Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Ringman

    nagyúr

    válasz bardi #249666 üzenetére

    hambiniék valami pár dolláros (vagy 10?) költséget becsültek, ennyi lenne darabonként kiegyengetni a karbon vázakat.

    helyette ott tartunk, hogy karbonból (!) csinálnak menetes vázat. (a beragasztott alu menettel is van probléma - pl az eltérő hőtágulás miatt)

    szerelni persze egyszerűbb otthon, ez előny (de hányan szerelnek középrészt otthon - főleg nyugaton, közép/felsőkat. vázakban?)

    [ Szerkesztve ]

  • Fall-N

    veterán

    válasz bardi #249666 üzenetére

    Dehogynem. A PF30 elődje volt a BB30, aminek század milliméteres (!) tűrése volt a csapágy felfekvő felületnél. Ebbe ment bele közvetlenül a csapágy és a 24 vagy 30 mm-es tengelyt fogadta. Ezen enyhített a PF30, mert nem kell ekkora pontosság, mivel a váz és a csapágy között ott a műanyag adapter. Ezt kell bepréselni, majd megy bele a csapágy. Olcsóbb gyártani. Utána való igaz a többi szabvány (BB86, BB386, BB386EVO, BB92 stb.) már műanyag adaptert használ, mert olcsóbb használni, mint pontos vázat gyártani. Azt hogy ennél még gyengébb vázakat is gyártanak az a gyártók szégyene. Az is biztos, hogy fölösleges volt ennyi szabványt rittyenteni, főleg hogy széles körben úgysem használja senki őket.

    Ez az elmélet, de a gyakorlatban meg rengeteg ember panaszkodik, hogy nyekereg a műanyag adapter. Ragasztani lehet, de rohadtul nem egészséges és feleslegessé teszi az egész préselősdit. Magam részéről inkább örülök ha egy váz nem PF-es, mert mindig ott az esély, hogy szar és csak szív vele az ember. A menetes legalább "igénytelen" ilyen téren. Alu váznál meg nem gond.

    Karbon váznál is van jó megoldás, hogy menetes legyen, de ritka.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák