Hirdetés
-
Senua's Saga: Hellblade II - Íme a végleges gépigény
gp A folytatás megjelenéséig kicsivel több mint két hetet kell már csak várnunk.
-
A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
it Vissza akarják szorítani a gyerekek és tinédzserek közösségi média- és okostelefon-használatát.
-
Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
ma Részletes anyag került fel az internetre a Sony idei középkategóriás telefonjáról, három helyett két hátlapi kamera várható.
Új hozzászólás Aktív témák
-
"...ha már itt van ez a hiperszuper csippelt személyi,..."
Tulajdonképpen arra sem lenne szükség. A mai megoldások már alkalmasak a gyors személy azonosításra, mindenféle okmány nélkül. Ujjlenyomat és írisz azonosítás az arcfelismerés után.
De ez jogi és etikai kérdéseket vet fel. Ráadásul az emberek többsége más távolabbra is utazgat. Legalább európai méretű rendszernek lenne értelme.
Ma viszont marhára rosszul hangzana egy ilyen megoldás bejelentése. Azonnal párhuzamot találnánk a kínai megoldással.
Pedig abban igazad van, hogy a jogosítvány megszerzése után elegendő lenne az aktuális bitet magasra emelni, a vizsgáról szóló emléklap megküldése előtt.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
válasz Depression #106 üzenetére
"nem lenne szabad gyalogos átkelőhelynek léteznie lámpa nélkül!2
Miért?
Az aktuális közlekedési törvén két oldalról szabályoz.
Egyrészt a gyalogosnak mérlegelnie kell az elsőbbsége kihasználhatóságát.
Másrészt a jármű vezetőjének az elsőbbség megadásának megfelelően kell megközelíteni a gyalogátkelőhelyet.Ha legalább az egyik szabályzást betartják, akkor nem lehet probléma.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
-
Azért az 1000 eurótól messze van a német bírság.
Csak szabálysértés esetén, amikor nincs komolyabb sérülés, max 120 euró és 1 pont. Amihez kapcsolódhat a károsult kártérítési igénye.
Nyilván komolyabb esetben egyedileg osztják a büntetést.Németország déli részén a zebrák felszámolása van folyamatban. Sok helyen már csak a zebra maradékának fekete színű árfestése látható.
A veszélyes helyeken, a zebra megszüntetése, csökkentette a balesetek számát. Szívesebben alkalmazzák a járdaszigettel segített gyalog átkelő helyet. Itt a gyalogosnak nincs elsőbbsége, viszont egyszerre csak egy irányt kell figyelnie.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
"Mondjuk gyilkossági kísérlet, ha gyorsan halad át rajta stb."
Mondjuk a gyalogosok zebrahasználatára is adnak előírást az ide vonatkozó törvények és rendeletek.
Amikor az egyik közlekedő fél felelősségét emeled és nem emeled a másik fél felelősségét hozzá, akkor kvázi csökkented a gyalogos felelősségét. Mehetek ahogyan akarok. "Ha elüt a barom, akkor gyilkossági kísérletért fog ülni!" Ezzel a balesetek számát nem csökkented, növelni fogod.A vigyázzunk a másikra kampányok idióták. Első körben mindenki tanuljon meg saját magára vigyázni. Utána lehet a többiekre vigyázni. Az egy másik történet, hogy akkor már nem is kell vigyázni másokra.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
válasz #40993792 #162 üzenetére
"A gyerekek, idősek esetén is teljesen helytállónak gondolom, hogy mi vigyázzunk rájuk."
Természetesen. De ez esetben is fontos, hogy megtanulják a gyerekek az önmagukra vigyázást is.
Felénk az iskolák közeli gyalogátkelőhelyeken átkelés segítő felnőttek irányítják a forgalmat. A többségük nem megállítja a rohanó gyereket és elmagyarázza, hogy a zebránál átkelés előtt körül kell nézni. Ellenkezőleg, még gyorsabb futásra késztetik a későn érkező gyereket. Nem tanulják meg a zebra használatát.
Az iskolák és idősek otthona környékén a 30-as sebesség korlátozás jelentősen csökkenti a balesetek számát, mindenféle kampány nélkül.
A gyalogátkelőhelyek használatának megtanítása sokkal többet ér mint egy látszat kampány.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
válasz #40993792 #168 üzenetére
Egyébként ugyan az a végeredmény, csak gondolatmenet más ami mögötte áll.
Ma egy elsőbbséggel rendelkező útról kanyarodtam nagy ívben. Gondolom eddig mindenkinek tiszta, csak a velem szembe jövőnek kell elsőbbséget adnom. De nem volt szembejövő.
A kereszteződés azon szakaszában ahova kanyarodni szerettem volna, egy kerékpáros állt a kerékpárja mellett és át akart haladni egyenesen az alárendelt útról, tovább az alárendelt út folytatásába.
Körbe nézett, mind a két irányba, látta a kanyarodási szándékomat.
Nem volt közös pont a a tovább haladási vonalon, tehát el kezdtem kanyarodni.
A manőver kezdetén a kerékpáros meggondolta magát és elindult 90 fokkal elfordulva, immár ütköző íven az autómmal.
Persze, hogy satufék után megálltam az ütközés előtt. De nem azért mert rá akartam vigyázni. Azért mert magamra. Nem hiányzik egy helyszínelés. Utána egy véget nem érő jogi vita, hogy ki szegett szabályt. Amely végén senkinek nem lehet igaza, vagy valamelyik hivatalnok azt mondja, hogy a párhuzamosan közlekedő gyalogosnak elsőbbsége van a tények figyelmen kívül hagyásával.Az aki saját magára sem tud vigyázni, másokra sem tud. Fizikai képtelenség. Nyilván van olyan helyzet, ahol már képtelenség magamra vigyázni, mert más nem tud saját magára vigyázni. De ez esetben is, a legkisebb menekülési lehetőséget is ki akarom használni. A hülye meg törje össze magát, de nélkülem. Egy könnycseppet sem érdemel meg.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Persze. Nem az elsőbbség a gond önmagában.
Az egyenesen továbbhaladás irányára tett ráutaló magatartás, a kerékpárt toló gyalogos.
Az után változtatott irányt 90 fokkal, miután én már elkezdtem a kanyarodást.
Ütköző pályára fordította a kerékpárját.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
válasz Atomgeszi #192 üzenetére
Sőt, ha a felvétel valamilyen eljárásban előkerül és felismerhető személyek vannak rajta, több ezer euró kártérítést ítélhetnek meg nekik a személyiségi jogok megsértése miatt.
Németországban sem teljesen tiszta a helyzet. Elméletileg ki kellene rakni a járműre egy táblát, hogy kamera üzemel benne. De ez esetben sem lehet folyamatos rögzítésre állítani a kamerát.
Rögzíteni illetve a rögzítést megtartani csak olyan esetben szabad - akkor sem örökké - megnyomja valaki a gomboz vagy a kamera ütközést észlel,
Rajtam kettő esetben segített ki a kamera.
Az első esetben sikerült egy jégesőbe, autópályán belerohanni 100 feletti tempóval. előttem persze már mindenki úgy fékezett, ahogyan tudott.
Szerencsém volt. Eleveztem egy másik autó mellett. Vélhetően a manőverezés közben rátoltam egy autóra egy adagot az úton lévő jégből. Vita keveredett és a felvétel alapján meghatározhat volt, hol üthettem az autót.
Mivel nem volt sérülés egyik autón sem, mindenki lenyugodott és hazament.A másik alkalommal 30-as zónában, egy egyenrangú útkereszteződés után, a nagyapa hátranézés nélkül hajtott ki elém a parkoló autójával. A felvétel szerint 23 km/óra sebességgel haladtam az úton. Teljesen kitettem az autót balra. A fékezés és enyhe ívű kanyarodás hatására az útpadka begyűrte a gumit. Persze azonnal lapos lett a kerék. Dudáltam az üreg után de nem állt meg. A felvételt elvittem a közeli rendőrőrsre és kértem, hogy segítsenek.
Vélhetően én voltam az első, aki videóval tett panaszt. Minden rendőr aki ott volt kukkolta a felvételt.
Fiatal srác volt a rendőr akihez odakerültem. legalább ötször végignézte felvételt. Azt mondta én nem hibáztam mindent előírás szerint tettem. Ha eljárást kell indítani az öreg ellen, az cserbenhagyásos eset, mert ott hagyott segítség nyújtás nélkül. Lett egy ötlete. A felvételen tisztán látszott a rendszám, felhívta az öreget a rendőr. A végén megkaptam az öreg telefonszámát. Amikor személyesen találkoztunk, megnézte a felvételt és elismerte, ebből semmit sem vett észre. Kifizette a káromat.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
"...hanem hogy hivatalosan nem hazsnálhatod fel sehol - mindezt a személyiségi jogokra hivatkozva...
Nem.
A kamera alapvetően nem személyeket rögzít, hanem eseményeket és járműveket.A rendszám nem személyes adat és nem is köthető közvetlenül személyhez. A jármű tulajdonosa és vezetője nem feltétlenül egy személy. Ráadásul egy eljárásban, amikor összekötik a rendszámot a tulajdonossal és a tulajdonos a jármű vezetőjével, nekem nem kell tudnom az eredményt. Talán lopott volt a jármű, nem tudhatja ezt az eljáró szerveken kívül senki..
Persze vannak különc országok.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Leírtam. Németországban a felvétel alapján az ügyeletes rendőr segített megoldani a gondomat.
Svájcnak és Németországnak más az egyedisége. Nem lehet előre jelezni a traffipaxokat. Az egyes cégek vérmérsékletük szerint kezelik a dolgot. A Tomtom sebességmérő kameraként kezeli az eszközöket, mert erre nincs tiltás. A Waze veszélyes útszakaszoknak jelöli és mutatja az érvényes sebesség korlátozást.
A G. Maps semmilyen információt nem nyújt ez ügyben.
A blitzer.de app minden információt megad, beleértve a baleseteket is. Nem ingyenes, ami nem baj. De úgy szívja le az adatkeret, mint iszákos Józsi a kóser, szatmári szilvapálinkát. Gyorsan és nyomtalanul. Sajnos az Android Autóval sem képes együttműködni. Szóval kettő telefonra lenne szükség útközben.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
Új hozzászólás Aktív témák
- EDIFIER R1700BTS hangfal pár makulátlan, új állapotban, 2 év hivatalos garanciával, alkalmi áron
- LG OLED55B23LA 2 Év GYÁRI GARANCIA
- Apple iPhone XR 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC , i7 12700KF , RTX 3080 Ti , 64GB DDR5 , 960GB NVME , 1TB HDD
- Intel PC , i5 8500 , 1660 6GB , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 500GB HDD
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen