Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Fitzgerald

    veterán

    válasz Cifu #14 üzenetére

    Ez így igaz, de a játékos számára a dolog biznisz része a legkevésbé érdekes, sőt. Számomra kifejezetten visszataszító a dolog, mert tudom, hogy a kedvenc sorozataim azért nem kapnak folytatást, mert nem hozták a kiadó által elvárt számokat, amelyek manapság jellemzően bőven a pofátlanság határain túl vannak (tehát ma már sokszor nem arról szól a dolog, hogy sikeres lesz-e a játék vagy sem, hanem hogy sikeres lesz-e, vagy kurvára sikeres lesz-e).
    Sajnos azzal, hogy ekkorára nőtt a játékbiznisz az elmúlt 15 évben, csak mi játékosok vesztettünk.

    @kwzatz

    Fejlesztőként írták le magukat elsősorban, nem kiadóként. A Doom meg szerintem az év legtúlértékeltebb játéka volt 3 éve, ettől függetlenül örülök hogy vannak akik jól szórakoztak vele.

    @3L1T3

    Biztos hogy az, de ez megint csak biznisz, ami a játékosokat tökre nem kell hogy érdekelje.
    Elmondom mi a különbség a mai, és a 15-20 évvel ezelőtti mindset között: régen ha készült egy játék ami bukott, vagy nem hozta a kiadó által elvárt számokat, akkor szépen elgondolkodtak azon, hogy hol baszták el a dolgot, és a következő résszel igyekeztek összeszedni magukat.
    Ma ha bukik egy játék, vagy sikeres lesz, de mondjuk nem hozza az új, pofátlan biznisz modell alapján projektált hasznot, akkor a kiadó azt mondja hogy "a termék nem volt képes rezonálni a közönséggel, nem lesz folytatás, szarunk rá".
    Én leginkább arról beszéltem, hogy ki mennyire volt képes megőrizni a respektjét, integritását fejlesztőként, és kik azok, akik még mindig képesek erre. Ez persze nyilván egy árnyaltabb témakör lesz, ha elkezdi a miérteket keresni az ember.
    Pl. a BioWare-ék heréjét valószínűleg szöges léccel üti a tetű EA, és nem arról van szó, hogy ők egyszer eldöntötték, hogy akkor mostantól csináljunk szar játékokat.

Új hozzászólás Aktív témák