- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Bemutatkozott a Redmi új szériája
- Oppo Find X5 Pro - megtalálták
- Bluetooth-headsetekről általában
- Samsung Galaxy A71 - elég ennyi?
- Milyen okostelefont vegyek?
- Fotók, videók mobillal
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
ph Az 50 wattos modellt beágyazott rendszerekbe, MI-vel kapcsolatos munkafolyamatokhoz és edge applikációkhoz szánták.
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
BlacKSouL
addikt
Sziasztok,
Hosszú év után ismét visszatérnék a kerékpározók világába, és így a gyerekkori Kempingbicikli után valami modernebb szerkezeten próbálnék meg tekerni. Az elmúlt években néhányszor használtam kölcsönbringát, főleg MTB-t, ami akkortájt a joker divatcikk volt, de sajátom nem volt. Most lenne.Versenyezni, hegyitúrázni, sarat dagasztani nem szeretnék, de azért egy egészséges terhelhetőség jó lenne, tekintve, hogy bár lefelé szeretném tolni a súlyom, jelenleg 100kg körüli vagyok. Viszont mivel valószínűleg jellemzően aszfalton, esetleg néha enyhe terepen/földúton használnám, cross vagy trekking vonalon indulnék el.
Elolvasgattam a leírást is, meg megnézegettem a webshopok kínálatát, de valahogy mindig elveszek köztük. És nem vagyok naprakész, hogy melyik márkák közül, mely típusokat, évjáratokat, felszereltségeket érdemes nézegetni. Lottóötösből nyilván félmillió alatt nem is kezdenék, de jelenleg munkabérből élve jóval alá kell szorítani az összeget. Elsőre 100 000 körül terveztem, de amikre rövid böngészés után ráböktem, azok inkább 200 körül karcolnak. Az meg nekem már sok. Talán a felső lélektani határ valahol 150 körül meg is áll. De ha alatta van az nem baj A lényeg, hogy kezdőként, de olyan gépet szeretnék, amin 1-2 éven belül nem érzem azt egyik alkatrészénél sem, hogy kevés, és cserélném. Mármint ésszerűen.
Olyan rengeteget nem is mennék vele, főleg jó időben, munka után, illetve hétvégeken, meg persze nyáron többet.Kellene nekem valami vezérfonal, valami terelés/szűkítés, hogy merre menjek, mit nézzek, mit semmiképp. Vehetnék elsőre egy 30ezres mtb-t is a teszkóból, de túl öreg és igényes vagyok már ahhoz, hogy ha veszek valamit, akkor azt már elsőre normálisat, akár drágábban is, de ésszerűen. Ha van egy totál jó vétel, de egyetlen alkatrész gyenge rajta csak, akkor arra is hajlandó vagyok, hogy jobbra cseréljem.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz BlacKSouL #56497 üzenetére
A Gepida nem szerepel az ajánlottak közt. Azért, mert nem-ajánlott, vagy csak egyszerűen nincs ajánlva?
Még mindig csak nézelődök, tehát mondjuk ha ez nem, akkor hasonló (vagy inkább kevesebb) árért mi lehet még hasonló vagy ugyanilyen felszereltséggel?Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz Hasaggymeg #56547 üzenetére
Hát azért is írtam, hogy jellemzően aszfalton használnám (városi vagy kerékpárút) és legfeljebb csak kisebb földutak vagy ösvények lennének mellé. Tehát egyáltalán nem kifejezetten terepre kellene. Az esetleges jobb teherbírás pusztán a súlyom miatt lenne érdekes, de ha 100 kiló nem tétel akkor ez nem szempont.
Ha cross-okat nézek, az ugyanez, csak csupaszon. Sportosabbnak néz ki, de az se az. Csak hát ha ilyen Balatonkerülést, vagy céghez úton letekerést tervezek, és nem erdőtaposást, vagy hegymászást, akkor mégiscsak a trekking a legalkalmasabb.
Ha ugyanezt valamivel olcsóbb CRS verzióban venném, és megvennék hozzá minden sallangot, akkor is ott lennék árban. És amúgy nem tudom mit hagynék le róla ami fölösleg. Annakidején rendszeresen vágattam tele a hátam meg a hasam sárral, tehát sárvédő kell. Nagyobb lélegzetű többnapos amatőr túrához meg a hátizsák kényelmetlen, valami csomagtartó csak nem árt. Végülis amikor épp ezek nem kellenek, le is lehet kapni róla.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Melyik a jobb? Shimano BB-ES300 vagy BB-ES25?
Illetve Avid DB1 vagy Shimano M355?Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz venember83 #59512 üzenetére
Köszi.
Hevenyészett utánajárásom eredménye, hogy az S300 az S25-nek 2016-os modellévű utódja. (?)
Tehát komplett kerékpárnál ez a két alkatrész különbözősége egyáltalán nem indokol 50 ezres árkülönbséget...Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Kétféle kérdés:
Ha véletlenül pont e két canga között kellene választani, melyik lehetne a jobb választás az alkatrészeket tekintve? : 1; 2
És a második kérdés: mennyire alapvető fontosságú a vázméret kiválasztásánál, hogy leszállva a felső cső ne is érintse a lábközt, vagy kis érintés megengedett, vagy nincs akkora jelentősége a mindennapi használatban, ha akár feltart is egy kicsit? Tehát törekedni kell, hogy minél messzebb legyen, vagy annyira gyakran úgyse vereti magát herén az ember? Milyen egyéb problémák lehetnek egy ideálisnál esetleg egyel nagyobb vázméret esetén a hereverésen kívül?
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Nem a váz nagy, a lábam rövid. Emiatt a legkisebb méretekben kell gondolkoznom, és némelyik még úgy is necces. Csak az a bajom, hogy ha egy gyengébb felszereltségű van kisebb, egy jobban felszerelt meg csak egyel nagyobb méretben, akkor pusztán a méret miatt kellene lemondanom a jobb felszereltségről.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Ha először teszem be az első kereket (beállított, de szállításra kiszerelt gyorszáras), akkor van-e valami különleges trükkje a visszarakásnak? Próbáltam óvatosan illeszteni, meghúzni, zárni, de ebben az állapotban most "kefél" az egyik oldali fékpofa (tárcsa) ha meghajtom. Illetve kicsit mintha lötyögne az egész.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Igazából a kereket és kormányt mozgatva nem lötyög, hanem amikor álló helyzetben fokozatosan behúzom az első féket, hogy rányomjak a telóra, akkor amikor már nem fordul a kerék, akkor egy olyan enyhe tompa fémes koppanó hangot hallok. Olyat, mintha valami picit megmoccanna, de minden csavar meg van húzva (boltban kivételesen tényleg jól állították be), és a gyorszár is úgy van meghúzva, hogy elvileg nagyon fog. Persze lehet, hogy csak szoknom kell az új hangokat
A fék amolyan kefélő hangot ad. Nem szorul, mert engedi forogni a kereket, csak szemmel láthatóan míg hátul mindkét oldalon ugyanannyi a távolság, itt az egyik hozzáér, a másik oldalon meg kb. dupla a rés. Majd próbálgatok a pozícióval játszani.Másik kérdés: sisakot kell még néznem, és neten láttam 12-14 körül olyanokat, amik szerintem jók lehetnek, de pl. most Lidlben akciósan van olyan, amit alapból az ára miatt, és hogy ott van, nem vennék meg, viszont ismerőssel elmentünk megnézni, és nem tűnt annyira olcsó gagyinak, mint pl. a teszkós ami szemmel láthatóan gáz. Ez viszont úgy tűnik in-mold megoldású, masszívnak hat, próbáltuk megnyomni oldalról, nem engedett, állíthatósága elég precíz szerkezettel van, hálós, jó minőségű anyagoknak tűnnek, láthatósági csíkok is vannak, és még a hátuljában egy kis piros villogó is van. 10. oldal Namost ha egyértelmű, hogy a 14 ezresnél nem csak a márkát kell megfizetni, hanem tényleg jobban véd ezért vagy azért, akkor nem gondolkodom, azonban ha nincs már ekkora különbség, akkor lehet, hogy elsőre kipróbálnám ezt a Lidl akcióst. Trekkingeznék főleg, tehát nem terep.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz Hasaggymeg #60717 üzenetére
Értem. Oldalra mozgatni próbáltam pont ezért, és úgy nem lötyög. Akkor valószínűleg a teló lesz, mert a cucc új, a csapágy stabilnak tűnik. Az egyetlen szóbajöhető dolog akkor a teló, ami sima NEX. Este kipróbálom lockolva is, úgy ad-e más hangot.
Jorus: erre is gondoltam, a hátsónál nem tapasztaltam effélét, ezért gondoltam, hogy inkább a nem tökéletesen visszarakott első kerék okozza az egészet, és ha sikerül jól belőni, akkor megszűnnek a furcsaságok. A tárcsa csak 160-as Avid. Nagyon enyhe deformációt hallani csak ki a súrlódásból, mindenhol éri, csak az ív egy szakaszán nagyon picit erőteljesebb.
A gyorszár egyébként egyszerűen központosít? Úgy értem, hogy nincs benne valami trükk, amivel a kerékagy vízszintes pozícióját lehet finomhangolni? Mert ugye az egyik oldal a füles, a másik pedig egy kis műanyagos csavar. Ezek csak egymáshoz közelítik a két végüket a meghúzással? a pozíciót pedig a villa két kivágási pozíciója adja meg? És még egy utolsó, ha egyértelműen nem jó a pofák beállítása, akkor pontosan hogyan tudok rajtuk igazítani oldalirányban?
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Mit lehet csinálni akkor, ha az első váltó külső lánctoló peremének elülső alsó éle hozzáér a nagy lánctányéron kívülre szerelt műanyag határoló/védő karikához a legnagyobbra váltva? Konkrétan felfekszik rá és súrlódik folyamatos tekerésnél. Ennek a műanyag karikának metszetben L-profilja van felül, és a váltóél alja az L betűnek a vízszintes részén ül meg. Nem tudom érthető-e, vagy dobjak fel képet?
A váltó amúgy érzésre jól vált, bár egyelőre csak szobában tudtam kézzel végigtekerni, de az oldalirányú pozíciókat jól veszi.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz Hasaggymeg #60788 üzenetére
Köszi.
Ha jól látom a nyeregcső aljához van rögzítve maga a váltó. Ha azt meglazítom, és feljebb emelem, attól az oldalirányú beállítások, vagyis a felső-alsó limitek nem változnak ugye? De a bowdent állítani kell, ha jól sejtem. Ezt pontosan hogyan tudom majd utánállítani?Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
A sárvédőknél megadott méret a sárvédő szélességét jelöli, vagy a gumi szélességet, amihez használható? Vagyis ha méretet nézek, akkor azt mérjem, hogy mi fér el a vázban a hátsó illetve az első villa nyílásban?
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Amolyan lánclevételt nem igénylő dobozos láncmosót használ valaki? Ha igen, milyet, és mennyire jó? És milyen folyadékkal?
Illetve az új cangán az első 20-30 km után a fogaskoszorún és a láncon is megjelenő grafitszínű zsírszerű anyag normális?Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz concret_hp #61112 üzenetére
Inkább olyan, mint a grafitos zsír. Csak keményebb állagú, és főleg a fogak csúcsán jelenik meg. Elég nehezen letörölhető. Teljesen új állapotában a láncon és a fogaskoszorún is áttetsző olaj volt csupán. A poros olajat nagyjából ismerem, de ez nem emlékeztet rá.
Nekem úgy tűnik, mintha a láncszemekből belülről jönne ki, mintha nem olajozva lett volna gyárilag, hanem belül grafitos zsírral kenve, amit most dolgoz ki magából. De én csak tippelgetek. Így néz ki:
1; 2; 3Aláírás (nem kötelező megadni)
-
-
BlacKSouL
addikt
Velomann ST1.15-öt használ valaki?
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
10 év után ismét nyeregbe kerültem. A kezdeti újbringás váltóállítós, kitapasztalós 5-10 km-ek után most végre mentem egy rendesebbet. Illetve valószínű csak nekem tűnt erősnek 0 azaz 0 edzésállapottal és 102 kg-os kezdősúllyal
Első etap 27 km aszfalton, majd 10 perc pihenővel 5 km két falu közt, ezután 7+7 km erősebb hegy- és völgymenet oda-vissza, poros ittott vízmosta kavicsos földúton, végül ismét 5 km aszfalt. Ez egy 50-es lett, ami 3:40 alatt volt meg, tehát nem egy említésreméltó idő, de nekem jól esett Másnap a lábamnak nem annyira, de muszáj volt elkezdeni valamivel. Haverok azért megdicsértek, hogy ilyen öregen (35), és ekkora (túl)súllyal, ráadásul betonra fújt gumival, trekking géppel lenyomtam első ilyen utamat, de ők könnyen nevetgéltek, ők csak a 7+7-et nyomták le.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Ha az első váltó nem mindig dobja le a nagy tányérról középsőre a láncot, amikor hátul kb középen van, akkor ott a bowdenen kell egy nagyon kicsit lazítani? Ha a hátsót még lassúbbra teszem, akkor végül lejön, de ez ugye nem az igazi. A többi átmenet jó a kicsi és közép között mindkét irányban, illetve hátul is szépen megy mindenhova. És a bowden lazításhoz pedig az állító csavart befelé kell tekerni egy nagyon keveset, ugye?
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz szjoci #61830 üzenetére
Ez igaz, és eszerint is próbálok váltani. Inkább azt akartam érzékeltetni, hogy az első nagyról kb. 65%-ban nem dobja le, ha hátul az alsó 1-5 kerék bármelyikén van is.
De lehet, hogy én fogalmaztam rosszul. Ha a hátsót még tovább váltom, tehát ha már nagyon keresztben van, akkor már lejön elöl is. De hátsó állástól függetlenül kéne működnie szerintem, tehát hátul alsó 1 esetén is elöl simán le kéne tudnia dobni a középsőre.
Ja, azt nem tettem hozzá, hogy elöl középre lefelé a terelőlemezt természetesen folyamatosan súrolja amikor nem megy le a lánc, tehát nem lök rajta elég nagyot. Ebből gondoltam a bowdenlazítást.[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Első váltó leváltási nehézség megoldva.
Következő kérdés: A hátsó tárcsafék egyik betétje most kb a kerület 75%-án hozzáér a tárcsához (a belső oldali), és az a kérdés, hogy ezt tudom-e valahogy finomállítani?
Mikor megjött a bringa, a hátsó fék jó volt, az elsővel küzdöttem, de most az első már jó, és most a hátsó nem OK. Ahogy megjött, 30 km-el később elvittem szervizbe, átnézték, beállították, és utána jó is volt. Viszont azóta valahogy elmászott. És most a levegőben megpörgetett kereket is megfogja, valamint onnan vettem észre, hogy menet közben nyikorgott/sikított és kellett 10 perc mire rájöttem honnan jön a hang. Otthon már alaposan átnézve lett ez a diagnózis. A külső pofa és a tárcsa közt átlátni, a belső meg hozzáér. Kiengedve.
Szóval tudom-e otthon finomhangolni a féket?Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Melyik alkatrészt tudom még ellenőrizni, ha a hajtás valamelyik része kattog? Kis terhelésen ritkán, nagyobb terhelésen gyakrabban, főleg 2-3 km letekerése után, ha a bal hajtókar az alsó holtpontba fordul, akkor előtte egy fémes, lemezes, közepesen hangos kattanás hallatszik. Néha megszűnik, de kb. 20 kattogó fordulat után 2-3 csendes váltják egymást. Pedált már megnéztem, hajtókart megnéztem, a bal oldalin tudtam is picit még húzni, de nem szűnt meg tőle, első tányérokat megnéztem, lánc-váltólemez súrlódást megnéztem, ezekben nem találok okot. Sajnos szobában csendes környezetben közelről nem reprodukálható, mert ott nem tudom terhelve tekerni. Középcsapágyat nem tudtam eddig alaposan megnézni, de rendellenes mozgást ott sem észleltem.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
-
BlacKSouL
addikt
válasz zoli03 #63027 üzenetére
Ok, köszi. Utánanézek mi kell hozzá, és hogy kell, de lehet, hogy elsőre inkább profira bízom.
Hasaggymeg: nem biztos sajnos, de a hibafeltárást nehezíti, hogy csak terhelés alatt jön elő. Ha lejtőn elkönnyül a tekerés, akkor abbamarad. Ezért szobában, vagy állványon kézzel hajtva esélytelen, ez lesz a baj a szervizben is...
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz BlacKSouL #63033 üzenetére
Annyit sikerült tegnap kiderítenem, hogy akkor kattan valami, mikor a jobb oldali hajtókaron megváltozik a terhelés iránya. Ha nagyon óvatosan tekertem, még mintha a finom pattanást érezni is tudtam volna talppal. De kézzel nyomkodva a kart sajnos nem tudok akkora terhelést ráadni, ami előhozná álló helyzetben. Sikerült videót csinálnom hanggal tekerés közben, ami talán semmit nem mond, de hátha. Majd este felteszem, vagy ha lesz rá időm. Szervizbe meg még nem jutottam el, és én se tudtam nekiesni.
Hajtókar viszont meg van húzva, nem lötyög, és nem húzható tovább.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Mikor megvettem a cangát, úgy éreztem, hogy nincs az az eső, amibe ne tudnék menni tekerni...pláne sárvédővel...
De puha vagyok. 5 fokban, özönvízszerű esőzésben, és 10 centi mély tócsák közt, szélviharban most mégsem megyek. Puha vagyok...Múlt héten viszont mikor utoljára mentem, sikerült tesztelni a tárcsafékek határait. Sima aszfaltos kerékpárút, keresztben autóbehajtó egy intézménybe, én is elbámultam, nekem volt tábla, meg az autós is lendületből kanyarodott be, szóval mindketten kb. 15-el értünk oda. Sövény miatt nem látni elég jól szét. Mindketten satu. Belassult az idő, mint a filmekben, (time warp) láttam magamat körben mint a mátrixban, ahogy koppanásig rántom mindkét féket, közben hallom a kocsit csikorogva csúszni felém, és látom lassítva ahogy az ABS szakaszosra húzza a kereket, nekem meg a 2-2 ujjal satura húzott fékkarba a másik két ujjam a támaszkodástól belülről kifelé betámaszt a 100 kilómmal, a hátsó kerék felemelkedik, első kerékre állok, majd nyeregből kiesve, hátamon a fél cangámmal, az első keréken még állva csúszok előre, blokkolt kerékkel, végeláthatatlan hosszú ideig (0,5 s), és közben az agyam számolja, hogy mekkora érkező sebességnél a kocsinak melyik részét mivel trafálom telibe, és az épp hány napos kórházi ápolást jelent. Majd fél keréken, hátamon még mindig a magamra fékezett kecskével lassan kienged az ujjam, leesik mögöttem a gép, és így 20 centire a kocsitól megállva mutatom hogy megvagyok.
Nem különleges, de nekem újdonság volt. A hátsó kerék kb. 60 centis nyomot hagyott, az első meg úgy másfél méterest. Nem hittem, hogy ilyen rövid távon meg lehet állítani 100+15 kilótAláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Szerencsére semmi. A jobb kezem gyűrűs- és kisujján enyhe liláskékes-sárgás elszíneződés volt, ahogy a markolatról kilendülve a fékkarnak támaszkodott, de 2 napon belül elmúlt. Illetve szerintem a gumikból kopott le 1-2 mm ahol megcsúszott De egyébként nem értünk össze, és én is meg tudtam állni lábujjhegyen+első keréken. Ijedtség után, és némi adrenalin túltengéssel át is lendültem a dolgon, levonva a tanulságokat.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz Pttypang #64006 üzenetére
El voltam gondolkodva, kicsit siettem is, pedig általában kiemelten figyelek a kereszteződésekre, épp azért mert régen tekertem, és most újra kell rutinozni magam. Sima ülő kényelmes pozícióban voltam, picit tán be is hajolva. Csak a meglepetés hirtelensége miatt jött így ki, de az első századmásodpercben meg voltam győződve a zakóról, és hogy a motorháztetőn/szélvédőn landolok. Azért is inkább azon lepődtem meg, hogy végül megúsztam.
Általában igyekszem azonos erővel húzni a féket, először picit inkább hátra jobban, hogy ne essek át magamon ha az első megakad, főleg, ha van idő felkészülni, de az ilyen reflexszerű vészfékezésnél nincs ám biomechanikus fékerőelosztó Aztán amíg tud csúszik a hátsó, és mikor befog az első, akkor elemeli a hátulját, és első kerékre áll. Na ezt nem gondoltam volna, hogy állva meg tudom fogni. Mázlim volt.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Sima egyszerű olcsó hidrós (Avid DB1) fék gyári betétjének nagyjából mennyit kellene kibírnia 100 kilós emberrel, átlagos trekking terheléssel?
Illetve mi okozhatja azt, hogy a hátsó fék csendesen működik, míg az elsőnek jobban húzva kissé darálós hangja van? Kézzel forgatva központos, nem súrol bele a betétbe, nincs hangja. Csavarok meg vannak húzva, nem lötyög. Adagolni lehet egyenletesen, csak kb. 50%-os fékerőtől fölfelé elkezd morogni.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Köszi.
A villa/teleszkóp nekem is gyanús, mert ha álló helyzetben satura húzom az elsőt, és megmozgatom a kormánynál fogva előre-hátra, akkor határozott holtjátéka van az egész rendszernek. Mivel a kormánycsapágy és a kerék gyorszár is meg van húzva, csak a telót érzem gyenge láncszemnek.Arra gondoltam még, hogy ha nagyon kopna a betét, váltásnál valami keményebb szinterezettet tennék be, de gőzöm nincs, hogy ez a tárcsa bírná-e. Szerintem nem.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Hát egyelőre még a legalapabb Suntour NEX HLO. Ezért lehet ez gyanús nekem is, majd "megujjazom" De még új, tehát nem kophatott szét. A kormánycsapágyat és a fékrögzítést egyelőre nem gyanúsítanám, teló lesz ez. Az agy az Gepida Alu 32 H. Szóval lehetne akár ez is
6030D: asszem próbáltam erősen húzva is, és talán úgy is mozog. Ha nagyon kicsit húzom akkor érezni, hogy picit megcsúszik a betét előre és hátra is, tehát holtjátéka van, ezt a kerék pici elfordulásán is látni, de ettől el lehet különíteni.
Nem is valódi lötyögés vagy kotyogás ez, inkább tényleg mintha rugalmasan hajolgatna valami.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Nekem is Gepidám van, és azért vettem, mert egy ismerősnek már ilyenje volt, és 5 év alatt beletett 15.000 km-t, főleg trekking használatban, és mivel ennyi idő után is jó véleménye volt róla, meg nekem is megtetszett a forma, ezért próbálkoztam be vele. Meg azért, mert adott árért az ismert márkanevek azonos árú modelljeihez képest talán egyel jobb kategóriájú váltókat adtak. Én sajnos még csak kevesebbet mentem vele, de egyelőre nekem sincs rá panaszom. Úgy általánosságban meg itt van leírás.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz csubuka #84264 üzenetére
Én tavaly egy ilyen Decathlonos V100-ast vettem, mint a cikkben a 3. sz. versenyző, és bár elég keveset megyek sötétben, amikor kellett, elég volt a normál közlekedéshez vaksötét útszakaszon is. Nem mondom hogy lézerágyú, de árához képest elég szépen világít, nagyjából irányított is, bár kicsit talán keskeny a sáv, de szerintem hobbicélra használható. Szerintem kormányhoz képest kicsit lejjebb elhelyezve jobb fényeloszlást ad. Egy baja van, csak egyféle fényt tud: erősen világít. Nem villog, nincs fél fény.
Hátra meg egy ilyet vettem, szerintem brutál jó. 3 mód: közepes fénnyel villog lassan, erős fénnyel villog lassan, és erős fénnyel villog nagyon gyorsan, szinte stroboszkópszerűen. És egy széles fénycsík az egész, majdnem teljes félgömbös 180°-os láthatósággal.
Mindkettő beépített akkus, USB-ről tölthető.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz csubuka #84355 üzenetére
Én személy szerint nem vacakolnék külföldivel. Hazai kínálatból bőven lehet választani szerintem. Akár ebike.hu akár másik online vagy irl bringásbolt, lehet találni 800 Ft-ostól akár 80ezresig is.
Ha csak a láthatóság a lényeg, akkor egy 1500 Ft alatti ledes villogó előre és hátra is jó. Személyes tipp szintén decathlonos, magán átfűzhető két ledes kis villogó, folyamatos funkcióval. Messziről jól látszol vele,de utat meg nem világítja. Ahhoz a korábbi ajánlatomban lévők jobbak.Az az indukciós meg mókás, innovatív, valamennyire biztos hogy működik is, de ha már eco megoldás, akkor inkább agydinamó és hozzávaló lámpák. Az már szerintem azoknál is elég innovatív, hogy pl. van bennük pár perc állásra is elég kapacitású tartalék kondenzátor, és hátsó lámpánál a töltőfeszültség hirteken esésekor felvillanó "féklámpa" funkció szintén kondenzátorral. Ez nekem tetszett.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz geotigris9 #84384 üzenetére
Első lámpának ez szerintem jobb, hatékonyabb.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz geotigris9 #84643 üzenetére
Mivel azt írtad szerinted a 7000 Ft-os általam linkelt verzióval se lehet látni, most csináltam egy nem túl egzakt tesztet. Előzőleg az általad próbáltat öszehasonlítottam az enyémmel a Decathlonban is, és a szettednek az első lámpája nem világít fel érzékelhetően a plafonig, a másik viszont tisztán élesen. A földön is az olcsóbb fénye éppen látszott, a nagyobbé élesen. Egyébként ennek sokkal irányítottabb a fénye, nem sima parabolatükör, hanem bordázott frontlencsés.
Na de a fényképek. A tőlünk kb. 55-60 méterre lévő templomtetőn, a kb.80 méterre lévő kistornyon, és a kb.90-100 méterre a tetőn lévő légtechnikai berendezés van megvilágítva és anélkül. Plusz infó, tavaly június 30-án töltöttem utoljára, a Balatonkerülés előtt, azóta nem. És kb. 45-50 percnyit használtam azóta. Háromnegyed év elteltével világít így.
tető sötéten majd ablak megvilágítva és csatorna. Kistorony sötétben és fényben. Légtechnika sötétben és ffényben
Szerintem ez jó teljesítmény ennyiért, egy hiba, hogy túl keskeny a fénysáv, lehetne szélesebb. Lehet, hogy nem világít úgy, mint a koordinálatlan fényágyúk tízezrekért, de nem is vakítja el a szembejövőt, mint azok többsége. Ezért vaksötét erdőbe nem tökéletes, de utcára, sötét közútra egész jó.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz geotigris9 #84692 üzenetére
Lehet, hogy rosszul idéztem, akkor azt írtad hogy nem lehet vele jobban látni. De szerintem jobban lehet vele látni, és szerintem sokkal jobban, de nyilván egymás mellett kellene kipróbálni. Mentem vele anno vaksötétben két falu közt 2-3 kilométert aszfalton, igaz nem 60-70-el, de sietősen, és amit kellett láttam vele. Még a kisebb úthibákat is kerülgetni lehetett. Mindegy, az alaptézis az, hogy a csakazért hogy lássanak kategóriától már jobb, a vaksötétben erdőben fák közt veretni, meg versenytempóban menni nem, de ahhoz nem is 7000-ért vesz senki lámpát.
Na de kimegyek már tényleg valamikor valami lámpátlan helyre, és rendesen szögből világítva is fotózok vele egyet, hogy látni lehessen. Mert az se mindegy, hogy laposszögben világítod az utat, vagy csaknem merőlegesen egy tetőt.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz geotigris9 #84708 üzenetére
A homokszórt ólomkristályüveg pedál tetszik. Mert azt ne mondd, hogy snassz műanyag..
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Hát ezaz, hogy az angol aszondja: weather forecast. Nálunk meg időjárás jelentés van. Jelentem már megint esik. Utóbbira ott az ablak, előrejelzést meg néha nagyon szarul csinálnak. De én mindig megnézem időképet és köpönyeget, az időkép mindig túl optimista, a köpönyeg meg kissé pesszimista, de tapasztalataim alapján a kettő között van az igazság hosszabb távra. Egyébként 2 napnál távolabbra sosem hiszek el semmit. Talán ilyen lesz, de lehet hogy nem.
Ez akkor különösen fényes, mikor 1 héten belül 10-15 fokos hőmérséklet emelkedést jósolnak, csak aztán mikor odaérünk, akkor meg ugyanolyan hideg van, csak az emelkedő trend tolódik újra távolabb. Ez az időképes optimistán láttatni akaró verzió. Ésszel kell kezelni. Mindazonáltal a lehűlést és az esőt általában nagyobb valószínűséggel, és nagyobb találati aránnyal jósolják, mint a melegedést, napsütést és száraz időt.
De májustól szeptemberig igaz, hogy bármilyen előrejelzés mellett, bármikor, bárhol előfordulhat 1-1 zápor, zivatar vagy felhőszakadás.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz jilian #88339 üzenetére
A környezetben általában jelen lévő nagyon széles spektrumú fényt a szem összetettként kezeli, ám bizonyos helyzetekben a színezéssel úgy lehet módosítani a szembe jutó fény hullámhosszát, hogy az a szemben lévő csapok leginkább intenzitásérzékeny sávjába vagy afelé tolja el a bejutó fényt.
Ez úgy jelentkezik, hogy pl. egy narancsos árnyalatú lencse a felhős, ködös szürke időben élénkebbé teszi a környezetet, és kontúrosabb lesz tőle a világ, nem olyan egybefüggő szürke. És világosabbnak érzékeli a szem. Viszont ugyanezt a szemüveget nyáron napsütésben kék éggel, vagy akár vízpart közelében feltéve tiszta Marsbéli tájat dob az ember elé, és mintha kétszeresére nőne a napsütés ereje. Ilyen viszonyokhoz pont az ellenkezője kell, kicsit szürkíteni, eltolni a kevésbé érzékelhető tartományba, vagy széthúzni. Polárszűrő alkalmazásával is csökken a szórt, visszavert fények intenzitása. Értelemszerűen erős fényben a lencse sötétítése segít a fény intenzitását is csökkenteni, míg szürke felhős, sötét időben erre nincs szükség.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Na. Megvan az 1000. km a bringában. Igaz, tavaly március óta, de télen, esőben és 10 fok alatt nem is nagyon használom, meg időm sincs mindig sajnos.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Kolléga hidrós tárcsafékje hátul megszorult. 2 hónap állás után. Lakásban tárolva. Nincs rozsda, nincs látható oka, egyszerűen mikor letette még jó volt, most meg elővette, és súly nélkül befog a hátsó kerék, a bringát tolva csúszik a hátsó gumi, ráülve gurul, de nehezen. A fékkar is kemény, csak kicsit lehet húzni rajta. Valószínűleg organikus betét.
Én arra gondoltam, hogy vagy a betét szívta meg magát, de attól még nem szabadna "megdagadnia", vagy az olaj kapott nedvességet, és mivel buborék nem képződik, a térfogata megnő, és megnyomja a rendszert.
Ötletek?Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz K Norbi #91541 üzenetére
Nekem is ez van, max 2 hétig tudok menni újrafújás nélkül. Általában első utam akkor a kútra vezet Nekem Schwalbe. 3,5-4,5 van rajta üzemi nyomásnak, én 4-el szoktam menni, de általában 3-ról kell ráfújnom megint.
Engem meg inkább a külsőn oldalfalon látható hosszirányú, vagyis kerületi irányú mikrorepedések zavarnak. Hogy mikor enged el és hajítom el magam miatta.[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
válasz trialboj #91669 üzenetére
Köszi,
Az olajkieresztés jó ötletnek tűnhet, a fékbetét kivétele nem biztos, mert annyira feszes állítólag, hogy teljesen szorítja a tárcsát alaphelyzetben. Ha kiveszi közüle a tárcsát, esetleg összeugrik a két betét. Akkor meg már megint piszkálni kell. Ha meg kiveszi a tárcsát, és utána a betéteket, akkor meg kiugorhat a dugattyú.
Szokottt amúgy szerelni, saját motorjait is szokta mikor kell.És mi okozhatja ezt? Levegős és attól vizes lett az olaj?
Aláírás (nem kötelező megadni)
Új hozzászólás Aktív témák
- Windows 11
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen notebookot vegyek?
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Automata kávégépek
- Cyberpunk 2077
- Pécs és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...