Hirdetés
-
Elden Ring: Shadow of The Erdtree - Íme a végső gépigény
gp A kiegészítő érkezése már nincs messze, alig egy hetet kell már csak várnunk a DLC-re.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Strand vagy hűvös szoba? A hardverek tudják a választ!
ph Asztali gépek, alkatrészek, perifériák és kiegészítők szeretnék elkerülni a napszúrást.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
Morris
veterán
Urak!
2008-as Focus, 1.6 TDCI 99 (vagy 100 le, nem tudom pontosan) mennyire vállalható autó? Egyik ismerősömnek ilyen van és nagyon szeretik.
Mennyire megbízható stb.? -
-
Morris
veterán
válasz !Overdose! #108382 üzenetére
Nálam a légszűrő és a pollenszűrő is cserés 10k km után.(természetesen az olajjal együtt) - Passat 1.9 PDTDI
Ami azért érdekes mert pl a korábbi Golf IV (1.4 16V) vasamnál mindkettő újszerű volt az évenkénti olajcserénél.[ Szerkesztve ]
-
Morris
veterán
Ismét lenne egy kérdésem.
Ismerősöm szintén autót venne. Golf IV-et cserélne.
A választott kategória: egyterű, ha egy mód van rá, akkor konszernen belül, min 140 ló, benzin vagy dízel - mindegy.
Sharan, Galaxy, Alhambra túl nagy. Touran lenne a legjobb.
Ár: 4m-ig
Mit ajánlotok?[ Szerkesztve ]
-
Morris
veterán
Mármint konszernen belül. Azon kívül mondjuk ford...
A lényeg, megbízható gép legyen. jó motorral, alacsony költségvetésű fenntartással.Bull Boss: Teljesen mindegy, hogy dízel vagy benzin. A lényeg, hogy 140lónál ne legyen gyengébb.
Mióta kipróbálta az én 130 lovas passatomat, azóta ez a minimum neki.[ Szerkesztve ]
-
Morris
veterán
válasz Bull Boss #108628 üzenetére
Pont azt nézegettem, de mintha kisebb lenne a Galaxy-nál. Mondjuk nekem mindegy, mert sajnos nem nekem lesz, de mint lehetőséget feldobom majd az illetékeseknek.
Igazából a legfőbb szempont az, hogy ne kelljen leülni ha beül az ember. Ergo, magasan legyen az ülés. (mint pl a WagonR+, Ignis, Touran, Golf Plus stb.
Ha még sok minden is fér bele, az nyilván plusz pont.[ Szerkesztve ]
-
Morris
veterán
válasz runner 125 #108696 üzenetére
-
Morris
veterán
válasz runner 125 #108700 üzenetére
Nem lehetett kihagyni!
-
Morris
veterán
válasz FrankMonzano #108714 üzenetére
Érzetre kb egyformán megy az 1.4 16V és az 1.6. 16V. Legalábbis nekem ez jött le, amikor kipróbáltam őket. Talán mintha egy kicsit jobban gyorsulna az 1.4. Ha így is van, akkor a sztem váltóáttételezés miatt.
Az 1.4 16V 110-nél elfogy. Hosszú percek kellenek a 170ig. Ez viszont a max.
Az 1.6 16V még 110-nél is "érezhetően" húz.Amúgy 1.4-et ne!
Esetleg 1.6SR (ez 8 szelepes, nyomatékosabb alul, mint a 16 szelepes társa)
-
Morris
veterán
Az már eleve gyanús, hogy blindre megadja valaki azt az összeget amit az eladó kér, csak vigye el az autót!
Pff...
Sőt, ha már ebbe az eladó is belemegy, akkor az azt jelenti, hogy ő a kiszolgáltatott. Így az állítólagos és leendő vevő természetes, hogy meg fogja kopasztani az eladót (ha hagyja)."konnyu eljatszani a capt'n obvioust de te mit csinaltal volna ha arulod a kocsit mar egy ideje es kapsz egy telefont, hogy a kiirt ar kornyeken erdekli oket az autod? nyilvan rohogve csapod le a kagylot, nem?" - pontosan. Leteszem a telefont miután jól kiröhögtem magam a füle hallatára!
[ Szerkesztve ]
-
Morris
veterán
válasz Kickass #108957 üzenetére
Egyetértek!
DeFranco: Ebben az esetben persze, hogy menne, sőt, szerintem meg is lenne csapkodva.
Csak most nem erről volt szó, hanem arról, hogy az eladó elviszi a megbeszélt helyre a portékáját és nem a megbeszélt árat kapja a termékéért.
Ez butaság. És nem a vevő részéről, hanem az eladó részéről. Ugyanis ebből a helyzetből nem jöhet ki nyertesen az eladó. Pont úgy van, ahogy Kickass írja. Ki vagy szolgáltatva. Ergo a (leendő) vevő van nyeregben. Eladóként nem viszem el az árut a vevőnek. Maradva természetesen az autónál és az említett kereskedő általi vételei szándéknál.És most ne egy szimpla HA-s adás-vételt nézzünk, mert az más dolog, hogy megbeszéltek egy talit mondjuk az Deák téren stb stb.
[ Szerkesztve ]
-
Morris
veterán
Helyesbítek:
A 10W-40 szinte kivétel nélkül félszintetikus olaj.
Az 5W-40 pedig teljesen szintetikus és félszintetikus technológiával is készül.
A 15W-40 és az efölötti hideg oldallal rendelkező olaj már mind ásványi!TaaT: Alapszabály, hogy ásványi olajat nem öntünk hidrotőkés motorba. Ha épp olajválság van és csak 15W-t kapni, akkor nagy szájhúzás közepette menjen, de amúgy semmi képpen se!
Az olajfogyásnak 3 oka lehet: Gyűrű, szelepszár-szimering és turbo. (talán még meg lehet említeni az olajleeresztő csavar tömítését, de ezt könnyű kiszúrni) + nagy mennyiségű kartergáz, ami szintén kopott motorra utal.
Az olajfogyás lehet olajspecifikáció okozta gond is. Pl Golf IV 1.4 16V Castrol 10W-40-es olajjal megkínálva elég jól csipegeti azt (10k km alatt max szintről min szint alá csökken). Míg Valvoline Maxlife 10W-40 esetében az olajfogyás gyakorlatilag nulla.
***
Valaki írta hogy pályázik az 1.6 Audival és zabálja az olajat. Mivel 4000-es fordulat környékén küzd a motor órákig, így emiatt jelentkezik érezhetően az olajfogyasztása.
Én adnék egy lehetőséget mondjuk a 10W60-nak. A második szám az olaj nagyobb viszkozitását jelzi, ami "sűrűbb" állapotot eredményez ugyanazon hőmérsékleten és teljesítményszinten mint az XW-40-es társa.
Versenycélokra, ahol a motor gyakorlatilag folyamatosan 4-5-6 ezres fordulaton megy, ilyen olajat szoktak használni. Ezzel gyakorlatilag megszűnik az olajfogyasztás is.
Ha azonban visszatér a normál hétköznapi használatra, akkor nem javasolt a fenti olaj alkalmazása.[ Szerkesztve ]
-
Morris
veterán
válasz AMD Power #109061 üzenetére
Érdemes a hideg oldali szintet (xW)lejjebb vinni, egészen addig míg nagymérvű olajfogyasztást nem tapasztalsz! 5W-40, majd 0W-40. Ha melegen nem igazán hajtod Értsd: nem kínozod órákat 4-5ezres fordulaton ergo nem pályázol, akkor mehet 5W-30 esetleg 0W-30.
Mivel a motorkopás hidegindításnál a legnagyobb mértékű, így erősen javasolt, hogy minél hígabb legyen az olaj ebben a pillanatban. Minél gyorsabban eljut az olaj a kívánt helyekre, annál jobb, annál jobban csökkenti a kopást.[ Szerkesztve ]
-
Morris
veterán
Valvoline MAxlife-ból csak az 5W40 ami teljesen szintetikus.
Még a Maxlife FE 5W30 sem teljesen szintetikus."A Valvoline MaxLife FE SAE 5W30 kiváló minőségű, félszintetikus motorolaj, amely a legfejlettebb technológiával és korszerű adalékcsomag felhasználásával készült. Kiváló kenést és maximális üzemanyag-takarékosságot biztosít személy- és kis-haszongépjárművek számára. " - forrás
A kettő között azért van egy kis különbség. Vannak full szintetikus illetve szintetikus technológiával készült olajok. Az utóbbiak nem teljesen szintetikusak. A név megtévesztő.
Pl: Maxlife 10W-40 A dobozon az van hogy Synthetic Blend, ez pedig nem azt jelenti, hogy teljesen szintetikus.[link]
[ Szerkesztve ]
-
Morris
veterán
válasz #03969024 #109070 üzenetére
"A 15W-s ellen azt szokták felhozni, hogy hidegen nagyobb kopás lép fel." - Ez így van! Hidegen sűrű, nehezen jut el a kenési pontokhoz, mint a 10W, 5W, 0W.
Az, hogy mennyit futott a motorod, ebből a szempontból pont nem ide tartozik. Lehet, hogy Te sokat mész vele, ellenben ritkán van beindítva.
Vegyük pl az én autómat, amit naponta legalább 3-szor beindítok. Városi autó. Évi 20k km-el. Sok a hidegindítás, ezért szeretném, ha a hidegindítás a lehető legkevesebb kopással járjon.A 15W olaj nem rossz. Csak a hidrotőkés autókba nem ajánlott. Ugyanis míg az olaj el nem éri a hidrotőkéket, addig kerepelni fog. Azaz csattog. És ez nem élettartam növelő jelenség.
"Ennek ellenére van olajnyomás" - Persze, hogy van olajnyomás. Minél sűrűbb az olaj, annál nagyobb az olajnyomás. DE ez abszolut nem jelenti azt, hogy kenés is van!!!
"Úgy gondolom, a motor elhasználódásában sokkal inkább szerepet játszik az, hogy megbízható gyártótól származzon az olaj, megfelelő időben történjen a csere, s az, hogy a vezető hogyan bánik hidegen az autóval." - Ezzel egyetértek. Hidegen nem szabad tiporni. Óvatosan kell bánni a gázpedállal.
"Azt be kell látnunk, hogy a viszkozitás az olajoknak csak egyetlen, s nem a legfontosabb tulajdonsága." - Az olaj összes tulajdonsága nagyon fontos.
[ Szerkesztve ]
-
Morris
veterán
Ez a 16 milliós gyorshajtási bünti is kemény...
-
Morris
veterán
Érdekes, pont tegnap volt erről szó Mercedes-Benz E 280 CDI
-
Morris
veterán
válasz !Overdose! #109875 üzenetére
Szép, kimondottan tetszik!
-
Morris
veterán
válasz Kalandor #110497 üzenetére
Pedig a Golf tényleg nem nagy! Nekem Golf IV-em volt. Ha beültem előre, akkor hátulra már nem tudtam, mert nagyon kevés volt nekem a lábtér.
A vacak 206-osban hátul elfért két felnőtt (nem törpe), egy rendes gyerekülés csecsemonek meg egy kutya a labnal (a feleségem az anyósülésen kicsit előrébb húzódott es lent a lábtérben elfért).
Gondolom ez azért van, mert a 206-nak kisebb a csomagtere mint a golfé. Sőt, a Daewoo Matiz sokkal nagyobb belül mint pl a Golf IV. Ellenben nincs csomagtere.
-
-
Morris
veterán
Hdman, footy, rick4 - baromi unalmas, lépjünk már...!
Egyétek meg egymást privátban[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Automata kávégépek
- Autós topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Xiaomi Mi Box androidos médialejátszó 4K és HDR támogatással
- sh4d0w: Windows Recall
- Fűnyíró topik
- Távol-keleti webshopok OFF topikja (játékok, kuponok, stb.)
- Diablo IV
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- További aktív témák...
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- DAH Solar 405W full black napelemek verhetetlen áron
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!