- Okosóra és okoskiegészítő topik
- iPhone topik
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Samsung Galaxy Z Fold3 5G - foldi evolúció
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Hivatalos képen a Samsung hajlíthatók
- Nem lesz idén Nothing Phone (3)
- Ezeket a telefonokat mutatják be az idei nyár folyamán
- Most 2027-re tippelik az Apple iFoldot
Hirdetés
-
Computex 2024: látogatóban a Chieftecnél (videóval!)
ph Mélynyomót formázó microATX ház, egy ígéretes üvegtorony és vízhűtések is előkerültek a standon.
-
Az iPhone 15 frissítésgaranciát, a 16 szép rendereket kapott
ma Sokáig hallgatott az Apple a frissítésekről, most viszont megtudtuk, mennyit garantál.
-
Ismét láthatjuk hogy fest az Enotria: The Last Song
gp A korábbi halasztások után szeptember közepén elviekben végre megkapjuk a teljes kiadást.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Khelben
nagyúr
válasz #64791808 #25700 üzenetére
Mondtam én olyat, hogy én mindig betartom a köv távot és tökéletesen vezetek? Én csak azt vázoltam, hogy jogilag a sávváltónak semmi köze a balesethez. Más kérdés lenne, ha a kolléga nem fékez, hanem az ütközés elkerülése miatt átrántja a kormányt egy harmadik sávba és ott ütközik. Akkor már okozó lesz a sávváltó, más kérdés, hogy rohadt nehéz lesz rábizonyítani.
-
Khelben
nagyúr
válasz Lokids #25714 üzenetére
A leírásban leírhatod, hogy mi történt. Bár ilyenkor jellemzően már rendőri helyszínelés is van, és akkor az a mérvadó, nem a bejelentőlap. Amúgy is érdemes rendőri intézkedést kérni, ha kicsit is nem egyértelmű a helyzet, mert a bejelentőlapon elismert felelősség bármikor visszavonható és ha nincs jegyzőkönyv, akkor nehezen bizonyítod utólag az igazadat.
-
Khelben
nagyúr
válasz nemcso #25716 üzenetére
feleségemmel telefonon közölte a Yard, hogy papírozzák ők maguk le a dolgot, mivel a srác rögtön elismerte a károkozást mindkét szgk. felé.
Nyilván büdös a munka, de ha nem hagyod magad lerázni, akkor ki KELL jönniük. Kis sürgetésnek meg benyögheted, hogy megrándult a nyakad, tehát személyi sérülés történt. A bejelentést mindig rögzítik, később nagyon megszívják, ha a kifejezett kérésed ellenére nem jönnek ki. Más kérdés, hogy fogsz rájuk várni 1 órát, de még mindig olcsóbb, mint ha később megszívatnak a kárrendezésnél.
Ha a focusos srác két hét múlva visszavonta volna a vallomást, zavartságra vagy fenyegetettségre hivatkozva (mert megtehette volna), és azt mondja, hogy ő a suzukiba ment csak bele, a suzuki meg előtte nekiment a yarisnak, akkor járhatsz bíróságra és még ha sikerül is bebizonyítani az igazad pár év múlva (ami eléggé kétesélyes Mo-on), addig nem fizet a biztosító. Ez szerintem megér egy telefont meg egy óra várakozást.[ Szerkesztve ]
-
Khelben
nagyúr
-
-
Khelben
nagyúr
válasz Calogero #25941 üzenetére
Sosem fogom megérteni az ilyeneket, hogyhogy nem féltik a kocsijukat. Én már egy nagyobb pocsolyánál is képes vagyok visszafordulni és más úton menni, ha nem tudom kikerülni. Főleg, ha mennek előttem és látom, hogy ellepi a kereket. Az már bejut a motortérbe, a forró motornak különösen jót tesz a hideg víz...
-
Khelben
nagyúr
válasz kételkedem #26016 üzenetére
1997 és 2007 között minden évben kb ugyanannyi halálos baleset történt. 2008-ban bevezették az objektív felelősséget és hirtelen egy év alatt 20%-kal csökkent a halálos balesetek száma. 2009-ben tovább szigorítottak, újabb 15%-os csökkenés. Ilyen mértékű csökkenést semmi mással nem lehet magyarázni, csak a büntetési tételek drasztikus emelésével és a büntetést elkerülő kiskapuk bezárásával.
Kevesebb az autók átlag életkora, korszerűbb az autópark, a dráguló üzemanyag árak miatt kevesebbet megyünk kocsival stb stb.
- autópark átlagéletkora: 2007-2008 között -0,1 év csökkenés; (2002-2008 között is csak 1,3 év)
- felhasznált üzemanyag mennyiség 2007-2008: 1% növekedés; 2008-2009 0,4% növekedésTehát egyik általad említett indok sem játszik.
IreN!CuS: akkor halljuk, mivel lehet még magyarázni?
[ Szerkesztve ]
-
Khelben
nagyúr
válasz picur220 #26025 üzenetére
Ezekkel a dolgokkal megint a kisembereket büntetik
Én nem a 20 millás merciket látom kirívó módon száguldani, hanem a szakadt hülyegyerekautókat, amik kevesebbet érnek, mint a büntetés, amit kaphat...
A blokkoló meg messze nem nyújt 100%-os védettséget.[ Szerkesztve ]
-
Khelben
nagyúr
válasz IreN!CuS #26028 üzenetére
A fizetésarányos büntetéssel nem is lenne gond, de te gondolom úgy képzeled, hogy 300k-t fizessen a gazdag, a szegény meg arányosan kevesebbet. Én úgy vezetném be, hogy a legszakadtabb szegényemberre vonatkozzanak a mostani tételek, és innen felfelé a csillagos égig a gazdagabbakra. Mert így van visszatartó ereje. A 10ezres büntetésnek nem volt.
-
Khelben
nagyúr
-
Khelben
nagyúr
válasz picur220 #26049 üzenetére
Csak egy példa, ez itt volt nálunk: Nyílt országút, 60 majd 40es korlátozás, 300 méter után feloldva. Ha épp jókor mentél arra, semmit nem láttál, csak azt, hogy értelmetlen táblák. Ha viszont rosszkor értél oda, láthattad, hogy a földútról a vasútépítésen részt vevő munkagépek kanyarodnak ki, amik akkorák voltak, hogy elfoglalták a 2 sávot, de még a szántóföldbe is belógtak. És aki nem hitt a tábláknak, az a kanyarból kiérve egy ilyennel találta szembe magát. Voltak is érdekes, az árok felé vezető féknyomok.
Másik téma: a jövedéki adót még véletlenül sem szabad csökkenteni, sőt, semmilyen fogyasztási adót nem szabad csökkenteni. Ez az egyetlen módja ugyanis annak, hogy adófizetésre fogjuk a minimálbérre bejelentett adócsaló réteget meg a számla nélkül zsebbe dolgozó szakikat, ami nálunk elég széles kört jelent. Tankolni meg enni nekik is kell, így nem tudják elkerülni az adófizetést. Én spec. az szja-ból leírható ingatlanadót is azonnal bevezetném.
[ Szerkesztve ]
-
Khelben
nagyúr
válasz IreN!CuS #26056 üzenetére
Kiegészítem a példámat: éjjel is dolgoztak. De én már láttam behajtott táblát is éjszaka, amit csak nappal hajtottak ki.
Nekem amúgy sokkal nagyobb problémám van azzal, hogy az önkormányzatok a település kezdete táblát kirakják a pusztába, utána megépítik a terelőszigetet és fél km múlva kezdődnek a házak. Tőlünk nyugatabbra pl az első ház vonalában van a település kezdete tábla. Igaz, ott rögtön a tábla mögött mér a rendőr. Nincs is olyan, hogy beesnek 90nel a faluba, aztán majd lelassulnak a falu közepére.... -
Khelben
nagyúr
-
Khelben
nagyúr
válasz AMD Power #26126 üzenetére
"Régebben volt arról is sz (nem is olyan régen) ,hogy az meg 100k lesz."
Az mióta jogszabály, amit egy "illetékes" szerencsétlen beszél a tv-ben? A KRESZben elég világosan le van írva: sárga jelzésnél meg kell állnod, ha biztonságosan megteheted. Piros jelzésnél meg mindenképp meg kell állnod. Ennyi, ez a rész 1975 óta nem változott.
picur220: akkor a 70 LE alattiakra is külön jogsi kell. Sokkal durvább dolgokat csinálnak, mint az erős luxusautók és még csak fel se fogják, hogy mi van. A suzukisokat és a nőket meg csak sárga villogós felvezető autóval engedném a forgalomba. A suzukis nőket meg sehogy.
#26127: semmi.
c) a kör alakú, valamint a nyilat vagy kerékpárt mutató folyamatos sárga fény a forgalom irányának megváltozását jelzi: az útkereszteződésnél - a kijelölt gyalogos átkelőhely, illetőleg a megállás helyét jelző útburkolati jel, ezek hiányában a fényjelző készülék előtt - meg kell állni; ha azonban biztonságosan megállni már nem lehet, az útkereszteződésen mielőbb át kell haladni;
d) a kör alakú, valamint a nyilat vagy kerékpárt mutató folyamatos piros fény a továbbhaladás tilalmát jelzi: a c) pontban meghatározott helyen meg kell állni;
[ Szerkesztve ]
-
Khelben
nagyúr
Náluk hálapénznek hívják, máshol például borravalónak, a pincérre mégsem köpköd senki ezért.
Jelentkezem, én köpködök a pincérekre is ezért, abszolút inkorrektnek tartom a borravalót, főleg amikor még követelik is, vagy ha nem adsz eleget, akkor szöszmötöl a visszaadással, apróban ad vissza, stb. Írják rá a számlára, hogy 10% felszolgálási díj és kész. Az korrekt. A borravaló ugyanolyan begyöpösödött hülye szokás, mint a hálapénz.
-
Khelben
nagyúr
Ma volt alkalmam megtapasztalni a Rick-féle elméletet, mellékútról balra kanyarodtam volna, szemből suzukis meg neki balra. Mondanom se kell, megvárta, míg elhagyom a kereszteződést, nem mert velem együtt kanyarodni, pedig hely bőven lett volna (4 sáv van a főúton). Nagy autó+xenon -> inkább várunk, míg messze eltávolodik?
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen