Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz gbors #326 üzenetére

    A gyorsabb CPU-tól ez nem javul, mert a szoftveres gond, ami limitálja a feldolgozást nem szűnik meg. Pont ezért nem tud skálázódni az AC Odyssey, pedig vannak a tipikus négymagosoknál sokkal, de tényleg sokkal gyorsabb processzorok is. Innentől kezdve mindegy, hogy aláraksz-e 64 magot mondjuk, mert a programkódban lévő limit megfogja, akármelyik bitangerős processzort. Még a Threadrippereket is, pedig azok teljesen más kategóriák a teljesítményt tekintve.
    Ezekre a régi programkódokra nem éri meg processzort fejleszteni. Egy erős négymagosról mondjuk 8-12 magra lépsz, és nyersz maximum +5%-ot. Eközben a fejlesztésbe fektetett pénz nagyságrendekkel több. Azt a +5%-ot hozod tuninggal, és ha megnézed a mai nagyfrekis procik fogyasztását, akkor még tuning mellett is kevesebbet vesz ki a konnektorból a régi dizájn.

    (#327) Cassi: Kérdés, hogy mire veszik a pénzt és fáradtságot. Ha mondjuk ugyanazt a pénzt befektették volna az explicit API-ra, akkor nemcsak az AMD procik jártak volna vele sokkal jobban, hanem az Intelek is. Tehát nem mindegy, hogy mibe rakod az erőforrást. Emiatt hülyeség egy elavult motor kritikus részeit assembly szinten optimalizálni. Olcsóbban kijön az explicit API-ra való átállás, és nagyságrendekkel többet nyersz sebességben. Most az, hogy az AMD nem ebbe rakta a pénzt, hanem másba, az a saját hülyeségük. Legközelebb majd gondolkodnak mielőtt cselekszenek, és akkor nem kell talán kérni sem, hogy teszteljük az applikációt.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák