Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bmt50

    senior tag

    válasz user12 #18 üzenetére

    Nemcsak az akkumulátorok gyártása, atom/szén erőművekből nyert hálózati töltése problémás. Az autógumik kopásából adódó apró darabok nagymértékben szennyezik a városok levegőjét. A szálló por koncentrációban már több a gumi törmelék, mint a korom.
    És ha már korom. A modern részecskeszűrős dízelek jóval kisebb koromszemcséket pöffentenek ki, amik nem állnak meg a földfelszíni légrétegben, hanem felkerülnek a sztratoszféráig, ahonnan eljutnak a sarkvidéki jégtakaróhoz, és a hóval együtt visszahullanak. Emiatt a hó kicsit szürkébb lesz, tehát több napfényt tud elnyelni. Nagyonis mérhető, kimutatható a gleccserek, jégtakarók olvadási mértéke ez miatt.
    Inkább azon kellene elgondolkodni, hogy kell-e ennyi autó(akár villanyos) a világban. Hogy jelen kényelmünkért, amiben nagyszüleink sem részesültek, hajlandóak vagyunk-e feláldozni az unokáink környezetét.
    Lehet itt 2 lamdaszondát, meg katalizátort, AD blue tartályt építeni a kocsikba, vagy vvt-t a változó szelepvezérlés, jobb fogyasztás érdekében. A legnagyobb környezetvédelem az, ha nincs ennyi autó. Ehhez persze meg kell teremteni a hátteret, pl. villamos és, trolivonalak sokszorozása, aszfaltból indukciós elven töltődő villanybuszok.

    Dudálj csak nyugodtan, épp tárazok!!!

Új hozzászólás Aktív témák