Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz dabadab #1 üzenetére

    Olvasd el, hogy mi történik. Amelyik kiadóval sikerült meggyezni, azok maradnak, akikkel nem, azok mennek, hacsak május 31-ig nem sikerül a szerződést aláírni velük. Szóval jelenleg a GeForce Now megszerzett egy rakás licencet a működéshez, amelyek a listázott kiadókra és játékokra érvényesek. Ezek gyakorlatilag külön szerződések az NV és az érintett kiadók/fejlesztők között. Az NV felajánlott nekik egy lehetőséget, hogy portolás nélkül mehet a felhőbe a játék, ha biztosítják hozzá az engedélyeket. Van olyan, akinek ez jó, és van olyan, akinek nem. Utóbbi is benne van a hírben, hogy sokan ezért konkrétan pénzt szeretnének, amit az NV meg nem akar adni. De ettől már maga az NV is belátta, hogy ha más tartalmát felhasználják, akkor ahhoz nekik kell valami licencmegállapodás a jogtulajdonossal, és pont ezt kötötték meg sok érintettel.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz dabadab #11 üzenetére

    Itt pedig konkrétan arról van szó. A kiadó/fejlesztő engedélyt ad az NV-nek arra, hogy a tartalmaikat felhasználhassák a GeForce Now rendszeren belül. Tehát licencelik számukra a streamelés jogát. Az, hogy neked az a személyes véleményed, hogy ehhez nem kell licenc, még jogilag nem védi be az NV és az ügyfeleik seggét. Az védi be, amit most csinálnak, szépen leülnek minden egyes céggel, és külön szerződéseket kötnek a streameléshez való jog megszerzése érdekében.

    Márpedig azért vetették le a kiadók a játékaikat, mert az NV nem kötött velük streamelésre vonatkozó licencet.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz dabadab #13 üzenetére

    Nem néma csend a válasz, hanem többször le lett írva, hogy nincs egyértelmű jogi álláspont a cloud gaming szempontjából. Valószínű, hogy hasonló a jogi helyzet ahhoz, ami a YouTube esetében van, hogy a tartalom attól még nem lesz a YouTube-é, hogy oda felkerül, tehát a tartalom tulajdonosának jogában áll a YouTube-on keresztül az elérhetőséget korlátozni. De ahhoz, hogy ez a cloud gamingre egyértelműen kiderüljön, az NVIDIA-nak be kellene perelni a kilépő kiadókat.

    Viszont mára nem ez történt, az NV gyakorlatilag azon dolgozott, hogy a nyári kereskedelmi startra legyen egy csomó licencük a meglévő játékokhoz, vagyis leültek 200+ kiadóval, és egyenként megegyeztek velük a licencelés feltételeiről, majd kiadták most nyilatkozatban, hogy bárkit várnak a szolgáltatásba. De muszáj nyilatkoznia a jogtulajdonosoknak arról, hogy az NVIDIA számára biztosítja a streaminghez szükséges licenceket, ha nem teszik meg, akkor mennie kell a játéknak és vasárnapig 91 darab cím tűnik el emiatt. Szóval mindegy, hogy ki mit gondol erről, amíg az ügy nem megy a bíróságra. Az a lényeg, hogy a jogtulajdonosok mit gondolnak, és hogy az NV perel-e, vagy elfogadja a jogtulajdonosok álláspontját.

    Konkrétan írta a Codemasters, hogy azért kerültek le a címeik, mert az NV nem rendelkezet a streamelésükhöz szükséges licencekkel. [link]

    Nem kell bocsánatot kérned, de egészen egyértelmű, hogy se az NVIDIA, se a kiadók nem értenek veled egyet ebben a kérdésben. Ha úgy működne ez, ahogy te elgondolod, akkor ki se kerültek volna a játékok a szolgáltatásból, és azt se jelentették volna most be, hogy 91 cím a hétvégén távozik.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz b. #20 üzenetére

    Jó, ezt még meg lehet tenni. Bedobtam. :)

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz dabadab #23 üzenetére

    Ha lenne jogi álláspont, akkor egyértelmű lenne az egész helyzet, és ha az lenne a jogi álláspont, amit írsz, akkor az NVIDIA azt tenné, hogy leperelné a gatyáját a szerinted törvénytelenül cselekvő kiadóknak. De nem ezt látod.

    Az opt-in process eleve arról szól, hogy csak azt veszik fel, aki szerződik az NV-vel a GeForce Now-ra, tehát papíron vállalják, hogy az NVIDIA kap streaming licencet az adott játékokra. Ezzel ugye a jövő szempontjából el tudja kerülni azt a helyzetet, hogy elindul a valós kereskedelmi szolgáltatás, és a jogtulajdonosok fele bemondja, hogy nektek nincs licencetek, így léptünk. Ez az NVIDIA számára nagyon fontos, mert ha nem kapnak licencet, akkor ugye ott állnak egy rakás eladott előfizetéssel, és a játékok 80%-a mondjuk eltűnik. De úgy, hogy van licenc, a jogtulajdonos szerződésben biztosította arról az NVIDIA-t, hogy részt vesznek a GeForce Now szolgáltatásban, megértették, hogy ez mivel jár, ésatöbbi-ésatöbbi, de ami a legfontosabb, hogy nem mondhatják azt június 1-jén, hogy inkább lelépünk, sziasztok.
    Ha szerinted az NVIDIA nem köti a rendszer működését licencszerződéshez, és kockáztatják, hogy bárki kilépjen júniustól is, akkor a világ leghülyébb cégének hiszed őket.

    Ez már szelektív látásmód. Szándékosan nem veszed figyelembe azt a tényt, ami nem igazolja az igazad. Most erre mit írjak... :DDD

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz dabadab #26 üzenetére

    Gondolom elolvastad a hírt, amit írtam az NV körleveléből.

    Ha nem kap streaming licencet, akkor bármikor leléphet a kiadó/fejlesztő. Emiatt vezették be, hogy mostantól kell kiadói beleegyezés a játék elérhetőségéhez a GeForce Now platformon belül. Emiatt van most 91 játék a kikerülési listán, mert az érintett kiadók nem vállalják szerződésben, hogy az NV-nek adnak xy játékra licencet. Ha nem adnak, akkor vasárnap kiteszik ezeket a játékokat. Nem ők kérik ezt, hanem az NV rakja ki a címeket, mert az NV-nek kritikus fontosságúvá vált a licenc, ugyanis csak ez akadályozza meg a kiadókat abban, hogy lelépjenek a kereskedelmi elérhetőség után. Ha nem kötik meg velük ezt a licencszerződést, akkor leléphetnének bármikor. Ez a lényege a változásnak. Mostantól az NV előbb licencet szerez, és utána elérhetővé teszik a játékot. A feltételeket pedig tudja mindenki, ez is benne van a hírben. De persze szerintem az egyéni megegyezés is játszik valamilyen szintig, végeredményben az NV-nek csak a licenc számít. Nem tartom kizárnak, hogy a nagyobb címekért fizetnek is. Persze nem mondják el, mert akkor mindenki pénzt kérne. :D

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz dabadab #29 üzenetére

    A napnál is világosabb a sajtóközlemény alapján, hogy szerződnek a kiadókkal, márpedig másra nem lehet szerződni, mint licencre, amivel jogot formálnak a streamelésre.

    (#48) bertapet11: A Stadia önmagában nem zárja ki azt, hogy az NV-vel is szerződjenek. Ott az Ubisoft példának. Nekik is egy valag pénzt fizet a Google azért, hogy ott legyenek a Stadián, de mégis ott vannak a GeForce Now platformon is, amiért állítólag szintén egy valag pénzt fizet az NV, miután muszáj volt legalább egy AAA stúdiót megtartani. Tehát ugyanúgy fizethetnének a többi kiadónak is. A Bethesdával például van is külön szerződés, mert a Zenimaxot régebben kérdeztem, hogy a Wolfi Youndblood miért nem tűnt el a többi címmel együtt, és azt írták, hogy annak streamelésére van szerződéses engedélye az NVIDIA-nak.

    Szemét világ ez így, ez teljesen világos, de a jogtulajdonosnál van a tartalom, így ha valaki akarja, akkor zsebbe kell érte nyúlnia.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz FLATRONW #53 üzenetére

    Nem célszerű userenként megvenni minden játékot. Akkor gyorsan csődbe menne a szolgáltatás. Még mennyiségi licenc szintjén is. Itt mindenképpen átfogó licenc kell, ami ugye szolgáltatásspecifikus, mert az NV-nek nagyon drága lenne minden más megoldás.
    Egyelőre az az alap, hogy az NV ingyen lehetővé teszi a streamelést, ha az adott kiadó erre szerződéses engedélyt ad. Tehát a kiadó oldaláról nincs felmerülő költség. Némelyeknek pedig bizonyos, hogy fizetnek, hiszen muszáj a sok indie mellett pár AAA cím is. Ez így megéri, mert a mennyiséget hozzák az indie-k, az AAA-k streamelési jogait pedig lassacskán megveszik. Amíg ebbe nem akarnak sokkal több pénzt ölni, és létrehozni egy saját áruházat, addig máshogy nehéz kigazdálkodni a működést 5 dolláros havi előfizetés mellett.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz FLATRONW #55 üzenetére

    Én nagyon kétlem, hogy csak ez lenne a baja a fejlesztőknek/kiadóknak, ez pusztán a jogalap keresése arra, hogy le tudják szedni a játékokat. Amennyit én a beszélgetős kilépőktől megtudtam az inkább üzleti háttérről szól. A probléma maga a streaming, ami gyakorlatilag elvisz x játékot akármelyik platformra. Például egy PC-s címet a telefonra. De nagyon sok cég már eleve úgy dolgozza ki a projektet, hogy készülnek a mobil portra, és lényeges, hogy egy sikeres PC-s terjedés után a Google például elég sok pénzt szokott fizetni egy Android portért. Tehát ha az NVIDIA el tudja vinni a PC-s címet az androidos telefonokra, akkor a Google nem fog fizetni többet a portért, tehát alapvetően a fejlesztőket jelentős kár éri, mert komoly anyagi hátteret biztosító szerződések lehetőségétől esnek el. És ilyen formában ez már nekik rossz, mert azt a pénzt, amire próbálnának pályázni, nem adja oda nekik az NVIDIA. Nem véletlen szerintem, hogy pont erre reflektál maga az új opt-in rendszer, amiben a fejlesztők meghatározhatják, hogy a GeForce Now milyen licencek mellett futtathatja az adott játékot. Tehát mostantól megmondhatja azt egy fejlesztő, hogy milyen régiókon belül lesz elérhető egy cím, milyen formában, tehát nem kötelező ám pontosan ugyanazt odaadni az NV-nek, ami van például a Steamen vagy az Epic Store-on, kiszedhetnek belőle tartalmakat, de ami a legfontosabb, hogy meghatározható hova lehet streamelni, vagyis ha a fejlesztő azt mondja, hogy Androidra nem, akkor oda nem fog streameli a rendszer, így pedig nem sérti azokat a speciális, Android portra vonatkozó szerződéseket, amelyek sok pénzt hoznak a PC-s eladások után is. Effektíve a fejlesztő/kiadó mint jogtulajdonos meghatározhatja, hogy az NV milyen formában kaphat streamelési licencet az adott játékra, meg gondolom az általános bla-bla mellett lehet ennek anyagi oldala is, nem feltétlenül pénzben, hanem reklámszerződésben, de a lényeg, hogy per-game alapon van egy megegyezés olyan részletekről, ami kialakít egy közös álláspontot az NV és a jogtulajdonos között. Ez így már egy kontrollált környezet, ami lényegében nem sérti jelentősen a fejlesztők/kiadók üzleti érdekeit, mert ha van valami zsíros, exkluzivitásra vonatkozó szerződés mondjuk PC-re vagy Androidra, akkor nem kell teljesen kiszedni a GeForce Now platformból a címet, hanem egyszerűen úgy kell megkötni a szerződést, hogy az exkluzív egyezményt ne sértse meg. A Stadia mellett a Google is ilyeneket köt. Például nemrég a Serious Sam 4-et behúzták exkluzívba. Erről annyit tudni, hogy PC-re streamelhetné a GeForce Now is elméletben, mert az nem tilos, de Shieldre, Androidra és macOS-re nem, mert azokat viszont tiltja a Google exkluzív szerződése. Na emiatt lehetett ez a nagy kilépési hullám, mert korábban nem volt joga a fejlesztőnek/kiadónak meghatározni, hogy a GeForce Now hova streamelhet és mit. Így viszont szabadabban lehet exkluzív egyezményeket kötni, és vissza is mehetnek a GeForce Now-ra, mert ha például a Google fizet egy DLC-t a fejlesztéshez, külön a Stadia, a PC-s és az androidos port részére, akkor csak annyi a dolguk, hogy azt a DLC-t nem szállítják a GeForce Now-ba, de ettől még a játék elérhető lehet. Ez nagyon fontos tényező, mert így a kiadó/fejlesztő nem követ el szerződésszegést azzal, hogy az NV a tudtuk nélkül streameli a játékot a GeForce Now szolgáltatáson belül.

    (#56) dabadab: Én azért nem sértegettelek. Nem értem, hogy miért mész át személyeskedésbe. :(

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz #32839680 #62 üzenetére

    A PS Plus esetében a Sony külön licenc alapján dolgozik. Minden PS Plusba bekerült játék után pénzt kap a jogtulajdonos, és emiatt adják oda az elérhetőségre vonatkozó licencet a Sony-nak.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák