Hirdetés
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Megérkezett a Poco M6 Pro 4G
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Google Pixel 9 Pro XL - hét szűk esztendő
- iPhone topik
- Apple iPhone XS - kerül, amibe kerül
- Samsung Galaxy Buds3 Pro - szárat eresztettek a babok
Hirdetés
-
2024-ben M1? Nóóórmális?
lo Elérkezett az idő a lassan hat éves Mac Mini leváltására. És mivel már egy ideje foglalkoztat a gondolat, miszerint...
-
Kidobja a Slacket a Disney
it Miután több mint 1 TB céges adatot szivárogtattak ki egy hackertámadás után, a Disney úgy döntött, hogy beszünteti a Slack használatát.
-
Tinkertown - Jövő hónapban jön az Xbox kiadás
gp Az év végén valamikor Nintendo Switch-re is befut a végső változat, de utóbbihoz dátumot nem kaptunk még.
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
bacus
őstag
Én ma keresztbe kasul jártam a Bükköt, konkrétan volt ahol egyszerűen elfogyott az aszfalt és pár száz méteren földút volt ! Persze senki nem mondta, hogy autópálya minőségű út lesz. (pl Mályinka - Bánkút között), de azért némelyik szakasz kritikán aluli volt.
Olasz-kapunál még hógolyóztunk.., Mátraszentistvánon meg még síeltek.
Undorító ez a korlátozás.., tele emberrel mindenfele, de pl SEHOL nincs mosdó, az emberek össze vissza végzik a dolgukat, ha nem bírják ki a legközelebbi benzinkútig.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz Topiccsendőr #126032 üzenetére
Nem tudom, hogy így akarnám e mondani. Ha nincs más lehetősége, mi a szart csináljon?
(persze maradjon otthon, de hát olyan csoda idő volt, menni kellett nekünk is...)Ehettünk volna mi is pisztrángot Szilvásváradon, de
1. nagy sor volt, nem értünk volna haza
2. csak elvitel van, azaz mindenki megveszi, (mert az ember már csak ilyen, hogy megéhezik, megszomjazik, amitől aztán pisilni és kakilni kell ), és ott állhatsz és eheted kézből, motorról, stb. mert így nem támad a vírus?
3. nyitva az összes elviteles hely, de nincs mellék helység nyitva, mert az viszont Tilos!
Nem csak nekem, aki nem ettem ott zacskós levest !, de annak se aki evett. Nem is néztem Bánkúton a kirakott étlapot, de talán 3 féle leves is volt, meg hamburger.Bánkút volt a szocialista évek alatt a non plus ultra síparadicsom ! Én most láttam először, hó nincs, mert nem fejlesztettek, nincs hóágyúzás, de út sincs ami odavinne! Egy csalódás volt, pusztul le minden.
Egyszer csak vége lesz.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz tboy93 #126075 üzenetére
"rohadtul zavar, hogy belemkapaszkodik es nyom elore. A tankon nem tud tamaszkodni mert nem éri el, hatul meg nem mer kapaszkodni mert fél hogy leesik."
Én ezért szeretem a hátsó dobozt, mert az az utasnak is biztonság érzetet ad. Én nagy darab vagyok, mögém felül a 85 kg-os fiam, ott nem tud csúszkálni előre, hátra, de még a feleségem se igen. Ennek is van veszélye, pl zalai szakaszon képes elaludni mögöttem, úgy kell szóval tartani.
Igazándiból az utasnak nem is kell kapaszkodnia nagyon, csak a fejét kell tartsa egy egy nagyobb fékezés esetén. Feleségem pl 99%-ban az ölében pihenteti a kezét.Lehet kapni ilyen kapaszkodós övet, amit felveszel a kabátra és az azon lévő fülekbe tud az utas kapaszkodni.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz Micsurin #126082 üzenetére
Nem tudom, én nagyon régen voltam utas, de nejem és lányom is így csinálja. Dőlnek a motorral, illetve velem, ha én ellene dőlök, akkor nyilván nem dől a motorral.
Egyébként is az utassal nincs lapra döntögetés, lányom bírná, de nejem fél.
Nem tudom milyen motoron mennyi a hely Nem ismerem a motorok nagy többségét. A stromon is elfértünk a fiammal, most a GS-en is elférünk.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
A gyors váltó nem erre jó. Az sokkal inkább akkor kell, mikor úgy kell váltanod, hogy nem nyúlhatsz a gázhoz. Ne érts félre, jó a gyorsváltó, nagyon jó, nekem is van.
Az ilyen jönnek szembe és integetsz, közben váltasz, ez megy gyorsváltó nélkül is, kis rutinnal és még csak nem is kell 5000 feletti fordulatszám.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz Topiccsendőr #126091 üzenetére
Köszi a pontos magyarázatot! Így biztosan képtelen lettem volna összefoglalni.
A nem teljesen elzárt pillangó szelep mellett is összeomlik ez a gázoszlop? Mert kuplung nélküli váltásnál, ott csak egy kis visszazárás van.Xero: A felfele váltás kényelmes, de a lefelé váltás talán még hasznosabb. Sok motorhoz nem is rendelhető. Persze motorja válogatja, de a csúszó kuplunggal együtt az igazi, így bármikor lehet lefele váltani, akár kanyarban is, anélkül, hogy félni kellene a hátsó kerék megcsúszásától.
A v-strommal többször előfordult, hogy a 3-5 fokban nem elég gázfröccs vagy gyorsabb kuplung kiengedéskor meg megcsúszott a hátsó kerék. Az elsőnél nagyon megijedtem, a többinél már ismert jelenség volt, csak simán tudomásul vettem, hogy hideg van még a vaduláshoz. A v-stromnak nagy motorfékje volt.
Az 1-2 közötti váltást elég ritkán gyorsváltós nálam, ott csak erőszakos kigyorsításkor használom amikor a fordulat 5000 feletti.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz Ferdzsoo #126168 üzenetére
"Főleg a szar utakra, illetve azzal egy kis murvától meg offroadtól sem ilyednék meg, sőt..."
Ne hidd ! A motor tudni fogja, de te meg sajnálni fogod. Én legalábbis így vagyok vele. Ott ülsz egy 4-5 milliós motoron, aminek a szervizköltsége átlagosan 100e forint 10e km-ként.
Se kárt nem szeretnék, pl., hogy a fél milliós lámpájára az előttem menő felverje a kavicsot offroadon, se nem szeretném a szerviz költségét többszörösére növelni.Azért nincs nagy kínálat, mert nem eladóak. Keveset mennek, nincs miért nyálazni.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz Ferdzsoo #126211 üzenetére
A te motorod, a te pénztárcád, az én motorom az enyém.
Én az 1 millás V-Stromot is féltettem, nem voltam boldog egyik karcolásnál sem, de azért azt tudtam, hogy ha odaverem, akkor is könnyedén kifizetem. Bár ez a vírus helyzet egy utálatos dolog, de nekem lehetőséget adott egy 3 éves GS megvételére, szeretnék vigyázni rá. No meg nagy darab is vagyok, nem nekem való az offroad. Elég volt szombaton az a pár km, mikor eltűnt alólam az aszfalt.
Ha esetleg valakit érdekel egy kis bővített leírás
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz fattyu #126254 üzenetére
Azért írják ezt, mert nem értik, hogy mit írnak.
6 dB-nél a hanghullám amplitúdója kb 2x akkora, de ezt az ember mint teljesítményt kb 4x hangerőnek érzi.
A 10 dB meg kb 3,1x amplitúdó, ami kb 10x teljesítmény.Sok értelme nincs azt nézni, hogy mekkora az amplitúdó különbség, mert nehéz értelmezni, ezért jobb lenne a teljesítmény skálát használni, aminél a
- 3 dB kb 2x hangerőnek érzékeled
- 6 dB kb 4x
- 10 dB pedig 10x akkoránakA nem teljesítmény skálákon, pl feszültség, ott
6db 2x akkora
20 db pedig 10x akkoraA teljesítmény pl a villamos teljesítmény P = U^2/R , logaritmus-ból a hatványozás kiemelhető, ezért van a 2x szorzó, azaz a 10x aplitúdó növekmény, az 100x teljesítmény növekményt okoz.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz zsolti_20 #126261 üzenetére
A google csak a "saját térkép"-t engedi exportálni. A normál map-on tervezett útvonalakat meg tudod osztani, ezt a megosztást utána vissza lehet tölteni más gépen is, vagy keresel hozzá egy webes online felületet, ami mondjuk gpx formátummá konvertálja.
Pl: https://mapstogpx.com/Van egyéb program, pl ITN Converter, bár már régen használtam, de ez sok formátumból tud sok formátumba, meg tervezni is lehet vele útvonalat.
A legtutibb (de ezért biztosan megköveznek), ha nem telefonnal navigál valaki, hanem használ egy cél eszközt, ami készít nyomvonalat (tracket), ami aztán oda vissza bejárható, de lehet szerkeszteni is, stb. A további előnye egy motoros navinak, hogy vízálló, működik kesztyűben és látható napsütésben is.. Általában az ára tükrözi az eszköz tudását. Ha ajánlanom kellene valamit, akkor most a Garmin XT-t ajánlanám, ha van a motoron GPS előkészítés (pl bmw), akkor azt.
Sokan utálják, sokan meg vannak elégedve a wayteq xriderrel, ami a 30e forintjáért lehet kompromisszum, ennek állítólag van android alapú változata is, ami nem rég óta van, lehet egy csomó nyűgjét kiküszöbölték.Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz Micsurin #126272 üzenetére
Ez marhaság. Ha 20m-en belül van a motor és tudok beszélni !, akkor a sisakbeszélővel tudok hívást indítani. A telefon legkevésbé a kormányon sérül egy esésnél szerintem. Ha akkorát esel, akkor már nem te hívod a mentőt.
Az már csak mellékes, hogy ha eltörted a kezed, kizárt, hogy le tudd húzni a zipzárat, elővedd a telefonod, levedd a kesztyűd és hívást indíts.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
"Ha van valami backup ami eleg gps-nek, az a tuti."
Főleg naplemente után, mert akkor már látod is . Városban egyébként elég lehet egy telefon navigálásra, ez akár lehet a zsebben is, hiszen úgy is bemondja a teendőket, de egy "rendes" motoros gps sok navigálási igény esetén hamar megmutatja az előnyeit. Persze van aki tökéletesen boldog a telefonos navigálással.Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
Minden attól függ, hogy mire használod. A telefonos navigálás az jelenlegi helyzetedből eljuttat a célig a lehető legrövidebb/leggyorsabb útvonalon. Ez jó.
A navigációs eszköz meg alkalmas egy előre megtervezett útvonalon való végig vezetésre, nem optimális (hanem előre megtervezett) útvonal mentén. Ez tulajdonképpen a túrázás.
Ez az ami telefonon nem működik, mert ott pillanatok alatt áttervezi, ha meg ragaszkodsz az eredeti útvonaladhoz, akkor több km keresztül is mondogatja a "fordulj vissza ahol lehet" .A telefonos navigáláshoz mindenképpen KELL térkép, anélkül nem tud semmit, míg egy céleszköz a "vízen" is tud navigálni, motorosoknál "terepen", stb.
doddencs: lehet kapni (jó a kínai is) oldal támasz talp szélesítőt. Az rajta van mindig.
[ Szerkesztve ]
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
Ok, nekem nem vált be a telefon hosszú távon, "városon belül" használom, mikor nincs kedvem szarakodni a navi elő, tartóba be, majd a célnál elrakással.
De nem jó, nem látom a képernyőjét ha belesüt a nap, beég a képernyő sztem hosszú távon, bejön egy hívás lekapcsolja a képernyőt, nem látszik a navi mert háttérbe kerül(ez lehet, hogy beállítás kérdése), a kikapcsolt képernyő nem kapcsolódik vissza a telefonálás befejezésekor, stb, merül, pár óra múlva töltenem kell, ha töltöm akkor melegszik... szóval nem jó.Autóban is úgy használom, hogy megnézem hova kell mennem, a közelben bekapcsolom, addig felesleges, hogy merítse a telefont.
Gixxer88: egyről beszélünk. Nekem is ott van a navi a GS-en.
[ Szerkesztve ]
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz etnies #126300 üzenetére
nekem ez a 3. note , most samsung note 9 van.
A londoni futárok címre mennek, oda jó a google maps (talán a legjobb !) és a házak miatt mindig tud árnyékot is rakni, meg mondja is, lehet nézni sem kell.
Live traffic van a garminokon is, ha összekötöd a telefonnal, sőt sebességmérőkre is figyelmeztet, ha előfizetsz rá.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz #25954560 #126304 üzenetére
"mert igen gyakori, hogy az ember egy sartenger kellos kozepen"
ja, hogy Te nem motorozol? Nem kell ahhoz sártenger, elég egy lazább talaj, murva, fű, stb, ami akár a saját kertedben, kempingben, parkolóban is megtalálható. De hogy mész el 20 méterre kőért, ha addig nem tudod letámasztani?Neked nem kell navigáció, hiszen gondolom minden helyet ismersz, mindenhol is jártál már , kizárólag egyedül motorozol, amerre a szél fúj stílusban. Hmm, hát lehet nem mindenki így csinálja. Ez a része - bár értem, hogy csak cinikus akartál lenni - a legnagyobb baromság.
A fokozatkijelző is hasznos, nyilván te úgy motorozol ahogy táncolsz, állandóan számolod a lépéseket, meg a fokozatokat. Persze akinek van, az tudja, hogy nem kell azt állandóan lesni, ha kéri lejjebb vagy feljebb váltasz, de pont egy vészfékezésnél nem mindegy, hogy rá tudsz nézni.
"lanc fujkalas dolog is..."
Már akinek! Amíg láncos hajtásom volt, addig is volt láncolajozóm."ne motorozzatok. kopik a gumi"
Csak kíváncsiságból kérdezem, hogy mennyi kilómétert mész egy évben?Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz #25954560 #126312 üzenetére
"felhaborodsz h nincs kavics a szent fel negyzetmeteres helyen"
Tudtam én, hogy te nem motorozol ! Mutatok neked olyan helyeket, ahol 1 km-re sincs!
Nem szoktam felháborodni, ezt nem tudom, honnan veszed, nekem van talp szélesítőm.Nem vészfékezéskor nézem, hanem miután megállsz, majd ki akarod rakni üresbe. Na most Te kettővel többször váltasz mint én. Hagyjuk, vegyél egy olyat amin van a műszerfalon, majd rájössz, hogy nem olyan rossz dolog az, vagy ne vegyél mert elvagy így vele.
(annak idején mennyit hallottam, hogy mekkora marhaság a klíma erre az éghajlatra, mert ha meleg van csak letekered az ablakot, ha meg fázol, akkor fel..., persze kurblival, mert az elektromos ablak is minek.)Nem mindegy az évi km, mert ezt a rutint, amit írsz, hogy tadááám, meg arrébb mész, ez a tipikus évi 2e km, 15 év után még az első nagy szerviz előtt eladom a motort embereket jellemzik.
A legtöbb túrázó (persze nem a K1600GT-s tulajokra gondolok), feltesz egy 5e forintos talpszélesítőt és a következő 10 évre gond letudva.."felulreprezentaltnak tunik"
Ez egy motoros topik, a navigáció a motoros túrázás része. Beszélgetünk, véleményt cserélünk. Nem lehet mindig csak az olajokról beszélni, meg a cseréjükről, meg az oldaltámaszról, vagy a fokozat kijelzőkről.Egyébként megjegyzem, nem is olyan kis része ez a motorozásnak. Ha mondjuk egyszer elmennél messzebbre (mert mondjuk lehet), pl a Francia Alpokba, és napra lebontva, mert a szabadságod fix 2 hét, mivel és hogyan terveznél? Csak úgy egy darab bankkártyával is lehet, arra mész, ami épp tetszik, ott alszol ahol épp akkor kedved van, csak az úgy picit drágább.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz Topiccsendőr #126314 üzenetére
Igaz, fogalmam sincs ki rew, de érdekes ez?
Ő az aki a sivatagban is talál követ a kitámasztója alá, ennyi nekem elégKössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
Ismeri valaki ezt a táskát?
https://www.bazismotor.hu/termek/touratech-auxiliary-bagAz a platni hozzá jár amivel a dobozra rögzíthető? Ha nem, akkor hogy találom meg azt a platnit? Egyszerűen nem találok információt, illetve ez a 2l változat, van 3,5 literes változat is, annak is ugyanez a platni kellhet?
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz tboy93 #126428 üzenetére
Általában érdemes itt is a fokozatosság elvét követni, egyre erősebb motorhoz szokni, de azért ez ember függő is, (meg életkor , ahogy mi boomerek mondjuk). Van akit nem kap el a gépszíj, nem kell mindig feszegetni a határokat. Egy erősebb motor egy elkottázott előzésnél pedig egyértelműen előny is lehet. Az újabb, jobban felszerelt motoroknál pedig az elektronika is ki tud húzni a bajból, pl kanyar abs.
Kezdő motornak egy 500-650-nél nagyobbat nem javasolnék, de kisebbet se !
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
Szövet kabát és protektoros farmeren átfúj a szél, így mindig fázni fogsz
Thermo aláöltöző (forcefield az egyik legjobb), rá pedig olyan ruha amin nem fúj át a szél.
A farmert én is szeretem, de 10 fok alatt kell rá az esőruha, nem az eső, hanem a szél miatt.És persze kézvédő és markolat fűtés, akkor elég a normál kesztyű.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz #56573440 #126500 üzenetére
Én nem a motor erő miatt venném vagy nem venném az adott motort, hanem a 2 személyes használat miatt, olyat vennék, aminek jobb a futóműve és a fékje. A kis DL is elég gyenge fékileg
"Az ismerősi körben is komoly feszültség hogy az r 1250 gs adventure alatt van e értelme elmenni bárhova vagy sem"
Nem kérdés, hogy nemKössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz LógaGéza #126523 üzenetére
Az én kicsi feleségem nem akar motorozni Önállóan, azt mondja, neki megvan a helye a motoron. Szerintem az új vizsga pályák erősen megtizedelik a motorjogsit szerzőket. Ha pót órákat is kell venni, akkor meg k. drága is lesz.., már az alap tanfolyam is a duplája, mint amibe nekem került 187e forint, szerintem ez felkúszik 220 fölé..
tboy93: "meg kellene tanulni normálisan utassal motorozni"
vagy az utasodnak ! Én nagy darab vagyok, a lányom vagy a nejem 55kg -ját meg sem érzem, a fiamat nagyon ritkán viszem, ő 90 kg, a v-strom 650 már nagyon érezte, mind gyorsításnál, mind fékezésnél.
A legnehezebb utas egy triatlon versenyen motoros kísérőként vittem egy szervizest, aki 100-110kg volt, vele is csak a megfordulásoknál volt gond (a gyenge fék hatáson kívül), mert soha nem motorozott és úgy éreztem, hogy állandóan le akarja tenni a lábátKössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz fattyu #126539 üzenetére
Nekem a B volt kemény 3e forint , az se most. Ha akkor az MHSZ-nél leteszem az A kategóriát, akkor az 1000 ft körül volt emlékeim szerint. (1988 !)
A feleségem vidéken iskolai oktatás keretében szerezte meg a B-t, tulajdonképpen ingyen volt a kresz vizsga végéig, de a forgalmi oktatás vizsga is kifizethető volt, még zsebpénzből is.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz bayarena #126541 üzenetére
Az jó ár nagyon, a fiamnak 3 éve közel 200e, a lányomnak 2 éve inkább már 230-ba állt meg a B. Spuri sulinál csinálták, a kreszt nem elsőre és nem másodikra csinálták meg
Ja, ebből le kell vonni, hogy utólag vissza lehetett igényelni némi kresz pénzt, de én abból egy fillért nem láttam.Ez pl szinte nem is drágult az A kategóriához képest legalábbis.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
Az a baj, hogy maga az óraszám megállapítása már önmagában egy marhaság, mert teljesen egyéntől függő. Van akinek elég a fele, van akinek a 10x kell.
A baj, hogy csak hivatalos oktatás keretében, nagyon drágán lehet ezeket az órákat megszerezni.
Kellene pár zárt "pálya", közlekedési park, stb, ahova be lehet menni a gyerekkel akár, jogosítvány nélkül lehet gyakorolni, oktatót, járművet bérelni ha kell, de ha van saját, akkor azzal is lehetne menni.
Pl a Hungaroring megnyitása után emlékeim szerinte "minden nap" rá lehetett menni személyautóval, és a zárt pályán én vezettem is 16 évesen jogosítvány nélkül.., később én egy volán dolgozó rokon lévén ott raktam le a B jogsit, ahol mindenki már a nehéz pótkocsi - TIR, stb -ért küzdött. Az oktató lejött, megmutatta, mit gyakoroljak a zárt pályán - fel se merült, hogy nem tudok vezetni ! - majd utána ott hagyott. Ilyen sincs ma már ! A forgalomba 5 órát vezettem, mentem vizsgázni, mert járműkezelés régen megvolt, a táblák, lámpa, jobb kéz, stb akkoriban meg bőven elég volt az 5 óra.És erre a mintára vannak országok, ahol a jogosítvány megszerzésének az általános módja
14-16 év között csak felnőtt felügyelete mellett, gondolom övé a felelősség.
16-18 év között önállóan, de bizonyos utakra nem hajthat fel, mint autóút, autópálya, stb
majd 18 évesen 4 éves rutinnal elmegy és megkapja a jogosítványt.De itthon nem az a cél, hogy jól vezető emberek kapjanak jogosítványt, lehetőleg fillérekből és gyorsan tudj kategóriát bővíteni, itt munkahely teremtés van
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz Somatom #126578 üzenetére
Szerintem is kár! Bár most már mindhárom fékpedált kellene beszerelni. Ez a lehetőség már nálam sem élt, nem tudom mikor szünt meg. Előtte az autószerelő tanulók 16 évesen szerezhettek jogosítványt, de ezt is megszüntették.
tboy93: pontosabban CSAK egységárat lehet mondani. Azt mondhatják, hogy 4e Ft / óra, minimum 1 óra, ahol eldöntik, hogy mehetsz e vizsgára, forgalomba.
Most is ez megy a pót órákkal, csak most ha jól tudom 10h a minimum. A sógornőm pl elmúlt 40 mikor kitalálta, hogy szeretne vezetni. Előtte 20 évig hallani sem akart róla, de miután a gyerekei is tudtak, hirtelen kellemetlen volt.
Olyan 400e forint körül járt, mikor már nem firtattuk, hogy vett e még órákat , egyszerűen nem mert elmenni vizsgázni, mert megbukni is félt . Talán 500e nél nem került többe a B jogsija, de aztán meghúzta az autót a kertből kiállásnál, azóta sem vezet ha jól tudom. Így érdemes volt..[ Szerkesztve ]
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz tboy93 #126581 üzenetére
Az átlag képességűeknek mindegy, mert ők nem járnának jobban a mostaninál (így, hogy nem lehet magánban gyakorolni).
Egy B+E bővítésnél, mi a manóért kell még egy kresz vizsgát tennem, órákat venni, stb, mikor az egyedüli különbség a súlyhatár?
Jó, másképp kell lekötni az árut, tartsanak csomózási/lekötési ismeretet, a vizsga meg elég lenne, ha abból állna, hogy ok, itt egy autószállító tréler, akkor erre állj fel egy másik autóval, kösd le, menjünk egy kört a rutin pályán, egy kis tolatás, na viszont látásra.. ár, 25e forint + 10e vizsgadíj.Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
Valahol egyetértek a szigorítással, de pl. hogy örökre elvenni a jogosítványt, azzal nagyon nem, amennyiben ez azt jelenti, hogy soha többet nem szerezheti vissza.
(jelentős pénzbírság - jövedelem arányos !, illetve szigorított Kresz vizsga megfelelő büntetés lehet jogosítvány szempontból). A baleset egyéb következményeit tekintve, pl, hogy meghalt valaki, az egy másik eset, ahol az ittas vezetés mint súlyosbítás szerepel, azzal is egyet tudok érteni.A baj, hogy az ítélő képesség már elveszik, mikor iszik, onnan már nem feltétlenül visszatartó erő bármekkora büntetés kilátásba helyezése sem.
szondáztatás: 33 éve egyszer sem szondáztattak meg, de teljesen felesleges is lett volna, mert soha nem ittam !
Egyébként nehezen ugyan, de el tudnék képzelni esetet, mikor kevés alkohol fogyasztás után vállalnám a következményeket és vezetnék, nem lenne szerencsés itt példát hozni, elég boomer vagyok már így is , de a gyerekeimhez köze lenne.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz tboy93 #126696 üzenetére
Az ittas vezetők nagy része nem úgy van vele, hogy tudja, hogy vezetni fog, ennek ellenére iszik. Én azt gondolom, hogy iszik, majd elveszti az ítélő képességét (pl, hogy mennyit ivott, úgy szokták mondani, hogy bátorra issza magát ), majd eszébe jut, hogy ja ugorjunk már el a szomszéd faluba, stb. Nem fog gyalog menni...
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz Micsurin #126699 üzenetére
Egyetértek. Nem akarom tekergetni, csupán a rossz hiszeműséget nem akarom elfogadni minden esetben legalábbis.
----------
Most vasárnap (is) lesz nyílt nap a Spuri sulinál, megy valaki?[ Szerkesztve ]
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz runner 125 #126780 üzenetére
" neki arra kellene a motor, h jó időben alkalmanként akár egyedül, akár cimboráival (akik cruiser-eznek) leguruljon mondjuk Keszthelyig egy kávéra 90-nel. "
Ez nem stílus idegen egy túraendúróstól sem, csak talán nem a legrövidebb, nem a legegyenesebb, sőt talán sok tulaj nem a legaszfaltosabb úton megy
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz Sys85 #126786 üzenetére
A GS mellé max egy db "játszós" kis motor kell.
runner 125: Egy dolog az, hogy az embernek, hogy tetszik kívülről a motorja, meg egy dolog, mikor felülsz rá és mit érzel onnan mikor vezeted. Én is szerettem ezeket az alacsony dögöket, hatalmas üléssel, de ma már el nem tudnám képzelni. A túra endurók ilyen általános motorok, lehet semmire nem jók igazán, de mégis mindenre jók. Kell egy kis földutas off road? Vagy épp kanyarvadászat? Lehet épp csak asszonnyal mennél feldobozolva túrázni? Városban közlekedni? (felugratni a járdára pl) Mindre van jobb motor, de melyik tudja mindezt egyszerre?
Szerintem felülne egy túra enduróra (leküzdve minden ellenérzését) megy vele egy kört, egyenes háttal, nem érezve a sok szar úthibát, pöpec fékkel, egy hátsó dobozzal amibe bele tud pakolni. Én legalábbis így szerettem át ebbe a kategóriába.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz Geresics #126791 üzenetére
Nem akarok én rábeszélni senkit, csak megjegyeztem, hogy én nagyon bírtam ezeket a típusú motorokat, 5 éve ezeket nézegettem először, hogy mivel kéne megint motorozni. Aztán felültem egy DL650-re, ami egyébként sosem tetszett igazán kinézetre. Talán az enyémnél újabb még ikerlámpás, de csőr nélküli, az igen, a küklopsz meg kifejezetten taszít, kinézetre!!
De motorozni ezeken számomra sokkal jobb, mint amik az emlékeimben élnek a cruiserekről, ezért csak javasolni tudom, hogy mielőtt valaki bármit is vesz, mert az tetszik, lehet meg kell nézni a "rondát" is.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz runner 125 #126799 üzenetére
Meg egyébként ha jó típust vesz (nem értek hozzá, hogy melyik a jó!), akkor azt könnyű eladni is. Majd vesz mást, ha rájön, hogy az még jobban bejön.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz Biqci #126839 üzenetére
Szerintem tévedsz
Mindkettő jó, az első egy olyan link, ahol lehet fizetni paypal account nélkül is paypalon keresztül. Nem tudom, hogy ha valaki így fizet, akkor rá vonatkozik e bármiféle vásárlói védelem, de még az is lehet, hogy igen.
Nem tudom, hogy innen lehet e bármit megállapítani, hogy mennyire kamu. Önmagában az ár nem az. Persze gyanus, de nem találtam megfelelő motoros kabátot, ami az én méretemben is van és tetszik, stb. Elmentem a plus racing-hez, ahol méretre varrnak egyet, extrákkal, pl a zseben "Bacus" felirattal, összeválogatott színekkel, ilyesmi. Felár 19e ft. Összesen 70e ft.
Kérdeztem, hol varrat, mindent Pakisztánban, mert ott egy zippzár csere fél dollár, még javíttatni is visszaküldi az árut, mert itthon 4e forint alatt szóba sem állnak vele és még a zippzár (ha a varrásé nem is) minősége is szar !!A kínai árak simán lehetnek ilyen olcsóak, az ő keresetükre van szabva, állami támogatással, persze lehet az egész oldal belpiacos, a végén derül ki a turpisság, hogy nem szállítanak európába.
[ Szerkesztve ]
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
No megnéztem az eredeti oldalt, amin elindult itt minden. Itt nem a képekkel meg az árakkal van csak baj . Ez az oldal konkrétan olyan, mintha egy automata dobálta volna össze.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz Biqci #126844 üzenetére
Ha a paypal így is vállalna pénz visszafizetési garanciát, akkor nem értem a csaló oldalt, hiszen nem kapja meg a pénzt. Ha nem vállal, akkor viszont ez egy ügyes trükk lehet, hiszen maga a paypal bizalmat gerjeszt, akinek nincs fiókja is rajtuk keresztül fizet. Kvázi csak nem adod ki a kártya adatait, de bukod a pénzt.. Ebben az esetben a paypal is bűnsegéd
Az eredeti honlapon én nem láttam paypal fizetést, legalábbis az információknál, master és visa kártya van.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz Biqci #126846 üzenetére
"Ezt a "paypal bűnsegéd" dolgot nem értem"
Megengedi, hogy rajta keresztül utalással fizessenek, ami megtéveszti az embereket, mert a paypal majd visszaadja a pénzt ha kamu, de nem..
Itt villognia kéne egy feliratnak, hogy ez csak arra jó, hogy megvédje a kártyád adatait, DE NEM VÉD. Viszont ilyet nem látni, az apró betűseket meg nem olvassuk.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- BestBuy topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Házimozi haladó szinten
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- E-roller topik
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- ZIDOO médialejátszók
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Formula-1
- További aktív témák...
- 4MP 4G Solar Power Network PT Camera
- Chevrolet Captiva 2.4, Benzines,2007.-es Városi Crossover. (SUV.)
- TPMS EL-50448 Auto guminyomás-érzékelő, újratanító RESET-elő eszköz
- Újszerű! Gorenje MO17MW mikrohullámú sütő, 700W, mechanikus, 17 liter, fehér
- Szinte új Krups XS 600010 cappuccino set (tejhabosító) eladó ajándék Krups tisztítótablettával
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen