Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bambano

    titán

    válasz prmcsk #89 üzenetére

    nézd, amikor megvettem a vectrámat, következő télen behajtottam egy mellékutcába, ami síkos volt. durván csattogott az autó, ahogy dolgozott az esp, de végig tudtam menni. cserébe a fékolaj cseréjéhez számítógép kell, mert az abs kockából másképp nem tudod kihajtani az olajat.

    az insigniám (többek között) leparkol helyettem, ha akarom. cserébe a futómű állításhoz csillagháborús beállító pad kell. az insigniámban van adaptív tempomat. csak akkor tudja állóra fékezni az autót, ha automata váltó van benne (értelemszerűen: a kézi váltóban nem tudja bontani a hajtást). az automata váltó szerelése egy külön tudomány, például a váltóolaj cseréhez spéci cucc kell.

    de mondhatnék általánosabb példát: a klíma. azt se szereled otthon, mert tilos, mert a klímagáz környezetszennyező, ezért kötelező elszámolni vele.

    tehát vagy beletörődsz, hogy szerelőhöz, uram bocsá', márkaszervizbe kell hordani az autót, vagy elfogadod, hogy fullfapaddal közlekedsz és neked kell egy csomó technikát pótolni.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • kenwood

    veterán

    válasz prmcsk #89 üzenetére

    Volt szerencsem nehany ujabb kocsihoz. Utana visszaulni a 2003-as sajatba olyan,mint Samsung S20-rol visszaterni a Nokia 3210-re :D
    Sose fogom megerteni azokat, akik nem anyagi okokbol ulnek bele a regi szarokba.
    Ha masert nem,legalabb a biztonsag miatt el kene engedni a multat.
    Ha valaki nem adja meg az elsobbseget, atmegy a piroson, es beled jon oldalrol hetvennel, egy 15-20 eves kocsiban sokkal kisebbek az eselyeid,mint egy fiatalban.
    Lenyegeben az eletedet is kockara teszed csupan azert,mert neked a kocsi nem egy eszkoz,ami elvisz a-bol b-be, hanem valami ereklye, aminek vezetesi elmenyt kell biztositania.

    [ Szerkesztve ]

    Mi kell az alaplapba? Procibol egy, Rambo 2. <> Egyetlen vizmolekulaban tobb hidrogen atom van,mint ahany csillag az egesz naprendszerben

  • bambano

    titán

    válasz prmcsk #97 üzenetére

    az avensis akkor érződik tanknak, ha nincs jobb összehasonlítási alap.
    más:
    [link] nekem volt az octavia testvérmodellje, a bora. életem kimagaslóan legótvarosabb hulladék autója volt. nagyon-nagyon sokat tett hozzá, hogy az utóda egy rendes motoros vectra lett, nem egy f.scsomó tsi vagy fsi.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz prmcsk #108 üzenetére

    mondd meg a barátodnak, hogy a váltóolaj cseréjére egyszerűbb módszerek is vannak, mint a komplett váltó cseréje :P

    egyébként pedig nagyon sokáig el lehet úgy járni egy autóval, hogy a csúcsteljesítményének a töredékét hajtod csak ki belőle. tehát az, hogy faceliftnél megnövelik a motort, még nem ok a váltóhibára.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz prmcsk #110 üzenetére

    "Rendszeresen hordva van az előírt szervízre...": persze, csak nincs rá biztosíték, hogy egyrészt elvégezték az előírtakat, másrészt elő volt írva minden, ami kell. például az én autómban örökélet váltóolaj van. ezt a mezei júzer úgy értelmezi, hogy amíg él az autó, addig jó a váltóolaj, a váltó meg úgy, hogy ameddig jó a váltóolaj, addig él a váltó, egy perccel se tovább...

    a másik, hogy a gyár előírt 50 ezres motorolaj cserét. amit később levittek 30-ra. ha ezt betartottad, akkor a motorodnak meszeltek.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • Rick4

    félisten

    válasz prmcsk #110 üzenetére

    Amerikai autók alkatrészeit importálom lassan 17. éve, talán tudok valamit a Jeepekről.
    A chrysler - jeep váltók mindig is a legalja volt.
    Az 5.2 v8-as motort is simán tönkre lehetett tenni, gond nélkül főtengely csapágyassá tetted 100 ezer km alatt.
    A váltók épphogy csak elbírták valameddig a rájuk kötött motor erejét, mindig "ügyesen" voltak méretezve.
    A 2012-től jött Grand Cherokee, amiben az A630-as csodadízel volt, a Merci féle V6-os dízelt váltotta, (ami meg injerktorhibás, szívósor csappantyú hibás, mindenféle hibás volt) 2015-től lett 245 ló, cserébe a motor mostanra már mindenki által ismert baja, hogy 20-30-50 ezer km-nél is simán elszakad a hajtókar, ami kiveri a blokk oldalát.

    A Chryslernek volt egy csodamotorja (volt több, de ez tényleg egy csoda), 2.7 V6, 200 ló, de voltz olyan, akinek 60 ezer km után már hoztam a hajtókarcsapágy szettet, mert kopogott mint egy 3x annyit futott lada motor, a gyár a rerngeteg problémát elintézte egy vállrándítással, és az amúgy se sok 5000 mérföldes olajcsere intervallumot levitte 3000 mérföldre, azaz 4800km-re. Nem sokkal lett jobb, de a gariidőig kihúzták a motorok...

    Mindezeknek semmi köze sincs a rendes karbantartáshoz, ilyen autókat nem kell megvenni, ezek tervezési és gyártási selejte, de ilyesmire semmiféle előírás nincs, minden autógyártó gond nélkül gyárthat selejtet, ami épphogy csak kihúzza a gariidőt, vagy még azt sem, mert ez nem egy hűtő, hogy bedugod, ezt te is tönkretehetted, rosszul indultál, rosszul álltál meg, rosszul pakoltál be két szatyor kifit hátra...

    A 3.2-es Rangerben az az 5R55S/N/W váltó van, amiket kint a '99-től kapható Jaguar S-type , és a 2004-től kapható ford Explorerekbe is tettek, már 15 éve ismert volt, hogy kuka mind, a motor beindulás után forgatja a váltó olajpumpát, az felállítja a nyomást, ami a szeleptömbben elektromos szolenoidok segítségével ide- vagy oda áramlik, viszont itt a váltóházban vagy egy accumulator piston nevű kis acéldugó, mainek az acélgyűrűje összekarcolássza az alu váltóház oldalát, így elszökik mellette a nyomás, és nem vált rendesen a váltó, elsakad a szeleptömb hátulján a réz átvezető, szétdarálja az erősebb a gyengébb dolgokat, stb stb. Szar konstrukció, és kb ennyi, kb a Chrylserrel egy szinten van. idehozták a sok megmaradt vackot, mert mégiscsak le van gyártva, hát kezdjünk vele valamit...
    Mustang játékautókban egy hátsó diffi napkerék- kúpkerék páros 80 ezer km-nél már cserés, egy acél kardán se bír 100 ezret, a fékek gyárilag gyengék, stb stb stb stb.

    Nincs amerikai autóm. Khm, nem is értem, miért.. Amik vannak, azokról is tudok kb mindent, csodák nincsenek, egyelőre tesla lesz a következő...

    [ Szerkesztve ]

    Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html

Új hozzászólás Aktív témák