Hirdetés
-
Fejlesztői videón az inZOI, a Krafton életszimulátora
gp A látvány továbbra is lenyűgöző, a gépigényre még mindig nem merünk gondolni.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
it Az SK Hynix jelezte: akkora a terjeszkedés az AI-szolgáltatások piacán, hogy 2024-re az összes, 2025-re közel az összes HBM chipet eladták.
Új hozzászólás Aktív témák
-
#40935168
törölt tag
válasz Real_Necro #15126 üzenetére
Na ezeket ki is hagytam. Long Island, Cuba Libre, marha jo tud lenni nyaron. Vagy tavaly a Balcsin, mikor ittunk a haverokkal es csajszijaikkal Siofokon az ebedre a parton, 40 fok, arnyek, husoles.. Kikertem a puccos etteremben egy Mai Tai-t, lement aztan kifekudtunk kicsit chill-elni a vizparti setany melle a napra.
10 perc mulva jott a kerdes vkitol, nem megy-e be vele a vizre a matraccal (vettem Metroban egy negyszemelyes fasza sorostartos attetszo matracot) .. mondtam h en szivesen eltologatom a vizen (haver csajszija) mert kb meggyulladok a napon.
Aha. Keltem fel.. azaz csak volna.. uuuuhuhuh Bevignettalt erosen a taj es alaposan lecsokkent a DOF egy 5 masodpercre )))) pedig jo a keringesem halistennek. A vizben tertem magamhoz de azert volt egy 10 perc mikor konnyesre rohogtuk magunkat Rohadt jo nyar volt, iden repeat Egy oraval kesobb a parton bevertem meg egyet, napon sokkal jobban ut.. szek betamaszt ulo pozicioba, napszemuveg fel, fej beken 50-es faktorral es johet a zizi Legjobb.
-
#40935168
törölt tag
válasz spanyoll #15135 üzenetére
Mai Tai napkozben ment, Zombie este. Forditva jobb lehet, mert a MaiTai-ban van kis tejszin is, ami a forro napon.. bar megiszod.. nem volt gond. De a zombie is elteker. Bivalyeros sunyin beutos koktel mindketto - es finomak. Erdekes, hogy 6 a rekordom ezekbol, kb. 3 ora alatt, vegyesen kerve asszem. De a 6 biztos. Na, az szetcsapott bar jarni meg tudtam, viszont se hanyas, se masnapos fejfajas.. faxtudja. Ezek ilyen "tiszta" koktelok nalam, mig pl. az artatlannak tuno Long Island mar hozta magaval a paradicsomot mikor az orrombol is az omlott a fajansz felett..
Fogalmam sincs mitol fugg h hanyat-e amugy. De vannak jol bevalt piak, amik haverok es lehet rajuk szamitani barmikor. Csajszival pedig 1, max 2 a legjobb es megallni. Garantalja az estet
-
#40935168
törölt tag
válasz Mercutio_ #15153 üzenetére
Ez a demokracia atka h nem lehet kiugrani. Nem lehet egy olyan, hogy van egy nagy buta Magyarorszag ami azt csinal amit akar es ott rohad meg ahol akar, meg van egy szigeten, izolaltan, svajci mintan (vagy annal is eloremutatobb modon) elo okos Magyarorszag, ahova egy adott IQ-EQ es muveltsegi szint a beugro.. az utolso buta reszeg suttyonak is ugyanugy 1 a szavazata, mint egy gondolkodo intellektuell zseninek. Es csak a szavazat szam szamit. Lehetne arnyalni a dolgot, pl. intelligenciatol fuggoen tobb "pontot" erne egy okos ember szavazata, mint egy butae. Akkor talan 200000 okos uthetne 9.8M butat es elhetobb lenne az orszag (foleg hogy a butak aranya evrol evre csokkenne, mert az okosok kitalalnak, hogy erdekuk a butkat felzarkoztatni, kepezni, tanitani, nevelni stb). Par evtized kellene "csak" es foldi paradicsom..
-
#40935168
törölt tag
válasz *Ropi* #15212 üzenetére
Megtámogatlak, tesó
+1 a Gravity mellett. Én már annak is örültem, hogy nem dübörög-morajlik az űr, amikor elhalad valami a képernyőn (Birodalmi Csillagromboló). Meg nem ordít (Tie Fighter). Meg nem süvít (X-Wing, Y-Wing, meg az összes többi). És ez csak a jéghegy csúcsa.
Nem hibátlan a Gravity, de messze a legrealisztikusabb még mindig, a többihez mérve.
Vagy az milyen volt, mikor a Sithek Bosszújának az elején Obivan és Anakin éppen Palpatine-t mentik meg, zuhannak a kettészakadt, lángoló monstrum űrhajó-maradékkal, majd ahogy elérik a légkört olyan sebességgel, hogy felizzik a külső héja a roncsnak, másodpercekkel utána melléjük szegődik a felhők között két kísérő hajó és elkezdik menetiránnyal szemben fújni a szétégett, elvileg iszonyat sebességgel zuhanó roncsra a habot, vagy vizet, vagy mit, úgy, hogy annak rendesen a sugara, esése kb. olyan, mint mikor én nulla légmozgás mellett a füvet locsolom a kertben nyáron. Hát ott felröhögtem..
[ Szerkesztve ]
-
#40935168
törölt tag
válasz Real_Necro #15217 üzenetére
aleister: nem érdekel a stílus, sci-fi-ről beszélgetünk és imádom a Star Wars-t, de akkor sincs köze a fizikához. Legalábbis Lucas biztos, hogy megbukott belőle
[ Szerkesztve ]
-
#40935168
törölt tag
válasz aleister #15223 üzenetére
Ez nem probléma, hanem vélemény. Hülyére fikázza mindenki a Gravity-t a fizika miatt, pedig relatíve, a többihez képest, toronymagasan vezet.
fi:zi'k: Dokumentumfilmnek ott a NatGeo, Spektrum és a többi. Ez mozifilm, ugyanúgy szórakoztató céllal készült, mint a Batman, különben a Gravity-t nem IMAX-ben láttad volna, hanem otthon a tévében, telepumpálva 8-10 mosóporreklámmal. És még ott is lehet kamu, de az már hihetőbb. Na, a Gravity lehet, azon a durván tudományos szinten nincsen, de hogy a sci-fik között a valósághűekhez áll közelebb a vonalzón, az biztos. Már amennyire lehet science FICTION esetében valóságról beszélni
Továbbmegyek: nem életprobléma, de megvédem. Mert rohadtul bejött a film.
Ropi: én (Nem IMAX, de 3D).
[ Szerkesztve ]
-
#40935168
törölt tag
3 napja kiszakadt a jobb ajtópanelből belül az ajtónyitó kapaszkodó, egy ponton, alul. Tehát amikor beül valaki anyósülésre és behúzza az ajtót, a fogantyú alja kijár, a teteje tartja még - valahogy be lehet húzni az ajtót, de nem egy örökélet megoldás, mert ha fent is kiszakad, akkor már csak leengedett ablakkal lehet kinyúlva-megfogva behúzni
-
#40935168
törölt tag
válasz Real_Necro #15380 üzenetére
A márkakereskedésekkel az a baj, hogy pont az éhbérek miatt a szerelők nem hűek a munkaadóhoz, így tojnak a számokra, mutatókra, hogy melyik autó hányszor fordul meg ott, és mókolnak nagyon nem szép dolgokat.
Főleg a klasszikus flotta autókkal, amiket privát emberként kerülni kell messzire (Focus, Mondeo, Jetta, Verso, Corolla, Avensis, Astra, Insignia és rakás francia).
Megveszi a cég a managernek a kocsit (mint nekem anno). Együtt hozzuk el a szalonból, null kilométer, otthagyva egy lakás árát. (Van aki lízingel, ez még vétel volt komplett anno). Elkezdek járni vele, nem nyomom ki a szemét, ráadásul pályázgatok Budapest-Debrecen között. 15-ezres szerviz intervallum, hordom is rendesen.
Az oké, hogy 100.000-et alig bírt ki a Toyota, mert a klíma megadta magát (kompresszorcsere!!!), mióta kihoztam, jobbra húzott (és mutogatták nekem a kerékösszetartás mérés grafikont, hogy minden oké, én meg kezdtem megemelni a hangom, hogy a kormány van ferdén feltéve ember és hogy a kormányt húzza valami jobbra, nem a kerék a kormányt - végül a szervón állítottak negyedik alkalomra és jó lett), folyamatosan kiégett valami izzója hátul, néha két hét után is, aztán check engine lámpa a pálya közepén kigyullad és a kocsiból elfogy az erő, kb. mintha 70 lóerőre apadna, 120 környékén hazacsigáztam vele (gondolom valami védelmi üzemmód, szerviz: befecskendező rendszer csere (!!!) ... Anyátok hogy van ?
Na itt két lehetőség van:
1. szar az autó, a típus. Nem mindenki panaszkodik rá, taxisokat is kérdeztem, van ismerős. Mindenkié jó. De azért lehet típushiba.
2. csal a szerelő és csinál egy kis extra bevételt. Beviszed a maku új autót szervizre. Szerelőnek van polcon elfekvőben egy használt alkatrész, ami még bír valamennyit. A makulátlan darabot a kocsidból kiszedi, a használtat beszereli, egyből feltűnni Neked nem fog, ráadásul a kocsi 100-ezerig garis, bár ő beletojik, hogy a szerviz saját költségén cserélteti majd ki az alkatrészt, vagy a vevővel fizetteti meg gariidő után. (Esetemben a befecskendezés és a klímakompi együttes idő után, 110-nél érkezett, 1M fölé becsülték a cserét, ez még a vezérnél is kicsapta a biztit). A makulátlant eladja feketén itt-ott a neten, vagy más szerelőnek, műhelynek, Te pedig szopod a beszerelt időzített bombáddal a f***t, hogy vajon mennyit bír még alattad. Úgy, hogy ebből semmit nem sejtesz az égvilágon.
No, az én privát szerelőm úgy működik például, hogy a kiszedett alkatrészeket megmutatja és a kocsit úgy adta át eddig, hogy alávitt és lámpával mutatta az új szilenteket, rugókat, stb. amit betett. Hengerfej tömítés dettó, amikor két henger között átégett és úgy hozott haza 2 jó hengerrel Tokajból .. (mert az előző tulaj utángyártott hf tömítést vett bele, a bolond).
[ Szerkesztve ]
-
#40935168
törölt tag
válasz Real_Necro #15394 üzenetére
Hát amúgy így van.. ja.
-
#40935168
törölt tag
-
#40935168
törölt tag
Mert céges volt mind, pályáztak vele, a belső tér megmaradt gyönyörű szép állapotban, ugye 4 év alatt mégis mi kopjon el, cserébe taposták (mivel nem saját gép) így aztán futómű kapta biztosan, de a motor mindenképp, ezekbe simán belepörög évi 60-ezer (én többet jártam!), az akárhogy is matekolok, 240 körül van 4-éves korára. A nepper megveszi, a nagyon minimált korrigálja rajta, lemossák, kiporszívózzák, jön a haver a kütyüvel, km számlálót átütik 90-120-ezer körülire és megy fel a használtautóra "nemdohányzó, hölgy tulajdonostól" stb. meg hozzá hamisítanak egy vezetett szervizkönyvet és csá.
www.mobile.de -n kell nézni, ott is priváttól (mert a török a kereskedésben ugyanúgy átbax). Dízellel főleg kell vigyázni, zsebbe nyúlós téma már 200e km felett, ha akármilyen befecskendezőrendszert, klímakompit, stb.. cserélni kell. Rohadtul zsebbenyúlós. A bengák bírják jól.
Szerk.: mondjuk nekem volt a saját céges autómra elővételi jogom, mikor 160 körül szólt a flottamanager Pestről, hogy nézzek egy új kocsit és a Mondeo-t eladja a cég, kell-e nekem, vagy tegyék ki a belső hirdetőfalra. Mivel ennek ismertem a gazdáját, aki 90-et lökött bele, főleg pályán, a maradékot meg én, előélet, minden rendben volt, kulturáltan volt használva, 2 liter 136 lovas DuraTorq dízelmotor, Sony hifi körbe, 2007-es. Megvettem anyáméknak, pisszenése sincs azóta sem, nagyon jó vétel volt.
[ Szerkesztve ]
-
#40935168
törölt tag
válasz Freddy76 #15439 üzenetére
Azért ennyire nem vagyunk vakon. Az olaszok is csak addig sziesztáztak, míg az Alfához oda nem küldtek egy precíz német managementet. Nemhogy beszüntették a sziesztát (így volt), de a régi, igazi Alfák minősége köszönőviszonyban sincs azóta az újakéval, kb. szakadék van köztük, annyit javult az Alfa, mert a fricc értette a folyamatokat, kőkemény minőségellenőrzést vezetett be, mind belülre, mind a beszállítókkal szemben és lám, megtanultak Alfáék autót gyártani.
A győri és kecskeméti üzemek ugyanazokat a folyamatokat használják szintén, mint a kintiek. Az eltérés inkább a beszállított anyagok minőségében lehet, VW Phaeton a nagy kedvencem például, annál úgy van, hogy Ausztriától keletre szánt modellekbe más szállítja az elektromos kábelezést (orosz pl), ami szar, míg ha priváttól, első tulajtól veszel Németben egyet, tudod, hogy az egy sokkal stabilabb autó ugyanabból a modellből.
Értem mit mondasz, kivétel modellek meg mindig vannak, sok francia használ Nissan motorokat is pl, ma már összefolynak.. De Citroën és Peugeot mai napig elektronika bajos, feszt kiégnek az izzóik vagy mindig van valami elektromos nyűgjük. 1.5-ös dízelbe jóbarát Megane kombijában pedig eltört a főtengely (!!!) mert nem bírta az "iszonyú" nyomatékot - ja és közlik, hogy hajlamos rá, kösz.. egy hónapja meg az M3-ról kellett faternak hazavontatni, mert a turbo megadta magát és kakukk.
Baszki 250+ -ezer van az Opelemben, de kinyírhatatlan (mondjuk ez az Opel csúcspontján készült, utána jött egy komoly mélyrepülés, ebből próbált nemrég több-kevesebb sikerrel feltámadni).
A nagytöbbség kuka, legalábbis én még asszonynak se venném.
[ Szerkesztve ]
-
#40935168
törölt tag
válasz #40935168 #15440 üzenetére
Amúgy informatikában meg már ott tartunk, hogy a magyarba kiszervezett anyavállalati megrendeléseket jobb minőségben csinálják meg a magyarok, mint maguk a kintiek. Akiknél a munkamorál a béka segge alatt a kirúgások-leépítések miatt (mivel keleten építenek fel, olcsóbb országokban). Ezt simán kinézem autóiparból is. Sokkal árgusabb szemekkel nézett minket az anyavállalat management-je, mint a saját mutatóit.
Exem rokona Győrben van, Audi beszállítók. Meg az összes többinek. Minden Bosch és rengeteg minden tökugyanaz az S600-as Merciben, mint az A4-ben (gondolok itt apróságokra, pl. elektromos napfény árnyékoló roló a hátsó szélvédő alatt). Tehát ebben igazat adok Neked abszolút.. De trend még mindig megfigyelhető.
forceberg: az, úgy vették, hogy már rendbe volt téve, de bevallottan ott állt a hiba a szervizkönyvben (még garosan produkálta a kocsi). Olaj nálam most Motul 20W50, a szerelőm ilyen hektoliteres hordónként kapja. Szerintem tiszta. Ilyen selymesen rég járt az autó. A GM 10W40 gyári ajánlás egy kotu hulladék olaj ehhez képest.
[ Szerkesztve ]
-
#40935168
törölt tag
válasz fi:zi'k #15446 üzenetére
Van abban is klímakompi, nyilván drága ha kimegy ott is A hangsúly a dízelen volt, hogy ha ott történik valami gebasz, a kompit már csak beépítettem a mondatba.. De az észrevétel ötös. Az árat tartanám indiszkréten. Kb. piaci ár alatt 10-20% lehetett, de úgy, hogy tudtam az autóról, hogy maku, ismertem a teljes életét, előző gazdáját stb. és ez óriási előny, hogy nem vakon vagy.
-
#40935168
törölt tag
válasz aleister #15451 üzenetére
Ja, de engem az lepett meg, hogy wildlife, nagycsúzli és egy 4 fps-es gép.. Mondjuk gondolhatod, mit szúr egy ilyen obival a cuccos, ha az AF hajszálpontosan hozzá van lőve és a 800 mögött egy "E" betűcske is éktelenkedik Kiv vagyok, mit lőhetett. De ez a werk is klassz amúgy
-
#40935168
törölt tag
válasz Balinov #15459 üzenetére
Hát Bali, amit elmondtál, kb. úgy tenném én is, a "koreai talán"-t módosítanám egy koreai kizárt-ra. Korea akkor járt gyerekcipőben. MOST vennék Kia-t például, gyönyörűek és már kezdik kiforrni magukat, de ha 2004-2006 körül nézelődsz, abból még nem. Angolból Vauxhall jó (GM, mint az Opel), olyan erős középszerű.. lényegében Opelek, vagy fordítva.. szóval GM na (Akik meg hülye bankárok amúgy, azért nem lesz egy Opel soha olyan legenda, mint régen volt).
Évente mennyit tennél bele ? Ha opció a gáz, főleg Pest környékén a CNG, ami LPG-nél lényegesen olcsóbb és Pesten lehet tölteni (guglizz) akkor én vállalkoznék egy benyás-gázosra, ha mész vele annyit. Ha nem, akkor VW konszern, egy kényelmes A4/Passat ahogy írod és jónapot.
Amúgy városba, könnyebb és kisebb autó.
Ötös Golf, dízel.
A négyes nem egy jó széria lett.Na, ezt is letudtuk.
-
#40935168
törölt tag
válasz Balinov #15466 üzenetére
Hát meg az Audik belső tere a legeslegszebb a nem luxusautó kategóriában, úgy értem, nem Jaguár , nem Bentley, nem Bugatti.. hanem így a "pórnép" autói között. Még a németek között is. A legszebb. De elfogult Audis vagyok kicsit (utána Merci, BMW pfuj) ... szóval akkor.. előre
-
#40935168
törölt tag
válasz Mercutio_ #15472 üzenetére
Amúgy ezt sem szabad 1:1 elhinni, mármint konkrétat nem tudok, de szkeptikusnak az vagyok. Egyik tényező az idő: oké hogy Nissan futómű van alatta, csak nem mindegy, mikori. Ha a 10 évvel ezelőtti, akkor .. izé .. (mondjuk attól még lehet jó).
De Calibra-ban pl. úgy van, hogy a v6-okban és turbo-kban a két első lengőkar dupla olyan vastag és erős, mint a többi modellé. 1:1 jó beléjük mindkettő verzió, a gyengékbe is a szimpla erősítésű is és a turbo/v6 dupla erősségűje is, és fordítva is így igaz. De a dupla erősségű mégis nagyobb stabilitást és menetbiztonságot ad. Mikor nem kaptam meg az elsőbbséget és a kocsi jobb elejét kicsit megújította nekem egy Zafira, úgy derült erre fény, hogy a szerelő megrendelt nekem egy jobbos lengőkart, erre beszerelés előtt látja, hogy a bal 2x olyan vastag (amúgy lyukak, minden egyebek ugyanott vannak) és felhívott, hogy wtf. Én meg a Cali szakikat a fórumban és ők mondták hogy hát ja.. (mindenkinek az a heppje kb, hogy az erősebbre cseréli a gyenge sajátját is).
Ez 95-ös gép. Ilyen dolgok ma is lehetnek. És minél nagyobb a válság, vagy a gödörben maradás, minél keményebb a verseny, annál durvábban spórolnak mindenhol.
-
#40935168
törölt tag
-
#40935168
törölt tag
Aha értem. Köszi Urak. Akkor amazon kilőve, zugárus, reptéri bolt, ilyesmik, jó lesz hetvenkéccázra. Debiből úgyis megy repülő. A dobozt meg majd hazapostázom, beleteszek valami kamudolgot.
-
-
#40935168
törölt tag
válasz Real_Necro #15500 üzenetére
Fogyi uhhh.. városban 8 talán, vegyesben 6.5-7 ? Neeem tudom, saját adataimra nem emlékszem, de megkérdezem anyám élettársát, ő vette meg, de neki nincs ólomlába, nyugodtan közlekedik. (Én inkább dinamikusan, de én sem állat módra).
Ami tetszett:
- tank feeling, kanyarodáskor, haladáskor, mindenhogy.
- belül egy ufó, vastag oszlopok és lapos szélvédő
- szélzaj relatív kicsi
- formája - csukja be mindenki a szemét, mert magam sem hiszem el hogy ilyet mondok egy szutyok Fordra - kisebb szerelem. Gyönyörű orra van szerintem és a többi része is oké. Volt ennek a sedan verziónak egy ráncfelvarrottja, orrban szinte ugyanaz, de a háta meg van a ráncfelvarrottnak mélyítve (a hátsó csomitartó fedél), ennek még nincs, ez a szebbik seggű szvsz
- Az 1.8-as nem fulladozik le alacsony fordulaton (alapjárat körül, lásd nemtetszik lista), de nem megy nagyon. Na ebben a 2 literesben van nyomaték, odalépsz, akkorát gyorsul mint a barom. Hamar éled a ménes - és jó dízelesen 4000-nél vége is a sztorinak, el kell már váltani.
- pihepuha műszerfal, mindene. Csodás. Végre nem ilyen kopogósműanyag szar. Valami nagyon kellemes, bőrmintázatú műanyag-gumi keverék, nagyon jó.
- első szélvédő fűtés. Hát ez télen valami eszméletlen jó Olvasztja le a nagy havat is mint a szél, aláolvaszt és az lecsúszik Nem kell kaparni. 5 perc és lent van róla a hó.
- jó a 6-hangszórós Sony hifi. Meglepően. És én vájtfülű vagyok és amúgy semmibe se nézem a Sony-t, se autóban, se otthon.Ami nem tetszett:
- lefulladósdi. A Calibra-val tudok úgy indulni - és a 2.0 dízel Verso-val is tudtam - hogy szépen csorgatom ha lusta vagyok, vagy ráérek, 1-esben a kuplungot felengedve.. vagy szimplán hosszú csúsztatás nélkül csak egy rövid csúsztatással már alapjárat körül összezár a kuplung és én onnantól gázt adok. A Mondeo erre úgy reagált, hogy IRDATLAN ütéshang, mintha a motorban valami robbanna, vagy Belém jöttek volna és lefulladás. Borzalmas hanggal fullad le. Nem szimplán lefullad és hát jólvan, sípol valami a műszerfalon, újraindítok, hanem betegesen kurvanagyot üt valami a motortérben úgy, hogy az egész kocsi belerázkódik és félsz újraindítani, vajon működik-e még. De mind ilyen, ezzel a motorral, próbáltam másik kettőt is (hátha az enyém rejtett hibája), nem. A többi kétliteres is ilyen. Az 1.8-as nem volt ilyen fulladós. Ennek kell egy pici gázfröccs az érzékeny gázpedállal 1-esben nyugodt-mérsékelt induláshoz, ami nem egyszerű művelet (mert ugye érzékeny a gázpedál). De tanulható, viszont gyengébb rutinú ember vagy női sofőr tuti, hogy napjában 2x lefulladna vele. Az Opellel 5-év alatt ha 1x fulladtam le, mert elfaszoltam valahogy, sokat mondok. Tehát a Toyota és az Opel alapjáraton felengedve lassan a kuplungot, alapjárat alá esik 100 fordulatot és elkezdi mozdítani a kocsit (semmi gázadás!) míg végül visszatér alapjáratra és már gurul finoman 1-esben. A Mondeo alapjárati finom felengedésre beejti a fordulatszámot, majd mint akinek elfogy minden levegője vagy ereje, egy irdatlan "ütéssel" feladja és lefullad. De csak a kétliteres. Fura egy hülyesége (szerintem elektronika, gyárilag ilyen). Merthogy anyám élettársának előtte 1.8-as fóka volt, az nem csinálta ezt. (Na nem is ment így, mint a barom)
- Recsegő ropogó műszerfal. Freddy, ilyen nincs a fauvéban. A Passat egy prémium munkásautó, a Mondeo meg egy átlag munkásautó. Ne válts, utálni fogod. Itt minden ripp-ropp, ahogy megnyomod. Puha a borítás és az anyag, de a középkonzol, a rádió körül a szürke műanyag, az egész teljes középkonzol egy recsegő ripp-ropp. Megnyomod és mintha ezer üvegszemcse lenne alatta. Mind ilyen, a céges flottás többi is. Igénytelen hatást kelt, elég nagy kontrasztban az igényes-puha műszerfallal.
- Megy a kocsi mint a barom, egészen óra szerinti 180-ig. Onnan már csak alig és 200-nál fal. Egy centit sem tovább. Addig elég jól, de ott kőfal, egy centivel sem jobban. És ebből vonj le 10-et, ha GPS-el valósat akarsz látni. Az óra szerinti 150 utazó nagyon jó neki viszont és az még pont a háromlábú méréshatár alatt van. 1x sem mértek be ezzel a sebességgel (heti 2x M3 Bp odavissza, tehát kb. csukott szemmel elvezetek Pestre, annyit mentem). Fogyi is jó itt még, szélzaj is, .. vállalható. De hogy így vége legyen a dízelnek 190-200 körül, hihetetlen. Mondjuk nem egy versenyautó, de akkor is. Ahhoz képest, hogy 1-2-3-4-ben mit lép és 5-6-ban is milyen erővel húzza fel magát nagy emelkedőkön, fura. De ez tipikus TD karakterisztika, hatalmas nyomaték, de csak szűk sávban. Egy benzin turbo reggelire megkajálja és annak 6k körül kezd bukni a görbéje. De Neked nem versenyezni kell, célnak tökéletesen jó lenne Neked a Mondi, ha szereted az ülésbe tapasztó kemény erőt. Tényleg nagyot ugrik.
- Németként, német autópályára, ahol a közhiedelemmel ellentétben (hogy jaaaj németben sem lehet már úgy menni, sok a korlátozás stb) nem vennék ilyet. A nem-német gyártók egyszerűen képtelenek a nagy utazósebességre. Köln és Bonn között van a reptér, ahova havi 1x kijártam, és Bonnban az iroda. A taxis a pályán az E osztályú mercivel úgy kente neki a 180-200-at, hogy a fordulatszámmutató sehol sem volt, a motorhang szintén seholsem, és egy szutyok négyhengeres dízel. Az autónak meg sem kottyant, suhantunk és tökéletes biztonságérzetem volt, elöl is, hátul is, mikor hova ültem. Egyszer egy S320 CDI vitt be Bonnba egy kollégámmal, az külön világ És ha ezután megnézed a négyhengeres dízel E osztályok műszaki adatait, lóerő, nyomaték, és egy Mondeo-ét, azt mondod, semmi extra. Amúgyis a VW gyártja a legjobb dízeleket, de papíron ami sok a Fordnál, vagy jobbnak tűnik egy mercihez képest, a valóságban lópikula. Lehet rövid a hatodik, a mercinél meg hosszabb, nem tudom, de Németben nem meglepő, hogy annyi saját autó szaladgál az utakon, egyrészt hazai járgányok, másrészt tolják nekik, ahol lehet. (Ahol meg nem, ott nem). De Számodra ez sem releváns sztem.
- Idővel kicsit "száradó" váltó. Pedig nem folyt belőle semmi. Eleinte mint egy mézesbödönbe mártott fakanál, vaj az egész. Álom. 60-ezer km után meg karból kell 1-esből 2-be áttenni meg ilyenek. Ja és a középkonzol recseg hozzá Istenem, az a kopogós keményműanyag mindenhol..
És ennyi. A jóhoz lehet még tudnék írni, a rosszhoz nem nagyon. Ülés nagyon jó, ülésfűtés többfokozatú (5 talán), szóval .. jó, nem S600 és memóriás ülések, de kategóriájában nagyon jól fog, nagyon kényelmes és úgy összességében amúgy egy szerethető autó. Csomagtér hatalmas nagy tepsi, egy háló kell bele, hogy ne guruljon minden mindenfele, .. mi mást mondhatnék még ? Kérdezz.
-
#40935168
törölt tag
válasz Real_Necro #15628 üzenetére
Pffffff...
Új hozzászólás Aktív témák
- Ritkaság! Alienware AW5520QF Oled Gamer Monitor!55"/4k/120hz/0,5ms/Alienfx RGB
- LG34UM68-P 21:9-es Ultra Wide monitor eladó!
- HP Envy x360 15,6 IPS LED Gorilla Glass i7, 16GB, 1TB fémházas 3az1 notebook + HP toll - harmad áron
- ASUS ProArt GeForce RTX 4080 SUPER 16GB GDDR6X OC (ASUS-VC-PRO-RT4080S-O16G) Bontatlan új 3 év gar!
- Szép állapotú 2020-as MacBook Air 13 - M1-es processzor, 8GB RAM, 256GB SSD