Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Foglalt név

    addikt

    válasz dokar #681 üzenetére

    Éppen ez a dolog lényege. Egyszerűsítve a dolgot a fordulatszámmal egyenes arányban növeled az üzemanyag mennyiségét és a fordulatszámmal egyenes arányban nő a teljesítmény. Ez eddig egál. Tehát ha egyenes a nyomatékgörbe, akkor (gyorsítás szempontjából) mindegy milyen fordulaton használod a motort. De a nyomatékgörbe harang alakú.
    Egy sima egyenlet rendezéssel:
    Teljesítmény=konstans*fordulatszám*nyomaték
    Fogyasztás=konstans*fordulatszám

    Ebből fogyasztás/teljesítmény=1/nyomaték (basszus most látom, az elöbb a reciprokát írtam... bocs :( ) Ez persze közelítés(a konstans nem konstans), de így jön ki alakra a harangból az u.

    Mindjárt nézek valami értelmes linket.
    Ez traktor, de legalább van benne görbe: [link]

    [Szerkesztve]

Új hozzászólás Aktív témák