Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Fitzgerald

    veterán

    Ha belegondolok, hogy 8 évnyi hájp (és sok évnyi tabletop Cyberpunk után a '90-es években, 2000-es évek elején) után majdnem megvettem a Cyberpunk témájú Razer Viper-t tavaly megjelenés előtt...szerencsére csak majdnem. Most ahányszor megfognám az egeret, annyiszor kellene újraélnem azt a mérhetetlen csalódást, amit ez a játék okozott (mert biztos GTA-t vártam, hadd halljam, dolgozzatok meg a kekszért, gyerünk :C ).
    Az meg tényleg egészen hihetetlen, hogy a történtek fényében el lehet még adni bármiféle Cyberpunk 2077 témájú merchandise-t.
    Viszont a collector's-akl seftelő scalperek biztos irgalmatlan pénzt buktak rajta, kb. ennyi pozitív hozadéka volt a történteknek.
    Jah, meg újra elkezdtem utána a Mankind Divided-et, aminek megjelenéskor sok szart adtam, pedig negyedannyit sem érdemelt volna...főleg a Cyberpunk mellé téve.

    [ Szerkesztve ]

  • Fitzgerald

    veterán

    válasz NKing #68 üzenetére

    Ahogy én látom, 3 fajta ember szapulja a játékot:
    1. Aki divatból vagy sértettségből szapulja - mert amikor kijöt a game, akkor nem olyan volt, mint a hype sejtette, azóta pedig ahelyett, hogy játszana vele, csak arra veszi a fáradságot, hogy lehúzza, ahol éri. Aztán ezekkel példálóznak még sokan - akik a játék kiadása óta abban a pillanatban élnek, amikor az kijött - mintha azóta semmi se történt volna...

    Erről elsősorban a CDPR tehet. Ők lőtték az egekbe a hype-ot, de konkrétan még hazudtak, illetve túloztak is nagy erőkkel.
    Nehogy már az legyen a hülye, aki elhisz valamit egy olyan cégnek, amelyik a saját imázsát arra építi, hogy egy játékosbarát képet prezentál magáról, amit okosan építget az évek során különféle módszerekkel (pl. igényes ingyenes tartalmak, szinte már teljes játék méretű DLC-k, színes-szagos merchandise az alapjáték dobozában, stb.).
    Csak hogy utána keresztbe szarja az egészet egy alapjaiban nem működő, bugos, generic open world-nek nevezett játékkal...

    2. Aki prev-gen konzolon kínlódott vele - ez valóban a kiadó hibája, nem kellett volna erőltetni, mert ez a játék túlmutat még az aktuális generáción is picit, nemhogy az előzőn.

    Ez részben igaz, de a játék nem technikai jellegű problémáit figyelmen kívül hagyó megállapítás.
    Itt nem csak az volt a probléma, hogy a játék nem futott jól prev-gen hardveren, az csak a jéghegy csúcsa.

    3. Aki PC-n azt hitte, hogy elég lesz egy krumplin játszani, 4K Ultrán - Nekik javaslom, nézzenek körül a játékban, hogy milyen textúrák, milyen shaderek, milyen poligonszámok mozdulnak meg minden pillanatban és gondolkozzon el egy picit, hogy mit is vár el, amikor betölti a játékot egy 1050-en vagy korábbi generációs VGA-n...

    Nem akarlak elkeseríteni, de egy tisztességes középkategóriás rendszert is kifingat a játék még 1440p-ben is, és itt 100 ezres prociról, illetve békeidőben is 250 ezres VGA-ról beszélünk.
    És akkor természetesen amit feljebb írtam, az pécére is érvényes. A tecnikai jellegű problémák csak a jéghegy csúcsát jelentik.
    Ott van még a rengeteg hazugság az open world kapcsán, a játékba be nem került, de az utolsó pillanatig promózott feature-ök, a mélysége (inkább sekélyessége) az egésznek mint szerepjáték, az alapjaiban hibás és rossz fejlődési rendszert, stb.

    Én örülök ha valaki jól szórakozik, de aki teljes mellszélességgel véd egy ennyire nyilvánvalóan mellément release-t, elefántcsont toronyból szemlélve a dolgokat, az része a problémának. És mivel sajnos elég hangosak azok is, akinek a szar is csokoládé ízű, fél év alatt szinte semmit nem változott a játék eddig.

    Szóval igen, jól fogalmaztál: ahogy Te látod.
    De hogy kicsit változtassak a perspektívádon, én egyik általad felsorolt kategóriába sem esek bele.
    Én ismerem a játék alapját képező tabletop rpg-t, a '90-es évek eleje óta játszottam, hosszú éveken át.
    Ebben a játékban meg 90 órám van, az bőven több mint elegendő ahhoz, hogy jogos és alapos véleményt tudjak róla alkotni.

    [ Szerkesztve ]

  • Fitzgerald

    veterán

    válasz makkmarce #99 üzenetére

    Ilyen elmés megállapításokat honnan veszel amúgy? Hozzászólásomat végig sem olvashattad ennyi idő alatt... :C
    Valami hotkey-re vannak bindolva nálad?

    [ Szerkesztve ]

  • Fitzgerald

    veterán

    válasz eldiablo #101 üzenetére

    Nem maradt ki, a Crysis-analógiát is kibeszéltük már a CP topikban párszor.
    A Crysis egy olyan release volt, ami évekkel előzte meg a korát.
    Az egyik sarokban ott volt a Crysis, a másikban meg minden más. Évekig.
    Itt erről szó sincs. Ha ez lenne a helyzet, a technikai jellegű dolgokat nyilván könnyebben benyelném. Illetve akkor sem izgatna az ilyesmi, ha ez valóban egy igazán jó játék lenne.
    Egyébként a sztori nekem is teszett, néhány mellékküldetés is, illetve az intro alatt eléggé a honeymoon-fázisban voltam még magam is.
    Csak aztán ahogy egyre több időt tettem a játékba, úgy kezdett szépen darabokra esni az egész.

  • Fitzgerald

    veterán

    válasz NKing #104 üzenetére

    Marketing és marketing között is van különbség. A marketing és a szégyenérzet nélküli hazudozás közé nem kell, és nem lehet egyenlőségjelet rakni.
    Nem gondolom hogy be lettek skatulyázva, annyiban talán igazad van, hogy letettek valamit az asztalra, nyilván nem várt utána annál kevesebbet tőlük a közönség.
    De ez teljesen normális dolog. Végül is a Rockstar sem a GTA V után készítette el a GTA IV-t...

    Végére egy kérdés: vajon a release hiányosságai miatt a játék már egyáltalán nem lehet soha élvezhető?

    Én nagyon boldog lennék, ha ez így lenne. De fél év alatt nem sok minden történt sajnos, ami bizakodásra adhatna okot.

  • Fitzgerald

    veterán

    válasz worxland #108 üzenetére

    A topikjában beszéltünk erről sokat: az 500+ entry-s changelog túlnyomó része olyan fixekből áll, hogy "fixed an issue where Hanako's make-up does not render properly when viewed from a certain angle".
    QOL jellegű update még nem igazán érkezett, és egy nevetséges crash rate grafikonnal ábrázolták az új roadmap bemutatásakor, hogy az egyes peccsek után mennyivel kevesebbszer crashel a játék...ez azért ad egy képet arról, hogy milyen arrafelé a mindset.

    [ Szerkesztve ]

  • Fitzgerald

    veterán

    válasz NKing #114 üzenetére

    Nálam sem volt olyan sok crash pécén, az 1.2 utáni néhány crash amit a topikjában is dokumentáltam, RAM oc miatt volt, mint kiderült.
    A crash rate dolog valószínűleg a konzolos verziókra vonatkozik, azok viszont crasheltek orrba-szájba (az mondjuk önmagában is elég abszurd, hogy egy konzolos játék egyáltalán képes crashelni, látszik rég volt már konzolom...).

    #117 worxland

    Elsősorban a durvábbnál durvább gliccsek vitték a pálmát, ezek inkább immersion breaking jellegű dolgok, mint game breaking. És nem csak gliccsekről van szó, hanem igénytelen designbeli döntésekről.
    KC Deliverance-el nem játszottam, nem érdekelt soha, valamikor ingyenes volt Epic-en, ott van accountomon, lehet egyszer ránézek.
    A GTA V és az RDR2 kapcsán viszont közel nem volt ekkora morgás, mert a kezdeti, technikai jellegű nehézségek ellenére a felszín alatt egy-egy igazán kiváló játék volt.
    Ráadásul jóval a pécés megjelnés előtt mindkettő megmérettetett már konzolon.
    És pécén is rendbe lettek téve a megjelés után pár hónappal.
    Szó nem volt széles tömegeket érintő, az immerziót kinyíró gliccsekről vagy designbeli döntésekről, meg totál generikus open world-ről egyik esetében sem (ezek jó része a mai napig megvan a Cyberpunkban).
    A másik dolog pedig az, hogy a Rockstar nem hájpolja évekig a játékait teaserekkel, trailerekkel, meg hangzatos ígéretekkel.
    Amikor már úgy érzik hogy lassan elkészülnek a játékukkal, akkor jön a trailer, meg a gameplay bemutató. Srácok, ilyen lesz a játék, 1.5 hónap múlva jön. Ennyi.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák