Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Uzi74

    senior tag

    válasz aujjobba #18 üzenetére

    Egyedül közlekedő városi-elővárosi embernek már kitalálták az elérhető árú elektromos mobilitást: pedalec-nek, esetleg elektromos robogónak hívják (a havas, jeges vagy a nagyon esős napokon meg ott az autó) Ezt az infrastruktúrát és gondolkodást kellene fejleszteni, többen szállnának át.
    Ezt a hatótávot az is tudja - pedalec fogyasztás 1Kwh/100km.

    Ma vittem az autóm szervizbe, pedalec fent volt hátul, hogy haza tudjak jönni valahogy. Odafele autóval 50 perc, vissza 30 pedaleccel...

  • Uzi74

    senior tag

    válasz Samott #28 üzenetére

    Én sem írtam, hogy ezt a sportot Budapesten művelem ;)
    Pont ezért mondtam, hogy "Ezt az infrastruktúrát és gondolkodást kellene fejleszteni, többen szállnának át. ".
    Tavaly 5000 Km autózástól mentettem meg a földet, magamat meg sok órányi dugótól és idegeskedéstől.
    Ha lenne biztonságos út, ha az autós fejekben is tisztulna, hogy egy biciklist lát az eggyel kevesebb autót jelent a dugóban - nem pedig egy - ezekszerint te is átszállnál könnyebben.
    Sajnos jelenleg az a verseny zajlik, hogy a legnehezebb autót akarja mindenki (a.k.a SUV), mert más is olyan nehéz autóval jár, ezért az biztonságosabb.

  • Uzi74

    senior tag

    válasz axioma #70 üzenetére

    Ez volt az indító hozzászólásom, hogy a közlekedés mely szegmensét lehetne pedalec-ebike vonalon megoldani (mikor egyedül megy az ember):
    [link]
    Nem mondom, hogy kiváltja a második autót, és hogy minden helyzetben, de jóval kevesebb Km-ert kell bele tenni. Nekem is a második autó megy tipikusan jóval kevesebbet. Nem mellékesen 1-2 év alatt megtérül a pedalec ára és csak termeli a pénzt (attól függ mennyit mész meg milyen autó helyett). 1-2 éven belül az egyik autót tervezem lecserélni én is elektromosra, csak optikailag meg asszonnyal egyiket sem tudtam elfogadtatni :D , talán a tesla 3.
    .
    Ha nagyon ritkán van a nem tervezett random időpont, akkor meg car sharing vagy taxi is van - ha gyakran és mindkettőtöknek, akkor nyilván nem játszik. Konszolidált nyugati városokban ebike gyerekutánfutóval nem ördögtől való, pár km-ig sokan használják, a gyerekek is szeretik.
    Ha a városban csak a gyerekükek transportálók mennének autóval, paradicsomi állapotok lennének szerintem :)

    18 Km-re járok melóba, 36-38 perc (a reggeli dugóban is)... Elektromos rásegítéssel le sem izzadsz, (ha más egészségügyi probléma van, akkor nem játszik persze)

    [ Szerkesztve ]

  • Uzi74

    senior tag

    válasz vicze #92 üzenetére

    Amit leírtok az tipikusan a közlegelők tragédájaként ismert jelenség, ezért amíg nincs egy globális (vagy egy kvázi hasonló erővel bíró) kormányzat erőszakszervezettel és megfelelő elszántsággal, addig borítékolható a ma ismért környezet összeomlása
    [link]

    De addig is minden egyes nem elszennyezett liter vízzel vagy nem elhasznált energiával stb. pozitívan hozzájárul mindenki egy élhető jövőhöz

    @vicze1
    Nem minden szelektív hulladék landol Kínában vagy a szemétdombon, nézd meg Németeknél a papír-üveg ( szelektív gyűjtőbe dobott) 80%-a újrafeldolgozásra kerül (műanyagoknál roszabb a helyzet) Összességében így is több mint 200 milló tonna NEM landon a szeméttelepen vagy Kínában, hanem újrafeldolgozásra kerül.

    Demokráciában meg van befolyása az embereknek arra, mi történik a szeméttel - szoktak lenni pártok ilyen témájú programmal rendes országokban - ha Mo-on nem is nagyon- az EU parlamentben pl.

    [ Szerkesztve ]

  • Uzi74

    senior tag

    válasz vicze #94 üzenetére

    Az alulról-felülről nézőpont kérdése - A kormányt az emberek választották (tudom képviseleti demokrácia, de akkor is), ha nem szavaztak volna annyian az spd-re/zöldekre, ma is mennének az atomerőművek a németeknél Fukusima ide vagy oda - közvetetten alulról döntötték el. (én pont ezért is kerültem az spd-t/zöldeket az előző választáson)
    A cikkel kapcsolatban: én is irtam, hogy a műanyag még gázos, azt problémásabb értelmesen felhasználni, de így is bődületes mennyiségű hulladék van újrahasznosítva - szóval nem igaz hogy minden Kínába vagy a lerakóba kerül és haszontalan volt szelektálni - de van még bőven tennivaló (főleg hogy egy átlag német 220 Kg csomagolóanyagot "vesz" egy évben)

Új hozzászólás Aktív témák