- Mobil flották
- Telekom mobilszolgáltatások
- DIGI Mobil
- iPhone topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Apple iPhone 11 - népalma
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Termékoldal buktatta le a Huawei Watch Fit 3-at
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
Hirdetés
-
Az üzleti chatbot lehet az új fejőstehén
it Üzleti chatbotot indított az Anthropic, azt reméli, hogy sok pénz folyik majd be a cégektől.
-
Csatába küldte Magyarországon idei csúcs hangprojektoros szettjét a Samsung
ph A HW-Q990D/EN 11.1.4 csatornás, külön mélynyomóval megtámogatott termék.
-
Termékoldal buktatta le a Huawei Watch Fit 3-at
ma Az új aktivitáskövető rendkívül hasonlít egy Apple Watch-ra, de a funkcionalitás és az ár nyilván nem.
Új hozzászólás Aktív témák
-
MLaca
őstag
hm-hm, érdekesnek tűnik, kíváncsi lennék rá, mit tud.
http://mlzphoto.hu/
-
ROBOTER
addikt
Mellette: A közeljövőben várható, hogy az amatőr felhasználás eltolódik a FullFrame felé, a profi pedig a középformátum felé, mivel egyre olcsóbb lesz előállítani a nagy méretű érzékelőket. Elképzelhető, hogy még a nagyok is elmozdulnak a KF felé.
Ellene: Ezt a gépet évek óta híresztelik, millió fotót láttunk már róla, de idáig csak halasztgatták. Az első bejelentés óta az adatai már egyáltalán nem számítanak kiemelkedőnek a kisformátumhoz képest sem. Azóta a Hoya felvásárolta a Pentax-ot, és pár napja bejelentették, hogy megfelezik a volt Pentax-fotó részlegnél dolgozók számát.
-
madgie
titán
Szkepticizmus ide vagy oda, én inkább az "ellene" részt tartom valószínűnek, Évek óta vitrinben van ez a gép, most -amikor a Pentaxnál is válság van- nem a limitált kiadású, méregdrága masinára kéne összpontosítani, mert a sok pínz nem abból jön. Én elhiszem (meg látom is a statisztikákon), hogy a K-m egész jól fogy, de nemsokára a marketing elhiteti az átlagfelhasználókkal, hogy alap tükrös sem létezik full HD-s videórögzítés nélkül... erre a Pentax még a LiveView-t sem oldotta meg eddig normálisan
-
Timyyy
őstag
Ennek brutális méretei vannak!
-
Szten Márs
nagyúr
A Hoya egyik fejesével készült kb egy hónapja egy riport, ő maga mondta, hogy bizony, várható a 645. Szóval, aki figyeli a Pentax háza táját, az bizony már egy jó ideje tudja, hogy ez a bejelentés meg fog érkezni. Szóval gép lesz, ezt alighanem biztosan kijelenthetjük. Az, hogy ez jó-e nekünk és jó-e a Pentaxnak, az más kérdés. Sokkal kellemetlenebb kérdés.
-
hemaka
nagyúr
Külsőre nekem a Hasselblad H3D-re hasonlít a legjobban, kíváncsi leszek milyen lesz majd.
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz Szten Márs #5 üzenetére
Lehet, hogy itt is agresszív árképzést alkalmaznak majd, ebben a kategóriában brutális árak vannak jelenleg, ha feléért adják, anyagi siker is lehet...
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
Szten Márs
nagyúr
válasz philoxenia #7 üzenetére
Kinek kell ez? Persze, stúdióba jó, de komolyan, vajon a brutális fejlesztési költségek megtérülnek majd? Mert szenzor kell (kivel csináltatják majd meg?), objektívek kellenek (egy darab obi indulásnak... ehhe... nemár. Vagy inkább örüljünk, hogy legalább egy obit lehet majd hozzá kapni és nem vázsapkával kell fotózni?). Egy ilyen rendszer fejlesztése baromi mennyiségű pénzt és energiát igényel. A célcsoport pedig igen szűk, legalábbis a hobbifotósok számához képest. És vajon egy stúdió, az igazi felvevőréteg, a komoly stúdiófotósok ilyen gépet fognak venni? Talán, ha komolyan lehet majd venni a rendszert és lesz objektívpark hozzá, lesz vakurendszer hozzá, lesz sok minden hozzá, ami nincs. És az sem a semmiből fog odateremtődni, pénz, idő, energia, miközben már magának a rendszernek a megalkotása is zabálta ezt a hármat. Összességében én egy kudarcra ítélt kísérletet látok benne, ami nem kis erőforrást szippant el a Pentaxtól/Hoyától.
Ezeket az erőforrásokat lehetne a kisformátumú DSLR-ek fejlesztésébe fektetni. Abba, hogy bővítsék az objektívparkot, abba, hogy túllépjenek az APS-C-n. Komolyan, a 4/3-on kívül, (ami értelemszerűen 4/3 maradt és marad) a Pentax az egyetlen gyártó, ami megragadt az APS-C-nél. Ez ma még oké. Már úgy, ahogy. De baromi gyorsan változnak az idők a DSLR piacon és igencsak égető lesz nagyon hamar, hogy a fullframe vonatra felszáljanak. Hol vannak ettől? Nincsenek objektívek, nincs meg az egész alapja és nagyon nem úgy tűnik, hogy ezen változtatni akarnak és a pénzt és munkát ilyenekbe fektetik inkább. Merészség? Inkább valami eltévelyedés. Szóval maradjunk annyiba, hogy nem tetszik, ami itt elkezdődött és félek, hogy ez igencsak rossz irányba fog vezetni. És mind a gyártó és ezáltal mind mi szívni fogunk.
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz Szten Márs #8 üzenetére
Világszerte nem olyan kicsi az a vásárlóréteg, ha nem is milliós, de többszázezres nyilván.
A Canon 5DII-vel és a Nikon 700-al szemben például erős alternatíva lehet, meg az összes létező középformátumú /filmes/ Pentax tulajnak is gondolom... Nálam például leginkább az ár a gátló tényező, de Japánban, USA-ban Nyugat-Európában már ez a réteg is megengedheti magának...Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
johnjohn
addikt
Milyen objektívek vannak hozzá ?
-
Szten Márs
nagyúr
válasz philoxenia #9 üzenetére
Ha lenne rá pénzed vennél egy középformátumú gépet? Mit kezdenél vele?
Nem igazán tudna (vagy mondjuk így: fog tudni) megkapaszkodni mondjuk egy Nikon/Canon fullframeval szemben. Ahogy említettem hiányzik hozzá... lássuk csak... kb minden az égvilágon, ami egy stúdiófotóst arra ösztönözne, hogy ezt a gépet válassza. Gépváz + egy csóró objektív, ez a rendszer kezdetnek. Erre nem lehet építeni.
(Arról nem is beszélve, hogy az 5D-vel meg a D700-al szemben abszolút nem alternatíva, ezek teljesen másra való gépek. Az 5D markII nem a Canon stúdiógépe, az egy hobbigép, úgy ahogy a Nikon D700 is. A Canonnak a stúdiógépei az 1Ds sorozat gépei, Nikonnál meg a D3x. Árszabásban is meglátszik, hogy különböző kategóriákról van szó, és hidd el, ennek a Pentaxnak az árszabásán is meg fog)
A réteg nem kicsi, nem is azt írtam, hogy abszolút összegben nézve kicsi, hanem azt, hogy a hobbifotósok tömegéhez képest. És igen ahhoz képest az. Ez pedig nagyon fontos szempont, amikor azt kell eldönteni, hoy mibe fektesse egy gyártó az energiáját. Egy hobbifotós az égvilágon semmit nem tud kezdeni egy ilyen géppel. Úgy ahogy nem tud a legtöbb hivatásos sem: sem egy sportfotós, sem egy természetfotós, sem egy színházfotós, sem egy riportfotós és még lehetne sorolni úgy gondolom. Szóval, ha hivatásosokat akarnak annyira kielégíteni, akkor is lehetne más utat választani - úgy gondolom jobb utat, már csak azért is, mert az említett hivatásosok gépei összefonódhatnak a hobbifotózással, mert hobbisták is veszik a kisformátumú, de profiknak kifejlesztett gépeket.
[ Szerkesztve ]
-
hcs57
őstag
válasz Szten Márs #11 üzenetére
Valahol írva van, hogy nem kezeli a régi középformátumu obikat????
Szerintem az összes filmes középformátumu Pentax obi jó hozzá.. amit most még olcsón vehetünk, de ha már megjelenik a váz, akkor koppon maradunk.
Okos vagy, ha csak a felét hiszed el annak, amit hallasz. Zseniális, ha tudod, melyik felét. forrás: mozaik.bloglap.hu
-
Szten Márs
nagyúr
Dehogy van írva. Mint ahogy a kisformátumú Pentax DSLR-ek is kezelik a régi filmes obikat. Mint ahogy egy fullframes Pentax DSLR is kezelné a kisfilmes Pentax objektíveket. Mégsem lehetne arra építeni egy fullframe rendszert. Egy középformátumút meg pláne nem lehet, ezt aligha kell magyaráznom. Ezzel nincsenek kisegítve.
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Szten Márs #8 üzenetére
-szenzort nem kell fejleszteni, mert szvsz tuti, hogy cserélhető "hátfalas" lesz
-obikon alakítgatni kell, nem kell feltalálni/nagyot fejleszteni. Jelenleg is "tömegével" kaphatóak Pentax obik 645re. [link]
-Váz meg már 3éve is félkész állapotban volt.-Vakurendszert meg ugyis kell fejleszteni az APSCs vonal mellé.
Nem olyan logikátlan Pentaxnál a medium format..... bár énis jobban örülnék ha bestbuy vázakkal/obikkal bombáznák a piacot, ami ugye K10Dóta annyira nem megy nekik.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Cassidey
senior tag
válasz Szten Márs #11 üzenetére
venne hozza studiot is es fotozna a Vogue-nak
-
Ijk
nagyúr
Szép szép, csak mondjuk nem mi vagyunk a célközönség. Ha hozzámvágnának egyet akkor se sokra mennék vele, hiányzik mellé az 5 millás stúdióm, cipelni meg sehova nem fogom. Viszont egy jó árazással sikeres lehet, bár sajnos annyira "szűkös" ez a piac, hogy örülhetnek ha megtérül a fejlesztés.
Mellesleg egyáltalán nem biztos a FF nagy térnyerése. Ne felejtsük el minden előnye mellett megemlíteni, hogy a jó FF obik hatalmas nagyok, és marha drágák, és akármennyire is esik a FF vázak ára, az obik tartják magukat.
Megmondom őszintén rendszert tekintve, mint komoly amatőr nekem mostanában a 4/3 a legszimpatikusabb. Elég jól fejlődnek az érzékelőik, mostanra már szinte az összes hátrányukat letudták ezen a téren. Objektív választékról azt gondolom nincs mit mondani, és az új m4/3-as rendszerrel való kompatibilitás is nagy pozitívum. Egyedül azokon a fránya ovf-eken kéne még csiszolni (E3-at kivéve)/人◕ ‿‿ ◕人\
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz Szten Márs #11 üzenetére
Középformátumú hobbigép. Erről beszélek. A régi obiknak tudniuk kell ezen a méretű érzékelőn azt a felbontást, amire itt szükség van. Sok olyan dolog van, amit leica méretben nem tudsz megcsinálni, itt meg igen. Nekem főleg nem a studió a vonzó, manapság azt profik csinálják, akiknek a váz+obi csak a fele a felszerelésnek a világítás, smink stb. mellett. Tájfotó, természetfotó ilyesmire gondolok elsősorban.
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
Ijk
nagyúr
válasz philoxenia #17 üzenetére
Hát tájképekben a D3x is elég meggyőző eredményeket produkált. Ráadásul az a váz vszeg jobban bírná a "terepet". De ha nem vagy profi maximum akkor veszel középformátumot, ha milliárdos vagy
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Szten Márs
nagyúr
válasz philoxenia #17 üzenetére
"Középformátumú hobbigép."
Ez úgy hangzik, mint a sport-IFA. Meg a zsírégető szalonna. A középformátumú hobbigép úgy gondolom abszolút oximoron.
Milyen tájfotó létezik, amire nem megfelelő egy Canon EOS 5D markII? Ami sokkal olcsóbb, és ha a pénz nem számít: sokkal sokrétűbben használható és sokkal könnyebb, rugalmasabban kezelhető. Sokkal inkább terepre termett. Sokkal inkább kézbe termett. Tehát milyen pluszt ad a középformátum, főleg hobbistáknak? A természetfotó pedig igen tág fogalom, de ha a tájképkészítést kivesszük belőle, akkor a középformátum tökéletesen alkalmatlan természetfotóra.[ Szerkesztve ]
-
philoxenia
MODERÁTOR
A D3x-nél nagyobb vonalfelbontást kell tudnia az obinak, akkora területen a 24 MP sokkal sűrűbb, mint ezen a 30... Na meg az Nikon, ahol a jó obit aranyárban mérik. Itt elég lenne gondolom vázat venni...Ha meg a hátfal cserélhető lenne, az további lehetőségeket adna a D3x-hez képest.
Szten: a természetben nemcsak állatok vannak, hanem növények is. abból pedig nemcsak makróra termett virágok, hanem például fák, ligetek, parkok, ahol a középformátum, urambocsá a nagyformátum is sok pluszt ad, a leképezés arányai miatt. Ennyi erővel a DSLR is felesleges, hiszen egy kompakttal minden éles, azzal meg gyakran nem...
[ Szerkesztve ]
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
ROBOTER
addikt
válasz philoxenia #17 üzenetére
"Középformátumú hobbigép"
$20.000 -ért?
-
philoxenia
MODERÁTOR
A hobbi tudtommal azt jelenti, nem abból élek. Legalábbis az egyik jelentése ez. Hány Porsche-t vesznek autóversenyzők? A drágább kocsikról nem is beszélek...
Kinek van szüksége például fejenként két hálószobára? Mégis sok házban van ennyi.
A motorkerékpárok nagyjából kilencven százaléka Mo.-on nem közlekedési eszköz.
A játékosoknak készült laptopok, amik nagyjából fél évig lehetnek csak topon?
Mindenki sok példát tudna hozni a saját ismerősei közül, akik olyanra költik a jövedelmük jelentős részét, ami nem célszerű, nem rentábilis. Szvsz nem lesz annyira drága a Hasselbladnál szerintem sokkal olcsóbban fogják kihozni....Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
Szten Márs
nagyúr
válasz philoxenia #20 üzenetére
Vonalfelbontás: persze, de ha egy objektív hozza, amit kell, akkor ez nem gond. Aranyárban mérik a jó obit? Egy középformátumú gép árához képest a fullframe jó obik ára semmi. Az egész "középformátum is lehet hobbigép" alapja az kell, hogy legyen, hogy gyakorlatilag korlátnal pénz áll a rendelkezésünkre.
De nem is ez a lényeg. Még mindig nem értem, hogy milyen pluszt adhatna egy középformátumú gép, erre akarok rájönni. Mert vonalfelbontás ide-oda, egy középformátumú szett árával egyenlő árú fullframes szett + objektívek simán hoznak olyan képminőséget, amiről nehezen hiszem el, hogy egy hobbistának kevés lehet. Akkor is, ha a nappalit akarja a képpel kitapétázni. Szóval itt nincs a valóságban is realizálódó előny.
"a nagyformátum is sok pluszt ad, a leképezés arányai miatt."
A leképzési arányai miatt? Ezt most nem értem. Mire gondolsz?
A hobbi arról is szól, hogy szeretjük azt, amit csináljunk. Élvezettel szállunk be egy Porschéba, vagy élvezettel terülünk el a két nappalink egyikébe, meg ilyesmi. Egy középformátumú gépet cipelni és kezelni aligha nevezhető élvezetnek, mondjuk egy sima fullframe DSLR mellett. Itt ez a fő gond, ezért nem érzem létjogosultságát hobbi kategóriában. Ezért oximoron a hobbi középformátum.
[ Szerkesztve ]
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz Szten Márs #23 üzenetére
Minél nagyobb a szenzorod, annál kevésbé kell ugyanakkora képhez nagyítanod.
Kétszer akkora képhez feleakkora szenzornál kétszeres nagyításra van szükséged.
Szerk:
Nem mindenki azt élvezi, amit Te. Nekem például a sportkocsik Mo.-on nagyobb luxusnak tűnnek sokkal, hiszen közlekedni, ha egyáltalán a magyar utakra kimész velük, alig alkalmasabbak, mint mondjuk egy Astra, vagy egy Suzuki, a sebességüket meg hol tudod kihasználni? Hálószobát írtam. Nem is alapvetően magyar userekre gondolok persze, nálunk aki alkalmazott/munkás, nem engedheti ezt meg magának, de ezt írtam is.
15-20k $ viszont azért sok országban megkereshető, megtakarítható pénz.
Ez a leírás szerint 2290g mindenestül, míg a profi vázak csak a vázak, 1200 körül vannak..tehát nagyjából fél kiló előnyük lehet. Természetesen középformátumban nem riporterkednek általában, ott az állvány szinte alaptartozék ...[ Szerkesztve ]
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
ROBOTER
addikt
válasz philoxenia #22 üzenetére
Magyarország a legrosszabb példa az ésszerűség jegyében.
A japán/amerikai eladásokban a belépőszintű gépek aránya magasabb, mint itthon. Ugyanis annak ellenére, hogy nekik ez az összeg tizede annyira fájó, 10x annyira meggondolnak mindent.
Márpedig 200 darab nem fedezi a fejlesztési+gyártási+marketing költséget még $20.000 mellett sem. Ahhoz eladható kamera kell. Az, hogy a Hoya majd presztizsből támogatja a dolgot, miközben brutális leépítéseket csinál, nem túl reális.
-
Szten Márs
nagyúr
válasz philoxenia #24 üzenetére
Te a Porschét említetted. A Porschének van létjogosultsága, mint hobbiautó. Népszerű, találkozik a sportautóra vágyú autóhobbisták ízlésével, épp ezért hozhat profitot. Ezzel szemben ott van a sport-IFA. Ezt említettem a hobbi középformátum analógiájaként. Meg lehetne csinálni, de mégsem tették. Ennek egyszerű az oka: aligha kapnának rajta sokan. Lenne egy két ember, mivel elég diverz az emberiség, de valami nagyon elenyésző aránnyal lennének. Nem lehetne vele profitot termelni. A hobbi-középformátumnál ugyanez a helyzet. Szóval nem véletlen az analógia
Ahamm, sejtettem, hoy erre gondolsz, de a leképzési arány teljesen mást jelent, ezért kicsit megzavart Ennek az előnye némileg realizálódik a mélységélességben, de ott épp az ellentétes hatások dominálnak, szóval ez kiesett, mint előny. A képminőségre lehet hatással - de ahogy említettem, igen nehezemre esik elképzelni, hogy egy fullframe géppel és hozzá illő minőségű objektívvel bármi gond lehet a képminőséggel. Valami elképesztően nagy méretű nyomatok kellenének hozzá, hogy látni lehessen különbséget. A kérdés nem irónia, vagy cinizmus, tényleges kérdés: úgy gondolod, hogy ki tudnád használni a középformátummal elérhető plusz képminőséget és realizálódna bármilyen előnyöd ebből?
[ Szerkesztve ]
-
philoxenia
MODERÁTOR
Nem tudjuk mennyibe kerül még a projekt, milyen állásnál maradt abba annak idején.
Parci írta anno, hogy
"A nemzeti parkokban fotózgató embertömeg kezében dSLR van, másfél kilós obikkal. Igen, a néni kezében is, igen, semmi kompaktozás. dSLR alatt persze a Canon 40D / Nikon D80 értendő minimum, de olyan simán szaladgáltak a kezdő fotókurzus résztvevői 1D Mark III-akkal és másfél kilós lencsékkel, hogy ihaj!" itt
Ahol anno Ő fotózott az USA-ban, ott igazán felférne egy jó 6x-es váz....
Mondjuk számoljunk Mo-on száz eladott vázzal, arányosan a "fejlett világban" lakosságarányosan még ötvenszer ennyivel kb. azért nem kétszázat adnának el belőle szerintem..[ Szerkesztve ]
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Szten Márs #23 üzenetére
érdekes anno én érveltem pont így. és írd át FF vs APSCre....:
De nem is ez a lényeg. Még mindig nem értem, hogy milyen pluszt adhatna egy középformátumú gép, erre akarok rájönni. Mert vonalfelbontás ide-oda, egy középformátumú(FF) szett árával egyenlő árú fullframes(APSC) szett + objektívek simán hoznak olyan képminőséget, amiről nehezen hiszem el, hogy egy hobbistának kevés lehet. Akkor is, ha a nappalit akarja a képpel kitapétázni. Szóval itt nincs a valóságban is realizálódó előny.
na mind1
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
ROBOTER
addikt
válasz philoxenia #27 üzenetére
Nem tudom szoktál-e eladási adatokat nézni. (pl. popphoto rendszeresen közzéteszi)
Nem a kirívó esetekből kell következtetéseket levonni. Évek óta a Nikon D40, D40x, Canon 350D, 400D-ből 10x annyit adtak el, mint az összes többi dSLR-ből összesen.
Ezen kár vitatkozni.
-
philoxenia
MODERÁTOR
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
Szten Márs
nagyúr
válasz Dare2Live #28 üzenetére
Nagyon nem stimmel az analógia. A fullframes gép számomra egy rendkívül fontos pluszt ad: a jóval nagyobb keresőt. Amivel jóval könnyebb manuálisan fókuszálni. Amivel jóval nagyobb élvezet komponálni. Ami a hobbi lényegét erősíti. A középformátumnál már nincs ilyesmiről szó, ezen a téren már nincs szükség pluszra, és arról sem vagyok meggyőzve, hogy nagyobb keresőképet adna egyáltalán - de ahogy írtam nem is lényeges. Ezen kívül a hobbi lényegének ellentmondó gondok vannak vele, a kialakítása, méretei miatt. Szóval ez nem stimmel, sőt pont ellentétes a két dolog.
Engem kielégít az APS-C képminősége, ezzel nincs baj. Ha már itt tartunk, a fullframe az APS-C-vel szemben azért általában ad kisebb-nagyobb előnyt: mégpedig a magas érzékenységek terén. De középformátumó gépeknél ISO800-ig szokott max terjedni az érzékenység, szóval ez sincs meg. Akárhogy is, ezer sebből vérzik ez a párhuzam.
-
philoxenia
MODERÁTOR
Mennyibe került például a D3x fejlesztése? Mennyit adnak el belőle? Mekkora egy gépen a haszon? Lehet ezt tudni?
Jó drága a D3x.[link] ha hasonló árban kihozható a Pentax 645D, akkor annak is lesz szerintem, akkora piaca.[ Szerkesztve ]
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
madgie
titán
válasz philoxenia #32 üzenetére
Szerintem nem hozható ki. Baromi drága a KF méretű érzékelő, és még ugye normális AF rendszert kéne hozzá fejleszteni, normális gyári programot (ha már stúdióba való felbontást tud) és még sorolhatnám...
-
ROBOTER
addikt
válasz philoxenia #32 üzenetére
Ha ezen az áron jön ki, én leszek az első aki vesz belőle.
-
BiriBum
őstag
Lehet, hogy kissé sántít, amit mondok, mert a sportfotó csak egy szűk szegmens és meglehetősen sok $ kell hozzá, hogy profiként labdába rúgjon az ember mondjuk egy BL meccsen a pálya szélén.
Azért az mégis mutat valamit, hogy az ott látható gépek 2/3-a Canon, 1/3-a pedig Nikon, míg a 80-as 90-es években a Pentax vastagon ott volt a sportban, de még a sajtófotózásban is. A hiba több, mint valószínű, hogy inkább a szegényes objektívparkban keresendő (persze manapság elengedhetetlen a FF váz is).
A Pentax nem emberbaráti célból nyújtja azt a magas kompatibilitást a régi lencsékkel, amely egyik gyártónál sincs meg, hanem azért, mert ez volt a stratégia, hogy behúzták a kéziféket az objektív fejleztés terén.
A DLSR-rel való mozizást én hülyeségnek tartom, de ha nem lesz kedvenc márkánkban, ki fog esni a ringből. Ez egyébként is esélyes, hiába a Hoya tőkéje...
Ezek után a 645 kell, mint mentőöv?[ Szerkesztve ]
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Szten Márs #31 üzenetére
jogos.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
-
ROBOTER
addikt
válasz Szten Márs #31 üzenetére
"A középformátumnál már nincs ilyesmiről szó, ezen a téren már nincs szükség pluszra, és arról sem vagyok meggyőzve, hogy nagyobb keresőképet adna egyáltalán - de ahogy írtam nem is lényeges."
A dSLR jellegű kereső valóban egy idő után nem ad sok plusz-t, de alapvetően nem a mérete hanem a használatának módja miatt.
A KF gépek fényaknája viszont teljesen más tészta egy műteremben, ahol a nagy méretű mattüveg alapvetően fényszegény helyen van, a téma pedig jól megvilágított. Minden árnyékot, minden kifényesedő részt tökéletesen látsz, kényelmes pozícióban, van időd átnézni, megtervezni, korrigálni. Ezt teljesen tudja helyettesíteni az élőkép egy feléd fordított LCD-vel.
[ Szerkesztve ]