- Vodafone mobilszolgáltatások
- Három hónap hajlíthatóval (de most macskák helyett Mazdák)
- Mobilinternet EU-n kívül, eSIM adatcsomagok használata
- iPhone topik
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Garmin Instinct – küldetés teljesítve
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Minden a BlackBerry telefonokról és rendszerről
- Azonnali mobilos kérdések órája
Hirdetés
-
Marvel Rivals - Így fest a Tokyo 2099 pálya
gp A hero-shooter korábban csak PC-re lett bejelentve, de egy ideje már tudjuk hogy konzolokra is megjelenik.
-
Rejtett díjak, nehéz lemondás: az USA pereli az Adobe-ot
it Nem csak rejtett díjakkal károsítja meg a fogyasztókat az Adobe, de az előfizetések lemondását is megnehezíti – ezért beperelte az USA kormánya.
-
Philips 27B1U5601H: sokoldalú monitor irodába és tanulásra
ph Kipróbáltuk a beépített webkamerával is felszerelt, számos extrával rendelkező monitort.
-
Mobilarena
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
diablo1984
veterán
válasz Sanki #102332 üzenetére
Megpróbálhatod magad is, nem kizárt, hogy meg is tudod jól csilálni, az biztos csavarozás/drótozás semmit nem ér.
Ha olcsóbban szeretnéd megúszni, mint 70ezer, akkor keress egy jó állapotú bontottat, majd zsírozd be a mozgó részeket és reméld, hogy bírja. A miénken is szét van hullva, én is egy jó bontottat keresnék, igaz ha az nem csörög, akkor sem szép a motorhang, de ez már csak ilyen. -
diablo1984
veterán
válasz Tikakukac #102341 üzenetére
Vízpumpát nem árt, a vezérlésnél tömít az is, most egy régi pumpát ne rakjon vissza, mert lehet 1-2év múlva ha beáll a régi pumpa, lehet a tömítés annyira elvetemül, hogy egy új pumpával már nem tömít rendesen....
1-2 év múlva a régi pumpával is ugyanott lesz, mint most a régi tömítéssel, rizikós, egy új pumpa meg hátha tovább bírja...[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
válasz Kis Tigris #102350 üzenetére
J nem nagyon lesz ilyen árban olyan ami jó is lenne, de legyen szerencséd! H astra kombiból egy 1,6 116 lovast talán kifoghatsz, de egy focus mk 2,5 1,4 vagy 1,6 benzin motorral is a gondtalan lét mintaképe tud lenni, tudom, mert nekünk van 1,4 benzines h astránk és mk 2,5es focus kombink is, a h astra 18 éves már bőven lehet rá költeni, a fóka 12 éves, hálisten kutya baja, 1,4 benzines, nem megy, de cserében viszonylag keveset is eszik, igaz az opel kevesebbet.
[ Szerkesztve ]
-
-
diablo1984
veterán
válasz Tikakukac #102410 üzenetére
Lerakódás egyáltalán nem volt benne csak egy vékony korom réteg a színe kedvéért, én is csodálkoztam, azt hittem, hogy a korom be lesz állva benne, de hálisten nem. A feleségem 25km-re jár dolgozni vele, mindig extrát tankol, jellemzően 7 liter körül eszik, télen pár decivel többet, nyáron kevesebbet. 290e km van jelenleg az autóban, de 18 éves korára még teljesen vállalható, mondhatni jól is megy!
Mióta nálunk van(4 éve) volt rá költve, gyújtótrafó, összes vízcső, vezérlés, 10ezrenként olajok és szűrők, tömítések, első futómű kompletten, fékek, alvázvédelem. Ami következne az a twinport szívósor, kuplung, jobbos sárvédő(még türhető, de egy színazonos, rozsda mentes példányra beneveznék).
Öreg autó, de jól működik. -
diablo1984
veterán
válasz vzsryl #102421 üzenetére
Ja, többnyire lényegtelen, hogy Bori nekitolta a bevásárlókocsit és azért van a hupli rajta. Vagy a folt a kárpiton szintén Boritól van, kissé más esemény során...
Engem a műszaki tartalom és annak a cseréje/állapota jobban érdekel, ezt is magánembertől vettük anno, fingja nem volt kb semmiről, csak ha baja volt akkor szerelőhöz vitték és megcsinálta, mondjuk 2 évig nem nagyon kopott el semmi, utána viszont a vételár több mint fele rárepült több felvonásban. De amúgy megbízható technika, már többször is leírtam, hogy nem egy vivaldi szépségdíjas motorhanggal rendelkezik úgy alapból, de cserében keveset eszik és megy. -
diablo1984
veterán
válasz Tikakukac #102436 üzenetére
A szívósort tervezem majd idén, az egr tömítés cserekor láttam, hogy a motorvezérlő is azon van, az is kellemes lehet, mikor nem is látram, hogy hogy lehet a motorvezérlő csatijait levenni...
De megoldom, még ha nem is látom, de az az oldal a kevésbé melegedő, a motorvezérlőig szerintem könnyen megy majd.Mod: volt renault lagunám dízelben, kellemes egy teremtés, nem nagyon van hely semmire, arról is mire kibogaráztam az önindítót szerintem a francia tervező felmenője belehalt a csuklásba...
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
válasz Kis Tigris #102459 üzenetére
Valamikor nyers, motorszám nélküli blokk kerülhetett bele.
-
diablo1984
veterán
Milyen előírások, szabványok vannak egy astra h 14xep 5 sebességes manuális váltó olajára. Annyit tudok, hogy 75w80, de a keresők a nagy olajos oldalakon is kb semmit sem írnak még az opel olajra sem...
-
diablo1984
veterán
válasz Gaga_30 #102526 üzenetére
Tényleg nem lett volna semmi gond vele, én anno vectra c-t vettem friss német műszakival amiben a stabpálca szét volt hullva, kopogott, cserekor derült ki, hogy kijárt a csuklóból. Múltkor a focusom hátsó pálcája maradt el, hallottam valami rugó-törés hangot, majd kb 1 hét múlva vettem észre, hogy a stabpálca eltört. Kicsitt jobban ingott a segge, de kb 2-3hétig jártam úgy vele, nem volt gond, csak zavart, hogy verze a csonk a helyét. Filléres tétel volt, most stabilabb természetesen.
-
diablo1984
veterán
válasz FoLey-v #102616 üzenetére
Nem mondtam, hogy élmény, ahogy megy, de cserébe nem hányik be a turbó, a kettőstömegű...
Az elmúlt években alulmotorizált autóim voltak, ahhoz képest a j kombi 1,6 benzin motorral egész élhető is tud lenni és nincsenek benne tankcsapdák.
Ha kis fogyasztású kell, akkor ott vannak a dízelek. -
diablo1984
veterán
Elhasalt a műszaki előzetesen az opel astra h 1,4 90 ló, a co értéke rossz. Szokta jelezgetni párszor, hogy alacsiny hatásfokú a katalizátor, de most értéken is látszott, hogy alapjáraton és fordulaton is határérték fölött van. Jövő héten megy villanyászhoz, megnézik, hogy szonda, vagy katalizátor gondja van-e.
18éves az autó, az utóbbi időben kb minden ki lett cserélve benne, más gond nem is volt vele, de épp elég az, ha kiderül neadjisten, hogy a kati megmakkant, de még reménykedej, hogy a szonda szarozik.
Gondolom a twinport hogy szét van hullva benne az nem okozhat ilyen gondot, nem? -
diablo1984
veterán
válasz Tikakukac #102984 üzenetére
Ezért kell az a 4500huf-os adakék, hogy kiégjen a katalizátor. A vizsgabiztos mondta, hogy égessem ki és jövő héten jöjjek vissza és ránéz géppel, hogy javult-e valamit a működés.
292 ezer van az autóban, kapott már sokat, de én is inkább a lamdaszondára szavaznék, abban bíznék, hogy az a ludas, ki tudja, hogy volt-e valaha cserélve.
A görbéje ez:
A felső sárga a valós, az alsó a jelmagyarázat, de fingom sincs, hogy ez jó-e vagy sem. -
diablo1984
veterán
válasz Integrale #102988 üzenetére
Kipuff az biztos nem fúj ki sehol, így az mint hiba kilőve.
Tikakukac: nem tartós kell nekem(bár nem ártana), hanem hogy múszaki legyen a kocsin. Ha a löttyel elérhető, akkor azt már tudnám, hogy a katalizátor dugul csak el, így 2 év múlva műszakikor is számítanék rá.[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
válasz rumos XIII #102995 üzenetére
A levegőt onnan szívja(onnan meg a légszűrőházba a levegő) , az amolyan irányított "szívócső".
-
diablo1984
veterán
válasz diablo1984 #102976 üzenetére
Na ma a katalizátor tisztítós benzinnel lőttem egy 420kn autópályát, többnyire óra szerint 140es tempón(valós valami 134-135), 4000es fordulat fölött kicsivel. Jelentem kibírta, még vissza a klímát is végig használtuk(azért fordulaton is vesz el a csikókból).
Olajfogyasztás 0, hibakód 0, egész jól muzsikál a verda, de brutál kátyús az M3as, pusztulat állapotú.
Fogyasztása 7,5l volt, visszafelé hoztam egy bontott szívósort hozzá, hogy ez a dízeles csörgése elmúljon.
Jövő héten megint méretek CO-t rajta, kíváncsi leszek rá.Apropó, szívósor, amit hoztam az ugyanolyan mint ami az autóban van, leszámítva, hogy ennek a közetében nincs az a kis mágnes, vagy mi a figyf@sz, a bosch száma utolsó 2 karaktere el is tér.
Valahol régen olvastam, hogy az mire is való, de nem találom azt a leírást. Valahogy majd átrakom a másikból és öröm bódottá, valamint kap egy kis kenést a műanyag felületek, hogy ne kopjon annyira. Ez minimálisan lóg(használt) , nem csörög, kíváncsi leszek.néztünk ma egy hyundai-t, direkt kérdeztem, hogy messziről megyünk, mondják meg, hol volt fújva és milyen szinten, erre csak a bal hátulján egy karcolás. Odamentünk, kértem egy rétegvastagság mérőt, hoztak, de kérdezte a fickó, hogy éstek-e hozzá, mondom nem, ideadja, tiszta zagyvaságokat mért, nem is értettem mit mutat. Mondja a fickó, hogy biztos elromlott. Erre az opelből elővettem a sajátom, kiakadt a fickó szeme, körbemértem, talán csak a tető nem volt fújva(azon meg karc és horzsolás volt, hogy mitől azt nem tudom. 80-280mikronig volt minden, ami még nem sok, a s]zínt eltalálták, de, szemétre lett fújva, a gitt lyuka átütött, meg volt folyva a festék, a bezárt ajtó és küszöb között a lakk "cseppkövet" képezett... És ezért mentem több mint 400km-t, holott direkt rákérdeztem telefonban, kuplungja nagyon fent fogott, szélvédő kavicsfelverődéses, lámpa fülei visszaragasztva szélvédőragasztóval. 3,29milliós autó... Kapják be. Ja az opelt megmutattam, azt mondták az okoskerék halott benne, atttól csörög, motorhibás... én csak álltam és ámultam, mondom, OK, akkor motorhibás...
-
diablo1984
veterán
válasz Sanki #102999 üzenetére
Aha, z14xep szívósor. Ez a fémlap vagy kis mágnes hogy rögzül vajon benne?
Volt valami cikk amiben leírták, hogy olyan hiba is tud lenni, hogy az a kis izé kiesik és hibát jelez. Na ebben nincs benne, de a szenzor sem volt sosem rajta, ami azt a kis fém izét érzékelné, a felfogató csavar helye ottvan, de abba még nem csavartak semmit eddig. -
diablo1984
veterán
Z14xep októberben cserélt vezérlése csörög, skf márkájú 8000km-t futott... Valszeg a feszítőpatronja ment tönkre. Milyen feszítőpatron ajánlott, ami kicsit többet bír? Az előző vezérlés 100ezer km után sem csörgött ennyire...
-
diablo1984
veterán
Szerintem gyújtás problémád lehet, de nekünk azt a 2004es h astra pl írta is, mikor kimaradt. Végén gyújtó trafó sor csere lett. De sokminden miatt is lehet ez a tünet, egy élő diagot kellene nézni, hogy mi hibázik, mikor csinálja az autó a hibát.
-
diablo1984
veterán
válasz Black_Raven #103035 üzenetére
Gyújtásproblémát nem jelez? Vagy a check engine-el mi a hibakód?
-
diablo1984
veterán
válasz Black_Raven #103038 üzenetére
Ha hibakód írja, hogy a 4. Injektor leállt, akkor lehet injektor vagy ami vezérli...
-
diablo1984
veterán
válasz Sanki #103001 üzenetére
Megvolt a z14xep-n a szívósor csere, a legnagyobb szívás a motorvezérlő lekötéssel volt, 18 éve senki sem szedte szét, a por bár összekötötte az egészet, de bátorságomnak hála, csak győztem. 😉
A folytószelepház csappantyú alja tiszta korom volt az egr visszavezetésnek hála, na azt kellett bőven takarítani és az egr csövét is.
Elég nagy disznóóllal jár a szívósor csere, még jó hogy múltkor az egr tömítés cserekor már a blokk sofől oldalán mindent is ki kellett bontanom, így már könnyebben ment.
Kb 4-4,5 órás művelet, úgy hogy az új szívósor rudazatát le is kellett bontanom, a régi rudazat mágnese fentről a kis ablakon egy kis csavarhúzóval megnyomva alúl távozik, a másik rudazatba beleillik, 2 komponensű ragasztóval megrögzítettem, így biztosan bent is marad. De minden flottul ment, valahogy ezen az autón minden bomlik, semmi sincs izomból rátépve, így szerelhető marad.
A szívósor csörgés így kiesett a képből, maradt szelepcsattogás, valami tompa kopogás vezérlés oldalról és persze a múlt októberben cserélt 8ezret futott skf vezérlés csögrése...
De legalább a szívósor pipa.... és találkoztam az önindítóval is végre, a kis cuki jól elbújt! 😅[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
válasz Sanki #103120 üzenetére
Ja, nem gond, én is próbáltam tükrözni, a mágnes nélküli az egyértelmű volt hogy szét kell szedni, a másikban a csavarhúzót betoltam és alul kijött a mágnes, így az is tiszta sor volt.
Holnap az asszony viszi az autót dolgozni, kíváncsi vagyok, hogy érzetre mien lesz neki, valamelyest hogy a twinport újra megy, jobnak kellene lennie. A folytószelep kitakarítára szerintem sokat nem dob a dolgon, nyitott-zárt, csak vastagon állt az egr korma alatta.
Majd kiderül, gondolom újabb 293e km-t nem bír ki, de hátha pár évig nem lesz(legalább) ezzel gond. -
diablo1984
veterán
válasz Integrale #103236 üzenetére
állandó hullám ha azonos fordulaton dolgozik....
Sanki: nekem is szét volt porladva a trafó gumijának az alja, mi 2 éve cseréltük, mert néha kihagyott egy hanger, de azt gyújtáskimaradásnak írta is az agya.
A szívósor cserekor az injektor híd, vagy injektor nem sérült? -
diablo1984
veterán
válasz Sanki #103242 üzenetére
passz, elektronika van rajta, csak mérhet valamit. Nekem ot ott volt félrefordítja, mert a benzincsövet nem akartam meggyilkolni, én visszarakás előtt megtakarítottam, mert moslékos volt, de azon sok mindent nem lehet látni, max a videó szerinti porlasztási képet, ha az mérvadó.
Én lekopogom, hogy azóta az asszony el van alélva, szerinte jobban megy, kevesebbet eszik a verda, de szép hangja nem lett a motornak, csak a szívósor csörgés megszűnt, de van minden más hangja, a folytószelep mintha csattogna(vagy a fene tudja, lehet hidrotőke, vagy bármi más), a lánc szerintem csörög így 8 hónappal a csere után, szóltam a szerelőnek, mértem olajnyomást(az rendben, 1,5bart tol alapjáraton), mondta a szerelő, hogy a feszítő adhatta meg magát(skf szettet rakott bele), augusztusban cserés lesz megint.....
De gyanítom, hogy sosem a csendességéről lesz híres ez a motor, még lágyan és csendesen járó opel motort nem hallottam sosem.[ Szerkesztve ]