Hirdetés
- HMD Skyline - jó szerelés
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- 90 wattal tölt a Xiaomi 15
- A hagyományos (nem okos-) telefonok jelene és jövője
Hirdetés
-
Előrendelői előzetesen a LEGO Horizon Adventures
gp Korábban már kiszivárgott a megjelenési dátum, a Sony az éjszaka folyamán ezt megerősítette.
-
Kaliforniában sem kell okostelefon az iskolákba
it Új törvény keretében korlátozzák vagy tiltják ki az iskolákból az okostelefonokat az amerikai államban.
-
Legújabb retró beszerzésem - 3Dfx Voodoo4 4500 32Mb
lo Kezdenek fogyi ezek a kártyák, pontosabban a 4 és 5 széria kártyái már lassacskán igen ritkának számítanak. A korábbi...
-
Mobilarena
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
#50433536
törölt tag
Egy csepp menetrögzítő használata tényleg ajánlatos, ahogy a többiek mondják. Nekem is lejött már az anya a főtengelyről 70km/h-nál. Ledarálta a vario külső tárcsáján a hűtőlapátokat, majd megszorult a váltó és fél millimétert kopott a hátsó gumi egy ponton, amíg megálltam. És csak aztán jött a fekete leves... dombos vidéken tolhattam kilométereken át. Nagyon el tudja hagyni magát egy 150-200 kg-os gép...
-
#50433536
törölt tag
-
#50433536
törölt tag
válasz DigitXT #23953 üzenetére
Az új gumi, amellett hogy trendi és jól néz ki (rá van írva, hogy turbo! ), öt rétegű, szövet erősítésű, hő- és benzin álló szilikon gumi. A belső része olyan tapadós és jól felcuppan az alumínium felületekre. A szélesebb bilincs viszont nagyon kell, mert ebben nincsenek azok a bordák, amik lecsúszás ellen vannak a gyáriban. Holnap megyek egy hosszabb kört és meglátom mit mutat, mennyire marad a helyén.
A régi cucc középen ki volt nyílva, de a szakadást eltakarta egy szövetbandázs. Persze falsot szívott, de hogy tényleg így volt, csak a cseréjekor derült ki. A motor ugrósabb lett és a szívatót is kellett használni hidegben. Egyből tudtam, hogy a karbit újra be kell állítani (benzinszint, keverék és alapjárat), mert el lett állítgatva a falsos szívócsonkhoz.
-
#50433536
törölt tag
A karbi keverék csavarját hogy érdemes beállítani? Két verziót hallottam eddig, a youtube-os videókon mindkettőre láttam példát:
Mindkettőnél közös az első lépés, az alapjárat beállítása üzem meleg motoron.
A keverék képző csavar1.5 - 3 fordulatnyira nyitva, típustól függően, utána pedig:1. A keverék képző csavart addig tekerjük ki, amíg nő az alapjárat, vagy
2. A keverék képző csavart addig tekerjük ki, amíg nő az alapjárat, de a legmagasabb fordulatot elérve visszatekerjük egy negyed fordulatnyit.Majd beállítjuk az alapjáratot az alapjárati csavarral.
Ti hogy szoktátok belőni? Én eddig a második módszert használtam.
-
#50433536
törölt tag
-
#50433536
törölt tag
válasz yodamastah #23960 üzenetére
Csak a környezetvédelmi előírások miatt 20Le, a videó szerint le van butítva.
Szerintem ez is olyan, hogy már az üzletben kínálják hozzá a nyitott elektronikát, amivel 32 lovas lesz. Vagy 10 ezerért rátöltenek az elektronikára egy másik vezérlő programot és kész.[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz Burt1793 #23964 üzenetére
Amikor újonnan vettünk egy kis robeszt, már az üzletben ajánlották hozzá a másik elektronikát. De lehet, hogy ebben a kategóriában másképp megy, nem tudom. Csak arra gondoltam, hogy állítólag a mostani 300-as gépek úgy mennek, mint a húsz évvel ezelőtti 400-as robogók, ebből gondoltam, hogy van bennük tartalék.
-
#50433536
törölt tag
Sziasztok!
Mit tudtok ezeknek a led-es égőknek hőtermeléséről? [link]A gyári 35/35-ös H4-et szeretném kiváltani, mert a ma esti motorozáskor alig láttam valamit, pedig a foncsort tavaly újra foncsoroztattam.
Ezek a ledek ugyanolyan melegek, mint a hagyományos 55/60-as égő, vagy hűvösebb?
A műanyag foncsort károsíthatja?[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz DigitXT #23992 üzenetére
Digit!
Vanegy ilyen malossi kuplung szett 400-as madisonhoz. Sárga kontrasztrugó 16g-os görgőkkel. Te próbáltad már ezt az összeállítást?
Azét kérdem, mert pont ilyen sárga rugó van a gepemben, de a gyari görgőkkel. Érdemes berakni a 16,5-os görgőket?, Ami szinten van itthon, de párban még futott a sárga rugóval.A leiras szerint ezzel a szettel nő a motor teljesitmenye és végsebessége úgy, hogy alacsonyabb fordulaton hozza a végsebességet, kímélve a motort.
-
#50433536
törölt tag
Digit!
Emeltem a benzin szinten az úszó nyelvének állításával, hogy dúsítsam a keveréket. 30km után szépen elkezdett barnulni a gyertya. A fényképen annyira nem látszik hogy barna, pedig próbáltam melegebb árnyalatúra venni, hogy jobban kihozza.
Kíváncsi lennék, hogy neked hogy van beállítva az úszó nyelve, ha kormos a gyertyád.[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz nyogo83 #24010 üzenetére
Talán egyszerűbb és gyorsabb, ha rövidre zárjátok a vészleállítót, lehet csak az a baja, utána jöhet az üzemanyag rendszer.
Lehet falsot szív a pumpa, vagy fellevegősödik a benzincső és ezért nincs meg a nyomás az injektornál. Ha karbis, akkor ilyen baja nem lehet, hiszen a karbiból nem párolog ki a benzin egy nap alatt. -
#50433536
törölt tag
Szóval forgat az önindító, akkor a vészleállító kapcsoló kontakt hibája kizárva, nem is kell kapcsolgatnotok, csak elkopik. Én legalábbis sose kapcsolom ki ott a motort.
Marad amit Csongi mondott, először kiszűrni, hogy az üzemanyag vagy a szikra hiányzik-e.
Lehet olyan, hogy mindkettő megvan, benzines a gyertya és van szikra, mégsem indul. Azon kívül, amit Csongi mondott, lehet még az is, amit Nyogo83 írt. Ez utóbbi esetben, vagyis ha becsöpög az injektor, akkor az első beinduláskor kicsit füstöl az első pár ütemnél.
[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz nyogo83 #23844 üzenetére
Nyogo83!
Visszatérnék kicsit a kuplunghoz. Én is felszabályoztattam a harangot, az első pár körnél jó volt, aztán ugyanúgy remegett, mint előtte. (Azóta cseréltem kuplungot és rugót is, amitől nagyon sokat csökkent a remegés, de nem múlt el.)Írtad, hogy harang cserével elmúlt induláskor a remegés. Az érdekelne, hogy nálad a rossz harang okozott rezonanciát menet közben is, vagy csak elinduláskor?
-
#50433536
törölt tag
Eléggé meg kellett emelnem a benzin szintet a karbiban, hogy kicsit barnás legyen a gyertya, de nem vagyok biztos benne, hogy ez teljesen jó így. (Az úszó kis fülét hajlítottam meg egy kicsit. Nyilván többet is fogyaszt, de a teljesítményen ezt nem lehet érezni.)
Azért bizonytalankodok, mert már nagyon sok karbit szétszedtem és kivétel nélkül mindegyiknél egyenesen állt az úszó nyelve, párhuzamosan az alaplemezzel és úgy volt a legjobb a karbi. Vagyis a gyári állapotában.
Nagyon megnézném egy gyári (ami nem volt piszkálva és jól megy) 250-300-as motor gyertyáját, hogy tényleg barnás színű-e.
Nincs valakinek véletlenül éppen kiszedve a gertya, vagy egy fénykép régebbről, vagy egy emlék hogy milyen színű volt?
Esetleg a barnás szín vagy már egy elavult elvárás az üzemanyagok változása és a négyütemű motorok elterjedése miatt?
-
#50433536
törölt tag
válasz Vismajor01 #24047 üzenetére
Az ülése nagyon kényelmesnek tűnik.
Megvan már a hiba oka?
-
#50433536
törölt tag
válasz gonger #24049 üzenetére
Lehet hogy kicsit szorul az egyik fékdugattyú, de lehet hogy csak légteleníteni kell a nyerget. Mindkét esetben hozzáérhet a fékbetét a tárcsához és nyikoroghat, mert nem megy vissza alaphelyzetbe a nyereg. Ha nem folyik a fékolaj a dugattyúk mellett, akkor mindkét dolog házilag és olcsón megoldható. Első esetben elég lehet megjáratnia dugattyúkat, a második esetben légteleníteni kell. Egyik sem nagy ügy, de ha már kiszeded a fékbetéteket, akkor nézzél rá, hogy nem olajos-e. Ha szárazak, akkor kicsit csiszold fel a síkot 60-as csiszoló vászonnal.
[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz DigitXT #24064 üzenetére
Biztosan befolyásol valamennyit a szíj mérete, de nem tudom hogy észrevehető-e. Te érzel valami változást az áttételen?
Ez a húsvét nagyon bezavart, most kellett volna hozniuk az új Malossi harangot és a ledes égőket. Főleg a harangot várom, remélem csökkenti a remegést induláskor... az új kuplung csökkentette és a sárga kontraszt rugó is, de még érezni kicsit. Nem tudom, hogy nagyobb robogóknál mennyire érezni a remegést induláskor, de a kis robeszon egyáltalán nem érzek semmit. Húzom a gázt, egyre hangosabb és meglódul.
-
#50433536
törölt tag
válasz csongi #24098 üzenetére
Ismerős szám. Nekem 320-ba volt a teljes felújítás, motorgenerál, elektromos rendszer és a sok apróság (új gumik, lámpa foncsorozás, stb...). A madison órája 41000km-t mutatott, de szerintem volt az 60-80ezer is, az állapotából kiindulva. Vagy nagyon hanyag gazdái voltak.
Akkor elmondhatjuk, hogy egy lelakott nagyrobogó teljes felújítása simán 2-300 ezer forintot kóstál, munkadíj nélkül. Jó lenne ezt tudatosítani, mert még most is sokan mennek bele az "olcsón nagyot és jót" hirdetésekbe. Sokan foglalkoznak mellékesen, vagyis feketén használt robogók behozásával és egyből visszatekerik az órát.
Volt egy sztorim tavaly, egy starjáni fickó szokott robogókat behozni. Hazafelé megálltak a bgyarmati tesconál vásárolni én meg megnéztem magamnak egy kis piros honda doi-t 27ezer km volt benne. Egy hét múlva már hirdették 9ezer km-el. Az egyik kolegám vette meg, otthon kiderült, hogy az első lámpa fordítva volt bekötve, stb... kicsi kókány volt rajta és füstölget.
A tarjániak lemosták a gumikat és felpolírozták a fényezését és eladták 180ezer forintért kevés kilométerrel. A valóságban pont abban a korban volt, amikor motorgenerál és váltó felújítás kellett volna, erre meghirdették kevés kilométeres újszerű robesznak.Jó, egy ilyen kisrobesz motor- és váltó felújítása nem nagy pénz, megáll 50ezer körül, ha magunk dolgozunk és 80-100ezer, ha mással csináltatjuk, de akkor is nagy átbaszás.
[ Szerkesztve ]
-
-
#50433536
törölt tag
válasz DigitXT #24106 üzenetére
Köszi a sok infót!
A pizzás képet nem láttam, pedig megnéztem a jszp-ben, lehet nem volt türelmem az összeset átnézni. És igen, a gép állapota is azt mutatta, hogy igazából senki nem akarta megjavítani, mindig csak javítgatták hogy menjen vagy hogy el lehessen adni. Ez látszott az elektromos kötéseken meg a blokk állapotán, a csavarokon, meg mindenen. Pl, az olajjáratok el voltak tömődve. Hány km-t mentek vele így, ha a főtengely csapja ennyire elkopott?Ezt a szegény párát tényleg csak hajtották, de igazán költeni senki nem akart rá.
Na mindegy, most már meg van csinálva, megkapta a gondoskodást és fut szépen. Igaz, sok pénzbe és még több időbe került, de elkészült. Már csak az erősített harangot várom hozzá, de egyébkén így is szépen motorozható, megyek is vele minden nap. A pizzás dobozt is felváltotta a gyári koffer. :)
-
#50433536
törölt tag
A gépet 275-ért vettem, de a főtengelyt kiszerelve a tulajjal megegyeztem és korrektül vissza adott 60ezret, vita nélkül, Ő sem gondolta hogy ennyire rossz a helyzet, szóval 215 volt az üzlet vége. Aztán a felújításkor ráköltöttem még 320ezret alkatrészekre és gépmunkára. A javítást én végeztem, ezért nem volt munkadíj. Hogy mi lett cserélve vagy javítva, egyszerűbb lenne felsorolni, hogy mi nem:
Motorblokk
- hengerfej felújítás (síkolás, szelepek és fészkek- és a himbák köszörülése, szelepszár szimeringek cseréje, nyomáspróba)
- új hengerfej tömítés
- főtengely felújítása (új csapszegek és csapágy csészék köszörülés, alsó és felső)
- motorblokk felújítása, csapágyak és szimeringek cseréje, olajjáratok tisztítása
- motorolaj és olajszűrő csere, elsődleges szűrő pótlása
- vezérlés csere (lánc és fogaskerekek)
- olajnyomás szabályozó javítása
- blokk tömítések cseréje
- generátor felújítása, hőálló impregnáló lakkal beitatva
- önindító felújítása
- új CDI
- új trafó
- új olajnyomás gomba
- új feszültségszabályozó
- karburátor szívócsonk közdarab csere
- vezetékek és csatlakozások cseréje, javítása
- új akkumulátor- hűtő tisztítása és néhány gumicső cseréje
- fagyálló csere
- új levegő szűrő + szűrő olajVáltó
- új kuplung és kontraszt rugó
- új vario szíj
- kuplung harang csere folyamatban (megrendelve)
- hajtómű olaj csereFék és egyebek
- hátsó féknyereg felújítása (tömítés szett és új fékpofák)
- fékolaj csere
- új gumik (első, hátsó)
- eredeti hátsó box pótlása
- középtámasz csere és festés
- alsó kormány burkolat pótlása
- első lámpa újra foncsorozása
- új égők mindenhovástb... új görgők, reteszek , egyebek ...
[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz tigipuf #24110 üzenetére
Remélem sokáig nem lesz baja.
Egy ilyen idős motornál minden alkatrész csere érett már a korából kifolyólag is. Ami meg jónak tűnik, (mert időközben cserelte valaki, de ki tudja mikor) azt azért erdemes apránként kicserelni, hogy megbízható legyen, ne keljen évente kétszer haza vinni utánfutóval, mert megadta magát egy ki tudja mikor cserélt alkatrész.
Egyébként ezt csináltam az előző két motorommal is, remélem az új tulajdonosok is elégedettek.
[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz DigitXT #24116 üzenetére
Azt a négyzetet mondod, amin nincsenek recék? Az ilyen gyárilag. Egyformára van ez kopva. Vagyis az elsőn semmi kopás nem látszik, még megvannak a szőrök és a gumi öntés nyomai is látszanak. csak egy helyen van rajta, most pont úgy állt a kerék. Olyan vékony, mint egy nejlon szatyor.
[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz csongi #24115 üzenetére
Én is kíváncsi leszek, hogy a kis recék kopása után milyen lesz a tapadás, ha erre gondoltál. Egyébként egy kicsit lehet érezni guruláskor, hogy több a bevágás rajta, mint a Michelin gumin volt. Főleg az első keréken érezni, amikor 20-40-ről fékezek, hogy recés a gumi, de nem olyan vészes. A hátsó kerék kóválygása pedig teljesen megszűnt, pedig már motor tartó bakokat akartam cserélni. Aztán kiderült, hogy csak a durván kopott öreg gumi nem tapadt.
[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz DigitXT #24119 üzenetére
Ha tényleg így lesz, akkor veszek Michelin-t, de remélem kibír pár évet. Írtátok anno, hogy a recék lekopása után nem tapad. Akkor nagyon szomorú leszek és ha egy-két éven belül bekövetkezik, akkor beszélek a webshop-al, akiktől rendeltem. Ha kell, írok a heves-megyei fogy. védelemnek is, hogy nézzenek már utána, hogy milyen gumit árul a gyártó. Ha nem is érek el semmi cserét, legalább kapjanak egy kis pofont, hogy ne forgalmazhassák, vagy csak kitétellel, hogy a kopásjelző legyen a kis rece és akkor a kutya se fogja venni. Vagy valami. A lényeg, hogy be fogok rágni, ha tényleg csúszkálni kezd egy szezon után, mondjuk a 2021-es télen. Majd elválik... egyenlőre nagyon jól tapad.
[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
Mostanában vettem észre, hogy fékezéskor nem durrog a kipufogó. Nem tudom, hogy mióta van így, csak pár napja tűnt fel. Most mentem egy gyors kört, a gyorsulás és végsebesség oké, csak nem durrog fékezéskor. Két dolgot változtattam az utóbbi hetekben, a karbi szívócsonk gumit és a kipufogó bilincset cseréltem újra. A régi bilincs nem fogta a kiput, simán le tudtam húzni a könyökcsőről a kipufogót. Most már fogja.
Lehet hozzá köze szerintetek? -
#50433536
törölt tag
válasz DigitXT #24128 üzenetére
A karbit azóta alaphelyzetbe állítottam, mert a barna gyertya nem opció 4t motornál, másodlagos levegő bekeverése, négy ütem, nincs keverék olajozás, mint sok kétüteműnél, stb... szóval nem értem miért nem durrog.
Holnap fellazítom a kipu bilincset és kipróbálom, majd állítok kicsit a keverék csavaron, hátha...
Biztos hogy gyárilag durrog fékezéskor?[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz DigitXT #24138 üzenetére
Megvolt a teszt.
Fellazítottam a kipu bilincset, de nem durrogott fékezéskor.
Szegényítettem a keveréket, de úgy sem durrog.Ezen kívül csak a szívófalsni változott a motoron, ezért nagyon kíváncsi leszek, hogy ha Te is kicseréled a karbi előtti gumicsövet, elmúlik-e nálad is a durrogás.
-
#50433536
törölt tag
válasz nyogo83 #24144 üzenetére
Szerintem most jó a motor beállítása, jól megy és jól fogyaszt, a gyertya is jól néz ki.
Már rájöttem, hogy nem szabad a kétütemű, keverék olajozású motorokhoz hasonlítani (húsz éves berögződés), a 4T teljesen más. Itt nem lesz őz barna a gyertya. Eleve hogy "tiszta" a benzin, nincs benne olaj, csak minden második ütemnél van munkavégzés és ott vannak a környezetvédelmi megoldások, amikor visszaforgatják a füstgáz egy részét, az injektoros jobban porlaszt, stb...Szóval csak azt szoktam nézni a gyertyán, hogy ne legyen túl sötét, vagy feltűnően világos, ne legyen rajta vastag lerakódás a testelektróda körül és a középelektróda porcelán borítása legyen tiszta, lerakódás mentes, az elektródákon ne legyen egészségtelen felrakódás, deformáció, égés/olvadás nyom.
Ti mit szoktatok nézni a gyertyán?Csongi: leginkább sima 95-ös benzint tankolok a Mol-nál (ez a kút van a közelben) és minden harmadik-negyedik alkalommal prémiumot kap. Pont a napokban gondolkodtam azon, hogy nem vacakolok és ezentúl csak prémiumot adok neki, nem kerül sokkal többe, ha a havi tankolást nézzük. Persze menet teljesítményben nem venni észre a különbséget, csak az adalékok jótékony hatása miatt érdemes azzal etetni.
Ti hogy szoktátok tankolni a vasat?[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
Én azt sem tartom kizártnak, hogy az E10-et azért lobbizták ki, hogy rávezessék az embereket a drágább üzemanyagok vásárlására.
-
#50433536
törölt tag
Megjött az új, erősített Malossi harang. Van pár különbség a gyárihoz képest:
- a gyári szegecselve van, az új lézer hegesztve,
- a Malossi gyárilag balanszírozva van, látszanak rajta a furatok, míg a gyári harangon ennek semmi nyomát nem látni,
- az új harang külső gyűrűje hosszában barázdált (talán a hűtés, vagy a merevítés miatt?),
- az új vastagabb lemezből készült és több hűtést segítő lyuk van rajta.- A belső átmérő megegyezik (átm.150), leszámítva, hogy a régi már 0.5mm-el nagyobb a kopás és a felszabályozás miatt.
- A gyűrű vastagsága is megegyezik, leszámítva az említett 0.5mm-t.
- A belső felülete érdekes, azt hittem hogy gépi megmunkálás nyomait látom majd, de nem. Olyan a felület, mintha polírozták volna. Pedig egyértelműen mélyhúzással készült, ami ugye nem ad pontos belső felületet egy kuplung elvárásaihoz képest.
- A belső körkörösségi hiba is mindkettőnél 0.1mm.Mindezek tükrében érdekes, hogy a régivel remeg elinduláskor, az újjal meg nem.Mi okozhatja ezt, hiszen számottevő méretbeli különbség nincsen?
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- HMD Skyline - jó szerelés
- Windows 10
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Szólánc.
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- War Thunder - MMO Combat Game
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Nagyrobogósok baráti topikja
- Napelem
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen