Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • cskamacska

    addikt

    válasz Thomks #9 üzenetére

    Ha a Steam felhasználói számokat nézed effektíve a PC játékos számokat nézed. :) Ha valaki nem monomániásan csak egy játékkal játszik (pl WoW 24/7 15 éve :D ), akkor minimum párszor elindítja a Steam klienst egy hónapban. Azon egyszerű oknál fogva, hogy kb 11-12 éve messze elhúzott a konkurenciától (akkor a Impulse, Direct2Drive, és a Gamersgate voltak ringben, EA-nak egy downloadere, Ubisoftnak semmilye nem volt a Digital River által üzemeltetett webshopjuk mellé, ami egyébként minimál forgalmat bonyolított), évtizedig ide jelent meg a játékok minimum fele.

    Teszem hozzá nem, vagy nem csak az exkluzívjai miatt lett így, Steam erősen beelőzte képességekben a többi klienst. Mikor a Games for Windows Live! rendszert összecsinálta a Microsoftot, a kiadóknak esélye sem volt máshova konvertálni az érintett játékaikat mint a Steamworks rendszerbe, mert az Origin/Uplay azon túl hogy kiadói exkluzív volt, még ott sem tartott mint az ősöreg GfWL. :U
    Ugyanígy Epic-en sem lenne hova dugni azokat a játékokat, Killing Floor 2 és Wargame Red Dragon is teljes saját fejlesztésű mindent kellett kapjon (igaz ezzel jött a crossplay is), mert Epicen semmi nem volt.

    "Para mis amigos todo, para mis enemigos la ley"

  • cskamacska

    addikt

    válasz Create. #29 üzenetére

    Azért nem mérhetetlen jófejségből van így, hanem mert erre kényszerültek. :D

    Az ingyenes C&C Renegade felújítás, a Renegade-X azért készült a korlátozott képességekkel bíró Unreal Development Kit motorral, mert 2010 körül még igen drágán mérték az UE3 motort (Killing Floor is azért jött UE2-vel, és állítólag a Red Orchestra 2 is azért jött késve, mert Sweeney ceruzája régen igen vastagon fogott :U ), és a pluginjeit.
    Amire a készítők rá is fáztak, mert az azóta Epic által kukázott UnrealScript-ben íródott játékot teljesen újra kellene írni, hogy UE4 alatt tovább folytathassák a fejlesztést. :(

    Mikor viszont az alsó térfélen az Unity gyakorlatilag teljesen kitúrta őket, és a Crytek is elkezdett keménykedni az ingyenességgel, konkrétan választásuk sem volt hogy színtiszta jó szándékból ingyenessé / olcsóvá teszik az UE4 motort, vagy marad a fejlesztők lerablása, mert egyébként teljesen elveszítették volna a piacukat. :P

    És akkor még a Fortnite: Save the World is csak egy készülőben lévő DayZ és Minecraft után loholó, kraftoló-túlélő-tower defense játéknak készült, a durván népszerű Battle Royale mód gyakorlatilag a vegyes másolat játékuk, PUBG klón leágazásából durrant be oly módon, hogy az eredeti koncepcióra már ők sem emlékeznek. :) Akkoriban ha a Fortnite bebukik (ami eredeti koncepciójában meg is történt), a Paragon bebukik (megtörtént), az új Unreal Tournament bebukik (nem lehet tudni, leállították), és még a játékmotoruk is elértéktelenedik, akkor nem lenne itt az Epic Launcherből kinőtt Store-ról vita, mert a Tencent fillérekért megvette volna őket, és már a 10. pay to win mobil szemetüket adnák ki a PC-t messzire kerülve. :o

    [ Szerkesztve ]

    "Para mis amigos todo, para mis enemigos la ley"

  • cskamacska

    addikt

    válasz floatr #42 üzenetére

    "azt a 10+ év előnyt elég nehéz lesz az Epicnek ledolgoznia"

    De nem 10 év előnyt kell ledolgozni. :) Az "egy embert se ismerek, akit valaha erdekeltek volna az achievement-ek" embereknek a régi Epic Launcher, meg a 2009-es EA Downloader is pont megfelelt volna, "lehúzza az ISO-t azt jóvanúgy" alapon. Ne hülyéskedjünk, GoG-on pont azért vannak oda a Grognardok, mert ezt már nem lehet a Galaxy kliens erőltetése miatt megcsinálni, ők pont a 2006-os világot látnák szívesen viszont. :DDD Nyilván más okból, hisz a tényleges és teljes DRM mentesség nem valósulhat meg semmi kliens és aktiválás szükségessége esetén. A minimálklienseseknek viszont pont kell a kliens, de elég ha csak letőti, de mást ne csináljon. :)

    Szóval a totál igénytelenség az alap, ezt szolgálja ki az Epic. Mint írták feljebb (Trello Epic Games Store Roadmap) bő 2 év alatt a minimumot sem hozták a srácok, rendkívül látványos hogy nem is akarnak(!!) kliens képességekkel foglalkozni.
    De ez nem az Epic hibája, igazából a vásárlóké. Meg lehet nézni hogy a most 10 éves EA Origin, és a 11 éves Uplay / Ubisoft Connect hogy áll fícsörök tekintetében. Nem, nem csak a tényleg évek alatt, temérdek pénz ráverésével előhozható saját fejlesztésű streaming (amire pl Remote Play Together épül), a szintén pénzszivattyú VR integráció (amiért a Facebook is megvette volna már a Volvot), vagy a mindenféle kontrollerek natív támogatása és a Big Picture mód (ami ugye a Steam Machines kontra Windows Store félelem miatt került be) amit a steam matyik hiányolnának. :K

    De bazz, nincs épkézláb chat, játékba hívás és barát mellé lépés, játékok címkézése/kategorizálása elrejtéssel hogy a 100 ingyen cuccot is ne egy nagy hányásban görgessük, nincs fórum felület, vagy valami user guide rész, hogy a játék nyomorát megvitassuk. Tök alap dolgok, amit a többi kliens is nagy magasról lefingott, és egy nagy rakás embernek pont jó volt így is, meg bárhogy is, lehúzták és kijátszották a stuffot, azt kijátszották a következőt is amit eléjük raktak. :( :O

    [ Szerkesztve ]

    "Para mis amigos todo, para mis enemigos la ley"

  • cskamacska

    addikt

    válasz floatr #52 üzenetére

    "Pedig annyi lesz az"
    "pláne nem 2 év leforgása alatt"

    Kend nem Star Citizen fan is egyben? :DDD

    "elhibázott húzása a bloatware irányába"

    Citation needed. Ami húzása a bloatware irányába, hogy a régen szinte teljesen natívan (C-ben írt) futó kliens 2010 óta egyre inkább csak egy keretrendszer krómiumon futó weblapos frontendeknek. Nyilván a 5-10 megnyitott böngészőlap egy tehenként terpeszkedő böngészőben sokkal többet kajál, mint egy 15 megás EXE fájl. :) Cserébe viszont rakás feature kikerült netre is, Steam vidáman kezelhető távolról.
    A játék könyvtár résszel sajnos nem tudok dűlőre jutni, mert a weblaposítás óta sok játéknál érezhetően belassult. Igaz CSS piszkálással jobban saját szájízre alakítható, míg a gyors UI be volt drótozva.

    "miközben már mindenre van bevált megoldás"

    Nézd, 2010-ben pont örültek az emberek hogy nem kell Teamspeak-el szenvedni játék közben. Most 2021-ben azt mondod, hogy nagyon is megfelel nekünk a TS3 utód Discord, meg a 10 másik alternatíva, ami nem lehetőség, hanem kényszer, mert a kedvenc kliensünkben lófing sincs, nem voice chat. :D

    Metacritic 2010-re is gázos volt (pl Epic is OpenCritic-et használ ;] ), kismillónyi fórum a neten pont az a gond hogy az kismillió Gugli találat, és vagy megtalálod amit keresel, vagy nem. Éppen ezért már 26 éve van GameFaqs, de ha neked valami személyre szabott nyomorod van a játékban akkor tényleg mehetsz világnak, mert a GameSpot fórumhoz hasonló központibb helyek tényleg elaprózódtak.
    Discord igazából egy chat alkalmazás, fórumnak elég csapnivaló, voice chat egész jó. De az is millió "szerverre" bomlik amihez direkt meghívó link is kell, de abból is friss mert lejárnak, így még keresni sem lehet köztük.
    "Arcade is in beta, and only supports some DirectX 11, DX 9 and OpenGL titles. If you are getting errors and issues while using Arcade, please try the things contained in this article."
    Szó se róla Remote Play-hez is támogatás kell (meg nyilván Steam megjelenés :B ), de ez pont olyan, mikor azt hittük a GfWL és a GameSpy multi kimúlása után, hogy a GameRanger, a Tunngle, Evolve, Garena LAN, Hamachi, és sokan mások majd jól kisegítenek. Ez részben megtörtént, de a használat mindig macerás volt, és tipikusan fórumokról kellett játékosokat felhajtani. (amíg volt fórum, meg élt még a virtuál lan szolgáltatás :U )

    Amely játék kapott kegyelmet, azt berakták Steam alá, Steamworks matchmaking és/vagy szerver keresővel, és ment a multi mint ahogy eredetileg is 10-15 évvel előtte, nem kellett sz@pni az épp hogy működő, khm, választékkal. :K

    "Nyilván ha nem vagy fejlesztő, nem tudhatod, hogy ez mennyi erőforrást emészt fel"

    Szerinted mennyi erőforrást emészt fel egy vásárlói kosár beépítése a webshopba, mert már a legelején felrakták az érkezik listára. :P
    De mondom, itt igény sincs rá, Origin hány Steam fícsört vett át? Steam-en a most divatos havi játékcsomag bérlést meg lehetett volna valósítani már 2007-ben, mert bekerültek a guest pass-os ideiglenes játékok és kölcsön csomagok.

    "a kevesek által hiányolt achievementek" kérdéskörét szerintem beszéljétek meg a konzolos ismerősökkel, mert már Xbox360-nál voltak akik azért vettek meg egy-egy játékot, hogy a Live profiljukon dicsekedhessenek a teljesítmények számával és a gamer score-al. :P

    Ami persze fórum aláírásba is lehetett linkelni. :)

    "Viszont sokkal jobban odafigyelnek a partnereikre, ami fejlesztői oldalról nagy plusz."

    Ez tényleg "citation needed". Itt arra kell gondolni, hogy fél marék játékot vesznek fel havonta a Store-ba, mint a Steamnél a legdrákóibb időkben, vagy arról van szó hogy garantált eladott darabszám mellé teljes exkluzivitást kérnek? Anno én is azt gondoltam hogy direkt tömik a fejlesztőket pénzzel, de igazából "csak" garantálnak eladást, amit lehet hogy hoznának Steam-en is, lehet nem, Epicnél ez biztos, cserébe a valós eladásuk minimális lesz. Ez főleg multi címeknél probléma, odáig rendben van hogy kapnak is pénzt meg az esetleges eladásokból is többet kapnak, de ha a játékosszám minimális, akkor lőve lesz a projekt, mert multinál a játékos a "tartalom" a játékban.

    "Ha a valve nem lenne ennyire probléma több szempontból is, akkor nem lenne milliónyi kliens."

    Milliónyi kliens azért van, mert mindenki szeretné megspórolni a közvetítői díjakat, vagy épp újként beszedni azokat. :R Előbbire pont jó példa az Epic-Apple nyomor telefonokon, Epic szeretné megtartani az Appstore sarcát. Utóbbira Epic Store példa PC-n, mert szeretnék a teljes PC piactól beszedni pont azt, amit iPhone eladások után sajnálnak a Apple-től.. :D

    "A gog-os srácok is inkább dolgoztak volna a CP2077-en, mint a galaxy feature-ökön"

    Nyilván ha nem vagy fejlesztő, nem tudhatod, hogy a Galaxy-t barkácsoló csapat nem egyezik meg a CyberPunk 2077-et hegesztő csapattal. Persze ha odáig jutottak a dolgok, hogy takarítónőket beleértve mindenkinek CP2077-et kellett kirugdosnia az ajtón, hogy időben kiadják, akkor érthető hogy miért ilyen állapotban jött ki. :))

    [ Szerkesztve ]

    "Para mis amigos todo, para mis enemigos la ley"

Új hozzászólás Aktív témák