Hirdetés
Hirdetés
-
Amazon Fire TV Stick 4K Max
lo A Müncheni Országos Bíróság helybenhagyta a Nokia keresetét. A panasz szerint jogsértést követett el az Amazon. mert...
-
Megújult a Glorious GMMK klaviatúracsaládja, és már van benne analóg modell is
ph A GMMK 3 többféle méretben, házanyaggal, hagyományos és mágneses switch-ekkel, vezetékkel, illetőleg anélkül egyaránt választható.
-
AI segítségével csábítanák el a nagy cégek szakembereit
it Újabb tőkét tudott bevonni egy AI-alapú toborzóplatform, ami érdekes jövőképet vetít előre.
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
nagyúr
válasz canniball #33870 üzenetére
Most tkp. a motorjaitok átszámolt teljesítményét méregetitek? Ja bocs,
súlyozni kell a korával is, így nem triviális: Madison 5290 Ft, Maja 2530 FtFeree13: fura, nekem forint-fillérre hozza a kalkulátor mindkét motoromra.
Nem lehet, hogy csak az egyik csekket fizetted be? A másik ráér őszig.csongi: ez meg Hello Kitty. Bár nem értem: csak a csaj sisakján van. LOL.
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
Ha már szóba került a kamera: [link] Nem is igen értem, hogy gondolják? Nyilván nem tehet közzé akárki akármit pl. videomegosztókra, de hogy el sem készítheti a felvételt, nonszensz. De pláne, ha elcsapják, és a felvétel bizonyítaná az ártatlanságát... Szerk: az más kérdés, ha épp azt veszi fel, hogy hogyan szabálytalankodott a vezető, amivel bajba sodorta magát, mennyire büszkén vállalná ezt a bíróság előtt is... (Vagy erre azt mondja, hogy maga ellen nem köteles vallani?)
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz grabber #33882 üzenetére
Hát ööö: ez több, mint 30 éves. Nem tudom, meddig tudnál felhőtlen
boldogságban motorozni vele. Szokták mondani, ha szeretsz szerelni...Ja, Angliában is lehet motort venni, csak azt hazahozni lenne mókás.
De legalább azon nem kellene agyalni, hogy az biza "jobbkormányos"...Napi közlekedésre vmi megbízható vas kell: a veterán gépek, szerintem
nem arra vannak, bár tény, hogy nem értek hozzájuk egyáltalán...Gondolkodni szabad, sőt! De érdemes a realitásoknál maradni... Ha vmi
nagyon olcsó, nagyon öreg "lomot" veszel, kétszer elköltheted az árát a
szervizelésére. Ha meg tip-top/nem kriptaszökevény, az nem lesz olcsó.
Ez egy ilyen bicikli. Mondják, hogy ki lehet fogni! De irreális vágyakkal...
(Azért van ilyen sok visszatekert órás* motor is, mert félnek az emberek
a km-től mint a tűztől. Igaz, hogy a kora alapján már kétszer megkerülte
a földet, de kajálják, hogy 10000-et futott, mert az kell a kicsi lelküknek.)*: oké, az évjárat sem szokott egyértelmű lenni. Ezért mondják, hogy
nem futásteljesítményt, meg évjáratot veszünk, hanem állapotot. Szóval
lehet, hogy picit ellentmondok magamnak, s az az ETZ jó vétel? Passz.[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz gyáliSanyi #33890 üzenetére
Azért ezt így nehéz megbecsülni. 250 ccm, de hány kW? Mikori évjárat?
Mert adózási szempontból ezek számítanak leginkább. A biztosításba
is beleszól erősen a motor csúcsteljesítménye, a jogsid éve, lakhely, stb.Műszakira a régebbi motorokat (szerintem használtan kb. mind olyan),
két évente kell vinni: ez olyan 10K költséggel jár manapság. De bármikor
emelhetik. (Belengették, hogy mennyire emelik: 2012-ben még 10K volt.)Másikra: KRESZ kérdések szerintem ugyanazok... Értelmetlen lenne, ha
más lenne, hiszen a KRESZ ugyanaz a 125/250/500/1000-es mocinak is.
A rutinvizsgán (mintha ez már nem is külön lenne, de majd kijavítanak), a
korlátlan kategóriánál tolni kellett a gépet egy karikát az elején. Elvileg ez
azt bizonyítja, hogy képes vagy a 200+ kg-os vasat helyesen fogni/tolni...
Gyakorlatban nem tudom, mire jó, de volt... Kisebb kategóriákban talán
EZ nincs. A pálya viszont biztosan tök ugyanaz, így a "feladványok" is.[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz gyáliSanyi #33892 üzenetére
A kalkulátor erre azt mondja, hogy 2775 Ft. Köztünk szólva ritka gázos gép.
Már ami az esztétikát illeti, de ízlésekről nem vitatkozunk, szóval ugorgyunk...
Ez a dolog adó része. KGFB-re is vannak hasznos oldalak/alkuszok, pl. ez.Ezt nem tudom végigpötyögni a te adataiddal (jogsid éve/korod/lakhelyed stb.),
de te meg tudod tenni... Elképzeled, hogy vettél egy adott motort, és annak az
adataival kitöltögeted: a végén "kiköpi" kb. az összes biztosító ajánlatát, amik
közt persze nagyságrendi eltérések lehetnek. Általában a K&H szokott kijönni
nyerőnek. Saccra nem lehet több egy ilyen motor biztosítása párezer forintnál:
nyilván a bónusz fokozatokkal évente csökken. Vagy nő, ha töröd érte magad.A rendszámozás az más kérdés. Ott a regadó viszi a prímet (kalkulátor).
Meg az első spéci műszaki vizsga is jóval drágább, mint a sima. Persze az
okmányokat is ki kell váltanod (meg pl. magát a rendszámtáblát is). Ezek így
6000 Ft-os tételek/db, szóval a 80 ezres díj nagyjából reális lehet rá. (Nagyon
nem lehet vele trükközni, ezeket le kell papírozni, és hatósági áras dolgok.)A friss import motornak megvan az a hátulütője, hogy ismeretlen az előélete.
Ha már volt magyar tulaja, akkor azon kívül, hogy (jó esetben!!!) rendszámos,
esetleg leinformálható. Annál biztos jobban, mint Luigi az olasz tengerparton.
(Nyilván csak addig, amíg először bejött kis hazánkba. Mint pl. az én Majám:
az elmúlt 4 év - csak semmi politika - ismert. Előtte mi volt? Fedje homály...)Amúgy az első HSZ-ben ezek le is vannak írva. Ha magad akarod a dolgokat
intézni, akkor azzal is számolj, hogy akár 2-3 munkanapot is rá kell szánnod
a különböző okmányirodákban, regadó befizetéséhez, vizsgára, stb. Ha meg
erre szakosodott céget kérsz meg, ők mindent gyorsan intéznek. Jó pénzért.[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz DigitXT #33891 üzenetére
Ezt lehet, hogy rosszul írtam: 10K úgy volt, hogy előtte megnézték, hogy a vas
rendben van, vizsgaképes (Autóklub). A vizsga hatósági áras lett volna 5K körül.
(Nem akarom kikeresni a pontos összeget, mert igazából nincs jelentősége, ha
az ember nagyságrendekre kíváncsi, hogy mennyi kötelező kiadása lesz majd.)Az megint más kérdés, hogy a vizsgán nem árt, ha rendben van a gép, az meg
pont sokkal többe kerül (új gumi, új fékbetét, esetleg féktárcsa, mint a vizsga...
(Az nagyon optimista hozzáállás, hogy egy adott gépre csak a kötelezőket kell
rákölteni, más nem is lesz. Az max. akkor igaz, ha a motor áll a garázsban.)Félreértés ne essék, ha az ember jó gumival, fékkel, stb. veszi a motort, akkor
ezekre nem feltétlen kell sokat költenie egy darabig. De ha már a végét járja pl.
a gumi (és hány ilyet látni használt motorokon), akkor számolni kell, hogy az a
közeljövőben kiadásként fog felmerülni, amit a vizsgáig mindenképpen meg kell
lépni, mert nézik, meg amúgy sem árt, ha van némi tapadás is az ember alatt...[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz menyko #33908 üzenetére
Először is elkérné a kutya jogosítványát... (Ha már bérlete lehet neki...)
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz grabber #33923 üzenetére
Mondtam én, hogy rossz? Azt mondtam nem értek hozzá, s
én nem venném meg. Te attól megveheted, nem engem kell
meggyőzni... Mész vele, majd beszámolsz, mennyire volt jó.Ki lehet fogni öregből is megbízhatót... De mondjuk sem a
teljesítménye, sem a futóműve, sem az egész motor nem a
mai kornak felel meg: 30 év alatt picit felgyorsult a világ, és
a közlekedés is... A régi csúcstechnika ma eleve hátrányból
indul. Hát ha még a korában sem volt csúcs: nem tudom.Btw. semmi gond: ha bringát építettél, motort is menni fog,
ha neadjisten a 30 éves technika összesz*rná magát.Azért nem kell ideológiát gyártani amögé, hogy 150K-d van
motorra, de feltétlen 250 ccm fölötti kell, így 30 évest kapsz.Szerk: veteránnal túrázásról dicsekedő nagy motoros haver
lehet, hogy nem azt tartotta fontosnak, hogy ecsetelje, hány
lerohadása volt. (De ha pöpec gépe volt, odaadta 150 alatt?)[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz citkar #33950 üzenetére
Ez nem feltétlen bug, hanem lehet, hogy feature: a mai magyar "jogszabályi"
környezetet ismerve, még lehet, hogy azzal járnál a legjobban, ha nem lehet
felismerni az autók rendszámait. Amúgy ez gondolom baleset esetére kéne,
oda valóban jól jöhetne bizonyítékként, már ha elütöttek. Mondjuk ha előtted
van, te mész bele, az más helyzet. Ha meg hátulról jött, nem látja a kamera.Egyébként itt van sokféle kamera. Még kölcsönözni is lehet őket tesztelésre.
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz citkar #33954 üzenetére
kis felbontással tudott csak felvenni
Értem én. Csak arra céloztam, hogy pont most "feszegették" ezt a kérdést:
az oké, hogy baromság! Pl. nekem is volt 1-2 HD felvételem, de semmi olyat
nem vettem fel, ami miatt fel kellett volna használni őket. De ma már fel sem
veheted. Ha minden igaz. Én mondjuk inkább csak saját szórakoztatásomra
csináltam, hogy össze lehessen vágni néhány poénra vett felgyorsított videót.
Viszont ennyi idő alatt is tapasztaltam negatív "mellékhatását": ha nem csak
a forgalmat akarod "kamerázni", hanem valami látványosat szeretnél felvenni,
hát elkezdesz egy kicsit "vagányabban" menni. Elvégre vesz a kamera...! Na,
lehet, hogy ebbe a hibába esett a sárgalámpás barom, amikor beleugrott egy
idióta szituációba, amiből alig sikerült kikeverednie. Aztán videón nézegetjük.
Vagy nem akarom (megint) felhozni a mecseki "kamerás" balesetet, de...csak az útra fókuszálok
Ezzel nincsen baj: az utasod ér rá nézelődni! Viszont ebből következik, hogy
nem fog felvenni neked olyan dolgokat, amiket ő látott jobbra-balra nézelődve,
hacsak az ő sisakjára nem rakod a kamerát. (Mondjuk ez is járható út.)ezeket szívesen mutogatnám akár a rendőrségnek...
Ezt szerintem gyorsan felejtsd el. Pláne kis hazánkban... A végén te lennél
beperelve, hogy megsértetted a téged veszélyeztető (!) személyiségi jogait.ez jogi szempontból aggályos
Ez jogi szempontból konkrétan tiltott. Arról nem beszélve, hogy egy ilyennel
kb. kiröhög a rendőrség. Menj rendőrnek, ha fülön akarod csípni a veszélyes
idiótákat. Bár nem biztos, hogy összességében megéri. Mondjuk néha én is
örülnék, ha felrakhatnám a kék villogót, és akkor ez 100.000 Ft lesz, köszi...
Csak ha nem vagy rendőr, akkor ez az önbíráskodás lenne. Rendőrként meg
lehet, hogy fele annyi szabálytalanságot nem látsz, mert körülötted mindenki
úgy megy, mint a kisangyal. (Már aki észrevette a baszomnagy villogód stb.)Mondjuk nem biztos, hogy én örülnék annak, ha boldog-boldogtalan videózná
a forgalomban, hogy hogyan/hova/mikor megyek... Még ha nem is olyan állat
módjára, de pl. a mikor/hova kérdéshez az ég világon senkinek nincs köze.
Mindenesetre a régi rendszer jobb volt: a felvételért tán nem perelhetett senki.
Az értelmes ember meg nem posztolt "necces dolgokat" a YT-ra (közzététel).Egyébként ha baleset utáni bizonyítékként használnád fel, akkor nem biztos,
hogy a sisakkamera a legjobb megoldás, inkább rögzítsd a járműre, mivel egy
balesetnél simán lehet, hogy pont nem oda nézel (azért is történik a baleset!),
míg a kamera mindig oda néz, ahova a motor megy. Egy ilyen helyzetem volt,
amikor benéztem balra, hogy besoroljak, közben meg előttem befékeztek...
Bár... ebben a konkrét helyzetben, ha felveszi a kamera, hogy belementem az
előttem megállókba, azt bizonyítja, hogy én voltam a hibás. Még jó, hogy nem
volt semmi, csak egy kis ijedtség meg egy "felsíró" hátsó gumi, aztán annyi...PoLizei: nomen est omen? (Szomorú amúgy valahol ez a hülye "szigor".)
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz Kolondrum #33996 üzenetére
A Banner mióta kínai? Szerk: az tök jó, hogy nem hallottál róla,
akkor miért kell a hülyeséget terjeszteni? Előtt olvass utána pl. itt.Többiek: és "kínai szart" szállítanak OEM-ként német gyáraknak?
Gondolom ez a kis logo is csak a marketing része. De tőlem...[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
Ezt így hogy? [link]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz csongi #34100 üzenetére
A motor tolta el? Ez is csak ilyen beleképzelés. Lehet, hogy úgy járt
a bömbis, hogy "eldobta" a technikát, s közben elsodorta a motorost.
De ez is csak találgatás. Mindenesetre érdekes pozícióban vannak...
Remélem a motoros felépül, ha vétlen volt, ha vétkes... szomorú eset.Szerk: láttam én már bömbit körforgalomban driftelni... Mondjuk nem
csinálta rosszul, csak ha egy picit is elnézi, akkor villanyoszlop.[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz gyáliSanyi #34114 üzenetére
Sebesség helyes megválasztása, motorkezelés, beleértve helyes
fékezési technika, figyelem, menekülési útvonal keresése, stb.
A forgalom többi résztvevője helyett is neked kell figyelned: ennyi.Egyébként úgy tudom, hogy a legtöbb baleset abból adódik, hogy
a motorost egyszerűen nem veszik észre, és mondjuk keresztbe
befordulnak előtte. (Ilyenkor nagyon fontos a jó helyzetfelismerés.)https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
Nem beszélve arról, hogy egy új színrefújt lökős árából kijön egy kisebb motor...
Szóval ha mondjuk 10K a javítás (de akár ha 20 akkor is), még mindig nem 200+.
(Nyilván, ha ripityára tört, akkor macerás a történet, és ha mondjuk 5-10K egy új,
akkor nem fog az ember javítgatni. De ez nagyon soktényezős dolog, valóban.)Szerk: nővérem saját hibás lökős "amortizációját", saját zsebből értelemszerűen
műanyaghegesztéssel javíttattuk (fülek törtek, nem vészes). De amikor pár hétre
rá egy nőci ledurrantotta az egész lökőst, és utána a biztosító kifizette az új árát,
nem mondtuk, hogy bocsi, jó lesz nekünk, ha meghegesztgetik a régit 20K-ból...[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz Bogyó bá' #34160 üzenetére
Nekem is ez volt. A Groupamánál kötötték elsőre a biztosítást
(a teljeskörű magyarországi első forgalombahelyezés keretében),
ez valami éves 12K volt. A 180-as motorra. Következő évben már
mentem is át a K&H-hoz (alkuszon keresztül jutottam oda): nem
a B1 miatt lett ott csak 5-6K. A Groupama kapálózott még, hogy
ha maradok, csak 11K lesz náluk, de azon csak röhögtem.https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz canniball #34171 üzenetére
Talán az Origo Motorsuli lehetett: az elkerülhetetlen bukta?
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
Hm... És ha lemerült a kabátban a vevő? Vagy ha esetleg téved a
moci és nem is esel le róla, de rádrobban a kabátlégzsák... Esetleg
"meghekkeli" vki (kiküld a kabátnak egy fals jelet)? Amúgy jópofa.Másik témához: robogósba ilyenkor szoktuk beírni a "klasszikust":
Mindent a robogókról / kis motorokról / bankautomatákról![ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
Azért egy foglalattípus talán segítene, merre induljunk keresni. Amúgy
ez milyen irányjelző tkp.? "Szélességjelző" is egyben a 8W-os szála?
Vmi ilyesmi?Dexar007: aztaqrva mennyi supermoto-s arc, majrécsík nélkül. Kemény!
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
Ahogy a többiek is céloztak rá, ha NINCS szélességjelző funkciója, akkor
a két izzószál teljesen felesleges, és valszeg nem odavaló az izzó.
Egyrészt meg kéne nézni a másikat, másrészt egy fotó a foglalatról segít.
(Pl. van-e benne két külön érintkező, ahogy egy ilyen izzóhoz dukálna.)Én is az sejteném, hogy egy ilyen 21W-os irányjelző izzó lesz a nyerő.
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
Azzal akkor nincs is baj, elvileg bele se lehetne dugni a bütykök más
pozíciójának okán. 21/5W-os féklámpa izzót kapsz bárhol, azt bele
lehetne próbálni, ha a fizikai méretei stimmelnek. Ez a motor amúgy?LaciCRM: én is ezért gondoltam szélességjelző funkcióra. De arra
nem gondoltam, hogy azt kikötik, mert magyar műszakin bukna vele.[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
+1 Hivatkoznám a nemrég linkelt "mázlista" esetét. Akit majdnem
telibevert egy autó szemből. Mondjuk megfordítva: ha eltalálja, akkor
lehetett volna mondani baromi pechesnek, de mindegy. Viszont, ami
nem mindegy, az az, hogy nem passzívan "úszta meg": megcsinálta
a reflexszerű kitérést. És talán csak annyin múlott, hogy megúszta...#34213: nem is lesz jó, mert ebbe direkt két izzószálas kell, olyan a
foglalat... Ha sikerülne is beleerőszakolni egy olyan izzót, aminek az
érintkezője középen van, szimpla, azt nem hajtaná meg a foglalat.
21/5W-os két izzószálas féklámpaizzóval próbálnám meg a dolgot...
Szerk: most hirtelen meg nem mondom, hogy BA15D, vagy BAY15D.
A lényeg, hogy D, azaz dual. (Az csak eredeti izzón látszik, hogy az
a 2 pöcök egymással szemben van-e, vagy szinteltolás van-e köztük.)[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz Rendo84 #34219 üzenetére
Főként a zárszerkezet, s ebből következőleg az ár. A Monokey platni sokkal
masszívabb képről. Amúgy én sem tudom pontosan, nekem Monolock van.Szerk: beleolvastam ebbe, és máris okosodtam: a monokey platnit, és így a
dobozt oldalra is fel lehet szerelni, míg a monolock csak vízszintben állhat...[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz Kolondrum #34221 üzenetére
Mondjuk megelőzöd őket? Eleve pirosnál mit keresel mögöttük? Előre gurulsz,
és elsőként indulva kicsit kövérebb gázra senkit nem látsz magad mögött...
Egyébként a másik legrosszabb, amit tehetsz, hogy nevelni próbálod a népet:
nem te diktálod a tempót! Te alkalmazkodsz. Ha úgy gondolod, hogy GPS 50
amit menned kell, és közben tolnak le, az balesetveszélyes. Nem kell ezeket
a sebességhatárokat szentírásnak venni. Fel kell venni a forgalom ritmusát.
És motorosként nem baj, ha egy picivel (!) gyorsabb tudsz lenni, úgy máris te
alakítod a szitut: elmész az autó mellett, nem haladsz mellett párhuzamosan,
stb. Van azért kraft abban a GS-ben, ha előzni kell, max. visszarúgsz kettőt...Szerk: ha jól értem, a bukfenc azért volt, mert jelentős sebességkülönbséggel
előztél "autóoszlopot", és az egyik hiába jelezte* a bekanyarodási szándékát,
tükörbe már nem nézett. Nem tudta, hogy lendületből jössz, s elzárta az utad.
(Megjegyzem, jobbra tartva valószínűleg el lehetett volna kerülni a csattanást.)*: ezt csak a rajzodból gondolom, szó szerint nem írtad le, hogy mi történt.
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz Rendo84 #34227 üzenetére
EZ a "csalás" viszont teljesen szándékos, ami a legfontosabb: %-os!
Szóval nem fixen 10-est "csal". Pláne nem 50-nél. Egy tipikus autós
"óra 50-nel" olyan GPS 45-46 körül halad. Ha valakinek GPS pontos
az órája, érezheti úgy, hogy ez még kevés, mert ő menne többet is...
Egy normális előzéshez viszont a különbség kevés! Szóval valamikor
szabályt fogsz* szegni, ha ilyen autós megy előtted (ha "óra 40-nel",
az már tényleg tötymörgős, azért Bp-en belül ebből kevesebb van).*: ha 20-as sebességkülönbséggel előzöd, akkor az előzés során.
Más kérdés, hogy a trafi sem fog GPS 50-nél lelőni. Na ezért szoktak
egyesek kicsivel lendületesebben közlekedni, mert úgyis belefér. Ami
igaz is, de ha elég sokan gondolják így, akkor "bajba kerülhet" az óra
szerint szabályos vezető is! Hiába ő a szabályos... Ha mindenki más
szabálytalankodik, akkor biztonságosabb felvenni AZT a ritmust. Egy
"mozgó akadály" senkinek sem jó. Aki kerülgeti annak sem, s annak
sem, aki az akadály... Mondjuk ezt akár észre se szokta venni, ha
olyan klasszikus idős, vasárnapi vezető, aki mereven bámul előre, stb.https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz Logeeen #34230 üzenetére
Jogilag nem biztos, de én nem állnék be a sor végére...
(Max. ha nagyon neccesnek érzem a szituációt, akkor.)
Az esetleges szembejövőkre kell figyelni, meg mondjuk
arra, hogy ha vki betépi hirtelen balra, akkor mit lépsz...
Ütötték el így kollégámat...! Előzte a lámpánál álló sort,
valaki úgy gondolta, hogy megfordul. Se index, se tükör.
Mondjuk hivatalosan nem kellett onnan érkező(bármi)re
számítania, viszont meg sem fordulhatott volna, mert pl.
záróvonal volt. Meg ha már manőver, akkor jelezni kéne.
Meg nem árt a körültekintés sem. Kockázat mindig van.https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz Kolondrum #34233 üzenetére
Hát azt ne is várd, hogy majd úgy álljon meg, hogy neked jó legyen.
Úgy menj, hogy feltételezed: fogalma sincs arról, hogy jössz. Sokszor
ugyanis tényleg nincs, sportdob ide, vagy oda. Ha jó szándékkal, félre
húzódva manőverezik, örülni kell, megköszönni! De elvárni azt nem.Szerintem ne fejkamerát vegyél, hanem "headsetet", s menj el gurulni
tapasztaltabb motorosokkal. Ha életmentő technikákat, vagy csak jól
bevált praktikákat tanulsz, máris előrébb leszel. Persze ha az a másik
motoros egy balfasz, úgy necc. Írnám én a vezetéstechnikai tréninget
is, csak most nem motorkezelésről kérdeztél, hanem a közlekedésről.
(Mondjuk ezek összefonódnak. Tudod, mit akarsz ÉS végre is hajtod.)https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz nolika #34282 üzenetére
Ha hosszabb távon komolyan gondolod a motorozást, akkor csinálj A-t.
Azzal lehet vezetni A2-es gépet, de A1-est is, viszont később, ha mégis
átülnél egy nagyobbra, nem kell vacakolnod az újra vizsgázással.Budapesten belül, melóba járni egy 125-ös robogó is bőven megteszi.
Amire viszont kevés, az az autópálya... Szóval ~250-es, esetleg 400-as,
vagy fölötte javasolt. Lassan menni azokkal is lehet, az nem para.
Főleg, ha esetleg valami nagy robogót nézel. Iszonyat kényelmesek ám.
A motor motorral több a macera, ha napi ingázásra kell, viszont talán az
élményfaktora nagyobb, ha nem csak a közlekedés, hanem a túrázás a
lényeg. Olyat ne vegyél, ami nem tetszik, mert csak utálni fogod.https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
Az Erzsébet hídtól nem sokat kell rajta menni. Aztán két sáv.
Annyira nem szokott bedugulni, útépítés volt, akkor dugult csak.Egyébként nincs különösebb bajom a Hungáriával sem. Ritkán
megyek abba az irányba, de lehet rajta haladni, valóban.https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz PoLizei #34304 üzenetére
Na bammeg... De még jól megúszták! Kérdés, hogy egy
gyors kitérés a másik sávba megoldotta volna-e a dolgot.
Vagy ha anya visszaadja a jogosítványát, mert figyelme 0.
És eleve a f*sznak ül mellette elől a gyereke: csak zavarja.https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz csongi #34309 üzenetére
Még kommentben is mondja, hogy az autó jobbkormányos:
bal 1-ben a gyerek ül, a pasi hátulról száll ki... Mindezt úgy,
hogy csak mobilon néztem meg, reggel... Ennek ellenére
valóban szar ügy, még jó, hogy ilyen relatíve lassan mentek!bogyo112: mikor tökönveri a gumilábút, az ott van a szeren!
A sok hülye f*szhoz csak egy szösszenet: láttam ma egy (1)
ilyen idiótát. Valami ősöreg Civicben tekert, ami lehetett vagy
3 ütemű, úgy okádta a kék füstöt... De "szúrta neki"! Mit neki
záróvonal! Az index az mi? A buszsávot nem ő festette, nem?
A sebességkorlátozásról még csak nem is hallott, s ha valaki
már 70-nel megy, akkor 90-nel löki le az útról. De nem volt baj,
láttam jó előre a viselkedésén, hogy idegbeteg, így nem tudott
elgázolni, amikor kiugrott elém (simán "betépte") a buszsávba,
hogy kb. 3-4 autónyival előbbre jusson az még Erzsébet hídon.
Azért a lehajtónál már csak rászóltam, hogy ritka nagy f*sz.
Aztán, hogy hallotta, vagy sem, a franc tudja, de kikívánkozott.
A jobb 1-ben meg ott ült az anyós (kb.) nem is értem a csávót.
(Vagánykodik a mamának? Közben veszélyeztetve mindenkit.)[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz Bogyó bá' #34313 üzenetére
Na igen, meg 70-80%-ban vótmá kategória. (Konzerv összeállítás?)
Szerk: az komoly csúsztatás, hogy ha vki csak felül egy motorra, az
már "motoros". Lásd a sok "mami", akik kib*sszák a kuplungot, és...
Mondjuk nem tudom, hogy a felvételt készítő mit is várt pontosan...[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz andree04 #34315 üzenetére
Korban melyik mindegyiken vagy túl? Mert ha az összesen, akkor "A".
De ha csak A1-ig vagy "jó", és most akarsz motorozni A1-es gépen akkor A1.
Am az gondolom segédmotorkerékpárra jogosít: felejtő... Akkor már inkább B,
amivel vezethetsz autón kívül segédmotorkerékpárt is, és egy életre szól.https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz andree04 #34320 üzenetére
B-vel segédmotorkerékpárt vezethetsz, meg autót (és 3,5 t-ig "kisteherautót" is).
A-val meg akármilyen kétkerekűre ráülhetsz - de autóba értelemszerűen nem.Kérdés, hogy csak az anyagi szempontok érdekelnek, vagy van valami konkrét
elképzelés, hogy milyen motorra szeretnél ülni a közeljövőben? Autó játszik-e?
Ha nem csak segédmotorkerékpárra, és az autó nem játszik, akkor az A nyert.
Lehet persze A2-t, meg A1-et is csinálni, de ezek csak korlátozni fognak idővel
(és állandóan különbözeti vizsgákat tenni drágább, mint egyszer egy korlátlan!),
és talán az egyetlen "előnyük", hogy nem kell naaaagy motoron vizsgázni.
Van akinek ez visszatartó erő, mondjuk akár a termeténél / önbizalmánál fogva.
(Attól, hogy "A"-t csináltál, és bármire ráülhetsz, még vehetsz kisebb gépet is.)Leirná valaki a menetét a B kat. jogsi szerzésnek
Hát ez itt nagyon OFF, meg akármelyik autósiskolába bemész elmondják...Szerk: ja igen. Ahogy kcsa írja, ha amúgy autóra IS kell jogsi, ÉS motorra elég
az A1, akkor egy B+B125 kombó talán a legolcsóbb/leggyorsabb alternatíva.[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz andree04 #34325 üzenetére
Igen, ez a B125 tkp. egy A1, csak kevesebb órával, olcsóbban lezavarható.
Szerk: persze feltétele, hogy legyen érvényes B jogsid, tehát akkor először azt.Szerk: jogsi nélkül óvatosan, mert még a jogsiszerzésedet is elakaszthatja, ha
eltiltanak a vezetéstől. Vagy mit szoktak ilyenkor, ha jogsi nélkül lekapcsolnak.[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz Kolondrum #34473 üzenetére
6000-nél 30 lovad sincs, csak szólok. A herélt kiput meg cseréld le,
ha akadályoz abban, hogy a motorod üzemszerűen használd.Szerk: nem tudom, mennyire látszik ezen a képen, de azért nézz rá:
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz fattyu #34591 üzenetére
Esetleg egy ilyenem van raktáron... (Nem a hátul látható...)
SymbianOS: ez is jó. (Használt fékolaj is akad pár deci...)
Dexar: az egy dolog, hogy húzzuk az agyad, de nehogymár egy
kockásra lekopott 8 éves gumi legyen az év vétele. Pláne, hogy
döntögetni akarod keményen. Az első elfirkálásig persze biztos
jó lesz az is, de utána többe lesz a motort összelapátolni, szvsz.[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Nespresso Barista Receptkészítő, tejhabosító újszerű állapotban eladó
- Vízszerelő Országosan 24/7
- Szinte új Krups XS 600010 cappuccino set (tejhabosító) eladó ajándék Krups tisztítótablettával
- Klarstein Ice Volcano 2G jéggép, jégkockakészítő eladó
- Chevrolet Captiva 2.4, Benzines,2007.-es Városi Crossover. (SUV.)
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen