- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Samsung Galaxy Z Fold3 5G - foldi evolúció
- Az iPhone 15 frissítésgaranciát, a 16 szép rendereket kapott
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Hivatalos képen a Samsung hajlíthatók
- Netfone
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
Hirdetés
-
Az iPhone 15 frissítésgaranciát, a 16 szép rendereket kapott
ma Sokáig hallgatott az Apple a frissítésekről, most viszont megtudtuk, mennyit garantál.
-
Ismét láthatjuk hogy fest az Enotria: The Last Song
gp A korábbi halasztások után szeptember közepén elviekben végre megkapjuk a teljes kiadást.
-
Computex 2024: az MSI és a Mercedes-AMG frigyéből két laptop született
ph Egy 16 és egy 18 hüvelykes, Stealth sorozatú megoldás látott napvilágot, amik Intel Core Ultra platformra és NVIDIA GeForce RTX 4000-es GPU-kra épülnek.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
-
A legtöbb memóriaigényes program érzékeny az időzítésre, hiába növeled az órajelet és sávszélességet, ha a hozzáférés időbe telik.
A memória hozzáférés időbe telik, ezért nem mindegy az időzítés. Megfelelő programszervezéssel viszont növelni lehet az esélyét, hogy a CPU ne fusson állandóan bele abba a szituációba, hogy az adatokra várni kell, mert már nincsenek a cache-ben, gyakran azért mert bár ott voltak, onnan már kihullottak. Ha az adatot ideális esetben csak egyszer kell a memóriából beolvasni, utána amíg csak dolgozol vele már a cachből elérhető akkor nem lesz annyira kritikus az időzítés, mintha ugyanazt az adatot N x be kell hozni a memóriából, persze mindig csak azután, hogy a cache-ből már kiesett.
Az hogy a memória időzítés javítására lényegesen jobban reagál a program mint a sávszélesség emelésre szerintem a rossz programszervezés tünete. Nyilván az is számít, hogy mennyi forró adat van (több vagy kevesebb mint a cache mérete), de más játékoknál megoldották, hogy ne legyenek ennyire érzékenyek a memória időzítésre, én ebből arra tippelnék, hogy itt az ubi programozói a sarasak...
[ Szerkesztve ]
-
válasz turbokappa #46 üzenetére
A 13-as hsz-ről volt szó:
A Brutálisant úgy kell elképzelni, hogy még 2133-ról 2700-ra véve 5%-ot sem javult, addig C15-ről C11-re véve azonos órajelen majd 15% jelentett, de csak 1 játék alatt néztem ( The Division )
-
Igen, néztem, a Loha által linkelt YT teszt legtöbb játékában (szóval nem csak az "Ubisoft csodában") elég durván emelkednek az FPS-sek nem csak a procisebesség hanem a mem-sávszél emelésére is.
Azt még érdekes lenne tudni, hogy a mem-sávszél emelése mellett bekövetkezett FPS növekedés mekkora részben köszönhető tisztán a sávszélesség növekedésének és mekkora részben a mem-órajel emelése miatti időzítés feszítésnek.
-
Nézd meg a Loha által linkelt teszteket.
Elég drasztikus különbségek vannak egy kis memória sávszélesség emelés hatására is.
Ha valaki egyszer kiad például a VGA-ra 100E+-t, a procira 60E+-t, a lapra 30E+-t akkor innen a (teszt tanulsága szerint) következő legolcsóbb opció a játék futásán javítani, hogy nem a legalapabb 16GB 20E forintos 2133/CL15-ös memória kitet rakod a gépbe, hanem ugyanekkora méretben 25E-ért egy 3000/CL15 kitet és itt még gyártó által garantált sebességről beszélünk, tuningolni sem kell hozzá.
Egyik opció (Lap+proc+VGA+mem) kerül összesen 210E-be, a másik 215E-be, a második opció a gyorsabb memóriával a tesztek szerint mégis kb 10%-kal gyorsabb lesz...
J.
[ Szerkesztve ]
-
-
10% FPS növekedés nem tűnik soknak, de ez a 10% nem a VGA miatt van, hanem a VGA-t hajtó CPU gyorsult ennyit (a memóriasebesség növekedése miatt), tehát ritkábban fogsz olyan helyzetbe kerülni, hogy a CPU miatt mikrolaggol a játék, ami az akadozás legocsmányabb és legnehezebben gyógyítható fajtája. Szóval ez a 10% szvsz többet ér, mintha a VGA gyorsulna 10%-kal.
És ettől eltekintve is levezettem följebb, hogy ha valaki 200E+ forintot ad ki összesen CPU+LAP+RAM+VGA-ra, akkor további 10% teljesítményt (FPS-t) a teszt szerint olcsóbban lehet elérni (+5E HUF), mint erősebb VGA-t venni. Egy GTX 970->980 váltással kapsz mondjuk +20% GPU teljesítményt 50E forintos felárért.
(Mondjuk kisebb VGA-val nem tesztelték, de valószínűnek tartom, hogy ha nem GTX 980Ti-vel tesztelnek hanem gyengébb VGA-val, akkor a memória/cpu tuning miatt FPS növekedés százalékos mértéke azért kisebb lenne, de annyival szerintem nem, hogy ha már megvan az a Z170 alaplap, akkor nem az 5E forintal drágább RAM-ot pattintsa bele az ember.)
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen