Hirdetés
-
Hamarosan indul a SERUM korai hozzáférése PC-n
gp A belső nézetes túlélőjáték premierje május végétől lesz elérhető.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
it Az AI-t kiszolgáló adatközpontok olyan nagy energiaigénnyel bírnak, hogy egyre több atomenergiára van szükség.
Új hozzászólás Aktív témák
-
floatr
veterán
"nem csupán a nagyságrendekkel méretesebb energiasűrűség sikerül elérniük"
Valami rag nekem hiányzik innen
Egyébként jó lenne, ha tényleg igaz amire a nagy zsét megkapták. Lökést adhatna az elektromos autó/motor piacnak.
-
#06658560
törölt tag
Ööö, tudtommal a fizikában benne ban, hogy minden folyadék párolog...
floeatr: azért az a méretesebb energiasűrűség is érdekes.
[ Szerkesztve ]
-
-
.mf
veterán
"az akku rendszert idő előtt gallyra ment."
"szemgépjármű"Érdekelne, hogy reálisan (nem elméletileg) mennyivel tudna többet egy átlagos mobil eszköz Li-Ion akkujánál. Eddig nagyon jól hangzik, jó lenne már valami újabb áttörés / fejlődés, mert régóta csak állóvíz van ezen a téren.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
DeltaPower
őstag
fura a cikk szövegezése...
"Moonshine Whiskey (70°, ízesítés nélküli) van. Fincsi" - Teebee - "De az kiírtaná az egész családomat..Akkor is ha csak én innék belőle.." - forintuser
-
#06658560
törölt tag
Semmivel sem életképesebb. Hidrogént előállítani, majd tárolni rohadt macerás. Az előállítás CO2 mentesen energiapazarló, valami 30% hatásfokkal üzemel, s pl cseppfolyósan egy tank tartály valami két hét alatt párolog el, nagy nyomáson is elszökik a mocosk, mert simán bediffundál a tartályt szerkezetébe, onnan meg ki a környezetbe. Platinában lehetne tárolni, az atomos szinten oldja, de annyi platina a világon nicns, amennyi a közlekedéshez kéne.
floatr: az FCX tüzelőanyagcellás elektromotorral hajtott szerkezet, belsőégésű motorost a BMW gyártott, valamint a Mazda.
-
joghurt
addikt
válasz DeltaPower #6 üzenetére
"Ionos folyadék ... amolyan sóféle" Mintha a fordító semmire nem emlékezne a kémiaórákról.
A tej élet, erő, egészség.
-
MODERÁTOR
Hát, ez a szöveg tele van nyelvtani hibákkal, elírásokkal. Nem lektorálta senki?
[ Szerkesztve ]
<-ƘƘ->
-
rennes6
tag
Nem, hogy a fene vinné el, saját magamat sem bírtam lektorálni. Bocs, kulisszatitok: nagy rohanás volt. Elnézést mindenkitől.
-
lorenzen
aktív tag
Ööö, tudtommal a fizikában benne ban, hogy minden folyadék párolog..
Minden folyadék párolog, de nem mindegyiknél számolnunk vele. A kénsavnak például 20°-on elhanyagolható a párolgása, alatta meg szinte kimutathatatlan
Adj vért, életet adsz!! (Az aláírás, a vámpírok támogatásával jöhetett létre.)
-
#16820480
törölt tag
lehet, hogy igazad van, csak valahogy nekem mégis elegánsabbnak tűnik ez a hidrogénes motor. persze a hidrogén előállítása jeleneg nem olcsó (a benziné sem kifejezetten az azért), meg a tárolása is macerás, de talán ez fejlesztéssel megoldható.
az akkumlátorok is merülnek maguktól, mivel kémiai folyamatok játszódnak le belül. ha nem is hetek alatt, de hónapok alatt lemerül egy mai akku is. illetve az élettartamuk is erősen függ a töltések számától, a töltőáram erősségétől, és így tovább. plusz ugye akármilyen gyorsan is töltöd, akkor is eltart egy jó darabig, nem úgy, mint a mostani 5 perces tankolás. -
lapa
veterán
csinálják csak. ha tényleg sikerül valami áttörés az nagyon gyorsan felfutna, hatalmas a szívóhatás a piacon.
mihelyst lesz normál akksi méretben már töröm is a malacperselyt. a motort már kinéztem a trakeszba, már csak a fél tonna ólomakksival nem voltam kibékülve mint lehetséges tároló.
jó kis visszatáplálós pwm szabályzást is árulnak ugyanitt hozzá.
-
-
lapa
veterán
mondjuk azt írja kicsit drágább lenne az ólomakksinál. namost egy rendes 100ah ólom akksi 40e körül van, én anno 3000ah szükséglettel számoltam a kocsiba. az még mindig milla felett van.
-
VaniliásRönk
nagyúr
Minden anyag minden hőmérsékleten párolog, kivéve az abszolút 0 fokot (ill. alatta sem, mivel olyan nincs ), ott megáll az élet a legalacsonyabb szinten is. Sőt, idővel az atomok is szétesnek, ill. a még elemibb részecskék is, csak győzzük kivárni.
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein)
-
#16820480
törölt tag
persze, ez mind probléma. az akksiknál meg ott van az, hogy fél tonnát nyom, hamar lemerül (ezen dolgoznak éppen), lassan tölthető. lehet, hogy csak a scifi életérzés miatt, de valahogy az akksis megoldást kicsit olyan legacy-nak érzem ahogy az irda-t is fejlesztik még, de a bt már sokkal általánosabban használt.
amúgy elektronkút? hol bányásszák az elektronokat?
-
lorenzen
aktív tag
válasz VaniliásRönk #16 üzenetére
Korrekt, egy kis kiegészítéssel.
A szilárd anyagok "párolgását" szublimációnak nevezzük, mert nem jelenik meg a köztes, folyékony állapot.Adj vért, életet adsz!! (Az aláírás, a vámpírok támogatásával jöhetett létre.)
-
Thulcandra
senior tag
Elektromos akkuval meghajtott kocsik között is vannak már elég jók, például a Tesla Motors járgányai, az új model S [link] vagy a régebbi roadster [link]
Nagyon szép autók, és feltöltési idejük/egy töltéssel megtehető táv is egész komoly már, csak sajnos az áruk elég magas, igaz ha azt nézi az ember, hogy ezekbe egy csepp benzint se kell majd venni, akkor már nem is annyira fájdalmas a felár
Ebben a cikkben kb. az a lényeg, hogy egy ígéretes kutatás kapott támogatást, én úgy gondolom minden ilyen irányú kutatást támogatni kéne amiben van potenciál.
" Ride away from falling ground, ride away from the big black cloud, ride away until the day come that we all live in a 2 wheel nation "
-
lapa
veterán
válasz Thulcandra #19 üzenetére
azért majd nézz rá a topgear érintett részére, túlmelegszik és leáll meg más apró bibik. töltés 9 óra, szóval eleve kettő kell.
már most meg kéne csinálniuk az akksi-cartridge rendszert már csak emiatt is. akkor a többieknek már lenne mihez igazodni. nem lenne hűde bonyolult egy béka (nem az a béka) jellegű szerkezettel kiemelni és berakni a másikat.
-
#16820480
törölt tag
válasz Thulcandra #19 üzenetére
szépnek valóban nagyon szépek, de a külső formatervnek nem sok köze van a meghajtáshoz a DB9 is nagyon szép, pedig benzines.
amúgy még van más is, ami nem tetszik a dologban. az egyik, hogy ugyan benzint nem kell tankolj bele, de az áram sem túl olcsó sajnos. ráadásul ha otthon töltik majd az emberek az ilyeneket, akkor az elektromos hálózatot is át kell alakítani, mert a mostani szerintem nem bírná a gyorstöltő teljesítményét kiszolgálni, ha mondjuk egy lakótelepen egyszerre 10-20 ember is akár odateszi a kocsiját tölteni.
a másik meg az, hogy hiába az elektromosság tiszta dolog, de nagy részét (úgy tudom) hőerőművek állítják elő, ami ugyanúgy szennyezi a környezetet, csak nem a városban, hanem valahol a perifériákon.de a legnagyobb bajom az elektromos motorokkal: nincs bennük váltó és motorhang!!!
[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
válasz VaniliásRönk #23 üzenetére
ja, majd azért szerelünk bazi nagy hangfalakat a csomagtérbe, hogy egy V8-as hangja duruzsoljon hátulról
-
lapa
veterán
válasz #16820480 #22 üzenetére
sajnos attól még messze vagyunk, hogy emiatt dögöljön le a hálózat. de erre is jó lenne a cserés megoldás, a kútra meg mehet a bika kábel.
egyébként egy 3 fázisos betáp bőven elviszi otthon is. de értem, hogy te nem erre gondolsz és jogos a felvetés. csak számolgattam.
már a hőerőművekben is van kénmentesítő meg gázmosó bigyók. de pl itthon eleve 40% atom. meg ott labor tisztasággal égetnek, nem nagygáz-füstfelhő-dízellel. az egész rendszer hatékonysága messze jobb lenne, ha az akksik élettartama / ára / kapacitása nem lenne katasztrofális. meg a visszatáplálás is nagyon jó lenne, elméletileg csak a légellenállást kéne legyűrni meg némi súrlódást. persze a visszatáplálás messze nem lesz 100%, de ez is az akksin múlik leginkább.
ja, az áram töredékébe kerül (most). nincs kedvem kiszámolni, de nem bonyolult.
ez a "nincs benne motorhang" szerintem olyan, mint az automata váltó. mindenki a száját húzza amíg nem ült egyszer benne. megéreznéd a brutális és lineáris nyomatékgörbéjét egy ilyen komolyabb elektromotornak belenyugodnál. nem is tudom mennyit néztem, tán 200nm volt 1RPM-től 5000-ig vagy ilyesmi az általam fentebb linkelt darab. és ezt még csak másodlagos motornak árulják a sima mellé. nincs váltogatás, nyomásfelépülés meg trükkös dsg varázslatok, abban a tizedmásodpercben húz végsebességig.
[ Szerkesztve ]
-
Thulcandra
senior tag
Fószer egész pontosan 16 órát mond a topgearban töltésre, ami elég nagy túlzás, na meg az utána lévő rész az elektromosságról
Másik probléma az, hogy igaz a roadster sportkocsinak néz ki, de mégse arra találták ki amit ezek itt leművelnek vele.Én naivan elhiszem, hogy általános használat mellett működik normálisan (legalábbis más műsorokban nem volt rá panasz, a topgeares műsorvezető meg amúgy is hadilábon áll az elektromos kocsikkal)
[ Szerkesztve ]
" Ride away from falling ground, ride away from the big black cloud, ride away until the day come that we all live in a 2 wheel nation "
-
lapa
veterán
bocs, amit a motor nm-ről írtam hülyeség, most megnéztem a táblázatot.
-
lapa
veterán
válasz Thulcandra #27 üzenetére
ha akkora túlzás lenne nem engednék leadni / beperelnáék őket hitelrontásért. azért inkább kiindulok egy némiképp függetlennek mondható forrásból, mint a gyártó saját marketingjéből.
nem azt mondtam, hogy rossz autók, de a 9 óra is ugyanúgy sok. biztos voltál már úgy, hogy a mobilod pont addigra merült le, mire indultál volna.
nekem ezeknél is az akksi a meleg süti, megnézel pár éves notebook akksikat látod, hogy még akkor is tönkremennek, ha folyton bedugva használod. ezt a li-iont gyakorlatilag minden öli, az is ha meleg van, az is ha töltöd, az is ha feltöltve tárolod.
-
ALI_G
veterán
Hát ideje lenne már, hajrá fizikusok!
-
#16820480
törölt tag
persze, hőerőművekben van szűrő, meg tisztító, de akkor is nagyságrendekkel többet pöfögnek ki, mint a kocsik. jó, persze nem bízom meg tényként a topgear-es adatokban, de ők mondták egyszer, hogy a CO2 kibocsájtás 1%-áért felelősek a gépjárművek, nagy részt még mindig a hőerőművek okozzák a bajt. és mondjuk nem az ilyen modern, sok pénzből felhúzott példányok, hanem inkább a harmadik világban működő, szűrő nélkül szenet égetők. persze ennek utána kéne nézni, hogy mennyire valós adat, de azért érdekes.
a visszatáplálás tényleg egy jó tulajdonsága az elektromos motornak, ezt benzinnel nehéz megoldani. meg az egyenletes nyomaték is. de attól még nehéz lenne megszokni a dolgot. meg azért hang nélkül veszélyes is. Kínában rengeteg elektromos robogót meg mopedet használnak, azoknak semmi hangjuk az égvilágon, viszont 5 centire száguldanak el az embertől a zsúfolt utakon. namost ezt az emberek vezetési stílusával és egy tonna körüli kocsval kombinálva igencsak veszélyes dolgot kapunk. a váltás meg simán csak megszokás. egyszerűen nem érzem vezetésnek a vezetést nélküle. az automatákat is gyűlölöm, 1 percig sem bírtam ki olyan kocsiban sofőrként, folyton olyan érzésem volt, mint amikor azt hiszem, hogy otthon hagytam valamit.
-
Thulcandra
senior tag
válasz #16820480 #22 üzenetére
Jelenleg neked nem tetszik az elektromos és ahogy elnézem hátrányokat is tudsz felsorolni mellé, ami jogos is - viszont a hidrogénes meghajtásra azt mondod jó, csak azzal is elég nagy bajok vannak, ugyanis a környezetbarát előállításához elektromosság kell, amivel megint ugyanoda lyukadunk ki, hogy hőerőmű, atomerőmű... arról nem is beszélve, hogy jelen állás szerint effektívebb az áramot használni közvetlen mint hidrogént fejleszteni vele.
De ezen is dolgoznak! A legtöbben a napenergiát akarják felhasználni hidrogén előállítására, ami modellezve működik is, csak éppen nagy mennyiségű előállításhoz hatalmas beruházás." Ride away from falling ground, ride away from the big black cloud, ride away until the day come that we all live in a 2 wheel nation "
-
Thulcandra
senior tag
Aksis dolgokkal macerás tud lenni az élet, az megtapasztalja mindenki. A jelenlegi technológia nem is tudja túlszárnyalni kényelemben a benzint, épp ezért folyik a fejlesztés.
Majd csak összeraknak v.mit ami nem (annyira) káros a környezetre, tartós és effektív." Ride away from falling ground, ride away from the big black cloud, ride away until the day come that we all live in a 2 wheel nation "
-
#16820480
törölt tag
válasz Thulcandra #33 üzenetére
egyszerűen csak annyit mondok, hogy nekem jobban tetszik a hidrogénes dolog, mint az akkumlátoros. ez nagyjából semmit nem jelent, úgysem én fogom eldönteni ezt a vitát (hanem majd a pornóipar, ahogy a VHS esetében is )
igazából a hidrogénüzem akkor lenne áttörés, ha találnának valami egyszerű és praktikus forrást hozzá. de azért az is szerintem kicsit "kőkorszak", hogy az atomerőműben vizet melegítünk, ami turbinát hajt, és abból lesz áram. ahelyett, hogy a sugárzást valahogy közvetlenebb módon hasznosítanák (hiába nem olyan rossz a hatásfoka így sem).
-
lapa
veterán
válasz #16820480 #32 üzenetére
ha a gépjárművek csak 1%-ért felelősek, akkor az erőművek szennyezése is csak az ezt kiszolgáló mértékben fog nőni ugye.
megértem a lelkifurdalásod a fejlődő országok erőműveivel kapcsolatban, de ennek kapcsán légyszíves mutass rá legalább 3 dologra otthon, ami nem Kínában, pont ilyen erőművekből nyert energiával készült. és az sokkal több energia, míg az acélt olvasztják meg a műtrágyát előállítják. remélem sikerült alapot adnom az igazi lelkifurdaláshoz.
a többi amit írsz (hang meg váltás) ugyanúgy "hiányzik" a hidrogénes cucuból is. megoldják, hogy brummogjon mikor valaminek a közelébe megy, mint a tolatóradar. ettől én nem félek.
-
#16820480
törölt tag
ezzel az egy szzalékkal csak azt akartam mondnai, hogy igazából az összes kibocsájtáshoz képest nem oszt, nem szoroz nagyon. csak marha nagy kampányértéke van, mert autókat mindenki lát, érzi a szagukat, lehet őket utálni. a hőerőmű meg messze van, főleg ha nem is ezen a kontinensen szennyez. amúgy itthon is sokan fűtenek fával, szénnel, mert a gáz és áram drágább. ez is sokat ront a városi levegő minőségén (igaz "csak" télen).
tudom, hogy kb minden Kínában meg Délkelet-Ázsiában készül, ez még nem is lenne baj (meg más kérdés, hogy ez nem is az ő hibájuk, a nagy cégek akarnak így spórolni). bár az utóbbi időben ők is egyre többet próbálnak figyelni a környezetvédelemre, csak ez néhol nehezen megoldható az adott gazdasági körülményekkel. de inkább erre kéne gyúrni, mert ez adja a jelentős részét a szennyezésnek.tudom, hogy a váltó meg a hang hiányzik az összes elektromos motor hajtotta járműből. nem is mondtam, hoyg tetszik, ez nem az akkumlátoros megoldás ellen érv, hanem úgy általában az elektromotor ellen. de hány smiley-t rakjak még oda, hogy ne vedd ennyire komolyan ezt a kifogást? (persze nem fogom szeretni, de bele sem fogok halni, ha így történik).
-
lapa
veterán
válasz #16820480 #38 üzenetére
ez nem a vállalatok sara, hanem az én meg a te sarad. nagyon fontos különbség, amit jóleső érzés elfelejteni.
nem tudom mennyire komoly valami, ha azt írod gyűlölöd és egy percnél tovább nem bírod. nem tudom rakjak-e szmájlit, de az azért világos volt, hogy ezek apróságok.
-
Thulcandra
senior tag
válasz #16820480 #38 üzenetére
1% ?
"However, car use has significant impacts on climate change insofar as it accounts for 12 % of the overall EU emissions of carbon dioxide (CO2)." [link]
"Motor vehicles are responsible for almost a quarter of annual US emissions of carbon dioxide (CO2), the primary global-warming gas." [link]
" Ride away from falling ground, ride away from the big black cloud, ride away until the day come that we all live in a 2 wheel nation "
-
MuFFo
tag
A gajra megy pontos „j”. A gajdesz szóból rövidült, jelentése: pusztulás, halál.
[link]Ha nincs semmi gipszer, akkor minden klopfol, avagy porhab, infulzió, pénztálca, magányóvoda, pogárcsa, szandár, kaukció,anterna
-
Depression
veterán
Mindig tanul valamit az ember.
Én is a hidrogén mellett szavazok. Az akksikkal nem a feltöltés környezetszenneyése a gond, hanem azok előállítása, élettartama és tönkremenetelük utáni életük.
És senki se dédelgessen álmokat arról, hogy majd a kúton cserélik, hisz ezek romlandó dolgok, nem véletlen, hogy milliószámra gyártják az akksikat a mobilokhoz, benzines autókhoz is.A címet olvasva viszont annyira megörültem, hogy végre nem 10 órát fog bírni a mobilom. De úgy látszik, még nagyon messze van. A cikk is azt írja, hogy kapnak pénzt, hátha sikerül nekik. 5 millió dollár pedig kutatásra édes kevés, de azért remélem sikerül.
Orr alatt hordott szájmaszk pont annyit ér, mint a herére húzott koton.
-
#16820480
törölt tag
válasz Thulcandra #40 üzenetére
mondjuk én világviszonylatban beszéltem, nem az EU-ról meg USáról. úgy már biztosan mást mutatnának a számok, már csak azért is, mert a Föld lakosságának 5/6-a nem ezen a területen él.
-
Depression
veterán
válasz #16820480 #43 üzenetére
Viszont mi vagyunk a mintapéldák. Az, hogy itt jelenti a legtöbb környezetszennyezést az autó azért van, mert itt vannak kocsik. Ha kína elkezd kocsikat használni (lakosság nagy része) ott is ugyanez a tendencia várható.
Orr alatt hordott szájmaszk pont annyit ér, mint a herére húzott koton.
-
lapa
veterán
válasz Depression #44 üzenetére
ha Kína elkezd kocsit használni, akkor nekünk reszeltek. akkor kell sót, cukrot, lisztet vásárolni.
egyébként nem feltétlenül van így. USA meg EU leépítette a termelést, szóval arányosan sokkal nagyobb szeletet kap a közlekedés. pláne, hogy klozetre is kocsival járunk.
Kínában brinyóznak, de brutális termelés van. szóval ott akár más is lehet az arány és lehet, hogy az a mérvadó az egészet tekintve.
-
Dr. Akula
nagyúr
válasz Depression #42 üzenetére
Én is a hidrogén mellett szavazok.
A Hindenburg is a hidrogénre szavazott...
-
Thulcandra
senior tag
válasz #16820480 #43 üzenetére
Igazad van, tegnap sajnos nem találtam hirtelen korrekt adatot erről, de ma egy negyed órás kutatás után:
"Worldwide, motor vehicles currently emit well over 900 million metric tons of CO2 each year. These emissions account for more than 15 percent of global fossil fuel CO2 releases" [link]
" Ride away from falling ground, ride away from the big black cloud, ride away until the day come that we all live in a 2 wheel nation "
-
Major Major
őstag
igazából ebben a hszben önmagadnak mondtál ellent
ha kiszökik a tartályon keresztül, akkor nyilván a tartály anyaga is oldja atomosan (ahhoz hogy a molekulák elszökjenek már rácshiba kell)
szóval nem csak platinában lehet oldani a hidrogént, vannak erre nagyon jó magnéziumötvözetek is
a fő gond a hidrogén gyártása, ezt környezetbarát módon csak nagyon pazarlóan lehet csinálni. olyan helyre kell telepíteni, ahol van mit pazarolni (egyenlítő környékén a nap miatt, tengerparton a víz miatt) -
ngabor2
nagyúr
válasz Major Major #49 üzenetére
a környezetbarátság relatív dolog. a szén-dioxiddal se lenne gond, ha lenne elég fogyasztószervezet (növények) a keletkezés közelében, vagy egyszerűen meg tudnák fogni. ez utóbbi is régóta megoldott.
a hidrogén előállítása is régóta megoldott iparban, szén, vagy szénhidrogének vízgőzös bontásával, miközben CO, és/vagy CO2 keletkezik. a hidrogént a szén-dioxidtól igen egyszerű elválasztani. utána a hidrogént vagy nyomás latt, vagy elnyeletve (fémötvözetekben) tárolják. magnézium-ötvözetről még nem hallottam, de nikkelről már igen.
a hidrogénből meg energiát nem csak az elégetésével lehet nyerni, hanem közvetlen cellareakcióval, elektromos áramként is. csak megfelelő membrán és katalizátor kell hozzá... amit még mindig kutatnak.
viszont a hidrogén (nem ipari szintű) nehéz kezelhetősége miatt én a metanolt látom befutónak: ugyan abból a szintézisgázból elő lehet állítani, mint a hidrogént, és a technikája is régóta jól ismert (az előállítási költségének asszem kb. 90-95%-a az alapanyag-költség, a többi az energia és berendezés költsége). sokkal egyszerűbb vele bánni, kevésbé robbanásveszélyes, nem kell spéci szerkezeti anyag, nem kell nyomás és akkora ballaszt a tároláshoz.
az ionos folyadékokról: ezek alacsony olvadáspontú (általában szerves) sók.sok tekintetben hasonlítanak a vizes sóoldatokra, de épp amiatt, hogy nincs bennük víz, az arra érzékeny reakciók is végbe vihetők bennük. és mivel nincs bennük gyorsan párolgó komponens se, ezért (mint a cikkben is szerepel) levegővel működő rendszerekben is alkalmazható. viszont töltéskor oxigén keletkezik, ami további, megoldandó problémákat vet fel (korrózió).
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- MSI VENTUS 3X OC GeForce RTX 3090 24GB garanciás 2025.06.03 ig
- HP Proliant DL380p Gen8 alap config: 8Sff - 1 x E5-2620 v2 2,1GHz server
- iPhone 15 Pro Max 256GB Natúr Titán Független Media Markt 32 Hó Gari
- Gamer PC ELADÓ/Asus ROG,Intel 9100,16GB RAM,256GB SSD,1660S,BeQuiet
- Kicsi, régebbi pendriveokat vennék
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest