Hirdetés
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Kuo: Az iPhone 18 Pro állítható blendét kap
- TCL 50 NxtPaper 5G - átgombolom magam monokrómiába
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- iPhone topik
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- VoLTE/VoWiFi
- Samsung Galaxy S24 FE - később
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
Új hozzászólás Aktív témák
-
domojko
senior tag
Igen, attól van h levetted az akkusarut. Mindegyik mk13 swift ezt csinálja. Van amelyik le is fullad. Pár hét kell h beálljon. Terjengnek a neten különböző csodatechnikák, pl h hagyod alapjáraton kb 15 percig ketyegni utána pörgeted kb 3000 fordulaton egy percet, utána megint hagyod ketyegni egy darabig és akkor jo lesz. Nekem az a tapasztalatom h tökmindegy mit csinálsz, majd magától beáll. Minden formációt kipróbáltam már de egyik sem volt tuti. Mai napig is előfordul hogy teszem azt 5.-ben gurulok kb 60-al, fékezek közben kinyomom a kuplungot, a fordulat leesik egy pár másodpercre 350-600-ra. De utána visszaemeli 750-re.
-
domojko
senior tag
válasz roberto211 #22806 üzenetére
Ha más márkájú autó lenne a tulajdonod azt is taposnád mert még kezdő vagy. Ez nem a suzuki miatt van. Ha más autóját használod alapból ösztönszerüen jobban vigyázol rá mint a sajátodra. Hiszen ha gallyra vágsz rajta valamit akkor fizetheted. Majd ha több év és még több km lesz a hátad mögött a suzukit sem fogod annyira taposni. Előbb utóbb lenyugszik az ember. Van akinél ez rövidebb ideig tart van akinél kicsit tovább.
[ Szerkesztve ]
-
domojko
senior tag
válasz roberto211 #22813 üzenetére
A teljesség kedvéért azért azt hozzátenném hogy a lenyugodott egyedeket is indőnként el-el kapja a gépszíj.
-
domojko
senior tag
válasz Motion_Blur #22817 üzenetére
Az enyém 2006-os. Én [ilyen] lámpákat raktam be hátra. Semmi extra nincs a cserében. Alul felül 1-1 csavar. A lámpatest hátoldala hosszú patent szerüséggel kapcsolódik a kasztnihoz. Talán csak annyi h a kasztniban levő csatlakozóra kössél valamit mert elég rövid a kávelezése, könnyen visszacsúszik a kasztniba. Utána bogarászhatod.
-
domojko
senior tag
válasz Kornel #22823 üzenetére
Nem vagyok biztos benne, de ugy hallottam h 20%-nál már vizsgán is megbukik. Tavasszal nekem is cserélnem kell a gátlókat. Esetleg tudtok mondani milyen gátlót érdemes venni? Illetve én nem nagyon találtam már olajos gátlót. A legtöbb már gázos. Egyik ismerősnek cseréltük peugeot 206-on, szintén gázos került bele. Mit mondjak, tréfásan nézett ki. Kicsit kiemelte a kocsiszekrényt.
-
domojko
senior tag
válasz Motion_Blur #22828 üzenetére
Mondjuk ugy h én is nagyon jutányos áron jutottam hozzá. Cserébe adtam a saját gyári lámpákat. Az enyém fehér így pont illik hozzá a fekete. A biztonság kedvéért minden elektromos művelet előtt le szoktam venni az akkusarut.
[ Szerkesztve ]
-
domojko
senior tag
Kár hogy nem fehér vagy fekete. Ez a szín annyira nem bejövős. Két év alatt belenyomtak 65000 km-t. Nem sokat pihent a szekér. Az enyémet 4 évesen vettem 75000 km-el, de sokaltam ezt is. Meg is van az eredménye. Váltója hulladék. Difi-váltó sír mint a fűnyíró. 5. éve van nálam azóta minden évben októberben cserélem az olajat szűrőket. Eneos hyper premium 5w30-at kap de most elkezdte csipegetni. Nem vészesen. Eddig legalábbis. Két olajcsere ciklus között kb 2dl-t töltöttem utána. 2x volt már váltóolaj csere is mióta nálam van. Nem tűnik túl hálásnak. Szerintem soha többet nem veszek használt autót. Csakis újat.
-
domojko
senior tag
válasz Motion_Blur #23012 üzenetére
Elég ha a negatív sarut lekötöd.
-
domojko
senior tag
[Innen ti melyik gátlót vennétek?] Egész jó árban vannak. Máshol 8-10k- val drágábbak. swift 2006.
-
domojko
senior tag
válasz Kornel #23032 üzenetére
Egyszer biztosan kipróbálom, kiváncsi vagyok mit tud a sport. Mikor vettem a swift-et kritérium volt hogy 5 ajtós legyen. Nagyim 80+ éves volt és csak hátra tudott beülni. Sokat furikáztam őt, egyre nehezebben mozgott.Sajna már nem él. Szóval szemeztem én is a sport-al.
tboy93: Neked mióta vannak benn a monroe-k? Monroe 40k/ első-hátsó szett. KYB 67k/ szett. Ár érték arányban ennyivel jobb a kyb?
-
domojko
senior tag
válasz Kornel #23040 üzenetére
Igen tudom hogy van 5 ajtósban, de már nem opció. Khm...ára is van az új sport-nak. Egyenlőre informálódok gátlók terén. Március 20-ig jó a vizsgám, addig ki akarom cserélni. Kicsit jobb idő lesz nekiugrok.
Ezek a KYB gátlók nemrég még 15k/db- ért voltak. Vagy rosszul emlékszem? Bárdi- Unix horror árban méri.[ Szerkesztve ]
-
domojko
senior tag
válasz Motion_Blur #23042 üzenetére
Sokkal szebbek ezek a lámpák mint a régebbi.
-
domojko
senior tag
válasz Kornel #23047 üzenetére
[Innen merjek rendelni szerinted?] Gondolom macerás lehet a garanciáztatás. Bp-en van személyes átvételre lehetőség. Esetleg hamisítják-e ezeket a gátlókat? Még nem hallottam ilyenről de manapság bármi elképzelhető.
-
domojko
senior tag
válasz domojko #23050 üzenetére
Úgy látom ha mo-n veszem a gátlót akkor is macerás a garanciáztatás. Szakszerviz álltal történt beszerelésről kell számla. Azon kívül a hibás termék kiszerelésénél ott kell lennie az eladó szerv emberének. Ezen felül a gyártó cégek csak úgy fogadnak el a gátlóra bármilyen reklamációt ha a felütésgátló porvédő is cserélve lett. Mi az a felütésgátló? Teleszkóppal együtt adnak azt is vagy azt külön kell vennem? Honnan tudom h ami benne van az még jó vagy cserélnem kell azt is?
-
domojko
senior tag
-
domojko
senior tag
válasz anonymus89 #23096 üzenetére
Szerintem várjátok meg a jobb időt mert a hidegben nagyon merevek a műanyagok és marha könnyen törnek-repednek.
-
domojko
senior tag
válasz anonymus89 #23099 üzenetére
Ok, csak gondoltam szólok. Nekem már összel is tört el ajtókárpit. Pedig tudtam h milyen szar vékony. Mégsem voltam elég óvatos.
-
domojko
senior tag
Az igen. Grat hozzá. Csak autópályán ment az a kocsi? Az enyémet tavaly tavasszal vittem el futómű állapotfelmérésre. Most lesz márciusban 10 éves 135k km. Cserélni kellett első toronycsapágyakat szilenteket, lengőkarokat. Rázópadon is volt. A bal hátsó gátló a legrosszabb 21%, de a legjobb is valami 38%. Hátsó fékpofákat is kellett cserélni. Elöl tárcsát+ betéteket Szóval van mit tenni vele. Március végén viszem vizsgára addigra a gátlókat is ki kell cserélnem. Gondolom tavaly tavasz óta nem javult az állapota.
Motion_Blur: Az új lámpákkal nem raksz fel képet?
[ Szerkesztve ]
-
domojko
senior tag
válasz Motion_Blur #23119 üzenetére
Klasszisokkal jobbak ezek a lámpák mint az első szériás. Szerintem marha sokat dob a verdán.
-
domojko
senior tag
[A swift gyári felnije] 4x100 15R 5.5J ET38.
kornelka: sajna az ss gyári felnije nem jó a swiftre, egyel több lyuk van rajta a kelleténél
[ Szerkesztve ]
-
domojko
senior tag
Ez a te izléseden és szépérzékeden kell hogy múljon. A 14"-os szerintem is olyan kis bénának tűnik alatta. Marha nagy hely marad a kerékjáratban. Nekem a nyári szett 15"-os alufelnin van, a téli pedig 14-es lemezfelnin. De erősen gondolkodom rajta h lepasszolom a téli szettet. Bután néz ki vele a swift. Minimum a 15" szerintem.
[ Szerkesztve ]
-
domojko
senior tag
Nos, bármilyen felnit veszel körültekintő legyél. Ha ezek a felnik amit linkeltél neked megfelelnek, mindenképp informálódj róla. Valamilyen garanciát is alkudj ki. Kérdezd meg h milyen állapotban vannak. Nem ütnek, nem ráznak? Ha üt vagy ráz valamelyik az nagyon nem jó. Az alufelnit csak görgőzéssel lehet javítani. Ha jol tudom 5000/db. Mond neki ha valótlant állít az utiköltséget is kifizetteted vele, mert nem a szomszédból kell érte menned.
[ Szerkesztve ]
-
domojko
senior tag
A környező települések valamelyikén sincs gumis? Fene tudja. Én is használtan vettem a felniket de egyrészt településen belül, másrészt feltétel volt hogy szerkezetileg hibátlan legyen.
Nézelődj még használtalkatrészek.hu-n is. Hátha akad valami közelebbi és esetleg kicsit több infót tud az eladó mondani.[ Szerkesztve ]
-
domojko
senior tag
válasz Motion_Blur #23460 üzenetére
Nagyon jól néz ki. És az ára is baráti. Ha valós a km és tényleg jó állapotban van, ráadásul magánszemélytől akkor szerintem megéri. Szemezek én is ezekkel a sportokkal. A szine is bejövős nekem. Ha nem lakótelepen csillaggarázsban kellene tartanom komolyan érdekelne. A mostani swiftemet is sajnálom h kinn van a szabadan. Szegény azt sem tudja milyen egy fedett garázs. Sajnos mindennaposak az ajtó rányitások ezekben a parkolókban. Semmire nem figyelnek az emberek. Az hagyján h nem tudnak parkolni, de ha kiszáll az autójából kibassza az ajtót rá a másikra. Áhh....nem is ragozom tovább. Én mikor kiszállok a kezemet odarakom az ajtómhoz h véletlenül se érjen hozzá egy másik autóhoz. Persze ebben az országban leszar mindenki mindent. Nem az enyém akkor széjjel lehet b@szni, meg lehet karcolni stb. Na tényleg no comment.
[ Szerkesztve ]
-
domojko
senior tag
válasz Motion_Blur #23462 üzenetére
Remélem azért szóvá tetted ha már benne ültél az autóban. Én meg szoktam említeni az ilyen esetben hogy kit hogyan és hova húzzon, kortól nemtől származástól politikai avagy vallási nézettől függetlenül.
-
domojko
senior tag
válasz Motion_Blur #23465 üzenetére
Hátulütőjük= francia
-
domojko
senior tag
válasz LamaCube #23612 üzenetére
Nekem 2006-os 1.3-as swiftem van. Mikor rendszeresen kb 4.5-5 km oda és ugyanennyi vissza távokat mentem, simán megette a 7-8 litert. Ha 1/3 arányban etanolt is kapott akkor ugyanezen távokon bepuszilta a 9.2-t. Országúton óra szerint 90-100 közötti tempónál elvan 5.5-5.7-el. A rövid táv hideg motor szivató csoda fogyasztásokra képes. Cseréljetek autót egy tank erejéig és meglátod mennyit fogyaszt a tiéd ugyanezen távon, illetve leteszteled h mennyit fogyaszt a swift a te szokásaid mellett.
-
domojko
senior tag
válasz LamaCube #23617 üzenetére
A városi fogyasztás alapbol nagyobb mint az országúti, ugye ez a sok elindulás-kigyorsításbol adódik. Erre még rájön az h végig hideg motorral közlekedik, szivató folyamatosan megy. Ne csodálkozz ha magas a fogyi. Olyat egy autó sem tud produkálni hogy hideg motorral 6-7 litert fogyasztana.
-
domojko
senior tag
válasz LamaCube #23650 üzenetére
Szerintem 100km-er is elég lenne a teszt erejéig. Csattanásig megtankolod egy kútnál, elmész vele 50 km-t, majd vissza a kúthoz. Ujra megtankolod csattanásig. Rögtön kiderül h mennyit eszik. Ha 6-7 literre kijön akkor felesleges ezen pörögnöd. Persze a teszt alatt nem kitaposni a lelkét mert a sportos stílus is tud hatalmas fogyasztást produkálni. Országúton 90-100 körüli tempót autózz. A gyártó is ezen sebesség alapján adja meg a fogyasztást.
-
domojko
senior tag
válasz Motion_Blur #23683 üzenetére
Nincs azzal baj ha a hőfokmérő szerint rendben van a víz. Már 60 fokos vizet sem simogatsz igazán kellemesen. A termosztát meg kb 85 foknál kezd el fokozatosan nyitni. Pörgesd 3000-en és ki fog az nyitni. Persze közben figyeled a hőfokmérőt. Ha felmegy pirosig akkor van gebasz. Akkor nem nyit időben a termosztát.
Vagy a másik lehetőség hogy nyitott állapotban van behalva a termosztátod. De ebben az esetben meg nagyon lassan melegedne a víz. Fűtésed is báró soká lenne. Nyugodj meg, biztosan jo az csak türelem.[ Szerkesztve ]
-
domojko
senior tag
Csak Ennyire kell szétkapni a swiftet ahhoz h kikapja a termosztátot. Ügyesen eldugták a japik. Blokk mögött rácuppantva a vízpumpára. Légszűrőház, szívósort ki kell venni h hozzáférj. Sajna én pont megszoptam azzal h nem mostam át a hűtőt leengedés után, mondván h szép tiszta víz jött le belőle. Az új fagyálló szépen leoldotta a rendszerből a korróziót és lerakódást. Persze nem azonnal. Kb 5 hónap után. Egyszer csak arra lettem figyelmes h pirosban van a hőfokjelzőm. Még a kiegyenlítőtartályban is sötétbarna lett a rózsaszin-piros fagyálló. Szépen elhalt a termosztát. -
domojko
senior tag
4.5 éves volt a swift mikor megvettem. 8 éves volt mikor úgy gondoltam h le kellene cserélni, de nem azért mert nem volt már jó. 8 évesen is -32 fok volt a fagyáspontja. Szóval nekem is szép tiszta zöld víz jött le belőle. Ezért is nem kapott hűtőtisztítót. Egyszer át lett öblítve ioncserélt vízzel, utána megkapta az új piros korrózió gátlós fagyállót. Na ez megtette a hatását kb 4 hónap alatt.
Nem sok szerelés, de ahhoz képest ahogy régen volt megoldva a termosztát, ennél kifejezetten bonyolult. Konkrétan egy 8-as csavar szopatott. A felső vastag és egy vékonyabb vízcső jobb oldalt fordul be a blokk mögé. Ezek fém csőbe folytatódnak. Egy laposvassal össze vannak fogva és így van felfogatva a blokkra. Na ezt a csavart igencsak nehézkes kivenni. Alaposan meg van rántva kicsit be is van gyógyulva. Szűk a hely alig lehet hozzáférni. Csillagkulcs lefordul róla, krova nem fér be. Sacc/kb 2 órát vett el az életemből ez az egy kis bu..i csavar. Végül véső kalapács kocogtatás technikával lazult meg. Nem sok maradt a felyéből de szerencsére egyben kijött. Ennek a csőnek a végén van a termoház ami belecuppan a pumpába. Csavar kijött, de a cső még mindig nem akart kijönni. Láthatóan nem fogta már semmi de kijönni mégsem akart. Feszegetni rángatni nem nagyon mertem Nehogy kárt tegyek benne. Persze ha tudtam volna h csak be van cuppantva akkor kicsit erélyesebben húzom ki, de ugye elsőre még nem tudja az ember fia. A szétszedés volt fél nap, az összerakás meg fél óra. Termo cserével együtt. -
domojko
senior tag
Más: Hétvégén volt egy kb 500km-es utam. Zömmel pályán meg országúton. 120-130-al mentem, nem toltam neki jobban. Visszaértem pestre elkezdett világítani a check engine. Azóta ha indítok akkor az indulás pillanatában felpörög 2200-re, de azonnal vissza is esik normál tartományba. Ezt hidegen meg melegen is csinálja. Régebben volt már ilyen de akkor a direktszűrő miatt volt. Vissza is raktam a gyári szűrőházat szűrőt. Ötlet esetleg? Sajna még nem volt időm foglakozni vele mert dög beteg voltam vagyok. Hibakódot nem ír. Ha leveszem az akkusarut biztosan elfelejti. De érdekelne h mi a búbánat baja lehet.
-
domojko
senior tag
válasz Pikkolo^^ #23878 üzenetére
Az azért elég gáz ha a Suzuki szervizben fogalmuk sincs h minek hogy kell működnie. Akkor kinek kell tudnia? Mitől Suzuki márkaszerviz? Csak a cégér teszi azzá? Szerintem kapniuk kell sokkal részletesebb leírást minden tipusról mint amit az autóhoz adnak szerelési könyvet. No comment.
-
domojko
senior tag
válasz Pikkolo^^ #23885 üzenetére
Mivel nem egy márkafüggetlen szervizről beszélünk, hanem márkaszervizről, engedtessék meg hogy legyenek felkészülve a Magyarországon forgalmazott összes típusból felszereltségtől függetlenül. Ne abban merüljön már ki a márkaszerviz szakértelme h ellenőrzi a fagyállót, kicserél egy izzót vagy lecseréli az olajat szűrőket. Mellesleg ezeket kb otthon is megcsinálja az ember. Az olajcserékkel is amit művelnek vicc. Belerakják azt az olajat amit nagy mennyiségben olcsón be tudnak szerezni, még ha szar is. Persze helyenként ezt is borsos áron végzik el.
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó használt, Britax Römer Kid II gyerekülés, gyermekülés 15-36kg
- Eladó INDESIT felültöltős mosógép garanciával
- Eladó Skoda Octavia III tetőtartó, Garanciás 25-05.hóig (adapter, talp és keresztród)
- Eladó használt, 1,5 évig Garanciális Fisher FPR-123DE4-R hűtő fűtő mobil klíma 3,5kW + tartozékok
- Eladó egy Roidmi F8S S1 SPECIAL EDITION vezeték nélküli porszívó
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest