- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Volkswagen ID.7 menetpróba
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- iPhone topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
Hirdetés
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Új hozzászólás Aktív témák
-
#54625216
törölt tag
Ez nem a művészi tehetségről szól, hanem arról, hogy a nézőből sikerül-e a "suspense of disbelief" azaz a kétkedés feladása reakciót kiváltani.
Látványra, amolyan "viaszbábú panoptikum" jelleggel lehetséges megtévesztően jól kinéző CG karaktereket készíteni (nagyon sok munkával, nagyon sok pénzből), de a mozgás mindegyiket lebuktatja, főleg a mimika, mert az ember csecsemő korától figyeli a többieket maga körül és a leglényegtelenebb apró mozdulat is jelentőséggel bír a számára.
Az ilyet nincs értelme digitálisan reprodukálni, mert eleve lehetetlen, de ha mégis valahogy sikerülne összehozni, akkor is nagyságrendileg drágább lenne, mint szimplán egy élő embert beállítani a kamera elé.Érdemes tanulmányozni az "uncanny valley" grafikont:
Ez tök jól kirajzolja, hogy minél fotorealisztikusabb az ember ábrázolása, annál jobban tetszik a nézőknek, de ahogy kezd megtévesztővé válni a részletesség, ez a tetszés index hirtelen megzuhan és extrém mennyiségű munkával lehet csak kikecmeregni az "iszonyat völgyéből".
Néhány példa:
- ha az ajkak árnyalata a környező bőrszínhez képest kékebb, akkor hulla
- ha zöldebb, akkor zombi
- ha a szem fehérje egy kicsit sárgább, akkor májbeteg
- ha a fogak egy kicsit sárgábbak, akkor elhanyagolt dohányos
- ha egy férfi karakteren a szempilla túl erős, akkor festettnek tűnik (homoszexuális)
- ha nem elég sötét, akkor ijesztő
és így tovább.
Ez nem csak annyi meló, hogy jól kell beállítani a shadereket és kész, hanem a jelenet világítását, az animációt és a gradelést folyamatosan kontroll alatt kell tartani, amihez rengeteg magasan képzett ember sok sok munkaórája kell.
Ezzel szemben egy natúr felvételen kb. oda tekergeted a színeket, ahova akarod, a néző számára a szereplő mindig egy élő ember marad, legfeljebb egy furcsán elszínezett képen.
És ez még csak a látvány, ami a feladat könnyebbik része.Nézd meg a mozgást (szaggatott vonal): nagyon jól kirajzolódik a nagyságrendbeli különbség.
Brutál mennyiségű részletet kell kontrollálni a mozgásban és a mimikában ahhoz, hogy egy digitális karakter ne csak látványra, de mozgásra is elhitesse a nézővel, hogy élő ember és ezeket a részleteket hozzáértőknek kell kontrollálniuk, ráadásul a történetmesélés szempontjainak alárendelve.Aki azt hiszi, hogy majd a technológia fejlődésével ez az emberi kontroll olyan szinten kiváltható lesz, hogy digitális színészt olcsóbb lesz alkalmazni, mint egy élő embert, az vagy a technológiát nem érti, vagy a mozgóképet.
Új hozzászólás Aktív témák
- Übergyors Samsungnak próbál látszani egy hamisított NVMe SSD
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Autós topik
- Milyen légkondit a lakásba?
- Gitáros topic
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Internet Rádió építése (hardver), és programozása
- Építő/felújító topik
- További aktív témák...