Hirdetés
-
Apple iPad Air 13” (M2, 2024) - a méret a lényeg
ma Nagyobb lett a kijelző, megörökölte az M2-es chipet és 128 GB-ra nőtt az induló tárhely. Mi kellene még?
-
Kiszivárgott egy lista a várható Lunar Lake modellekről
ph Eszerint az Intel Core Ultra 200V sorozata kilenc modellből, köztük egy Core Ultra 9-es példányból állna.
-
Rejtett díjak, nehéz lemondás: az USA pereli az Adobe-ot
it Nem csak rejtett díjakkal károsítja meg a fogyasztókat az Adobe, de az előfizetések lemondását is megnehezíti – ezért beperelte az USA kormánya.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kornel
veterán
válasz Kornel #13867 üzenetére
persze a szett ára is ehhez mérten "olcsó", de ha nem javítható, akkor nem éri meg, mert honnan szerzek 1 db ugyanilyet?
(#13868) giigz: néztem, ugyanannyiba kerül, viszont rosszabb az üzemanyagfogyasztási/nedves tapadási osztálya is... Bridgestone E-B a Dunlop pedig C-A... ezen kívül hangosabb is.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz PRDZsolesz #13870 üzenetére
elvileg felmegy, több helyen is ezt a táblát találtam.
ezek szerint még nem is a legnagyobb szerelhető gumi 5,5 colra, mert rámegy a 205 is, de azt már túlzásnak tartanám.
195/50 r15 egy elterjedt, olcsó gumi, én ezt az előbb linkelt dunlopot nagyon szimpatikusnak találom (jó ár/érték, széles is stb.)[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
elvileg +5% körül alakulna... de sok függ magától a gumi típusától is, márpedig ez a dunlop elég jó, C-s minősítéssel. adott esetben szerintem egy 165/70 r14 F-es minősítéssel még akár többet is eszik.
egyébként meg ha 5,3 helyett 5,5-öt fog enni átlagban, az se érdekel... csak ezért marad, mert ilyen keveset eszik ha csak 6-ban állna meg, akkor csere lenne swift sport-ra -
Kornel
veterán
válasz PRDZsolesz #13875 üzenetére
nekem 5,26 az átlagom, az össznépnek egy kicsit több, 6,4
A swift mk5-ben van ilyen motor, ott 6 litert írnak.
Egy swift mk4 m13a-val nálam bő fél literrel többet kért...
Majd most kíváncsi leszek, hogy 195-ös gumikon mennyivel gurul el
Mondjuk a gyári alufelni elég nehéznek tűnt, az is biztos rá fog dobni a fogyasztásra, nem? -
Kornel
veterán
válasz PRDZsolesz #13877 üzenetére
az nagyon jó, ahhoz képest, hogy nagyon magas a kocsi, és ráadásul kocka is
helyedbe letenném 4-5 cm-t biztosan, még úgy is túl magas lenne -
Kornel
veterán
válasz PRDZsolesz #13879 üzenetére
van ahol meretre is csinalnak rugot
amugy kell egy kartervedot csinalni es kesz, szerintem en is fogok.
195/50 ra oszt szeva -
Kornel
veterán
válasz PRDZsolesz #13881 üzenetére
ha az 5j szeles felnire ramegy a 175-os gumi, sot a 185 is ramenne, akkor az 5,5 szelesre is ramegy a 195, mar irtam a gumidokinak felni meg gumi ugybe, az majd megmondja a frankot.
szerintem a 185/55 r15 meg a 195/50 r15 kozott oldalfalmagassagba nincs erdemi kulonbseg, szoval kb mind1 ilyen szempontbol, hogy melyik megy fel.
en kerestem a gyari felnin a markajelzest, de nem talaltam, hulyek lennenek rairni -
Kornel
veterán
válasz PRDZsolesz #13883 üzenetére
ok, varjuk
-
Kornel
veterán
válasz PRDZsolesz #13886 üzenetére
30k az ütött szett, csak az a kérdés, hogy mit tudnak kihozni a sérült felniből... meg mennyiért. a többi teljesen újszerű, vállalható darab. szóval ezen dilemmázok most
viszont megrendeltem az ültetőrúgókat, eibach megy alá, kb. 2 hét mire ideér, szóval szerintem 20-a körül lesz beszerelveez a kép nekem nem mond semmit, de én nem is vagyok otthon a témában.
-
Kornel
veterán
válasz PRDZsolesz #13889 üzenetére
na én is ezen filózok
az hogy mennyi, 5k vagy 10k az mind1 lenne, így is elég olcsó lenne a szett, csak az a kérdés, milyen lenne utána...
amúgy elég olcsó volt a szett, 46k szereléssel -
Kornel
veterán
válasz PRDZsolesz #13891 üzenetére
azt írták rá, hogy simán javítható.
még alszok rá azért egyet, mert nem akarok, hogy a végén olcsó húsnak híg legyen a leve
bár mondjuk hátulra elmenne még ha kicsit ütne is, jártam már toledo-n olyan felnivel, ami szemmel láthatóan excentrikus volt[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
valaki le tud nekem mérni egy r15-ös gyári alufelnit, hogy mennyi a súlya? gumival is jó, anélkül is
köszönöm -
Kornel
veterán
válasz domojko #13894 üzenetére
a keresőoldalak 4x100-at írnak, de ettől függetlenül lehet igazad! Egyenlőre a splash gyári felnijében gondolkozok, csak ha sokkal nehezebb, mint az acél, akkor lehet több hátránya lesz, mint előnye.
-
Kornel
veterán
nyilván csak nyárra mennének az aluk... egyébként a GS-eken alapból ilyen van, szóval nem hinném, hogy sok hátránya lenne annak a pár kg plusznak...
a lényeg amúgy, hogy nézzen is ki valahogy a kocsi, ha már megtartom...
meg persze az sem mellékes, hogy tapadjon is rendesen, ezért kell a 15-ös felnin a 195 széles gumi. -
Kornel
veterán
remélem is... -3 cm, 195/50 r15 gyári alu, B oszloptól hátra sötétítve...
itt van egy album egy hasonlóan megcsinált splash-ről.[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
eleve a 185/60 r15 gyari meret nem ra valo, a 185/55 r15 a helyes valtomeret, vagy a 195/50 r15 is jo ugye... persze nem egy 165/70 r14 lufi, de ezzel legalabb stabil lesz az auto.
a 195/55 pedig mar megint tul nagy ra...gyari meret 11 cm magas, ez meg 9,5 cm... nem olyan veszes dolog ez.
nyilvan rosszabb lesz, de mennyivel stabilabb lesz a kocsi? valamit valamiert amugy ha lenne gyari 16-os felni, meg azt is felraknam /45 el
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz PRDZsolesz #13907 üzenetére
+1
ráadásul egy sp bluerespone milyen foghat kanyarban
és 195/50 r15-ben kb. olcsóbb, mint egy jó gumi (conti premiumcontact5, michelin energy) a gyári méretben (165/70 r14) -
Kornel
veterán
válasz PRDZsolesz #13909 üzenetére
ha megnézed, ez a legjobb ebben a méretben... egyedül a conti eco contact lehetne alternatíva, az B B, a dunlop meg A C. link (a nokian V-t ne vedd figyelembe, mert valójában E E a minősítése)
én még a túlfogyasztástól se félek, mivel jobb a gördülési ellenállása, mint a jelenlegi 175-ös gumimnak, illetve a -3 cm-vel bizony a légellenállás is csökken[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz PRDZsolesz #13911 üzenetére
ha ignisem lenne, akkor mindenképp letenném, 17 cm az nagyon magas, terepjáró kb
-5 cm kéne oda, akkor lenne pont jó -
Kornel
veterán
válasz PRDZsolesz #13913 üzenetére
miért, nem járnak arra pl. hondák? minap nézegettem a kocsikat, egy ufó civic sincs magasabban, mint 11-12 cm, ahol az enyém lesz ültetéskor...
-
Kornel
veterán
akkor egyforma gumink lesz...
viszont miért csak új felniben gondolkozol?
mondjuk én is erősen gondolkozok, hogy 85-ért egy szett új, vagy rizikózzak...
na mind1, majd kiderül.
mostani télimet meg nyárimat is az autogumibolttol vettem, olcsok is, es valasztek is van mindig.ja: neked mi a véleményed a képen lévő felniről? kuka, vagy érdemes vele foglalkozni?
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
az, hogy egy peresebb gumi nem olyan kenyelmes, mint a kevesbe peres, ez evidens.
viszont minnel szelesebb egy gumi, annal stabilabb az auto.
szerintem kar ezen vitatkozni, kinek a pap, kinek a papne.
nekem a splash-el volt mar olyan, hogy "keves" volt a gumi es a futomu... de regi swiftnel is... sot swift2-nel is.
van akinek ez fontos, van akinek nem.
nyilvan kozuti hasznalatra mindegyik megfelel, de hatarhelyzetekben nem mind1 mi van alattad. -
Kornel
veterán
persze lehet a gaz sok, de ennek ellenere nem szoktam belemenni veszelyes helyzetekbe. toledo -val nem ereztem ilyen stabilitas es futomu gondokat, igaz az mas kategoria
tudom, hogy barmivel meg lehet halni, de engem akkor is megnyugtat a jobb tapadas es stabilitas. a kinezet nekem csak masodlagos szempont. -
Kornel
veterán
válasz Mercutio_ #13939 üzenetére
akkor most hogy más téma is legyen, az előbb már említették előttem, az ülés:
korábban is említettem, hogy gondjaim vannak vele, a legjobb lett volna, hogy ha bemegy helyére a liana ülése, mert az nagyon jó, viszont nem megy.
ami engem nagyon zavar, hogy az enyém mozog, van egy kis "holtjátéka" a háttámlának
máshol még nem láttam ilyet, a swift2-mre nem emlékszek, hogy annak is volt-e ilyen lógása, de ennek érezhetően van. ha kiszállok, és kézzel megfogom a háttámla felső részét, akkor láthatóan mozog egy kicsit előre is, meg oldalra is, ugyanez a helyzet az anyósülésen, ami gyakorlatilag alig volt használva, szóval nem kiültem, vagy eltört valami rúgó, hanem ez ilyen
más vett már észre hasonlót? swift2/sx4 elvileg ugyanez az ülés van elől.[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
olyan az, kis karral kell állítgatni...
elég sokáig nézegettem ma, szerintem nem a sínben kotyog az ülés, hanem ahogy írtam, csak a támla mozog egy kicsit... olyan, mintha az az oldal, ahol az állító kar van, az stabil lenne valamennyire, a belső oldalon meg jobban lógna.
szét tudom valahogy szedni az ülést otthon, hogy megnézzem mi baja lehet?
ha már szétszedtem, érdemes belerakni ülésfűtést? -
Kornel
veterán
nagyon szép
(#13943) Doze:kösz az infokat. még annyit, hogy a fejtámla is mozog kicsit, komolyan vicces... nem sok, de mégis hogy?
megpróbálom kiszedni az ülést, és ránézek, hogy mi lehet a baja.
mondjuk ha nem jövök rá, akkor lehet fixre hegesztem majd jövő hétvégén apósnál, egy-egy ponton megfogom, aztán lesz ami lesz[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz Kornel #13945 üzenetére
csinálok majd képeket, hogy mitől lötyöghet...
legyél majd gépközelbe, ha kérdésem lenne
illetve még egy kérdés... ülésfűtést belerakni mennyire macerás? hova lehet kötni, stb?(#13947) Doze: valami hasonlót akartam, vagy kiékelni esetleg valamivel... de nekem ezek olyan dolgok, amiket egy minőség ellenőrzésen ki kellett volna szúrni... ha a japánok ezt látnák
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
-
Kornel
veterán
válasz PRDZsolesz #13953 üzenetére
szerintem m13a-ba 5w30-at rakj.
ha belefér árban, akkor eneos sustina. (itt most a legolcsóbb, ahogy néztem.)(#13952) Doze: kösz a leírást, előre ez nekem kicsit bonyolult lenne magamban berakni... viszont az üléseket mindenképp megnézem.
szerencsére nekem elég hamar melegszik a kocsi, 2-3 km után már rákapcsolom a fűtést, és nem fázok.(#13955) PRDZsolesz : tudom húzós, meg igazából jó bele a rosszabb is, spec. én most sima eneos 0w20-at raktam bele télre (bár eddig még tél nem volt), viszont sokkal jobb volt a sustina 5w30 bele.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz gordonfreemN #13957 üzenetére
ez így van, de amelyik márkaszervizbe én még jártam, mind 10w40-et locsolnak bele, de még a k12b-be is
(#13960) PRDZsolesz: meg amúgy is... félszintetikus sz*rt belelocsolni egy ilyen precíz szerkezetbe.
de csak azért, mert az olcsó.[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
nézd meg a kasznin lévő gyári értékeket is azért.
én 2.3-ra fújom elől, hátul 2.2-re, de fújtam már 2.4 elől és 2.3-ra is hátul, de akkor eléggé pattogós volt...
igaz csak egyedül használom általában, szóval nincs extra terhelés, ami indokolná a magasabb guminyomást.
ellenben a 2.8 bart terhelten is sokallom, én 2.5 felé sose fújnám, nem lufi ez!
már a 2.4 is keménymondjuk az enyémnek ezen az oldalon jóval kevesebbet adnak meg guminyomásnak, mindjárt megnézem a kézikönyvet.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz gordonfreemN #13964 üzenetére
swift 2?
évjárat, felszereltség?
neked mennyit eszik?(#13965) PRDZsolesz: 2.8-ra fújva a hátsó merev híddal megspékelve mit pattoghat az a kocsi
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz gordonfreemN #13967 üzenetére
az nagyon jó, nekem sose evett olyan keveset, bár lehet az is benne van, hogy azóta lenyugodtam kicsit...
régen olyan részidőket mentem, amit mostanában meg se közelítek
én is 25 ezerrel adtam el a swiftem, csak az glx volt, és 2008-as, azért kérdeztem, azt hittem belebotlottam a volt kocsimba -
Kornel
veterán
Ez nem drága amit linkeltél, de egy félszintetikus olaj esetén egy régi swiftbe szinte mindegy, hogy mit töltesz, ha teljesíti a szabványokat, amit minden normális márka tud már.
Viszont ha eszi az olajat, az nem jó, a swift nem szokta, ha jó állapotban van a motorja. Nekem az ezres egy tized decit se evett, igaz 12 ezer km-el vettem, és végig rendesen szervizeltettem.(#13973) cekkk : miért kell amúgy ez a keréknyomás ellenőrző? elmész a kútra, és felfújod, ott van nyomásellenőrző... persze nem kalibrált, de szerintem ezek az eldobható kütyük se azok, ennyiért
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
ebbe van valami, de ha ezt a biz-bazt rárakjátok a szelepre, akkor közben, illetve levételkor biztos elszökik 1 tized bar, szóval lehetne újrakezdeni fújni... én azt mondom, hogy kell is ellenőrizni, mondjuk én meg szoktam tenni tankoláskor (max. 2 hetente, de inkább gyakrabban), általában semmit sem kell ráfújni szerencsére... (ez alól kivétel volt a múltkori eset, amikor a jobb hátsómba csak 1,6 bar volt , utánafújtam, azóta tartja a nyomást, lehet kapott egy jó nagy kátyút, amikor elengedett annyi levegőt)
Viszont ha rendszeresen utána kell fújni egy guminak hetente, kéthetente, akkor javaslom elvinni egy gumishoz, aki megmondja a frankót... ha a felni rossz, akkor az csere, ha a gumi, akkor az. -
Kornel
veterán
válasz Kornel #13984 üzenetére
B+E: A vonó jármű B kategóriába tartozik és a hozzá kapcsolt pótkocsival az együttes megengedett össztömegük a 3500 kg-ot meghaladja. (35/2000 BM rendelet)
Tehát akkor vontathatsz
Mondjuk én az ezres swifttel otthon felújításnál vontattam a járólapokat, sima fékezetlen futóra rápakoltunk vagy 1 tonnát, majd kidurrant a kereke. fasza volt a vasúti felüljárón lefele
-
Kornel
veterán
Na újabb kérdések tapasztaltabb márkatársakhoz:
szerintetek ültetés után érdemes kartervédőt venni a kocsira? kb. 30k... vagy megcsinálom magamnak, bár a saválló lemez meg a festés se olcsó, és azzal az én időm megy. vagy teljesen felesleges?
másik a chiptuning... szerintetek ez érne valamit? ha jól nézem az enyémhez +10%-ot ígér... meg érdemes leköttetni (leprogramoztatni) az EGR-t? engem kifejezettem zavar, amikor városban folyamatos a kipufogógáz visszavezetés, érezni, hogy olyankor a kocsi csak döglődik...
-
Kornel
veterán
szóval szerintem akkor a "chiptuning" felejtős, EGR lekötés is.
eddig én is így voltam vele, de most olvastam egy helyen pozitív tapasztalatokat is, bár lehet csak belegondolja aki megcsináltatta.kartervédőt én is azért vennék/csinálnék, ha egy olyan "göröngyös" úton megyek, ahol pont egy "csúcsba" huppanok bele, és bucka leszakítja a kartert, azt nem nagyon élvezném, meg a kocsi se.
eddig mindenki azt mondta, hogy nem az érne le leghamarabb, a kocsit alulról megnézve ez így is van, majd még filózok rajta egyet. egyébként lenne, aki segítene megcsinálni szerintem, szóval meglátjuk.
azon gondolkoztam még, hogy ezzel mennyire borítom meg a hűtést, nem melegszik-e túl majd a motor a megváltozott levegőáramlás miatt.egyenlőre az a terv, hogy elhasználom a gyári gátlókat, szerintem fél-egy éve még biztosan van hátra biztonságosan, utána meg szerintem egy koni str.t lesz, ami annyiba kerül mint a gyári, de 30%-al keményebb. az ültetés már biztos, csak az a kérdés, hogy mikor jön meg a h&r szett
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz gordonfreemN #13991 üzenetére
suzukinál?
szerintem teljes mértékben
szerinted az milyen minőségbiztosítást/ellenőrzést feltételez, ha egy 4,5 éves kocsiba eltörik mindkét első rúgó?
SKE fórumban írtak ma egy ugyanilyen esetet.szóval ezen nem idegeskednék helyedben
-
Kornel
veterán
válasz gordonfreemN #13993 üzenetére
Szerintem a gond itt a magyar beszállítókkal van, illetve azzal, hogy nem ellenőrzik őket rendesen.
Én nem értem, hogy törhet el mindkét első rúgó 4,5 évesen, ha normális anyagból, normális technológiával van legyártva.
Egyébként szerintem a régi swiftek sokkal megbízhatóbbak voltak, de ahogy egyre nagyobb részét a kocsiknak magyar beszállítók gyártják, szerintem úgy romlik a minőség is, ld. régi swiftek lengéscsillapító miatti visszahívása, amit egy azóta megszűnt magyar cég készített, szét is rohadtak. Az én régi swiftem már a gyártási ciklus végén készült 2003-ban, amikor a magyar cég már bedőlt, így az enyémbe japán gyártású kyb gátló került, ami 9 évesen is rozsdamentes volt, és tette a dolgát.
Szvsz szerintem az új suzukik olyanok, mint a magyar munka.(#13995) PRDZsolesz : a szörnyű az, hogy ez a valóság. itt az emberek nem akarnak dolgozni, aki dolgozik, azt meg nem érdekli, hogy milyen munkát ad ki a keze közül. (tapasztalat sajnos)a vállalkozásoknál ugyanez a helyzet, azonnal akar mindenki meggazdagodni, a munka minősége senkit se érdekel.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz gordonfreemN #13996 üzenetére
régi swift?
ezt meg eladod?
azért az elég nagy visszalépés lesz menetkomfortban, stb.
de ha rám hallgatsz, akkor veszel egy 2003-as 1.3-as sedan glx-et, talán abba már kyb gátló került -
Kornel
veterán
válasz gordonfreemN #13998 üzenetére
nem úgy van az azért!
ha van egy megbízható swift2-d, akkor minek adnád el?
meg mennyiért? eladni manapság nem sokért lehet.
én nem adnám el helyedben, ha csak nem kell a pénz nagyon.
gondold el, egy régi swiften kapásból kezdheted egy vezérléscserével, akkor már mehet a vízpumpa is, olaj, szűrők, és az esetleges kopó alkatrészek (mert hibátlan autót nem fogsz venni), kapásból rámegy 100k, kevesebbet se fog enni, főleg az 1.6.
szóval én helyedben maradnék a mostaninál, ha nincs semmi baja.
amire figyelj a swift2-nél, az a váltó, 45k-s a váltóolajcsere periódus, megéri lecserélni, mert sokban tönkremegy a váltó... mondjuk vannak már erre specializálódott helyek, 50-100k között felújítják, de jobb megelőzni a baj.
ezen kívül az m13a swift szerintem nem egy rossz kocsi.itt egy cikk róla, érdemes elolvasni.
én szigorúan cserélném a váltóolajat, akár gyakrabban is, szerintem akkor nagy baj nem lehet vele.[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz gordonfreemN #14001 üzenetére
eneos váltóolaj szerintem nem jó bele.
swiftbe gl4 kell, az pedig gl5...
itt egy link, olvasd el, ennek máshol is utánajártam, hogy valóban így van.
Új hozzászólás Aktív témák
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Windows 10
- iRacing.com - a legélethűbb -online- autós szimulátor bajnokság
- Milyen okostelefont vegyek?
- iPhone topik
- Gaming notebook topik
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Bestbuy játékok
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- További aktív témák...
- Flair Signature
- OSRAM Ultra Life P21/5W 12V Extra Lifetime hosszú élettartamú autó izzó / jelzőizzó - 200 Ft per db!
- FORD FOCUS 1.6 Trend /FRISS műszaki/2 zónás klíma/szervizkönyv/vonóhorog
- TIMEMORE Basic 2.0 barista mérleg fehér
- 220V -os E27 9W LED égő, Bluetooth -os telefonos vezérléssel ( Tuya, SmartLife stb) vadonatúj