- Fotók, videók mobillal
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Nothing Phone (1) - nem semmi (2)
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- iPhone topik
- Honor Magic V2 - origami
- A Play Áruházban is fellelhető a legjobb Samsung segédalkalmazás
Hirdetés
-
iPaden is vége az App Store monopóliumának
ma Ősztől lehet alternatív alkalmazásboltból telepíteni az EU tagállamaiban.
-
Mozgásban a Tails of Iron 2 - Whiskers of Winter
gp A folytatásban északról érkezik a fenyegetés egy fosztogató denevérsereg képében.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
HSM
félisten
A HBM lényege a lényegesen kedvezőbb fogyasztás, valamint lényegesen kevesebb hely igény.
A régi Vega tudott 483.8 GB/s-et, ez nagyjából ugyanannyi, mint amit egy 1080 Ti tudott, csaképpen az Nv architektúrák generációk óta takarékosabbak a sávszéllel, így ez inkább csak a Vega-knál volt probléma.
Az új Vega-nál már nincs ezzel gond, 1TB/s körüli értékkel. Még a 2080Ti is csak bő 600GB/s-et tud.A Fury-nál, régi Vega-nál leginkább a fogyasztás mérséklésére voltak, a torkosabb architektúra mellé már nem igazán fért volna bele a torkosabb memória is. A Vega7-en már a sebességet is hozza.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem teljesen. A HBM egy közelgő problémára reagál:
Arról van igazán szó, hogy a hagyományos memóriák fogyasztása igen gyorsan növekszik, és záros határidőn belül eljön az a pont, amikor nem a GPU, hanem a memória lesz a legnagyobb fogyasztó egy dizájnon. Ilyenkor hiába van több memória-sávszélességed, a gyorsulás kizárt, mert a memória fogyasztásának növekedése miatt vissza kell venni a GPU fogyasztását, tehát gyakorlatilag az új VGA-k csak lassabbak lennének. A HBM abból a szempontból közelíti meg a kérdést, hogy hogyan lehet nagy memória-sávszélességet kreálni anélkül, hogy maga a memória a GPU töredékénél többet fogyasztana.
Teszem azt a következő körben tudunk csinálni 1,5 TB/s-ot HBM2-ből és GDDR6-ből is, csak előbbi esetben erre 6144 bites dizájn kell, ami hat stackből jelent ~12 wattnyi fogyasztást, míg GDDR6-ből 768 bites dizájn kellene, ami minimum 24 stack, így a fogyasztása lenne ~80 watt. És nem mindegy, hogy egy 300 wattos TBP-nél 12-t tesz ki a memória, vagy 80-at, mert ennyivel kevesebbet fogyaszthat a GPU. És ez az olló a memória-sávszélesség növelésével csak nyílik szét.
A másik tényező inkább szoftveres. Vannak olyan feladatok, amelyeknek az isten sávszélessége nem elég. Amikor tervezel egy hardvert, akkor általában van egy elképzelés, hogy mihez kellene alakítani a sávszélt. Tehát a DirectML és DirectX Raytracing alkalmazásai kétpofára tudják zabálni a sávszélt, de egy normál grafikai feladat nem igazán.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest