Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #00137984

    törölt tag

    Szerintem meg lényegében az AMD egyre inkább a konzolos API-k felé nyitott a fejlesztéseivel, amig az Nvidia még a PC felé kötelezte el magát. A Playstation 5 fejlesztői csomagok (developer kit) lényegében már a fejlesztőknél vannak. A játékfejlesztők a PS 5 fejlesztői szoftverével szerzett tapasztalataik alapján felmérik az AMD hardverek tudását. Most még nem a játékok készülnek ezen a tesztelésre szánt AMD gépen, hanem a PS 5 szoftverével futtatható animációk és idővel játék demók készülnek. A feladatok végrehajtását akadályozó és a teljesitményt korlátozó hardveres tulajdonságokat jelzik az AMD felé, és ezen információk szerint haladnak majd tovább a PS 5 hardverének fejlesztésével. Igy idővel egyre jobban a végleges PS 5-nek megfelelő hardvereket ad az AMD a játékfejlesztőknek.

    [ Szerkesztve ]

  • #00137984

    törölt tag

    Csak két játékot hozok fel példának, ahol a videókártya és a hozzá optimalizált API mondhatni történelmi lépéseket tett. Egyik sem volt Windows 10 képességekre hagyatkozva és a játékosok körében mégis nagyon jól fogadták ezeket a játékokat és az új API-kat. Az egyik a Battlefield 4 és a Mantle, amit a HD 7850 videókártyával volt szerencsém játszani. A másik játék a DooM (2016) és a Vulkan grafikus API. Itt a videókártyáknak csak a szoftvereknek kellett megfelelni, de a felépitésüket csak részben ezeknek az újitásoknak köszönhetik. Azért optimalizáltak itt-ott a videókártyákon, hogy az új API-ra megfeleljenek. Most a DX12 terjedésével a videókártyákat még tovább kell felpörgetni, mert a videómemória és sávszélességigények már oltári nagyon magasak. Ez a videókártyák gyártását megdrágitja (GDDR6 és még több VRAM), miközben a gép többi hardverének teljesitményigényét még tovább nőveli. Sok-sok magos CPU, még több és gyorsabb RAM kell a játékokhoz. A fejlődésre biztos szükség volt, de ha a Mantle és a Vulkan jóval szerényebb játékos hardverekkel beérte, akkor most a Win 10 és a DX12 fejlesztésekre miért kell ekkora fejetlenség...? :) Miközben a jelenlegi konzolokban a szerényebb AMD hardverek szépen megjelenitik ezeket a látványos konzol exluzív játékokat. A Navi még tovább nővelheti a játszhatósági szintet konzolokon, miközben a DX12-re egy GTX 1080 Ti videókártya még megfelel játszani... A gyengébb videókártyákkal meg a részletességről és a nagyobb felbontás / magas FPS számokról lemondhat a PC játékos. Most úgy FullHD felbontáson megvan az erő és a látvány PC-n, de ha majd 4K felbontásban szeretnénk igy játszani ahoz még jobb videókártyákra van szükség PC-n.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák