- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- MG4 menetpróba
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Garmin Forerunner 55 - bemelegítő kör
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- A Honor és a Huawei uralja a kínai mobilpiacot
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
VR játék lesz az Alien: Rogue Incursion
gp Az év végén érkező program PC-re, Meta Quest 3-ra és PlayStation VR2-re érkezik a tervek szerint.
-
Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
ph Az 50 wattos modellt beágyazott rendszerekbe, MI-vel kapcsolatos munkafolyamatokhoz és edge applikációkhoz szánták.
Új hozzászólás Aktív témák
-
s:zozo
aktív tag
Bocs , de én pont ellenkezőleg emlékszem, nem jó bármilyen ssd.
"
Az adattároló tekintetében 825 GB-os, egyedi fejlesztésű NVMe SSD-vel érkezik a rendszer, amelynek nyers adatátviteli sebessége 5,5 GB/s is lehet, de a Microsofthoz hasonlóan a Sony szintén trükközik az adatok tömörítésével, ráadásul úgy néz ki, hogy a PlayStation 5 komplexebb rendszert kapott, ugyanis nem csak egy hardveres kitömörítő blokkról van szó. Utóbbi egyébként a kifejezetten jó tömörítési hatékonysággal működő Kraken formátumot támogatja, és ezáltal az effektív adatátviteli tempó a gyakorlatban elérheti a 9 GB/s-ot is.
Az I/O blokk része egy DMAC egység is, amivel a program meghatározhatja, hogy az SSD-ről beolvasott és kitömörített adat hova kerüljön a memóriában. A munkamenetet két I/O koprocesszor és egy ismeretlen kapacitású SRAM segíti, de ennél lényegesebbek a koherenciamotorok. Utóbbiakkal az egyik legnagyobb problémát kezeli a Sony, ugyanis a grafikus vezérlő gyorsítótárait minden egyes beolvasásnál törölni kellene, ami nem túl jó megoldás. Ehelyett az említett részegység informálja az IGP-t a felülírt címtartományokról, és ennek megfelelően a gyorsítótárak teljes törlése elkerülhetővé válik.
Az adattároló bővítése szempontjából a mérnökök érdekes módszert találtak ki. Egyrészt USB 3.2-es külső HDD-khez bármikor lehet nyúlni, csak erre nem telepíthetők majd az új generációs játékok. Ahhoz kellően gyors SSD kell, és a japán cég arra gondolt, hogy a piacon elérhető PCI Express 4.0-s megoldások közül fog majd kijelölni olyanokat, amelyek biztosan kompatibilisek az új konzollal, és még kellően gyorsak is a megfelelő élmény biztosítása érdekében. Ez nagyon lényeges, mert az Xbox Series X-hez hasonlóan a PlayStation 5 fő képessége a finomszemcsés adatmozgatás megvalósítása az SSD és a kijelölt memóriaterület között, csak úgy néz ki, hogy ezt gyorsabb és kifinomultabb hardverrel oldják meg, mint a Microsoft rendszere."
[link] A teljes cikk
Volt még erről cikk bőven, amelyben azt is fejtegették, hogy milyen hátrányai és előnyei lesznek az ssd gyorsaságát kihasználó játékoknak.
Emlékszem valami unreal demóra is amelyet PS5-n demóztak az ssd miatt.