- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Apple iPhone 11 - népalma
- Mobil flották
- Netfone
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Milyen okostelefont vegyek?
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
Hirdetés
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Free Play Days 2024 - 17. hét: Railway Empire, Prison Architect
gp Extraként a TramSim: Console Edition című játékot is kipróbálhatják az érdeklődők.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Uzi74
senior tag
Egyedül közlekedő városi-elővárosi embernek már kitalálták az elérhető árú elektromos mobilitást: pedalec-nek, esetleg elektromos robogónak hívják (a havas, jeges vagy a nagyon esős napokon meg ott az autó) Ezt az infrastruktúrát és gondolkodást kellene fejleszteni, többen szállnának át.
Ezt a hatótávot az is tudja - pedalec fogyasztás 1Kwh/100km.Ma vittem az autóm szervizbe, pedalec fent volt hátul, hogy haza tudjak jönni valahogy. Odafele autóval 50 perc, vissza 30 pedaleccel...
-
Uzi74
senior tag
Én sem írtam, hogy ezt a sportot Budapesten művelem
Pont ezért mondtam, hogy "Ezt az infrastruktúrát és gondolkodást kellene fejleszteni, többen szállnának át. ".
Tavaly 5000 Km autózástól mentettem meg a földet, magamat meg sok órányi dugótól és idegeskedéstől.
Ha lenne biztonságos út, ha az autós fejekben is tisztulna, hogy egy biciklist lát az eggyel kevesebb autót jelent a dugóban - nem pedig egy - ezekszerint te is átszállnál könnyebben.
Sajnos jelenleg az a verseny zajlik, hogy a legnehezebb autót akarja mindenki (a.k.a SUV), mert más is olyan nehéz autóval jár, ezért az biztonságosabb. -
Uzi74
senior tag
Ez volt az indító hozzászólásom, hogy a közlekedés mely szegmensét lehetne pedalec-ebike vonalon megoldani (mikor egyedül megy az ember):
[link]
Nem mondom, hogy kiváltja a második autót, és hogy minden helyzetben, de jóval kevesebb Km-ert kell bele tenni. Nekem is a második autó megy tipikusan jóval kevesebbet. Nem mellékesen 1-2 év alatt megtérül a pedalec ára és csak termeli a pénzt (attól függ mennyit mész meg milyen autó helyett). 1-2 éven belül az egyik autót tervezem lecserélni én is elektromosra, csak optikailag meg asszonnyal egyiket sem tudtam elfogadtatni , talán a tesla 3.
.
Ha nagyon ritkán van a nem tervezett random időpont, akkor meg car sharing vagy taxi is van - ha gyakran és mindkettőtöknek, akkor nyilván nem játszik. Konszolidált nyugati városokban ebike gyerekutánfutóval nem ördögtől való, pár km-ig sokan használják, a gyerekek is szeretik.
Ha a városban csak a gyerekükek transportálók mennének autóval, paradicsomi állapotok lennének szerintem18 Km-re járok melóba, 36-38 perc (a reggeli dugóban is)... Elektromos rásegítéssel le sem izzadsz, (ha más egészségügyi probléma van, akkor nem játszik persze)
[ Szerkesztve ]
-
Uzi74
senior tag
Amit leírtok az tipikusan a közlegelők tragédájaként ismert jelenség, ezért amíg nincs egy globális (vagy egy kvázi hasonló erővel bíró) kormányzat erőszakszervezettel és megfelelő elszántsággal, addig borítékolható a ma ismért környezet összeomlása
[link]De addig is minden egyes nem elszennyezett liter vízzel vagy nem elhasznált energiával stb. pozitívan hozzájárul mindenki egy élhető jövőhöz
@vicze1
Nem minden szelektív hulladék landol Kínában vagy a szemétdombon, nézd meg Németeknél a papír-üveg ( szelektív gyűjtőbe dobott) 80%-a újrafeldolgozásra kerül (műanyagoknál roszabb a helyzet) Összességében így is több mint 200 milló tonna NEM landon a szeméttelepen vagy Kínában, hanem újrafeldolgozásra kerül.Demokráciában meg van befolyása az embereknek arra, mi történik a szeméttel - szoktak lenni pártok ilyen témájú programmal rendes országokban - ha Mo-on nem is nagyon- az EU parlamentben pl.
[ Szerkesztve ]
-
Uzi74
senior tag
Az alulról-felülről nézőpont kérdése - A kormányt az emberek választották (tudom képviseleti demokrácia, de akkor is), ha nem szavaztak volna annyian az spd-re/zöldekre, ma is mennének az atomerőművek a németeknél Fukusima ide vagy oda - közvetetten alulról döntötték el. (én pont ezért is kerültem az spd-t/zöldeket az előző választáson)
A cikkel kapcsolatban: én is irtam, hogy a műanyag még gázos, azt problémásabb értelmesen felhasználni, de így is bődületes mennyiségű hulladék van újrahasznosítva - szóval nem igaz hogy minden Kínába vagy a lerakóba kerül és haszontalan volt szelektálni - de van még bőven tennivaló (főleg hogy egy átlag német 220 Kg csomagolóanyagot "vesz" egy évben)