- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Mobil flották
- Xiaomi Mi 9T - a túl jó Redmi
- Milyen okostelefont vegyek?
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Garmin Venu Sq 2 - alaptudás a négyzeten
- MIUI / HyperOS topik
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
Hirdetés
-
Anime adaptációt kap a Guilty Gear Strive
gp Részleteket egyelőre nem kaptunk, a teljes leleplezsére jövő hónap elején kerül sor.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
OneSport OT05 - finomhangolás
ma Mit hiányoltunk eddig a kedvező árfekvésű kínai bringákból a leginkább? A nyomatékszenzort. A OneSport újdonsága végre megkapta ezt a megoldást.
Új hozzászólás Aktív témák
-
rushty
senior tag
válasz
philoxenia #48390 üzenetére
Tükör
Nem filléres tétel, több darab tört már el nálam. Tök problémás vigyázni rá. Van ajánlott darab?
Elhelyezni is nehéz, ahol látható is marad.[ Szerkesztve ]
Revolut meghívó pü-ben
-
solena
tag
válasz
philoxenia #48390 üzenetére
"aztán kinyitom majd az ajtót"
Nyissad
Ha van helyem távolságot tartani,akkor nem tudod rám nyitni, ha meg nincs, akkor úgyis annyival megyek, hogy lássam, ha rám akarják nyitni, tudjak nyomni egy satuféket kockázat nélkül. Az autósoktól kevésbé félek, mint a biciklisektől, mert sokkal kiszámíthatóbbak, inkább KRESZ-követőek, mint az a kerékpáros, akinek esetleg még jogosítványa is van
Nem is szeretek bicikliúton közlekedni (de ha ott kell, akkor ott megyek, nincs mese), mert rám nézve sokkal veszélyesebbnek és idegesítőbbnek tartom (szerintem van pár olyan ősz hajszálam, amit biciklis okozott), és ahol élek, ott nagyon durván szét vannak menve a kerékpárutak, mert "olcsó", szar kivitelezés, félórás tekerés után nincs vesekő-probléma
"tele van a köm az olyan biciklisekkel, akik azt hiszik, hogy megveszik a biciklis ruhát, fölteszik a sisakot, letekernek fél óra alatt öt kilométert és annyit tettek már a klímaváltozásért"
Fél óra alatt öt kilométer? 10km/h? Azzal az erővel a járdán is tekerhetne, van olyan sötét-zöld
Tudom, hogy a kerékpárral közlekedők jelentős hányada nem ismeri vagy letojja a KRESZ-t, de rám nem kell jobban vigyázni, mint bárki más közlekedőre. Településen belül kicsit lassabb vagyok, mint az autósok (bár szerintem volt, hogy agyhúgykövet kapott az a jónéhány autós, akivel tudtam tartani a tempót - 30-as zónák
), településen kívülre nem nagyon megyek, mert veszélyes az országút, a kerékpárút meg járhatatlan és a semmibe visz (nem ér át másik településre). Tisztában vagyok vele, hogy jóval kisebb látszó felület vagyok, mint egy másik autó, de még egy motorosnál is kisebb, és a közlekedési hierarchia alsóbb szintjein mozgok
" Ja és a kocsikon sem gimballal kombinált, ott is a járművel együtt mozog."
De az autónak van egy olyanja, hogy felfüggesztés meg rugózás, kerékpáron meg csak bizonyos típusokon van
"ha meg közlekedsz a biciklivel tegyél meg mindent a biztonságért.
"
Alap
Ezért tartom magam ahhoz a mondáshoz, amit az öregem sulykolt belém: "Közlekedj úgy, mintha mindenki rád vadászna". Azaz, KRESZ-követő magatartás, folyamatos környezet-figyelés, menekülőút-diagnosztizálás, és a tudat, hogy nem feltétlenül vagyok azonnal észlelhető.
Az elmúlt 20 évben, mióta egyedül is közlekedhetek biciklivel (engem addig nem engedtek egyedül kóvályogni kerékpárral, amíg nem vágtam álmomból is felriasztva a KRESZ fontosabb szabályait), egyetlen egyszer volt kerékpáros balesetem, de azt egy másik biciklis okozta, kerékpárúton: két fős "sort" előztem balról, ahogy szabályos, mikor az első kerekem egy vonalba ért Ketteske hátsó kerekével, ő úgy döntött, megelőzi Egyeskét, és egyáltalán nem az, hogy oldalra pillantás nélkül, tükörbenézés(!) nélkül kivágódott gyakorlatilag mellém. Reflexből satufék és balra el, bele a frissen szórt murvába, taknyolva egy kecseset.
(#48401):
"A rázkódó tükör is jobb a hátrafordulgatásnál."
Ebben nem értünk egyetRövidebb idő alatt mérem fel a terepet magam mögött egy gyors hátrapillantásnál (ahogy a perifériára kerül a balsrég hátam mögötti szakasz, abban a pillanatban tudom, hogy van-e mögöttem mozgás), minthogy egy mozgó tükörből kisilabizáljam, hogy van-e mögöttem mozgás. Persze, ez továbbra sem helyettesíti a normális hátranézést manőver megkezdése előtt, de gyorsabban jutok információhoz. A sisaktükör meg még kérdéses, lehet, kölcsönbe szerzek egyet, hogy lássam, mennyire himbálózik be, és meg tudnám-e szokni (sisakkamerákról tudtam, elismerem, a tükör eszembe sem jutott).
Ez a versenybiciklis szabály tökjó lenne, igaz, hogy nem versenyzek (gyerekként nem engedték a versenysportot, "vénségemre" meg már közel sem olyan jók az ízületeim), csak haladósabb vagyok
(tudom, ha normális lesz a szabályzás, attól még nem fog rám úgy vonatkozni, nekem továbbra is a kerékpárút lenne kijelölve, mert nem vagyok versenyző, csak tovább tudatosodna az autósokban, hogy vannak közepesen gyors puhatestűek is az úton)
Ba'jur, beskar'gam, Ara'nov, aliit, Mando'a bal Mand'alor, An vencuyan mhi. - Resol'nare
-
válasz
philoxenia #48390 üzenetére
Nem nyithatod ki az ajtót, csak ha ezzel a közlekedés biztonságát, valamint a személy- és vagyonbiztonságot nem veszélyezteted.
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- PlayerUnknown’s Battlegrounds
- Házimozi belépő szinten
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Router gondok
- Budapest és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Milyen monitort vegyek?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
- Xbox series X+2kontroller+akku
- Samsung G9 Super Ultrawide Gamer monitor! 49"/5120x1440/240hz/1ms/G-sync-Freesync/HDR1000/Beszámítás
- ThinkPad 10.gen.core i5(8x4,2Ghz) FullHd IPS,Vil.bill.8GBDDR4,512GB SSD,Jó akku
- Slim Lenovo,15,6"HD,Intel Silver n5000,4mag!4x2,7Ghz,8GB DDR4 RAM,SSD,jó akku,jó állapot
- Asus játékra is,7.gen.A9 (3,6Ghz),R5+AMD 8500m 2GB videokártyák, 8GB DDR4 RAM,SSD,jó akku,jó állapot