Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tigerclaw

    nagyúr

    Amíg nem tudni hogy a bitcoin értékéből mennyi a spekuláció és mennyi a valódi érték, addig nehéz bármit is mondani arra, hogy hasznosan költik el az energiát vagy sem.

    Eddig minden bányász csak a bemagolt értelmetlen szöveget nyomta, mikor rákérdeztem, hogy hogy is kerül be pénz ebbe a rendszerbe. A bitcoin és hasonlók számítása elvileg egy szolgáltatás lenne, vagyis valaki fizet azárt hogy mások számolnak neki valamit. Kik fizetnek valójában a szolgáltatásért és nekik miért éri meg fizetni érte?

    Számomra egy lufinak tűnik az egész, egyre erősebben pénzmosással felütve. Lehet hogy már csak az alvilág tartja fenn az egésznek az árfolyamát?

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz htc07 #33 üzenetére

    De mi az a rendszer, ami biztonságosabb? Mit csinál az a rendszer, mire jó?

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz nebancsa #34 üzenetére

    A bankfiókok, meg az ott dolgozók többsége könnyen eltűnhet, az automatizáció fejlődésével és a készpénzmentes korszak indulásával. Az előbbi valószínűleg hamarabb bekövetkezik, mert az a bankok tulajdonosainak anyagi érdeke, az utóbbi meg folyamatosan tolódik.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz wolfman #40 üzenetére

    Többet is el tudna tartani a föld, ha nem ész nélkül szemetelnénk, pazarolnánk az erőforrásokat, életteret, és nem írtanánk ki magunk körül minden életformát. A jelenlegi kapitalizmus csak úgy tartható fenn, ha viszonylag rövid időközönként valami járvány, természeti katasztrófa vagy háború kiírtja elég nagy százalékát az embereknek. Minél többen vagyunk, annál többet.

    Egy olyan társadalmi berendezkedésben, ahol nem a pénz az, anyagiak felhalmozása a cél, sokkal több ember is élhet. Persze a túlnépesedés akkor sem elkerülhető és előbb vagy utóbb tenni kell ellene valamit.

    Amúgy ha belegondolsz már léteznek sikeres, részben sikeres kísérletek az önfenntartó zárt rendszerekkel és jellemzően a pszichológiai tényező a probléma, nem a technikai.

    Amúgy fura dolog, hogy egyszerre félnek a társadalmak elöregedésétől és a túlnépesedéstől.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz ricsi99 #52 üzenetére

    "Tudod miért sz@rnak a multik a világra... mert világosan látják ,hogy game over... és addig éljenek jól."

    Ez nem a multik gondolkodása, hanem az átlagemberé.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz Indi86 #68 üzenetére

    Ameddig ennyire instabil az árfolyama, addig nem válthatja le a hagyományos fizetőeszközöket, kivéve a pénzmosást, ahol bele van kalkulálva akár 30-50% veszteség is.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz Indi86 #81 üzenetére

    A lehúzás nem technikai hozadék hanem emberi, ergó akkor is létezne ha cryptopénzes rendszerre térnének át. Akármiről is van szó hamar megjelennek a keselyük és hiénák, hogy részesüljenek másnak a vadászatából.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz tordaitibi #210 üzenetére

    Azokról a Holland szélerőművekről tudnál linkelni valami cikket. Ha már a parton vannak ledőlve, miért lenne drága szétszedni azokat?

    [ Szerkesztve ]

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz Indi86 #213 üzenetére

    Az hogy 70 fajta villanyautója lesz a VW-nek, valami félreértésnek tűnik. Szerintem a legismertebb 20 autómárkáknak összesen ha lesz annyi, hacsak a legkisebb miniakkuval rendelkező hibrideket is nem nevezzük annak.

    Egyszerű matek. Az elektromos autó kva drága és a tendencia azt mutatja, hogy semennyit sem csökkent az ára az elmúlt években. Nem beszélve arról, hogy az eladások is csak azért indultak be, mert komoly ártámogatást kapnak közvetve és közvetlenül, ami nem fenntartható. Hacsak nem lesz hirtelen mindenki milliomos, akkor nem lesz aki ilyen autókat vegyen nagyobb volumenben, ergo nem éri meg gyártani nem éri meg fejleszteni.

    Az egész dolog egy vágyálom. A hozzá nem értő EU bürokraták, meg a sötétzöldek elképzelése. Gazdasági szempontokat abszolút nem vettek figyelembe, vagy azt gondolják Brüsszelben, hogy ha ők milliomosok, akkor mindenki az.

    Állítólag sokat csökkent az akkumulátorokhoz szükséges nyersanyagok ára, mégsem engedtek egy forintot sem az autók árából.

    A prémium, luxus és sportautók esetén van realitása egy komolyabb elektromos átállásnak, mert ott az ár nem számít és a CO2 adó miatt az azokba szerelt nagy motorok eleve komolyan növelik majd a benzines, gázolajos autók árait.
    Viszont ez egy kis része az autópiacnak. Mikor lesz 4-5 millióért elektromos autó legalább 300km-es hatótávval? Lehet mondani, hogy az átlagember csak rövidtávokra ingázik, de nekik nincs pénzük arra, hogy fenntartsanak egy elektromos bevásárló, szaladgálós autót és egy másik benzinest nyaralásra.

    Másik alternatíva, hogy csak elektromos autók lesznek, de lecsökken a piac tizedére és az autógyárak többsége tönkremegy, fuzionál. Csak a gazdagoknak lesz saját autója.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz Kékes525 #240 üzenetére

    Ezen én is gondolkodtam már. Attól hogy elhanyagolható a tömege mondjuk egy felhőkarcolónak a föld teljes tömegéhez képest, még lehet számottevő hatása. Ne felejtsük el, hogy az építmények a felszínen, vagy a felszínen épülnek, ahol a kerületi sebesség óriási lehet attól függően, hogy melyik szélességi körön építik. Olyan mint egy autó kereke, ahol pár grammos súlyokkal kénytelenek kiegyensúlyozni a szerelt kerék aszimmetrikus tömeg eloszlását. Ha nem tennék komoly probléma lenne belőle.

    Az a nagy szerencse, hogy a viszonylag sok víz sok dolgot ki tud egyenlíteni, de lehet hogy a földmozgások, földrengések egy része ilyen egyensúlyváltozás miatt következik be. Igazodik a felszín, hogy közeledjen az egyensúlyi állapothoz.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz ricsi99 #246 üzenetére

    Én is remélem hogy az alternatív energiatermelés felé tartunk és csökkentjük a környezetszennyezést drasztikusan, de nem fog menni olyan gyorsan ahogy szeretnénk. Technikai, gazdasági, gondolkodásbeli problémákkal van tele ez az út.

    Jó lenne több szélerőmű, napelem de a jelenlegi energiarendszer nem bír el akármennyi nem kiszámítható elemet. Vannak erre megoldási irányok, de egyik sem olcsó és egy részük nem épp környezetbarát. Talán a vízbontás fordulatot hozhat, talán az sem. Szintén részmegoldás lehet ha a napelemek helyett napkollektorokat telepítenek a háztartások. A hatásfoka magasabb és meleg vízre mindig szükség van. Ott az energia tárolása sem gond. Persze a napelem, és a napkollektor is méregdrága, szóval egyik sem tudja megváltani a világot.

    Jó lenne elektromos autókat használni, de jelenleg megfizethetetlenül drágák a lakosság nagy részének. Az akkugyártáshoz való anyagok bányászása, a reciklálás erősen kérdéses környezeti szempontból. Emellett megjelenik az a nem kicsi probléma, hogy a klímák után egy új fogyasztó kerül az elektromos hálózatra, vagyis valahogy meg kell termelni az autók töltéséhez is az energiát. A szerencse az, hogy mivel drágák az elektromos autók, nem olyan dinamikusan emelkedik az extra elektromos energia igénye, mint a klímák esetén. Ha hirtelen valahogy lecsökkenne az ilyen autók ára, akkor viszont komoly probléma lenne és csak atom és szénerőművekkel lehetne ezt megoldani.

    Jó lenne sok mindent csinálni, de minden ami zöld, takarékos, bio az azonnal extra magas árcédulát jelent. Ez a kapitalizmus jelentette akadály és talán a leg nehezebb akadály amit le kell küzdeni ez ügyben.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz ricsi99 #262 üzenetére

    Megfelelő tervezéssel felhős időben is képes termelni energiát. A panelek száma a kulcs és az inverter minimum feszültsége. Persze ettől még ott kevesebb áramot termelnek, mint egy napsütéses országban.

    Az egy másik oldal, hogy megéri-e nekik anyagilag. Jellemzően még a mi naposabb országunkban se termeli vissza az árát hamar. Én olyan 10 évre teszem, mire elkezd nyereséget hozni, szerencsésebb esetben kicsit hamarabb. Lehetnek közben extra kiadások is, mert pl. az inverter se működik örökké és nem épp olcsó. Attól hogy pl. valaki állami támogatással telepített ilyet, még nem lesz összességében kifizetődőbb technológia.

    Sajnos a hatásfoka még alacsony az utcán lévő paneleknek, az erőművi paneleknek meg még alacsonyabb, de hátha gyártásba kerülnek a sokkal hatékonyabb panelek is egyszer. Persze ha kétszer hatékonyabb, akkor kétszer drágább is lenne, szóval a megtérülése se lenne jobb.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz ricsi99 #266 üzenetére

    Ott az akkumulátor a kulcs. Lehetne telepíteni napelemeket egyszerre akkumulátorokkal együtt is. Van akinek ez kényszer, mert nincs hálózat a területen. Jellemzően az ára miatt azt az opciót választják a tulajdonosok, hogy az extra energiát nem saját akkuban tárolják, hanem egy virtuális akkuban, amit elektromos hálózatnak hívnak. Ez a probléma.

    Minden háztetőt tele lehetne rakni napelemmel, ha saját akkuban tárolnák az épp felesleges energiát és nem akarnának a hálózatra termelni. Ez viszont még drágább, még kevésbbé térül meg és az akku miatt környezetszennyezőbb választás.

    A Tesla ilyen akkutechnikában utazik kisfogyasztói és erővűvi léptékben is. Azt nem tudom, hogy mennyire nyereséges az nekik, illetve az ügyfeleiknek. Legutóbb egy nagy ausztrál telepről hallottam amit épp hálózatstabilitási okból építettek.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz Indi86 #269 üzenetére

    Mondja ezt egy olyan cég képviselője amit milliárdokra büntettek épp mert hazudott az egész világnak elég fontos dolgokban. Te fogsz 10 millióért elektromos VW pólót venni?

    Az lehet hogy az akku árak 20%-al csökkennek évente, de mégse csökkent semmit se az elektromos autók ára. Virtuálisan csökkent mert az állam mások adójából támogatja a gazdagok elektromos autó vásárlását. Ezzel csak a gyártó nyeresége nő.

    Ígérhet akármit a VW, ha tettek nincsenek mögötte. Nem mehetek be a kereskedésbe 2 év múlva, hogy én elvinnék egy elektromos autót 4 millióért, mert a VW megígérte becsszóra hogy ilyen meg olyan olcsó lesz.

    Tettek kellenek, nem ígéretek meg wishful thinking.

    Ráadásul már napirenden van az elektromos autók töltésénél az ár emelése, a töltés megadóztatása, hiszen a benzinen rengeteg adó van, amit itt is beszedne az állam, illetve tervben van az otthoni töltés megadóztatása is. Persze ez részben csak Hungarisztáni dolog, de külföldön is csipkedni kezték az elektromos autózással kapott kedvezményeket is, mint adó, parkolási díj és hasonlóak.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz ricsi99 #278 üzenetére

    Nincs jól, de az populáció 95%-a nem tud venni se elektromos autót, se napelemet, se napkollektort, be bioélelmiszert, mert nincs rá pénze. A döntés nem a mi kezünkben van, viszont az meg alig számít valamit a föld szempontjából, hogy a felső tízezer Teslaval jár, napelem termeli neki az áramot, napkollektor fűti a medencéjét, stb.

    Mi csak a mi léptékünkben tehetünk dolgokat, de azt sem könnyen. Szemetelnék kevesebbet pl. de alig tudok olyan terméket, élelmiszert venni, ami ne lenne bőven becsomagolva duplán, triplán.

    Történhet csoda, pl. egy vírus kiírtja az emberiségből a mohóságot, vagy fellázadnak a tömegek és felakasztják az összes milliomost, de erre kicsi az esély...talán az utóbbira még kisebb, amilyen birkák az emberek.

    Esetleg harmadik világháború, lehetőleg atombombákkal többmilliárd áldozattal...és ez még lehet hogy kevésbbé szennyező opció hosszabb távon, mintha nem történne semmi.

    [ Szerkesztve ]

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz Indi86 #342 üzenetére

    A Leaf nem luxusautó, de az indulóára 11,5 millió forint, ami minimum duplája egy hasonló méretű, teljesítményű autónak. Persze lehet mantrázni, hogy ne magyar pénztárcához nézzük, de Németországban hasonlóan nem veszik, mert nem éri meg nekik.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz Indi86 #349 üzenetére

    Sosem támogatja az állam az új termékek gyártását, akkor sem ha nem rentábilis a gyártása a kis volumen miatt. Egy cég vagy bízik a termékében, vagy el sem kezdi gyártani.

    Most ez azért történt meg, mert az EU nyomására a tagállamok bevállaltak bizonyos elektromos autó eladási számot és támogatás nélkül jóval kevesebben vennék. Persze támogatással is mikroszkopikus az eladások száma és azoknak is egy jó része taxi.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz #04430080 #401 üzenetére

    Folyamatosan tiltanak ki bizonyos környezetvédelmi osztályba sorolt autókat jellemzően városokból, belvárosokból. Extrém esetben csak elektromos autó használható, még extrémebb esetben semmilye, csak a helyben bérelhető elektromos. Ezek jellemzően síparadicsomokban, kisebb szigeteken vannak.

    Ez folytatódni fog, de hosszabb kifutással. Nem tilthatják ki az autósok nagyobb részét az utakról, mert nem elég gazdagok. Az hogy jövőre ígértek egy smart méretű autót várhatóan nettó 16 ezer eurós induló árról, az akkor sem változtat sok mindent ha tényleg ennyi lesz az ára, mert ilyen autót megint max. a gazdagok vesznek bevásárló autónak.

    Norvégiában is kiderült, hogy a többség a Teslát második autónak vette, főképp a vele járó kedvezmények miatt. Az egész elektromos autó piac úszik a mesterséges beavatkozástól, ami pár éven belül eltűnhet. Nem fog járni hozzá ártámogatás, adókedvezmény, olcsó tankolás. Gondolj bele, hogy mekkora adótartalma van a hagyományos üzemanyagnak. Ezt be fogják építeni az elektromos töltésekbe is, nem kétséges...főleg itthon. Persze várnak még pár évet és kezdetben elviselhető mértékű adó lesz rajta, aztán egyre több, ahogy egyre több elektromos autó lesz az utakon. Hosszabb távon várhatóan semmivel sem lesz olcsóbb elektromos autóval járni és akkor már csak kényszerből veszik, használják ezeket. Ha értelmesen csinálják, akkor az elektromos autók energiaigénye megteremti az alapot arra, hogy minden háztetőn napelem legyen.

    A használt piac külön fontos kérdés, mert akárhogy is fogadkoznak, nagyon kevesen kockáztatják meg hogy fizessenek egy rakás pénzt ismeretlen akkuállapotra, garancia nélkül. Az ismeretlenen nem azt értem, hogy ne tudnák, hogy mondjuk 70%-os az akku, tehát kevesebb a hatótáv, hanem azon hogy nem látni bele az akku belsejébe, nem szedhető szét, mint egy mechanikus gép. Nem tudod hogy holnap nem fog-e tönkremenni belső zárlat miatt vagy nem gyullad-e ki, robban fel.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz csongi #429 üzenetére

    Ezekre még nem kaptam választ, ahogy arra sem hogy ki az ügyfél akinek számolnak.
    Ha valakinek kell a számolás eredménye, hogy kapja meg az eredményt?

    Ki az aki beteszi a valós pénzt, mert kell neki a számolás eredménye?
    vagy
    Csak a spekulánsok és a pénzmosás ad értéket a bitcoinnak?

    Hányan lehetnek akik valódi pénzre váltják a BTC-t és hányan akk csak gyüjtögetik és gyönyörködnek a virtuális értékében?

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz ripla #438 üzenetére

    Állítólag a Kínai kormány betiltotta 2021-es dátummal ezt a bányászatot, de a már egy ideje tiltva vannak bizonyos ehhez kötődő tevékenységek a gazdaságban. Persze majd kiderül hogy mennyi lesz igaz ebből.

    Indiában 10 év börtön is járhatna - egy törvénytervezet szerint - az ezzel kapcsolatos bányászatért, eladásért, vásárlásért, transzferért, stb.

    [ Szerkesztve ]

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz Kékes525 #443 üzenetére

    Az egy 2017-es cikk, amire meg én utaltam az egy 2019. áprilisi. A kínai kormány illetékes bizottsága készített egy listát, hogy mik azok az ipari tevékenységek amiket tiltana és mik azok amiket támogatna. Reuters hír, szóval valószínűleg nem kamu. Persze azon megy a spekuláció, hogy tényleg megtörténik-e, illetve ha igen, akkor mi a cél.

    Talán nem tetszik nekik, hogy az ottani alacsony áron tartott villamosenergia nem milliókat foglalkoztató ipari parkokat lát el és exportál termékeket, hanem egy jóval kisebb számú embernek tömi a zsebét. Óriási mennyiségű energiáról van szó.

    Mások szerint Kína saját cryptopénzt akar, amit szabályozhat, de nem akar konkurenciát mellé.

    Van ahol megemlítik, hogy talán a kínai farmerek más országban folytatják a tevékenységet, de azért ez nem csak rajtuk múlik, hanem a kínai kormányon és a befogadó államon.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz Kaiku #454 üzenetére

    Nekem úgy tűnik, hogy semmi hasznos nem lesz belőle. Titkosítják a nagy semmit és csak virtuális értéke van. Mondhatni jó sokan egy hajóban eveznek és az az érdekük, hogy minél drágább legy az ára, hogy ne pukkadjon ki a lufi.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz Indi86 #466 üzenetére

    Amíg nincs stabil kiszámítható értéke a btc-nek nem használja senki csak a bányászok, spekulánsok és az azok, nem használhatják a lekövethető rendszereket, tehát bűnözők, terroristák, titkosszolgálatok. De mivel nincs mögötte számbavehető érték, sosem lesz stabil értéke.

    Lehet hogy mint rendszer, van benne fantázia, de teljesen máshogy működik ahogy egy pénznek kellene. A konvencionális pénz mögött értékes termék, szolgáltatás, nyersanyag, ledolgozott munka van, ennél meg csak egy olyan befektetett költség ami a hardvert és a villamosenergiát tartalmazza, de a tevékenység nem hasznos, nem rendelte meg senki, nem fizet az eredményért senki.

    Biztos hogy jobban érted az egész rendszert, de te sem tudtad megmagyarázni, hogy mi adja az értékét a hype mellett.

    Támadod a jelenlegi hagyományos pénzeket, banki, kártyás rendszereket, fested az ördögöt a falra, de jelenleg épp ezek azok amire számítani lehet, ami megbízható és a BTC az amit folyamatosan botrányok kísérnek, gigantikus árfolyamingadozás, eltűnt milliárdok, követhetetlen pénzmozgás, széttárt tehetetlen kezek.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz Tüzi #483 üzenetére

    Igen, amikor a fenntartható fejlődést pénzben akarják mérni, ott valami nagyon rossz irányba ment. A végtelen móhóság kifejezése az, hogy folyamatosan növelni akarják a profitot, mert semmi sem elég. Szerintem ennek egyértelműen háború, vagy forradalom fog véget vetni.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz Realradical #484 üzenetére

    Ok, de ha sport cipőt készítesz, terméket készítesz, ami kézzel fogható, és szükség van rá. Van termék, szolgáltatás, aminek van piaca. A pénz csak közvetítő elem. A bitcoin és hasonlók esetén nincs se termék, se szolgáltatás és a virtuális pénz maga a "termék", de az is csak azért mert spekulálni lehet vele vagy pénzt mosni. Mondhatni azért létezik még és azért van értéke, mert az alvilág és a spekulánsok fenntartják, amíg megéri nekik a dolog.

    Ha összeomlik, mert valaki le akarja fölözni a hasznot hirtelen, akkor a farmerek kezében semmi érték nem lesz csak egy halom értelmetlen, értéktelen adatfájl, mert csak számolják a nagy semmit.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

Új hozzászólás Aktív témák