Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • sebgutkopf

    őstag

    válasz DigitXT #258 üzenetére

    Javíts ki, ha hiba van a folyamatban: digitális rögzítés esetén a nyers felvételnél a kép tisztaságát/elmosódottságát a záridő határozza meg, ami egy napfényes felvételnél a 24p felvételnél se lehet 1/25 1/30 sec, mert az a kép minden lenne csak éles nem (konkrétan bemozdult homály). A nyers felvétel megvágásakor, effektezés stb után jön a renderelés és a motion blur hatás csak ott kerül rá a digitális anyagra. Lényegében a szoftverben megadható a mértéke, milyen erősségű motion blur-t alkalmazzon a képkockák átvezetéséhez. Előtte ha beállítom, hogy 50 vagy 25 képkockát hasznosítson a felvételből, akkor a motion blur erősségét a kép sebességéhez kell csak igazítani. Jó minőségű anyaghoz pedig szerintem nem árt, ha az eredeti felvétel lehetőleg legyen éles és ne homályos.

    Az számítógépes 24 fps viszont nem túl szerencsés példa az eltérő érzékelési igény miatt. Mivel ott nem csak passzív néző vagy, hanem aktívan részt is kell venned az eseményeknek, ezért ott a reagáláshoz a 24 fps eleve baromi kevés (a film is szaggat hát még ha közben gyorsan csinálni is kéne valamit) és mivel az agyad eleve az új információ érkezésére vár és koncentrál még szembetűnőbb a helyzet. Ha moziszerű minőségben játszanál az is épp úgy idegesítene. Az teljesen igaz, hogy pc játék esetében az fps igény szerintem jóval magasabb mint egy film esetén. Játéknál én annyira tovább mennék, hogy ott én a 60fps-t is kevésnek tartom (ezért szar a mai lcd monitorokkal játszani), de a 40-50 még kimondottan zavaróan lassú megjelenítés, mert ott a reakcióm a megjelenítés sebességén múlik.

Új hozzászólás Aktív témák