- Mobil flották
- Samsung Galaxy A52 5G - nem csak egy G-vel több
- Milyen okostelefont vegyek?
- iPhone topik
- Apple Watch
- Apple iPhone XR - amikor az olcsóbb is drága
- Ulefone Armor 26 Ultra - sokat akar a szarka
- T Phone 2 Pro - majdnem mindenben jobb
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- KuKirin G4 - a sebesség ára
Hirdetés
-
2030-tól jöhet el a Hyper-NA EUV berendezések kora
ph Az ASML bizakodó az új technológiát tekintve, és a piac is reálisabban szemléli, mint korábban.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Crash Bandicoot N-Sane Trilogy - Túl a 20 millión
gp A készítők a minap bejelentették, hogy egy fontos eladási mérföldkövet léptek át.
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dißnäëß
veterán
Sziasztok, van külön Yamaha topic, vagy kérdezhetek itt ?
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
Dißnäëß
veterán
Sziasztok, hoznék kezdőként pár kérdést. Elnézést, ha sík hülyének tűnnek, ezért is jelzek előre. Megköszönöm tapasztaltabbak infóit (és türelmét) velem szemben.
1. Motoros berkekben is megy a hibridezés és elektrózás ?
Abszolút nem ástam magam bele a témába, a használt piacon pedig belsőégésű a nagyja, pláne évekre visszanézve. Pár cikket most nézegetek, mintha késne a dolog (az autókhoz képest). Jól észlelem ? Ti mire "készültök" , ha lehet így fogalmazni ? Mertek még nullkilométeres benzingőzöst venni, és/vagy totál alaptalan a félelmem a jövőtállóságot illetően ?
2. 198cm, 98kg, futok, sportolok módjával, olyan szikár "erősebb" alkat. Mire számíthatok ezzel a termettel ? Gondolok itt a szélvédelemre, plexire és a kényelmes, nem tankra borulós pozícióban a fejmagasságomra.
3. Az összefoglaló nagyon profi, megyek végig rajta és a linkeken. Nem tudom kik írták, de pirospont, sokat segít. Főleg a pszichológiájáról, hozzáállásról, "nelégyhülye"-ről, de a gyakorlatias részek is.
4. 43 vagyok, rengeteg (kicsit túl sok) önkontrollal, régen nagy siheder voltam (+ robogó, "mókolt" is), most meg egy bölcs "öregember" ül a lelkem helyén, túl egy életközepi válságon és kisebb (?) nihilen, épp visszatérő ágon az élők sorába, válás, munkahely, minden... asztalsöprés volt. (Bocs, hogy megosztom, de így tudtok hova tenni). Megyek neki az A-nak egyből és az egyik legnagyobbon kezdenék (tehát nem Goldwing) , vagy max. 1 lépcsőt iktatnék be közepesebb súly/lóerőből, bár őszinte leszek, nem szeretnék cserélgetni, se érzelmi, se anyagi, se egyéb okokból, inkább támaszkodnék olyan motorostársak és közösség(ek) támogatására, önzetlenségére, akik szintén nagyon vannak és eljutottak oda lelkiekben és mindenhogy, hogy tanácsaikkal támogassanak, amiket én szorgosan megfogadok. Ebben a műfajban úgy gondolom, kivagyiságnak nincs helye, emberélet múlhat rajta és magamat illetően is megvan a kellő önfegyelem, az élet más területén is. Túra irány a cél, sztereóval, töltő és doboz hegyekkel, szóval a "száguldó karácsonyfa" (ha nem veszi sértésnek senki).
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
Dißnäëß
veterán
-
Dißnäëß
veterán
válasz norbert1998 #135724 üzenetére
Gyakran érzelem köt a gépeimhez, mindegy, hogy autó, hifi, mosógép. Lelkük van nálam, tej-vajba fürdik mind. Ha egy "szürke egéren" tanulok, nem szerelmesedek bele. (Amúgy de, miért ne. Ha széleskörű modellismeret hiányában ő szeretteti meg velem ezt a világot, hozzá is fog).
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
Dißnäëß
veterán
válasz csongi #135727 üzenetére
Nagyon köszi a hsz-t és a biztatást, Dodor videóit kötöttem be intravénásan magamnak, ez ki fogja tölteni a hetem. Eszméletlen tudáshalmaz, tapasztalat. Respect ennek az embernek és marha jó, hogy a frankót mondja, semmi politikailag korrekt maszatolás. Nagyon szimpi.
Azt máris megtudtam, pont az egyik "milyen motort vegyek?" -jéből, hogy ~2010 utánira érdemes lőni, ABS, kipörgésgátló. Persze semmi sem szentírás, mert ha ezek hiányában tanul meg az ember "nagyobb" vassal motorozni, még fegyelmezettebb, vagy már fejben jobban ott lesz, hogy tudja, hol a határ, de azért nem hülyeség, ahogy kivettem szavaiból. Amúgysem szeretnék nagyon öreget, átverhetnek, szétkopott motor.. , 2006-os az S-Max-om is, a modern autókból egyetlen dolog hiányzik, a LED, úgyhogy kitűztem végcélnak motorból is valami modernebb gépet, amin hagyományos izzó már nincs.
A célfüggvény vége egy 2016 utáni igazi utazó, marha kényelmesen (2 fő + összes doboz). Chill-esben leugrani Dél-Tirolba 2 hétre az olaszokhoz, vagy bárhova kiruccangatni EU-n belül, pálya, 100 felett az esőcseppek is félve ugorjanak el előlünk, zöld füves Alpok, lila bocik, szerelem. Megvan bennem az alázat és a türelem kitanulni, hogyan fordulok meg 300+ kilóval az utcán, de nem akarok egyből ágyúval verébre, úgyhogy jó lehet ahogy írtátok, eltölteni pár évet egy DL650-en vagy ekvivalensen.
Agglomerációs IT-sként heti 2x bejárás várható, délről, vagy addigra M7-ről, Kopasziig kb.
Negyedévente 1x M3 le szülőkhöz (220km csak oda), Borsókúti pihenőn egy Magnumot elnyalok, de előtte-utána nem bánom, ha kényelmes marad.
És persze sok élménymotorozás, városban is (csúcsidőn kívül, főleg a 70-es szakaszokon, vagy ahol kellemes menni.. Budafoki - Rákóczi - Hungária - Róbert Károly - Váci kifele Duna Plaza utánig Újpestre, rokonhoz), budai alsó rakpart -> Margit hídnál fel, majd Árpád híd -> Váci..
Sokat szeretnék kezdő csapattal is menni, csak úgy. Tanulni, tapasztalni. Olyanokkal, ahol van egy vezérürü oktató vagy tapasztalt tag és őt követjük páran + sisakrádió. Aztán lehet bilibe lóg a kezem Persze fun keretében, már oktatáson kívül. Vagy elnézni erre-arra többen, olyanokkal csapatban, akik nem is tötymörögnek, de nem is állat módjára húzzák neki.. meg oda is figyelnek esetleg a többiekre kicsit.
A tervem most jelenleg (ez változhat), hogy:
1. "A" kat. vénasszonyok nyarán, vagy még a napos-kellemes októberben
2. egy kis gyakorlás, vez.tech. tréning bérelt motorral, legalább próbálok nem egyet.. míg be nem jön a novemberi esős-taknyos idő. Bár a csúszót is meg kéne tanulni, csak nem közúton..
3. télen felszerelés összemazsolázás, ami még kellhet esetleg + fórumok, tesztek..
4. tavasszal elkezdeni nézelődni, majd vétel
5. újabb veztech. tréningek + használni, menni menni menni.@Geresics köszi, 2.5-3M, nincs betonfal jellegű korlát, de ennyi muszáj lesz kb. Aztán modelltől és állapottól függően ez vagy csak motor lesz, vagy védőruházat, sisak, tokkal vonóval.. , meglátjuk, ott és akkor mire elég majd. Efölé már nem szívesen mennék (ma, most), évek múlva a nagy döggel már más lesz (vélhetően - remélem).
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
Dißnäëß
veterán
Sziasztok, DL650 vs. NT700V Deauville-re mit tudnátok mondani egyik vagy másik javára ?
(Túra, továbbra is). Van egyértelműsíthető, fekete-fehér elbillenés egyik vagy másik fele, vagy inkább csak totál ízlés dolga, mert mindkettő nagyon jó gép ?POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
Dißnäëß
veterán
válasz V.Stryker #135781 üzenetére
Ilyesmire vártam, köszi. 197cm/95kg. Nem mennék le aszfaltról, viszont ha kellő gyakorlatot szereztem, hosszú távra elvitetném magam vele (pl. "átugrani" Dél-Tirolba). Ha normálisan közlekedni jó az NT, afele húznék. Gondolom, magyar úton a limitekre képes az is, gondolok itt pálya utazóra nyugisban (130 semmi hőbörgés, de ezt viszont tartósan). Nekem is kezd alakulni egy kis optika (és műszerfal) fétisem.
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
Dißnäëß
veterán
válasz #14787072 #135785 üzenetére
Néztem már, mindkettő "jó" szemre, ránézésre.
Ahogy A Zéé írja, szerintem majd rájuk kell ülnöm rendesen.No, ez a döntés természetesen nem sürgős, csak tájékozódgatok, szívom fel itt a dolgokat (és közben nagy unalmamban körbenéztem, megtetszett a Honda, de ha úgy alakul, tök ok. a Suzuki is, élmény lesz bármelyik).
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
Dißnäëß
veterán
Sziasztok,
kezdek eltolódni DL650-ről Versys irányba. (Túl sok Dodort nézek biztos).
Namost: van a natúr és a Grand Tourer (random hoztam egy linket, nem reklámozni szeretnék). Utóbbi lenne a cél természetesen. Érdemes nyújtózni ezért, vagy a simát is lazán felextrázza odáig az ember ? Értem ezt arra, hogy valami extra rejtett bármi, amit csak a GT tud és az alapmodellt nagyon meg kéne erőszakolni, hogy GT legyen, vagy ez igazából csak annak a kérdése mindössze, hogy "készen" akarom megvenni a sült galambot, vagy 3/4 átsülve kérem és majd én sütöm meg a végét ?
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
Dißnäëß
veterán
válasz csongi #136175 üzenetére
Melyik évjárattól kezdve LED-es mindene ? Van ez a hülye fétisem, autóban is, motorban is lassan, hogy én wolfrám szálat nem szeretnék már látni az eszközben.
Még amit néztem ezen az ergonómiai összehasonlító oldalon, hogy mintha kicsit (nem sokkal) kisebb lenne a V-Stromnál. Optikai csalódás, vagy tényleg ? (Tengelytáv pl). 2. személynek mögöttem ugyanolyan jónak tűnik, szóval elvileg nem csúszna a "nyakamba".
Illetve klassz lenne ha pályán utazó 130-at nyafi nélkül bírná, havi 1x meglenne M3 Bp-Debrecen odavissza szép chill-esen a külsőben. Ahogy a tesztekből kivettem, erre még alkalmas talán.
[ Szerkesztve ]
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
Dißnäëß
veterán
válasz #14787072 #136178 üzenetére
Én is erre tippeltem laikusként, köszi a megerősítést. A 12V csati lehet láma kérdés, de annyira "fancy dolog" ? Persze, beledugok egy szivartöltőt és térkép míg megyek, végig előttem, de van egyéb előnye ? (A másik ide kapcsolódó: sok hirdetésben látom azt, hogy "12V rendszer". Ez miért előnyös ? Egyáltalán, az ? Valami, amire feltétlen gyúrni kellene, ha már vesz az ember ? Izzók, alkatrészek miatt esetleg ? Számosság, elérhetőség... vagy van bármi egyéb racionális indoka ?)
Legalábbis, ha ragaszkodsz a gyári kiegészítőkhöz, tartozékokhoz.
Ne ragaszkodjak ? Tök design-osnak tűnnek a gyári elemek, feltételezem, jók is. Vagy ez nem mindig van így ?
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
Dißnäëß
veterán
-
Dißnäëß
veterán
válasz goofy85 #136192 üzenetére
Hát én nagyon utálom a kókányt, szóval vagy tisztességesen, vagy sehogy. Garos járművet nem tudom, meddig lehet "bontani" (idomot pl.) vagy műszerfal-panelt (részt) megfúrni egy igényesen odatett USB portnak, vagy ahogy írod is, szivargyújtót hozzáértő szemmel kiszedni-kicsavarni (gondolom csavaros foglalatú, ilyesmi) és betenni ekvivalens USB-set a helyére, akkor még az őt tartalmazó műanyag rész is ép marad.
Szivartöltő nekem amúgy WTF, azonnal cserélném dupla USB-re, egy A és egy C típusúra, szépen egymás mellé, beleférnek egy szivarnyi területbe.. de hát a gyártóknak ez úgy 10 év fáziskéséssel majd szintén leesik egyszer. Szóval garosnál semennyire sem lehet ilyet szerintem, használt esetén is csak olyannál lehet mókolni, amin már nincs gar, párévesnél - gondolom, de lehet tévedek. Mondjuk azt "barmolnám" is egyből, azonnal, akar a fene adapterezgetni jobbrabalra a gyári szivarra még plusszba, az amúgyis egy betegágy bumszli vacak.
Az USB A/C egy alap dolog kell hogy legyen bárminél, de "túra" szót tartalmazó motornál mindenképp. Úgy 5 éve legalább, ha nem 10.
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
Dißnäëß
veterán
válasz Topiccsendőr #136199 üzenetére
Nekem az is kókány, ha "szivargyújtó" és majd abban áll egy bedugott bumszli. Kőkorban élnek ezek ?
Mutatom az alternatívát: [link]
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
Dißnäëß
veterán
válasz norbert1998 #136204 üzenetére
Hidd el, a jövő már tényleg itt van, és csak töltésre dugod be, utána oda viszed a sátor körül, ahova akarod, anélkül, hogy felbotlanál bármiben.
Ezt tudom nehéz felismernie sokaknak, de a világ az USB-C irányába megy, pláne, hogy amelyik PD-t is tud (Power Delivery), 200+ Watt-ot átnyom. Azzal már gyorsan fel lehet fújni pár "lasztit"
#136202: igen. Muszáj. Mondjuk semmi értelme, mert hatás nem várható. Marad a rendszer megerőszakolása.
[ Szerkesztve ]
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
Dißnäëß
veterán
válasz norbert1998 #136204 üzenetére
Nem tudom, mi bajod a kínaival.
Minden, ami nem kínai, hamis. Mondták már ?POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
Dißnäëß
veterán
válasz Topiccsendőr #136208 üzenetére
Értem. Nehéz lesz így nagyon, csepp vagy a tengerben.
Németben egy műanyag csöveket gyártó fickó azt csinálja (vagy csinálta még pár éve), hogy fokozatosan leállította a csövek gyártását, visszacsavarta a kapacitást úgy 25-30%-ra szép lassan, nyilván mindennel, ami ezzel jár: leginkább emberek leépítése. Tartott egy kemény magot, ők továbbra is gyártották neki a csöveket. Szigorú speckók mentén tökugyanezeket pedig legyártatta Kínával, azok bejöttek, Németben rászitázta ugyanazt, mint a sajátjaira, hogy "Made in Germany" és természetesen az egész stócot eladta "Made in Germany"-ként, ügyfeleknek és nagy fejeseknek pedig volt is mit mutogatni, hogy itt a csőgyártó üzem, tessék nézni a csúcstechnikát. Az, hogy a raktárak csurig voltak a csövekkel és hogy nem az az 1 üzem termelte neki össze oda, tökmás tészta.
Ugye az iPhone is csájnában készül. A nemesérceket bele pedig keserves gyermekmunkával bányásszák Afrikában, lítium, kobalt, satöbbi. (Ez a baj az egész mai modern iparral amúgy, Tesla, minden).
[ Szerkesztve ]
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
Dißnäëß
veterán
válasz -Mosquito- #136210 üzenetére
Kettőfél öthenger turbo.
De valami 650-es kéne mellé. Utóbbi kétkerekű természetesen.A méretem miatt most megint visszainogtam a Suzukira. Asszem, ez az odavissza még eltart egy ideig, de legalább az amplitúdó csökken, aztán csak megáll valahol az a mutató ..
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
Dißnäëß
veterán
válasz Topiccsendőr #136211 üzenetére
Annyian, de tényleg, annyi cég és vállalkozás, kicsi és nagy evez a szürkében, uh. Ahogy szembesültem ezekkel a dolgokkal az elmúlt 10 évben ..
Amúgy én is úgy vagyok kicsit, mint Te. De ide sok fecske kell a nyárhoz.
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
Dißnäëß
veterán
válasz -Mosquito- #136214 üzenetére
Számítottam erre, autót is így vettem, 1 év előtte fórumban, én voltam a ruppótlan hülyegyerek a "tapasztalt" "veterán" "okosok" szemében, tudod, azok, akiknek már nem marad más faroknövelésre, csak a szánalom, hogy "jaaaj, Neked még nincs, akkor kispad, eggyes".
Aztán amikor behúztam egy gyűjtői darabot, amiért a fél bagázs nem akart már nyújtózni, én meg előtte 10 ember "ez tuti öcsém"-ét utasítottam vissza, mert nagyon konkrét, precízen meghatározott igényeim voltak, meg olyat tudott, amit a többieké nem, elhallgattak a hangok. Örültem is neki nagyon - az értelmesebbje pedig meggratulált.
Itt most nem ez a terv, mert egy DL650-el nem nagyon lehet úgy villogni, mint mondjuk egy komolyabb legendával, ami nem szétesni akar, hanem közel gyári állapotú és az OT-re készül. De mint út bevált.
Segítene Neked hosszútávon szerintem, ha az embert látnád a másikban, nem pedig a zsebében, garázsában, vagy esetünkben egyébében turkálnál. Lehet motorral esni tudsz már, de a lóval vigyázz, ha magasan ülsz.
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
Dißnäëß
veterán
válasz bacus #136215 üzenetére
Igen, elektronikával nincs gondom, erősítőt is építek. Köszi az építő jellegűt. Igazából, a fölösleges adaptereket nem szeretem.. amikor bedugok egy csatiba egy bumszlit, hogy abba majd megint dugjak valamit. Egy USB-C csatiban, ami a motor része mint fix, beszerelt foglalat, sokkal stabilabban áll a kábel, DC-DC step-up konverterrel pedig csak az áramerősség szab határt a képzeletnek, de könnyű számolni hálistennek.
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
Dißnäëß
veterán
Sziasztok, tudnátok ajánlani egy A kat. jogsihoz hozzájuttató iskolát Szigetszentmiklós környékén ? Akik korrektek, oktatók türelmesek, e-learning-et tudnak a papíros részekre (elmélet)..
B-m már van vagy 25 éve.
Köszi !
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
Dißnäëß
veterán
Sziasztok hardcore mocisok
Ne üssetek, új vagyok még. Köszi a megértést.
És akkor hozom a naaaagy laikus kérdést: egy FJR1300-ast miért mosolyog meg a legtöbb motoros, csak azért, mert automata ? Van olyan ufo Köztetek, akinek tetszik ez a modell és teljesen élhető, ha a lelke nem arra vágyik, hogy tépje neki nonstop váltogatva, hanem az automata kényelme és a pályás suhanás inkább ?
Most nem akarom mondani, hogy nem szeretem a skatulyákat, de ugyanúgy, ahogy autónál is kézi váltó párti voltam mindig, de ma már nagyon preferálom az automatát, mociba is simán el tudom képzelni egyébként. Lehet én vagyok hülyén drótozva.. (Engem biztos, hogy nem a Dodor fog oktatni, elküldene a pi**ába)
[ Szerkesztve ]
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
Dißnäëß
veterán
Az 1978-as Honda CBX1600 egy speciális kiadású 12 hengeres streetbike volt, amely csak Japánban volt elérhető. 165 lóerős volt, 48 szeleppel és 2 szerelő kellett a szelephézag beállításához. Itt a legendás német kaszkadőr, Kaiser Soze lovagol a kazahsztáni világsajtóbemutatón. 👀
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Távol-keleti webshopok OFF topikja (játékok, kuponok, stb.)
- Diablo IV
- Mobil flották
- Mikrotik routerek
- Mobilokra és tabletekre is megjelenik a Dead Cells
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Hobby elektronika
- Elektromos autók - motorok
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- További aktív témák...