- Milyen okostelefont vegyek?
- Termékoldal buktatta le a Huawei Watch Fit 3-at
- Eleglide C1 - a középérték
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Android szakmai topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Mobil flották
- OnePlus 9 Pro - gyorsulási futam
- Redmi Note 10 Pro - majdnem minden stimmel
Hirdetés
-
iPaden is vége az App Store monopóliumának
ma Ősztől lehet alternatív alkalmazásboltból telepíteni az EU tagállamaiban.
-
A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
it Vissza akarják szorítani a gyerekek és tinédzserek közösségi média- és okostelefon-használatát.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
Pontosan annak, akinek munkaeszköz, van szüksége a Note széria tollának extráihoz. Amint már schwabo írta, ez messze nem sima érintőkijelzős ceruza, ez rendes Wacom-eszköz ennek megfelelő szolgáltatásokkal és pontossággal.
MaCS
[ Szerkesztve ]
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz Cyberpunk #49 üzenetére
Tudom, én is Note4-et használok, és nagyon szeretem, bevált, használom a tollal együtt (bár én speciel meglennék a toll nélkül, de kétségtelenül nagyon jó és hasznos).
A gond ott van, hogy ha valaki megvette a Note7-et, és ténylegesen szüksége van a tollra (ezért vett Note-ot), az most mit csináljon? új Note4-et már nem kap, az S7-tel meg nincs kisegítve.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz -Skylake- #70 üzenetére
Attól, hogy Te nem használod, másnak még nagyon is hasznos lehet.
Én helyszínrajzok, alaprajzok leskiccelésére használom időnként -- több kollégámhoz és kapcsolódó szakemberekhez hasonló módon, akik viszont napi használatban alkalmazzák.
Pont megfelelő a mérete, és baromi jó, hogy nem kell nagyobb eszközt cipelni.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Kicsit negatívan érinti a KNOX-ot és a garanciát. Jelen esetben pedig -- egymástól függetlenül -- mindkettő fontos lenne.
Szóval a jelek szerint nincs megoldás a jelen helyzetre, megy is a Samsung szidása...
Egyébként valóban Note4-et vesznek, amiben az a bosszantó, hogy kb. 20e Ft-tal drágábban találtak elfogadható készüléket, mint amennyiért azt a Note4-et eladták, amit a Note7 váltott (volna) le.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz #79335424 #76 üzenetére
Ez elméleti értékű kérdés -- a Note7-et nyilván leadják, aztán a buktával vásárolt 4-essel várnak, amíg megjön a 8-as.
De elvben ugye bukNÁK a garanciát ÉS aKNOX-ot, ami viszont számukra fontos. Tehát a gyári rendszerrel való variálás szóba sem jöhetne.
A felhasználók döntő többsége számára a trükkös utak nem jelentenek alternatívát még akkor sem, ha minimális a rossz kimenetel veszélye.MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz -Skylake- #78 üzenetére
1. Ez nem divattelefon -- az egy teljesen más kategória,
2. Tökéletesen bevált a jelzett célokra. "nem igazolja a note jogosultsagat az, hogy szamotokra nem biztosit a munkaltato egy erre alkalmas celezkozt". Ezt mégis honnan veszed? Mondom: bevált. Ráadásul kompromisszumoktól mentesen. A használói ráadásul maguknak biztosítják a saját vállalkozásukban, úgyhogy ha nem vált volna be, kerestek volna mást.Attól, hogy Te nem látod valaminek a létjogosultságát, az még fennállhat. Attól, hogy Te nem használsz valamit, az másnak még jó lehet. Attól, hogy valamit nem értesz,az még működhet. Attól, hogy szűk a látóköröd, a világ még hatalmas.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Pontosan!
Olyan kocsival, amit visszahívtak, mert kiderült róla, hogy szériahibás, és ezért hajlamos kigyulladni, bizony ne menj közterületre! Ha megteszed, konkrétan bűncselekményt követsz el - a helyzet morális oldaláról nem is beszélve.
MaCS
[ Szerkesztve ]
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Rossz a gondolatmeneted.
A serpenyőnél ugyanis nem az okozza a balesetet, hogy egy, a használó által ismerten hibás serpenyő okozza a tüzet, hanem a rossz gyakorlat, hibás felhasználás.
A Note7-ek viszont teljesen spontán gyulladtak ki, felhasználói közrehatás, hibás használati mód nélkül.MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
"Ha megteszed, konkrétan bűncselekményt követsz el.
Konkrétan nem."Konkrétan de. Illetve finomítok: nagyon könnyen elképzelhető olyan eset, amikor igen. A két kulcskifejezés: veszélyeztetés és eshetőleges szándék. Nagyon fontos az "elkövető" tudattartalma -- és ennek nem rövid szakirodalma van.
Én egy ügyben voltam érintett, ahol ez előkerült (hibás gépkocsi használatáról volt szó), és bizony a bizonyítási eljárás tárgya volt, hogy a terheltnek mennyire kellett értenie a műszaki dolgokhoz, illetve, hogy az általános gépjárművezetői képzés tananyaga ehhez képest milyen tudást ad át.MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
De a gyártói közleményekben az szerepelt, hogy felhasználói közrehatás nélkül is veszélyesek a készülékek, ami (legalábbis a magyar jogban) azt jelenti, hogy a felhasználónak, akihez ez az információ eljutott, azt kell feltételeznie, hogy az eszköz eleve balesetveszélyes. Nem emlékeszem olyasmire, hogy alternatív veszélycsökkentő eljárást javasoltak volna (pl. merítsd le a telefonodat ellenőrzött körülmények között, és soha többé ne adj neki áramot).
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Csakhogy egyelőre senki sem tudhatja, hogy az adott készülékben éppen mennyire veszélyes az akku. A jelen állás szerint konstrukciós hibáról van szó, ami minden készüléket érint(het), és kb. sztochasztikus folyamat alapján dől el, hogy használat közben egy óra múlva, egy év múlva, vagy soha sem gyullad ki a veszélyesen kis helyre, veszélyesen kis tűrési tartalékokkal gyártott akku.
Úgyhogy a gyakorlatban igen, spontán módon gyullad ki.
MaCS
[ Szerkesztve ]
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
A Note7 használata alapból szerintem sem bűncselekmény -- nem is írtam ilyet. Bár, megjegyzem, ha valaki felviszi mondjuk egy repülőgépre, úgy, hogy megfelelően tájékoztatják a körülményekről és a tiltásról, már lenne min gondolkozni.
Önmagában ugyanis egy veszélyes eszköz használata is simán megvalósíthat eshetőleges szándékkal elkövetett, veszélyeztető bűncselekményt.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Igen, ez az elmélet.
A gyakorlat viszont egy kicsit más. Mivel nem igazán ismert a hiba oka (bár sejteni lehet, hogy alapvető konstrukciós hibáról van szó), és mivel elég kicsi az eltelt idő, ami a kiszámíthatatlanságig csökkenti a statisztikai bázist, nem lehet még közelítő értéket sem mondani a tényleges kockázatról.
A valószínűsíthető kárérték viszont tűesetről lévén szó, elég magas.
Ehhez jön még hozzá az emberi tényező -- ami összességében azt adja ki, hogy a legrosszabb esetre számítván teljesen indokolt a visszahívás -- még ha én is gigantikus szívásnak tartom azok számára, akik nem ok nélkül áldoztak nem keveset erre a készülékre, és még csak alternatív választási lehetőség sem mindenki számára van.MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz Dr. 444Hertz #111 üzenetére
És van még egy tényező: a Samsungnál azért látnak sok mindent, amit mi nem, és a rendelkezésükre álló brutális adatmennyiségből egy kicsit a jövőbe is látnak. Az idő pedig kockázati tényező: sok telefon/akku sok hónap alatt sérülhet, a leheletvékony szeparátorsávok degradálódhatnak, átereszthetnek -- ami ugye szinte azonnali tüzet okoz.
A töltési ciklusok, nagy áramfelvételű igénybevétellel járó felhasználási események, nagy melegnek kitettség (pláne mindez együtt mondjuk egy napsütéses nyári napon navigálás a szélvédő alatt) simán akár exponenciális ütemben is előhozhatják a súlyos hibákat, ezt pedig nem akarják kivárni.MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz gergejly #113 üzenetére
"vigyáz rá töltés közben, most velük minek szopóznak"
Az tényleg nincs meg, hogy nem csak töltés közben voltak gondok, sima használat közben is voltak kigyulladások. Nem lehet "vigyázni".
És talán azért "szopóznak", hogy ne legyen nagyobb baj, súlyosabb balesetek, sérülések, halálesetek, lakástüzek, stb.
Meg merem kockáztatni, hogy a Samsungnál talán még Nálad is többet tudnak a kockázatokról és azok okairól.
Egyébként keress rá: "Unsafe at Any Speed"
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz gergejly #116 üzenetére
Igen, sok minden megy akkuról, és ennek megvan a maga kockázati oldala.
A Note7 esetében viszont maga a gyártó ismerte be, hogy elk**ták, és ez a készülék bizony a szokásos kockázathoz képest is SOKKAL veszélyesebb, mégpedig nem csak a használójára, hanem a tűz mint természeti jelenség tulajdonságai miatt a szélesebb környezetére is.
Megpróbálták menteni a menthetőt, javítást kiadni, de úgy látták, hogy a hiba nem javítható (az ismétlődő esetek erősen erre utaltak), úgyhogy bevállalták a béka lenyelését.
Ciki, meg szar a tulajdonosoknak (én elég közel állok párhoz), de az ő szívásuk semmi mindahhoz képest, ami a hibás telefonok használata során bekövetkezhet.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz gergejly #121 üzenetére
Értem én, hogy mire gondolsz: ez konkrétan a magántulajdon korlátozása. A magántulajdon pedig a modern társadalmak egyik legfontosabb garantált intézménye, aminek a korlátozását szigorúan csak szabályozott, kivételes esetekben tartjuk elfogadhatónak.
Ez az eset a Note7-tel szerintem mindenképpen belefér ebbe, mégpedig még magasabb szintű jogok, jelesül az élethez és a testi épséghez való jog, nem mellesleg mások magántulajdonhoz fűződő jogának a védelmében.
Az eddig általam megismert kompenzációt viszont én is kevésnek tartom.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz Dr. 444Hertz #124 üzenetére
Alapvetően nyilván a hátsójukat védik, és igencsak súlyos matekozás folyhatott a kisebbik rossz kiválasztása felé járt úton.
De megkockáztatom, hogy a mi európai szemléletünkhöz képest valamivel nagyobb nyomatékkal estek a latba morális szempontok is. Arrafelé még a nagyvállalati környezetnek is része a becsület védelme -- a pénz az úr, akár hullahegyeken át is (legékesebb példája ennek a Sampoong bevásárlóközpont összeomlása), de nagyon úgy érzem, hogy ez az ügy többek számára okozott lelkiismereti problémát, mint ahogy az egy európai/amerikai cég esetén történt volna.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Csak arról ne feledkezzünk már meg teljesen, hogy a kockázat az idő múlásával egyáltalán nem biztos, hogy lineárisan növekszik, simán elképzelhető, hogy töltésről-töltésre romlik az akkuk fizikai állapota (ami egyébként így van, csak kérdés, hogy ennek most milyen hatása lehet), és a kigyulladás veszélye szépen egy exponenciális pályára áll, és azt egyszer csak már nem lehet biztosan megfékezni.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Én olyan találgatást (igaz, szakértőtől) is olvastam, hogy már veszélyesen vékonyra vették a szeparátorrétegeket, viszont nincs elég hely az akku méretváltozására, így deformáció lép fel, ami egyszer csak átszakítja a szeparátorréteget, ami instant tüzet okoz. Ez pedig progresszív folyamat, egyre fokozódik a sérülés veszélye.
Érdekes egyébként, hogy a Dreamlinereket úgy engedik repülni, hogy a mai napig nem derítették ki, hogy mi okozta a tüzeket, de a módosított specifikációkkal nem gyulladnak ki a LiIon akkuk.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Megint csak találgatások, de nem hülyéktől: a biztonságosnak vélt akku a Note7-ben kialakított helyre (tehát megfelelő ráhagyással és megfelelő szeparátorréteggel) már túl kicsi kapacitású lenne -- a jelen piaci helyzetben, ergo azzal a kapacitással már nem lenne versenyképes a telefon.
Meg aztán az a típusú akku teljesen a levegőben lógna gazdaságosságilag...
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz #79335424 #154 üzenetére
Nem tudjuk, hogy ők mit tudnak.
Lehet, hogy a kontrolling nyert, és nem tartanák gazdaságosnak a gyártását + piaci presztízsveszteség a rövid üzemidő miatt. De azt is el tudom képzelni, hogy magában a telefonban is találtak valamit -- de ez már 100% spekuláció részemről.
Mondhatnám, hogy ők biztosan tudják, hiszen ők vannak tisztában a saját helyzetükkel, náluk van a tudás és a kapacitás -- csakhogy távol-keleti gyártóktól (igaz, én japánokról tudok) láttunk már számunkra megmagyarázhatatlan döntéseket. (Sikeres típusok gyártásának leállítása a modellciklus közepén úgy, hogy tízezres nagyságrendben kell kárpótolni az előleget már kifizetett megrendelőket, selling point funkciók kivétele gyártmányokból, és amikor a forgalom a vevők tiltakozása közepette visszaesik, nem a jól bevált funkció visszaadása, hanem a típus beszántása, stb.)
Egy Japánt jól ismerő barátom azt mondja, hogy ő már megérti mindezt, de ehhez le kellett ott húznia 15 évet, de állítja, hogy mindez ésszerűen nem magyarázható, ez náluk számunkra nem megérthető érzelmi döntés. Korea elvben jobb egy fokkal, de az ő fejükbe sem láthatunk bele, ráadásul ők sok európai/amerikai szakemberrel dolgoztatnak, marketingvonalon is.
Szóval ők tudják, vélhetően sokkal jobban, mint mi...
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Ez teljesen igaz, de mégiscsak más kultúrKÖR.
A Japánban sok évet technológiai területen lehúzó barátom szerint egyébként Korea a megtestesült racionalitás és a világra nyitottság Japánhoz képest -- legalábbis Japánból nézve.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest