Hirdetés
- HMD Skyline - jó szerelés
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- A Xiaomi 14T-k már töltő nélkül érkezhetnek
- Milyen okostelefont vegyek?
- Huawei Watch GT 5 Pro - egészség + stílus
- MIUI / HyperOS topik
- Google Pixel topik
Hirdetés
-
Hosszabb videón az ingyenes játéknak készülő Ballad of Antara
gp A free-to-play akció-RPG PC-re és PlayStation 5-re érkezik, de pontos dátumot még nem kaptunk hozzá.
-
A Xiaomi 14T-k már töltő nélkül érkezhetnek
ma Legalábbis erre utal egy, a vékony dobozról készült fénykép.
-
"A homoszexualitás természetellenes" 😠
lo Ehhez képest a természetben nem ritka és evolúciós előnyei is vannak. ...
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Caboose
tag
válasz Topiccsendőr #118284 üzenetére
Igen ez egy jó ábra. Ott van a Gas Force, ami az égésből származó erő. Ott az inertia force ami a tömegerő, és a kettő eredője a resultant force.
Már értem mire akartál kilyukadni, de olyan pongyolán fogalmazol, ami nevetségessé teszi a mondókádat. A felső holtpont után a dugattyú gyorsulni kezd, ehhez erőt kell kifejteni. Ez jelenik meg tömegerőként, ami ebben a helyzetben (felső holtpont után, de még löket közepe előtt) a dugattyúhoz képest felfelé hat. Azaz a gázerő ellenében hat, és igen ez magas fordulatszám esetén akár meg is haladhatja a gázerő nagyságát (mint az ábrán is), tehát az eredő erő a dugattyúhoz képest felfelé fog hatni, így a forgattyúművet lassítja, nincs hasznos munka. Majd a löket közepénél a tömegerő irányítottsága megfordul, a dugattyú lassulni kezd. Innentől kezdve a tömegerő segíti a forgattyúmű gyorsítását és az eddigre lecsökkent nyomás is effektíve "dolgozni kezd."
Na ezt kevered Te azzal, hogy: "Meg terjeszkedesnel is a hajtorudnak kell visszahuzni a dugattyut."
Ez egyszerűen egy fals állítás. Nem is értem, hogy írhatsz le ekkora baromságot, már ne haragudj. Annyi történik, hogy azt az energiát amit az imént a dugattyú gyorsításába helyeztünk most szépen visszakapjuk (részben persze). De ez az energia alapvetően az égésből származik, csak felvette a dugattyú gyorsítása, majd "leadja" amikor lassulni kezd.
De ez attól még munkaütem, megtörténik az expanzió. Te meg leírsz egy ilyet: "Ilyen magas fordulaton az ugynevezett munkautem nem nagyon letezik." De nagyon is létezik, ott van az ábrádon."Az egesbol adodo terhelest nem nagyon lehet szamitasba venni magas fordulaton."
Gondolom itt arra gondoltál, hogy mivel a tömegerő és a gázerő kvázi kiegyenlíti egymást, ezért a hajtórúd viszonylatában nem lép fel akkora terhelés?
De attól még számításba lehet és kell is venni!!! Hiszen levonódik a tömegerőből, tehát számít nemde?"13000 fordulatnal a hengerben a nyomas nem tudja elegge gyorsitani a dugattyut, nem annyira gyors az eges."
Már itt is sejtem, hogy mire gondoltál. De ezt is úgy fogalmaztad, meg, hogy szerintem félreérthető lett, és csak részben igaz. Ugyanis a löket felétől effektíve is gyorsítja, nemde? Az ábrádon is látszik, hogy növeli az eredő erőt, tehát gyorsítja dugattyút. De alapvetően a löket feléig valóban nem tudja eléggé gyorssítani a dugattyút. Értem mire gondoltál, igazad van.
És már értem, hogy miért hoztad fel a főtengely ékelést.Legközelebb kérlek fogalmazz pontosabban. Ez így rendkívül szakmaiatlan és amatőr hatást kelt. Én meg harapok az ilyenre. Sajnálom szakmai ártalom.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen