Vé-t adni magának.
A magas szintű ugye 9-10 körig képes ugyanerre. De akár még többre is képes, ha több pontot használ fel. (pl többször támad, sebez)Ez milyennek tűnik?
Szerintem nem túl bonyolult. Csak fel kell írni a max AP-t és mindig amikor használ belőle akkor le kell vonni. +6-ot meg bárki hozzáadhat a harcértékeihez különösebb számolgatás nélkül is.Szerk: Azt nem írtam, hogy a fegyverforgatás és harci jártasság képzettség is növeli a harcértéket. 10-ik fokon a kettő együtt +3Ké-t +7Té,Vé-t és +3 sebzést ad plusz 3 szintenként lehet fegyverspecializációt vásárolni 1,2,3-at és akkor azzal a konkrét fegyverrel +3ké, Té, Vé és Sebz jár 3-ik fokú specializációval. Így összesen:
+6Ké-t +10Té,Vé-t és +6 sebzés egy képzetlen fegyverforgatóval szemben. (De egy második szintűvel szemben már "csak" +3Ké, +7Té,Vé és +3Sebz)[ Szerkesztve ]
Izospórás harasztok: Sporofitonjuk sporangiumaiban haploid meiospórák keletkeznek.
-
Huma
addikt
Ezt közben már átírtam kb 5-ször.
Már más a rendszer.Most ott tartok, hogy:
Összecsapás előtt és közben is a szemben álló felek összemérik az AP-ik számát. Akinek magasabb annak az AP értékéből levonódik az alacsonyabb AP érték. A különbözetet használhatja csak a több AP-vel rendelkező.
Pl az egyiknek 8, a másiknak 10 az AP-je. Tehát a második használhat 2AP-t. Az első pedig egyet sem.
Ellenben ha a 10AP-s emberünket megtámadja három 8AP-s akkor összeadva nekik 24 AP-jük lesz. Levonva tehát 14 marad hármójuknak. Ezt osztani kell 3-al és matematikai szabály szerint kell kerekíteni. Tehát mindhárman 5AP-val támadhatnak.Max felhasználható AP:
ügy+gyor összege:
2-6:0
7-9:1
10-12:2
13-15:3
16-18:4
19-20:5
+
(Harci jártasság+ fegyverforgatás)/2Ezzel a rendszerrel szimulálva van az, hogy ha két harcos közül az egyik agilisebb, képzettebb akkor rá tudja kényszeríteni a harcmodorát a másikra. Pl kétszer támadhat míg a másik csak egyszer, az AP-iból megnövelheti a harcértékét, stb.
Valamint a túlerőt is szimulálni lehet vele. Ráadásul nem statikusan mint a legtöbb rendszerben, hogy pl 3 ellenfél esetén -4Vé hanem függ az ellenfelek képzettségétől is.Izospórás harasztok: Sporofitonjuk sporangiumaiban haploid meiospórák keletkeznek.
-
Huma
addikt
válasz MichaelSD #284 üzenetére
A harcrendszer az én kis darkos, fantasy szerepjátékomba kell.
Olyan rendszert csinálok ahol egy rossz mozdulat, egy hibás döntés és már jöhet is a tartalék karakter.Alapvetően egy olyan világot képzeltem el ami középkorszerű. Istenek helyett a Hawk & Fisher sorozatban megismerhető kisebb istenek lesznek. Inkább bálványok, démonok, erősebb szörnyek és szellemi entitások akik képesek felruházni a híveiket hatalommal. Viszont akár halandók által is elpusztíthatóak. Persze igen kivételes esetben lehetséges majd ilyesmit véghezvinni. Ellenben egy vallásháborúban könnyedén megjelenhet a két fél istene személyesen is, hogy lerendezzék egymás közt a dolgot.
Gyakori emberáldozatok, babonás népek. A varázshasználókat félik és üldözik a legtöbb helyen. A szörnyek ritkák lesznek benne. Csak néha bukkannak fel a babonák ködéből. Egy egy szörny egész vidékeket tarthat terrorban akár több emberöltőn keresztül is mire sikerül megölni.Szóval valami darkosat képzeltem el alapból.
Amúgy a kalandjaimban nem szokott dominálni a harc. Igyekszem úgy megalkotni őket, hogy ésszel, csellel meg lehessen oldani vérfürdő nélkül is.doc: A Magus nem tipikusan high fantasy. Ott egy lövéstől vagy ütéstől meg lehet halni. Az epikus csaták elég ritkák. Persze lehet úgy is játszani ha mindenféle varázslattal és varázstárggyal feltápolják a karaktereket. De nálunk nem ez volt a jellemző. Legtöbbször a városőrséggel sem mertünk ujjat húzni, mert nem akartunk bitófára kerülni.
szerk: És a világomban nem lesznek játszhatóak csak az emberek. Lesznek elfek is meg törpék, de csak mint valami legendás népség akik még az emberiség előtt uralták a világot.
[ Szerkesztve ]
Izospórás harasztok: Sporofitonjuk sporangiumaiban haploid meiospórák keletkeznek.
-
Huma
addikt
válasz MichaelSD #287 üzenetére
Köszi a tippeket. Bár most egyelőre úgy tűnik sikerült kitalálnom egy egész használható verziót. Persze még rengeteget kell tesztelni majd, meg számolgatni, hogy ne legyenek ultimate kombók. Mindenesetre jó érzés valami sajátot alkotni. Ez az AP-s rendszer saját találmány. Persze tudom, hogy van máshol is AP (pl fallout), de azok nem teljesen ilyenek és ezt azoktól függetlenül találtam ki.
Ráadásul még kitaláltam egy újítást. A szinteket meghagytam, de megoldottam, hogy a játékosok kaland közben is tudjanak fejlődni, két szint között. Persze tudom hogy ez nem egyedi. Engem pl a magusban zavart az, hogy kb negyed ill. fél évente léptünk egy szintet mert max havonta egyszer játszottunk. Az ember szeret szöszölni a saját karakterével.
Valahogy így gondoltam a szintlépést és a KP (képzettségpont) elosztást:
A szintlépés úgy zajlik, hogy 5 tapasztalati pontot kell összegyűjteni egy szinthez. 1TP-ből is lehet fejlődni.
4 pontot lehet szorzóként elosztani a két tulajdonság közt annak függvényében, hogy melyikhez tartozó képzettségeket használt inkább. Minimum 1-et tenni kell mindegyikhez.
Lehetséges variációk: ügy*3+elme*1, ügy*2+elme*2, ügy*1+elme*3. Minden ügy-ből származó KP csak olyan képzettségre költhető amely igényli azt a tulajdonságot. Ugyanez vonatkozik az elméből származóra is.Arra még gondoltam hogy 2:1 arányban lehet váltani a pontokat ha valaki nagyon nem akar másfajta képzettségeket venni.
Az általad említettek megjelentek magyarul? Sajnos nem olyan jó az angolom, hogy gond nélkül megértsek egy szabálykönyvet.
[ Szerkesztve ]
Izospórás harasztok: Sporofitonjuk sporangiumaiban haploid meiospórák keletkeznek.
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- iPhone topik
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- Eredeti játékok OFF topik
- Milyen processzort vegyek?
- MIUI / HyperOS topik
- Otthonfelújítási program (2024.)
- További aktív témák...