Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bobalazs

    nagyúr

    LOGOUT blog (1)

    válasz gbors #72 üzenetére

    Meg még sokan mások szerint nem, csak nem fikázzuk. Szerencsére ott vannak más oldalak összehasonlító tesztjei. Vagy hogy a 2600 a 8700Knak odaver azon akadtam fenn. A tesztelést szerintem felejteni kéne,elég lenne specif. meg összegzés azt jóvan. :O

  • sb

    veterán

    válasz gbors #88 üzenetére

    Kemény dolgok ezek mostanság amikor rémhírterjesztésért letöltendő jár...

    De viccen kívül. Én is beírtam már jó pár teszttel ezelőtt anomáliákat, senkit nem érdekelt. Ill. de. Amíg próbálták magyarázni. Meg kell nézni egy normális tesztet. Itt meg amit érdemes... ajánlót. pl! :DDD :DDD ;]

    [ Szerkesztve ]

  • arty

    veterán

    válasz gbors #130 üzenetére

    nagyon hosszan írtam, de töröltem és csak egy dolog: miért nem 640x480/low grafikán lettek mérve a játékok? az nem méginkább kivonta volna a grafikus kártyát a képletből, nem? ;)

    ---

    (#132) sb amúgy igen, 40+ játékkal kéne tesztelni :) marióval IS, hiszen az tuti nem gpu limites! de tudom, h ez (itt) megoldhatatlan...

    érdemi komponens teszt amugy sztem a tisztán cpu-t használó alkalmazások tesztje (na, abból kéne minél több, szintén 40+ és akkor az cpu teszt... a játékteszt meg mehet a tematikus teszbe, ahol viszont keresztbe-kasul ki van vesézve... ebből a szempontból nagyon szeretem az iGPU-s CPU játék-teszteket, tök egyértelmü: milyen felbontásban/részletességel tud bf5-öt futtatni a 2200G - elég egzakt tud lenni az eredmény!)

    "ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."

  • arty

    veterán

    válasz gbors #162 üzenetére

    ez max valami urban legend lehet :) (bár 640x480-al utoljára 2005-ben foglalkoztam teszt témában...)

    és/de most direkt néztem vagy 20 youtube tesztet, ahol különféle felbontásokban mennek játékok és MINDENHOL több az fps 900p/720p-ben, mint 1080p+ ben. egyetlen anomáliát nem láttam! (nagyrészük persze ezeknek gpu teszt, de valahol csak elő kellett volna fordulni, hogy az adott cpu "megőrül" a 720p miatt ;) )

    én azt sejtem, hogy fhd alá már nincs "pofa" menni, merthát ki játszik ott manapság? (igpu-sokat kivéve)
    nade ha mégis van VALAMIFÉLE életszerűségre törekvés, akkor..... akkor a 2080ti böki a csőröm, MEGINTCSAK ;)

    "ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."

  • CPT.Pirk

    Jómunkásember

    válasz gbors #275 üzenetére

    Nyilván, de ugyanakkor olyat már nem tudtam elérni, hogy az egy szem interneten lévő gépünkön frissítsék le a böngészőt, mert már több mint egy éves... Aztán jött a kérdés, hogy miért? Nem lehet vele böngészni? :W

    Ezekiell: igen, hasonló számokat produkált az FPGA fordítás is. A gépben meg SSD se volt, így a hdd-re swapolás kissé gáz volt. :)

    [ Szerkesztve ]

    Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)

  • CPT.Pirk

    Jómunkásember

    válasz gbors #312 üzenetére

    Annak az AC játéknak régi motorja van. Ha kijönne amit mondasz, akkor csak még több kritikát kapnának a tesztjeik a furcsa eredmények miatt.

    Amúgy az AC játékok elhiszem, hogy népszerűek de pl. a baráti körömben 10-ből egy embert nagyon érdekelnek, a maradék 9-et meg egyáltalán nem. Persze ez csak az én baráti köröm, nem reprezentatív. :)

    Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz gbors #323 üzenetére

    Egyáltalán nem CPU-baszó a játék. Alig használ valójában CPU-időt. Amikor még megjelent, akkor megnéztem a VTune Profilerrel, és a rendelkezésre álló kapacitásnak nagyjából a 15%-át használta egy négymagos Core i7-en. Összehasonlításképpen a Strange Brigade ~60%-ot használ. Sokkal több áramot is zabál utóbbi játék alatt az a Core i7.

    Az a százalék, amit kiírnak a különböző programok nagyon csalókák ám. Ott arra építenek a szoftverek, hogy mennyi ideig fut az egyes szálakon az oprendszer üresjárati folyamata, és annak az inverzét veszik terhelésnek. De az Intel szinte mindegyik VTune előadásban elmondja, hogy ez még nem jelenti azt, hogy a processzor dolgozik is. Csak annyit jelent, hogy az OS/program(ok) valamiért nem tud semmilyen munkát kiosztani a szálaknak. Ez lehet attól, mert a hardveres szál tényleg dolgozik, és attól is, hogy valamilyen erőforrás-korlátozás miatt nem csinálhat semmit. Az AC Odyssey esetében pont az utóbbi áll fent. A grafikus kernel meghajtók szerver szálai korlátozzák az erőforráshoz való hozzáférést, így a processzorra például az Afterburner hiába jelez szálanként 60-80%-ot, a valóság inkább 15% esetenként. Csak ezt ugye az operációs rendszer nem tudja megmondani, mert az oprendszer üresjárati folyamata jóval egyszerűbb metódust használ a terhelés mérésére, mint egy teljesítményszámlálós profilozó. És emiatt sokszor teljesen az ellentét mutatja a valóságnak.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz gbors #326 üzenetére

    A gyorsabb CPU-tól ez nem javul, mert a szoftveres gond, ami limitálja a feldolgozást nem szűnik meg. Pont ezért nem tud skálázódni az AC Odyssey, pedig vannak a tipikus négymagosoknál sokkal, de tényleg sokkal gyorsabb processzorok is. Innentől kezdve mindegy, hogy aláraksz-e 64 magot mondjuk, mert a programkódban lévő limit megfogja, akármelyik bitangerős processzort. Még a Threadrippereket is, pedig azok teljesen más kategóriák a teljesítményt tekintve.
    Ezekre a régi programkódokra nem éri meg processzort fejleszteni. Egy erős négymagosról mondjuk 8-12 magra lépsz, és nyersz maximum +5%-ot. Eközben a fejlesztésbe fektetett pénz nagyságrendekkel több. Azt a +5%-ot hozod tuninggal, és ha megnézed a mai nagyfrekis procik fogyasztását, akkor még tuning mellett is kevesebbet vesz ki a konnektorból a régi dizájn.

    (#327) Cassi: Kérdés, hogy mire veszik a pénzt és fáradtságot. Ha mondjuk ugyanazt a pénzt befektették volna az explicit API-ra, akkor nemcsak az AMD procik jártak volna vele sokkal jobban, hanem az Intelek is. Tehát nem mindegy, hogy mibe rakod az erőforrást. Emiatt hülyeség egy elavult motor kritikus részeit assembly szinten optimalizálni. Olcsóbban kijön az explicit API-ra való átállás, és nagyságrendekkel többet nyersz sebességben. Most az, hogy az AMD nem ebbe rakta a pénzt, hanem másba, az a saját hülyeségük. Legközelebb majd gondolkodnak mielőtt cselekszenek, és akkor nem kell talán kérni sem, hogy teszteljük az applikációt.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • rumkola

    veterán

    válasz gbors #329 üzenetére

    Ez 20 éve így megy itt...
    Amúgy meg az Odyssey szerintem nagyon is jó, elképesztő amit látunk és azért 6maggal + 1070-el 2K-ban highon megvan a 60 fps.

    Ja és az általam legjobban utált szavak itt a PH!-n:
    explicit API
    chiplet

    [link]

    Röhejes, szerintem semelyik másik HW oldalon nem dobálóznak így ezekkel mint itt. :) ;]

    [ Szerkesztve ]

  • csucsbicep

    nagyúr

    válasz gbors #329 üzenetére

    Nem akarok beleugatni, de ez a táblázat a valóságot takarja. Én is hasonló eredményeket kaptam saját méréseim alapján.

    Ez a játék nincs jól optimalizálva, QHD high beállítással 2600->3600 után még gyorsult a játék egy csupasz 1660Ti-mal és még így is cpu limitem van 50-75fps mellett.. Valószínűleg egy 3700X/3800X lenne az igazi.

    Nálam a tapasztalat azt mutatja, hogy képes skálázódni. Egy erősebb 4/8-as proci a minimum ehhez a játékhoz, de inkább 6/12 ajánlott.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz gbors #329 üzenetére

    Régebben mértem, amikor még jöttek hozzá a patch-ek, de egy ideje már ráhagytam, mert átálltunk az explicit API-ra. Az AMD és az Intel is kiemelten ezeket az API-kat használó játékokat javasolja, hogy skálázódni tudjanak a sokmagos processzoraik.

    (#330) rumkola: Az explicit API-kat máshol low-level API-knak írják. Mi azért hívjuk explicit API-knak mert valójában a low-level leginkább csak a Mantle-re volt jellemző, illetve a konzolos alacsony szintű hozzáférések tartoznak még ide. A DirectX 12 és a Vulkan nem kifejezetten low-level. Alacsonyabb szintű, mint a régi API-k, de nem annyira, mint a konzolos API-k, illetve a Mantle volt. Emiatt hivatkoznak ezekre maguk a fejlesztők is explicit API-kként, mert tulajdonképpen arról van szó, hogy a korábbinál lényegesen több kontrollt tesznek lehetővé. Ezeket low-levelnek hívni nem célszerű tehát, mert valójában nem igazán low-level hozzáférések, csak a korábban megszokott jelentős korlátoktól mentesek, de ugyanakkor messze nem adnak akkora szabadságot, mint mondjuk a PS4-en a GNM, az Xbox-on a Mono hozzáférés, vagy az AMD házi API-jának tekinthető Mantle. Itt azért megjegyzem, hogy az utóbbi három megoldás extra képességeire PC-n nincs is igazán szükség. Amíg például rohadtul megnehezítette az életet a deferred context, tehát célszerű volt ettől megszabadulni a PC-n a DirectX 12 és a Vulkan esetében is, addig különösebb bajt nem okoz, hogy egyik szabványos explicit API-ban sincs meg a Mantle végletekig általánosított erőforrás-kezelése, vagy a konfigurálható futószalagja. Sebességben előny lenne mindkettő, de messze nem akkora, hogy ne tudjunk élni nélkülük. Sőt, a konfigurálható futószalag konkrétan nehezíti a programozhatóságot, bár nyilván sebességet hozott, de bőven jó az a futószalag, ami most van. A szabványos explicit API-k tehát kicsit átgondoltabbak már. Nem vállaltak szükségtelen reformokat, hanem csak a velős problémákra koncentráltak.

    A chiplet pedig nehezen kerülhető szó, hiszen több processzor is chiplet dizájnt használ a piacon.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • F34R

    nagyúr

    válasz gbors #351 üzenetére

    Hattertarolonal biztos hogy nem GB/s lesz. Vagy akkor azt a PS5-ot nem tudod megfizetni. Nagyobb valoszinuseg, hogy eliras.

    (#352) RECSKA

    A tiedhez hasonlo Raid megoldas sem lesz egy tucattermeknel, az meg plane nem hogy egy 970 evo plus hoz hasonlot rakjanak bele. Szerintem santit valami :C

  • F34R

    nagyúr

    válasz gbors #354 üzenetére

    Akkor sem jon ki a matek. ;] Az legalabb ket nvme ssd raidben. A nagyobb sebesseg amit meg emlegetnek az pedig inkabb negy ilyen "surrano". ketto vagy negy 970 evo, esetleg valami P szerias Intel. Most eldontheted hogy ez a vegfelhasznalonak mennyire lesz oromteli kincsengetesnel. Egyebkent meg szerintem nem is indokolt ez a sebesseg.

Új hozzászólás Aktív témák