- Realme 8 - az igazi nyolcas
- iPhone topik
- Ezekben a változatokban lesz elérhető a OnePlus 13 Kínán kívül
- MIUI / HyperOS topik
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Poco F4 - uzsonna tavalyi receptből
- Mobil flották
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Okosóra és okoskiegészítő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
csabyka666
veterán
válasz sdavic01 #249 üzenetére
Sok sok balesetmentes kilométert, és kellemes élményeket a motorhoz, és a motorozáshoz is!
És persze széles utat, kedves rendőrt, olcsó benzint...
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
-
-
csabyka666
veterán
válasz sdavic01 #256 üzenetére
Én anno a Simsonra vettem ehhez hasonló kulcsos tanksapkát, és kb 3/4 tanknál is kilötyögött a tanksapka mellett a benzin. Visszatettem a gyárit, ami bár nem zárható, de legalább egy csepp benzin sem lötyög ki a tankból.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
csabyka666
veterán
válasz sdavic01 #258 üzenetére
Ez nyilván tárolásfüggő. Az én motorom mindig valamilyen garázsban, vagy valami zárt helyen van, utcán nem kell hagynom huzamosabb ideig. Persze attól, hogy zárod a tankot, még le tudják venni belőle a benzint, bár az is igaz, hogy legalább nem tudnak beletölteni semmit a "vicces" kedvűek...
Én inkább vennék egy mozgásérzékelős (mozgatásérzékelős?) riasztót a motorra, és ha elkezdik rángatni, akkor talán a vinnyogásra odébbáll a gonosz támadó.
Annyi előnyünk van, hogy egy "vacak" ETZ-ből talán nem akarja senki levenni a benzint.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
csabyka666
veterán
válasz sdavic01 #264 üzenetére
Azt te döntöd el, hogy mikor van (neked) olyan idő, hogy már nem használod a motort. Ez mindenkinél más.
Én gyakorlatilag augusztus végétől nem is mentem az ETZ-vel, mert rossz/esős idő volt, és most hiába van napközben 20 fok, reggel és este nagyon hideg a levegő, ilyenkor én már nem motorozok.Az elrakást illetően annyit, hogy ki kell járatni a karburátorból a benzint, mert különben belerohad! Elzárod a benzincsapot, és elindítod a motort, aztán addig járatod, amíg le nem áll. Ezen kívül én vettem a benzinbe ilyen "bomlásgátló" folyadékot is, ezt majd beleöntöm, teletankolom a motort, letakarom, a gumikat felpumpálom, és ennyi. (Annyira moslék benzinek vannak manapság, hogy 7-8 hónapos állást nem bírnak ki teljesítményvesztés nélkül.)
Illetve én kb. 1 havonta, vagy ha tartósan hidegek lesznek télen (úgyértem tartósan -20 fok), akkor 2 hetente feltöltöm az akksit. Persze ki is veheted belőle, sőt az a legjobb, de nekem benn van a riasztó, és akksi nélkül az nem sokat ér.
Aztán tavasszal, vagy amikor kijön a jó idő, újra előveszem, aztán megyek vele.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
csabyka666
veterán
válasz sdavic01 #266 üzenetére
Jó lehet az is, csak félő, hogy valami rozsda megfogja a tankot, aztán akkor meg egész szezonban szívatni fog, ha eldugul a karbid a sok maszattól. Persze vannak jófajta benzinszűrők, de az sem fog meg mindent.
Én idén vettem a motort, ami előzőleg egy évet állt, és a tankból nagyon sok kosz kijött. Kb. 1000 kilométert mentem vele, és ki kellett cserélnem a nemrég berakott benzinszűrőt...
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
csabyka666
veterán
válasz sdavic01 #298 üzenetére
Szerintem is benzin-probléma lesz. Először azt nézd meg, hogy a tankból folyik-e egyáltalán a benzin rendesen... Vedd le a karbiról a benzincsövet, és nyiss rá a csapra. Ha csak csöpög, az nem jó, folyamatosan kell folynia! Ha ez a része rendben van, akkor jöhet a karbi szétszedése, és tisztítása.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
csabyka666
veterán
válasz sdavic01 #301 üzenetére
Nem biztos, hogy ez a probléma, de akár ez is okozhatja.
Nem kell, hogy ömöljön a benzin, mert elég szűk keresztmetszetű a cső, viszont ha csak csepeg, az semmiképp sem jó. Lehet, hogy már a benzincsapnál valami dugulás van.
MOD: Esetleg onnan megtudhatod, hogy amikor a motor megáll, azonnal elzárod a csapot, és ha az úszóházban sokkal a szint alatt van a benzin, akkor az utánpótlással van gond. Persze, ehhez el kell indulnia a motornak...
Amúgy nem hinném, hogy alapjárat mellett fél perc alatt kikapja a karbiból a benzint...nekem a 251-es szerintem 2 percig is pöfög elzárt benzincsapnál.[ Szerkesztve ]
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
csabyka666
veterán
válasz sdavic01 #303 üzenetére
Ebben nincs gyakorlatom, csak a hallottak alapján tudom mondani, hogy apró kaviccsal "szokták". Felénk mondják gyöngykavicsnak is. Úgy tudom, hogy a belsejét is be szokták vonni valami anyaggal, hogy még jobban ellenálljon a korróziónak.
De ezt majd egy hozzáértő megmondja pontosan, mert én csak ugatom a témát.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
csabyka666
veterán
válasz sdavic01 #305 üzenetére
Nem tudom, azt én még nem hallottam. Kérdezd meg az MZClubHungary fórumában, ott biztosan tudnak segíteni.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
Retro DJ
aktív tag
válasz sdavic01 #305 üzenetére
Legutobb osszel a Simsonom csont egeszseges tankjat kellett kitakaritani.
En ugy tettem, hogy elmentem a csavarboltba es vettem egy fel kilo legaprobb faforgacslap csavart. A tankot atmostam egy le E85-tel, aztan bele a csavar es nitrohigito. Kb fel orat razogatram, forgattam minden lenel.
Ezt ketszer ismeteltem. Aztan meg ket kor E85 + csavar. A csavarokat leszurtem, kimostam es minden kornel visszatettem.
Aztan mar csak siman E85tel. Eddig nitrobol 2l, E85bol kb 3 liter fogyott.
Ha mar eleg tiszta le jon, akkor egy ora szunet, es egy flakon ro55 a tankba, atforgat, var fel orat, megint atforgat. Ezt legalabb 4 korben. Anyagot nem leenged, csak a 4. Kor vegen!Utana egy napot hagyni, es ez utan lehet hasznalni!
Retro
-
csabyka666
veterán
válasz sdavic01 #363 üzenetére
A kóláról én is hallottam, hogy jó erre a célra, bár még nem próbáltam ezzel mosni a tankot. (Szerintem másra amúgysem jó, esetleg vörösbor mellé...)
Ha van otthon apró szemű kavicsod, akkor azzal is megbolondíthatod, az frankón lepucolja, csak győzd rázogatni. Utána pedig átmosod benzinnel, és annyi.
Fontos még, hogy vegyél valami "márkásabb" benzinszűrőt, és folyamatosan figyeld, mennyi benne a kosz. Én az elsőt hamar kidobtam, mert 1 évet állt előtte a motor, és keletkezett némi rozsda a tankban. A második már egész "tiszta", de idén úgy indítok, hogy lecserélem azt is egy újra. Nem akkora összeg, hogy megérje taktikázni vele.
Örök tanulság: ha a motort elrakod télire, tessék púposra tankolni, esetleg bomlásgátlót tenni a benzinbe, akkor nem döglik meg a tél folyamán.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
csabyka666
veterán
válasz sdavic01 #466 üzenetére
Az "akksi is jó" alatt mit értesz? Első dolog, hogy legalább 12V-ot kell tudnod mérni rajta terheletlenül, aztán ha ráadod a gyújtást, és mondjuk a világítást (esetleg a refit), akkor sem szabad nagyon visszaesnie a feszültségnek, szóval ha már 10,5V alá esik terhelve, akkor nem biztos, hogy van elegendő szufla az akksiban, hogy szikrát adjon a gyújtás.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
Retro DJ
aktív tag
válasz sdavic01 #516 üzenetére
Először is meg kellene nézni a töltés finombiztosítékát. 2A. Esetleg megtisztítani a biztosíték érintkezőit. Ha a biztosíték jó, akkor ellenőrizni, hogy a vezetékek nem csúsztak-e le. Az ülés alatt és a generátornál is! Ha a vezetékek jók, akkor generátor szénkefe nem akadt-e fel.
Ha ez jó, akkor kell egy multiméter, röviden, megmérni a generátor kivezetését, hogy nem szakadt-e. Ezek után csak a fesszabályzó és a diódahíd lehet.
Retro
-
csabyka666
veterán
válasz sdavic01 #553 üzenetére
Hát, én nem akarom szétütni, hátha van valami egyszerűbb megoldás. Az a furcsa, hogy az egyik munkahenger viszonylag könnyen, folyamatosan visszament a helyére, de a másik nem nagyon akarja az igazságot.
Amúgy, az nem lehet, hogy ott valami levegő van a rendszerben? Gondoltam még arra is, hogy a légtelenítő csavart kéne megnyitnom, de nem tudom, ezzel érdemben előbbre jutnék-e.Azt nem hinném, hogy csak az egyik munkahenger dolgozik, mert ahhoz túl jól fog a fékem...
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
csabyka666
veterán
válasz sdavic01 #631 üzenetére
Ha az akksiról leveszed a sarut, akkor az normális, hogy megáll, mert akksiról gyújt a moci.
Mondjuk ezzel nem lettél közelebb a megoldáshoz.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
csabyka666
veterán
válasz sdavic01 #633 üzenetére
Hm, én úgy tudom, hogy a Simsonokban az akksi csak az index és a duda miatt kellett, a gyújtás amúgy nem arról ment. Nekem egy S51B-m volt (van), az gyárilag akksis volt, de én leszereltem róla az indexet és a dudát, aztán akksi nélkül használtam.
Az ETZ-k - tudtommal - mind akksis gyújtásúak, a korábbi MZ típusokat (TS, ETS, Trophy...) nem ismerem, azok lehet, hogy működtek anélkül is.
Na, de lehet, hogy rosszul tudom, szóval ne bántsatok emiatt.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
csabyka666
veterán
válasz sdavic01 #669 üzenetére
Én csak bízom benne, hogy nem a generátor tette tönkre az akksimat. Bár, amikor elhoztam, már akkor "csak" 12,6V körül mértem rajta teljesen feltöltött állapotban, szóval akkor sem volt 100%-os.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
Retro DJ
aktív tag
válasz sdavic01 #736 üzenetére
Világítás, kürt, tükrök (2 db), ülésen kapaszkodó, fék (első fék, ne eresszen sehol, ne legyen repedezett a rugalmas fékcső, ne üssön a tárcsa), színe egyezzen a forgalmival, ne legyen rajta nem megengedett világítás (pl blokk alatt led szalag), teleszkóp ne eressze az olajat, kormány ne kottyanjon, gumi ne legyen repedezett, megfelelő legyen a profilmélység, kerékcsapágy ne lógjon.
Hm... kb ennyi.
Retro
-
csabyka666
veterán
-
csabyka666
veterán
válasz sdavic01 #774 üzenetére
Töltésem van, a visszajelző szépen kialszik, még alapjáraton is csak ritkán villan fel. Megmértem multiméterrel, 14V fölé megy a feszültség fordulaton.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
Új hozzászólás Aktív témák
- Világ Ninjái és Kódfejtői, egyesüljetek!
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Projektor topic
- Realme 8 - az igazi nyolcas
- Digitális Állampolgárság Program DÁP
- Facebook és Messenger
- War Thunder - MMO Combat Game
- iPhone topik
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest