Hirdetés

Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • V.Stryker

    nagyúr

    válasz Moleman #79119 üzenetére

    Hallgass azokra, akik erősítik benned, hogy ne tarts a motor súlyától. Ha a motort izomerővel kezeled, akkor rossz még a technikád és nagyon hamar el fogsz fáradni. Tanulni kell ezt is és szokni. Ezt nézd... miről beszélünk? :)

    Fenntartás. Attól függ mennyit motorozol egy évben, de sok. Az én motorom pl. 2005-ös, alig volt benne km-er mikor megvettem, mondhatni hibátlan gép volt, de így is a vártnál több a fenntartás, ha nem lesz baja, akkor is.
    Pl.
    - Olajcserét, szűrő cseréket én csinálom, 6000km-ként, évente kétszer, anyagdíj kb. 10.000ft.
    - Most fogok légszűrőt, benzinszűrőt, izzót cserélni. Magam csinálom, így is kb. 8000 Ft.
    - Egy gumiszett jó esetben 15.000km-t megy el, alkalmanként 60.000 - 70.000 forint. + 4000Ft szerelési díj
    - Láncszett használat függő, de annak is 15.000km-t mondanak, lánc - lánkerekek 30.000Ft kb. + 5000 Ft munkadíj kb.
    - 18.000km -ként szelephézag állítás, ha már ott van, akkor nálam pl. karbiszinkron - kb. 15.000 Ft kb.(már nem emlékszem)
    - 2 évente telóolajat és fékolajat kell(ene) cserélni - olaj + szimering - fékolaj, kb. 7000 ft + 15.000 Ft munkadíj

    És akkor még nem beszéltünk motoros motyókról, amik mindig kellenek...tanktáska, apróságok,stb. De nem beszéltünk fékpofákról, rosszabb esetben tárcsáról, ami (50k -s tétel pl. előre)

    És a fent leírtak mind egy hibátlan motor karbantartási feladatai és kopó dolgok. Ha évente méssz majd 12.000km-ert pl. akkor a fenti lista 2 évre fixes dolog. De majd kijavítanak ha nem. Szóval ezekkel számolni kell, amikkel én is csak akkor szembesültem, mikor már benne voltam a dologba. Mert persze csípte a fos a seggem és semmi nem érdekelt csak, hogy motorozhassak. És így van ez jól. :DDD

    Peugeot 308 T9 1.6BlueHDi / MacBook Pro 13 / Samsung Galaxy S24 Ultra

Új hozzászólás Aktív témák