Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Fitzgerald

    veterán

    válasz MageRG #21 üzenetére

    A mondanivaló ugyanaz, azzal nem vitatkozom. De mint horror nem ettől lesz igazán félelmetes a történet sem olvasóként, sem játékosként.
    Hanem attól, hogy olyan dolgokból építkezik, amelyeket az ember (az olvasó, a játékos) a való életből ismer.
    Ez nem feltétlenül kell hogy egy helyszínt jelentsen, lehet bármi.
    A filmek világából egy példa: A The Exorcist-et nem véletlenül tartják minden idők egyik legfélelmetesebb filmjének. A keresztény mitológiából (is) építkezik, a kereszténység pedig a nyugati civilizáció egyik alapköve.
    Ilyen vagy olyan formában, de a menny és pokol koncepciójáról, a keresztény isten és az ördög fogalmáról mindannyiunknak van valamiféle véleménye. És ezt tekeri ki durván a film, ettől lesz félelmetes.

    Én mint ős-szerepjátékos arc kedvelem a fantasy-t, a kitalált világokat. De a horror mint olyan egy, a valóságtól teljesen elrugaszkodó fantasy világban (ezt most nem is feltétlen a Bloodborne-ra értem, fingom sincs mi ez a játék igazából) sosem lesz olyan félelmetes, mint egy, a földi civilizációhoz, kultúrá(k)hoz, vallás(ok)hoz, helyszínekhez stb. köthető/kötődő történetben.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák