- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Yettel topik
- Bemutatkozott a Polestar Phone
- Huawei Watch GT 4 - kerek karék
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- Oppo Find X5 Pro - megtalálták
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
Hirdetés
-
A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
ma Vagy hogy fogja a mesterséges intelligencia manipulálni a mozgóképeket?
-
Konzolokra is megjelenik a Deathbound
gp A PC-s verzió mellett megkapjuk a teljes kiadást PlayStation és Xbox platformokra is.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Új hozzászólás Aktív témák
-
dabadab
titán
válasz Medocsabi #31 üzenetére
egy otto motor elmegy simán 40 évig is,megfelelő törődés mellett. Na de egy ilyen akku??
Izé, motort motorrol. A villanyomotor jóval tartósabb, mint az Otto és kevesebb törődést is igényel.
Ha az kuka, akkor egy kispolák méretű akku kerül a "kukába".
Nem a kukába kerül, hanem reciklálják - és egyébként messze nem "kispolák"méretű, hanem pl. egy Tesla 3 LFP akksi az 215x144x12 cm (kb 371 liter).
Az nem megoldás,hogy rohadt sok kis lítium akkut kötnek sorba....
Mégpedig azért nem, mert: ... ?
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz Gargouille #44 üzenetére
Engem az érdekelne, hogy mondjuk egy tízemeletes lakótelepen (vagy a belvárosban) hogyan lesz megoldva az elektromos autó töltése? Kiépítünk 100db töltőállomást mindegyik ház mellé a parkolóba?
Igen. A lakótelepek a legegyszerűbben ellátható részek.
És akinek esetleg este már nem jut hely, az másnap nem megy dolgozni, mert nem tudta feltölteni az autóját
Egy villanyautót se kell naponta tölteni és ha a parkolóhelyek kellően nagy részén van töltő, akkor ez nem gond.
Ki fogja majd kiépíteni ezt mindenhol, amikor még a jelenlegi úthálózatot sem képesek rendesen karbantartani?
Hát pl. a közvilágítást is sikerült valahogy megoldani.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz Gargouille #66 üzenetére
Hát így szóban igen, de kiépíteni a megfelelő keresztmetszetű elektromos hálózatot, feltúrni a környéket stb. azért ez annyira nem triviális
Ez mindenhol máshol probléma, de a paneleknél jelenti fajlagosan a legkevesebb macerát.
Egyébként ha az elektromos hálózat elbírja a nappali klímázást, akkor az esti töltést is bírni fogja.Valóban, szinte ugyanaz a kettő. Egy madzagon lógó villanykörte (kis túlzással), meg egy elektromos autót töltő állomás. Végül is mindkettő árammal megy.
Igen, nagyjából ennyi.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
A hidrogénnel a következő problémák vannak: az előállítása, a tárolása, a szállítása, az autóban való tárolása és az iszonyatos energiaigénye.
Kb. egyetlen dolgot lehet mellett felhozni (már amennyiben ez mellette szól), hogy hasonló kutas infrastruktúrát lehet felépíteni hozzá, mint a belsőégésűekhez.DRM is theft
-
dabadab
titán
a középréteg nem az aki a fizetéséhez viszonyítva irreális 68 milliós kölcsönt kap a 70 milliós házára kb 50 éves futamidővel
70 milliós házra senki sem kap 68 milliós kölcsönt, a futamidő hosszabbításának meg 20-25 éven túl nincs értelme, mert kb. semennyit sem csökken a törlesztőrészlet.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz Busterftw #188 üzenetére
Ilyen szempontbol teljesen irrelevans, hogy 150 ev alatt nott 1.5 fokot, a Foldnek tokmindegy.
A Földnek, ami egy kb. 13000 km átmérőjű vasgolyó, annak tényleg.
A rajta élő élőlényeknek már nem teljesen, ahogy az se mindegy, hogy a nyolcadik emeletről a földszintre lifttel érsz le vagy kiugorva: mindkét esetben ugyanakkora a távolság, csak a sebesség más.Kisebb tavlatokban is van erre pelda, ott a Roman Warm Period 250 BC to AD 450, Medieval Warm Period.
Tekintsük meg, hogy ez hogyan nézett ki, csak hogy lássuk, hogyan viszonyul a mostani (és az előrevetített minimum két fokos) melegedéshez képest:
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz Busterftw #194 üzenetére
latod azert atlag -0.6 fokkal huvosebb volt
Te ezt hol látod? Mert amúgy a wikipedia azt írja, hogy "GMST averaging –0.03 [–0.30 to 0.06] °C between 1450 and 1850 relative to 1850–1900" és a grafikonon is kb ezt látszik, szóval egy nagyságrenddel elnézted a hőmérsékletváltozást.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz Busterftw #197 üzenetére
Ja, hogy a hosszútávú globális átlag helyett lokális átlagokat meg egy-egy kiugrást nézel.
Szerintem magadtól is rájössz, hogy az miért nem ugyanaz, de ha mégsem, akkor nézz rá a grafikon jobb szélére és hogy az miért olyan nagyon feltűnően más, mint az addigi rész.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz #53246592 #215 üzenetére
A lakások energiahatékonysága fontos lenne és az átlagembert is érintené, amire tényleg nem látszik hogy elég hangsúly lenne fektetve.
Az új építésű lakásoknál egyre szigorodó feltételek vannak, lassan már a régebbi passzívházak szintjén van az elvárt minimum szigetelés.
Viszont ez (ahogy az egész energetikai besorolásosdi - legalábbis kishazánkban) tisztán papíralapú játék, senki nem nézi meg, hogy ténylegesen milyen egy ház hőszigetelése, csak azt, hogy mi van a terveken. Tiszta agybaj.[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
Ez jó cikk és szó van benne a tömegről is, ami gyakorlatilag változatlan:
Az akkumulátorok egyébként az alig használt nyerges vontató kiszerelt dízelmotorjának és üzemanyagtartályának a helyére kerültek, így a jármű tömege mindössze 100 kg-mal nőtt.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
Új hozzászólás Aktív témák
- ARCTIC Liquid Freezer 360 II A-RGB rev.3 ( Garancia )
- NAD M25 7Ch Master Series végfok végerősítő
- Sony 55-210mm f/4.5-6.3 OSS (Sony E)
- Eladó több mint 2 év garanciával - LG OLED48C21LA / 4K/UHD/2160P/120Hz/OLED
- Razer Blade 16 2023 (i9 13950HX,RTX 4090 16Gb, 32GB DDR5 5600Mhz, 2x 1TB, 16" Dual UHD+FHD+ MiniLED)