- iPhone topik
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Xiaomi 12T Pro - kétszínű, mint a kétszázas
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Térerő gondok, tapasztalatok
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Mozgóképen a Razr 50 Ultra még nagyobb kijelzője
ma A hivatalos kedvcsináló megnyerő, csak nem hivatalos forrásból érkezett.
-
Crash Bandicoot N-Sane Trilogy - Túl a 20 millión
gp A készítők a minap bejelentették, hogy egy fontos eladási mérföldkövet léptek át.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lacerta
aktív tag
ODI markolatot használ valaki?
Ahogy látom, Ergon koppintás ( vagy az ODI az Ergon OEM gyártója).
Van valakinek tapasztalata vele? Ez most jó áron van, én meg unom, hogy a sima markolatokkal folyton megfájdul a csuklóm. -
Lacerta
aktív tag
válasz
f4lcon #292980 üzenetére
Hát ja, néztem a gyártói oldalt én is, de tapasztalatom, hogy a kínaiaknál az alis gyártói webshopban sokkal nagyobb a választék, mint a hivatalos oldalon, és attól még azok eredeti kínai cuccok.
Meg látom, hogy ez egy Ergon. Továbbra sem zárom ki, hogy OEM gyártmány, a branding meg akkor kamu, de egyébként sem izgatott hogy mi van ráírva. -
Lacerta
aktív tag
válasz
jjeahh #292982 üzenetére
Köszi, de ilyesmi van most fent ( Rockbros ), és nem kényelmes. Amik előtte voltak, hengeres szivacsosak, sem voltak, sok évre visszamenőleg, pedig sokat kipróbáltam.
Mindig csavargatni kell a csuklómat, időnként átfogni a szarvra, de ami a legjobban idegesít, hogy hosszú, egyenletes tempójú szakaszoknál csak az a kényelmes, ha úgy fogom a kormányt, hogy bent hüvelykujjal, kint pedig úgy, hogy a kisujjam behajtom a tenyeremhez, és a kisujj és a gyűrűsujj közé támasztok be, hogy a tenyerem és a csuklóm ne legyen terhelve.
[ Szerkesztve ]
-
Lacerta
aktív tag
válasz
jjeahh #292985 üzenetére
Vettem drágáér' itthon is sokfélét, márkásakat az évek alatt, azok sem voltak jók. Némelyik még ennél is sz*rabb volt.
Szilikont azt még nem, csak szivacsosakat, de abból sokat.
Kis kezem van, bár az ujjaim arányaikban hosszúak és hajlékonyak.Igazából nem a szivaccsal vagy a vastagsággal van itt a gond, hanem valahogy a kormány vége, meg a kezem csontozata nem kompatibilis. K*rva sokat játszottam a kormánymagasságokkal, illetve a kormánycső forgatásával, de csak sz*r és valamelyest kevésbé sz*r beállításokat találtam.
De a vége mindig az, hogy négy ujjal fogom a kormányt, a kisujjam meg vissza van hajtva a tenyerembe.[ Szerkesztve ]
-
Lacerta
aktív tag
válasz
jjeahh #292990 üzenetére
Ezt a gondot biztosan nem oldaná meg az ESI, mert nem a rázkódás az oka, hanem hogy nem találok kényelmes pozíciót a kormányon ( illetve de, ha a szarvakra fogok, csak akkor nem tudok fékezni - de az is igaz, hogy a fék a gyávák mentsvára
).
Viszont igazad lehet abban, hogy ha áttérek a puha szivacsosról valami másra, akkor már a rázkódás IS gondot fog okozni.A csukló erősítés megfontolandó, de első blikkre valszeg nem az lesz a gond. Egy héten többször is tekerek, ennyire csak meg kellene erősödni.
Azért köszi a tippet, erre még nem gondoltam. -
Lacerta
aktív tag
válasz
jjeahh #293837 üzenetére
Váltógörgők - passz, még nem cseréltem ki a gyárit rá, de mindkettő egyforma, így attól tartok romlik a váltás minősége terhelés alatt. Meglátjuk.
Én sokáig használtam ilyen görgőt, határozottan nem rossz, az egyetlen baja a porvédős csapágy. Előbb-utóbb-behordja a szutykot forgás közben a résen, és az megeszi a csapágyat. Kimosni-még csak-csak ki lehet, de a porvédő csak roncsolással jön le, szóval újrazsírozni igen nehézkes.
A váltás minőségében nem éreztem különbséget a gyári görgőköz képest.
Hogyhogy egyforma? Nem alsó-felsőt vettél?[ Szerkesztve ]
-
Lacerta
aktív tag
válasz
flash- #293859 üzenetére
medve spré az milyen?
Mint a rajzfilmekben: Kifújod, és medve lesz belőle.Az őz lesz*rja, hogy ott vagy, ha túl közel mész, elszalad. Párzási időszakban agresszívek a bakok, de nem valószínű, hogy egy bringásnak nekimenne bármelyik. Ha meg mégis, túl gyorsan fog történni ahhoz, hogy spray után kapkodj.
A vaddisznó parásabb, mert rosszul lát, ellenben tudja, hogy egy súlycsoportban van az emberrel, és ezért nem szívbajos. Engem kis híján lökött már fel menet közben oldalról átröppenő vaddisznó, de mondjuk az ellen se lett volna hasznos a spray. Meg kb. évtizedenként egyszer fordul elő. -
Lacerta
aktív tag
válasz
Hasaggymeg #293876 üzenetére
Nah, vadmacskát már láttam kétszer is, igaz, 9 év telt el közben.
Egyszer meg urali baglyot, azt szerencsére csak később detektáltam, hogy az volt, mert megpróbáltam minél közelebb settenkedni, hogy lefotózhassam, aztán otthon meg elolvastam, hogy költési időszakban emberre is támad, és szemre megy, többnyire sikerrel ( mondanom sem kell, hogy ez költési időszakban történt ). -
Lacerta
aktív tag
válasz
(ex)Cat #293942 üzenetére
Most megnéztem a nyilvántartásomban, a legutóbbi két lánc, amiket forgattam, összesen valamivel több, mint 18e km-t ment el.
Ezt egy első tányérsoron, és két hátsó sorral.
Ezalatt láncok semmit sem nyúltak ( tényleg, összenézve a zsír új lánccal ), ellenben a görgők olyan papírvékonyra koptak bennük, hogy a legkisebb hátsó lánckerék peremét lyukasra koptatták a hevederek.
Az is igaz, hogy volt olyan láncom is, ami egy szezonban két láncszemnyit simán nyúlt. De olyat már nem veszek. -
Lacerta
aktív tag
válasz
ZolkoW #294069 üzenetére
Nem számolhatsz 0 súrlódással, mert kötőelem csavarmenet tervezésénél alapvető szempont, hogy minden körülmények közt önzáró legyen. 0 súrlódásnál sosem lesz az.
Minden menetemelkedésre és profilszögre lehet számolni egy súrlódási együtthatót, aminél még épp önzáró a menet, na az lesz az ideális eset.
Ha a szorítóerőt nézzük.
Ha az önzárást, akkor meg worst case.Ha megszakad a menet, akkor nem volt elég a kapcsolt menetek száma.
Ha elegendő, akkor a csavar szakad el. -
Lacerta
aktív tag
válasz
Friczy #295052 üzenetére
Hehe, vasárnap csak nem te mentél el mellettem fölfelé Lillafürednek?
Elment mellettem egy csóka e-bájkon fölfelé, sokkal jobban pörgött a lába, mint az enyém, csak én elöl-hátul középen voltam a 3x9-en, ő meg a legkisebb lánckeréken az 1x12-n.
Mondjuk a térde a fülén szikrázott, annyira lenn volt az ülése. -
Lacerta
aktív tag
válasz
6030D #295087 üzenetére
A vázat igen, bár ott is terjednek a kompozitok.
Az önhordó karosszéria nem nagyon terjedt el buszoknál, nehéz modulárisra kialakítani, és ha elrozsdál valahol, akkor nagyobb balhé lesz belőle, mint egy PUR habbal kifújt küszöbből a műszaki vizsgán.
Ha meg külön teherhordó vázad van, papírmasét is aggathatsz rá. A passzív biztonság miatt célszerű is. Ez a képen lehet hogy valami papírvékony lágyacél, vagy alulemez, de simán lehet szálerősítéses műanyag is akár. -
Lacerta
aktív tag
Vettem aliról betétet, az egyik olyan kemény volt, hogy sírkövet lehetett volna vésni vele, ehhez képest elég gyorsan kopott, a másikat a fékpofatartóval adták, az egész jónak tűnik, csak olyan vastag, hogy nem tudom annyira kiállítani a féket, hogy jó legyen.
Most ilyet használok az ebike-ról, lassan kopik, nedvesen is elfogadhatóan fog.
-
Lacerta
aktív tag
válasz
Rodzser Mór #296041 üzenetére
Középcsapágy kikopott, vagy belement a víz, és megette. Terhelésváltáskor, egy pontban kattan. Általában hamarabb kezd el kattogni, mint hogy kézzel éreznéd, hogy lóg.
Vagy: Nem elég szoros a hajtókar felfogatása. -
Lacerta
aktív tag
válasz
Rodzser Mór #296055 üzenetére
Rég volt monoblokkom. Ezek szerint négyszögtengelyes a hajtásod, ott tényleg nem szokott zajongani a hajtókar, a Hollowtechnél tapasztaltam ilyet amikor nem volt eléggé meghúzva a bilincs.
Szerintem nem tolerál semmit. Egyszer még négyszögtengelyes koromban cseréltek monoblokkot, és a szervizben egy mérettel hosszabb tengelyűt raktak be. Az első 100m tekerés után visszavittem, hogy WTF, a fokozataim fele alig váltható, és súrol a lánc, mert keresztben fut.
Mérd meg, hogy mekkora, és akkorát vegyél. Ha ez jó volt.
Vagy válts Hollowtechre, ott nincs tengelyhossz probléma. -
Lacerta
aktív tag
válasz
Rodzser Mór #296190 üzenetére
Jellemzően nem, de lehet hogy a felső polcosak közt van, amelyiken igen. Csak már nem nagyon vannak felső polcos monoblokkok.
-
Lacerta
aktív tag
válasz
Rodzser Mór #296195 üzenetére
Nem a váltóállítás a lényeg, azt megcsinálom én is, hanem hogy elment a láncvonal a p*csába, és akkor futott egyenesen, amikor magasabb fokozatokban voltam, és nem akkor, amikor középen. Ezért, amikor visszaváltottam, már k*rvára kereszbe ment a lánc.
( Egyébként, ha sz*r a tengelyhosszad, az első váltót sem tudod hozzá állítani, mert a mozgása nem fogja lekövetni a tányér átmérő lépcsőket. Valamiféle váltást fog produkálni, csak nem lesz megbízható, precíz.)Hát ja, kell neked a középcsapágy szélesség a vázon ( ehhez mondjuk nem kell szétszedni ), meg a menettípus.
Ezért mondom, hogy válts inkább Hollowtechre. Az igaz, hogy kell hozzá elsőre egy új hajtókar is, de kapsz tisztességes minőséget, és nem egy alsó polcos megoldást viszel tovább.
Ha cserélhetőek a tányérok, akkor azokat viszont át tudod rakni. -
-
-
Lacerta
aktív tag
válasz
Rodzser Mór #296627 üzenetére
Ez olyan, hogy exponenciálisan romlik.
A legutóbbi középcsapágyamat a télen még szétszedtem, kipucoltam, átzsíroztam, akkor már zsír nélkül, kézzel, hajtókar nélkül forgatva lehetett érezni, hogy nem olyan finom, mint kellene lennie, de gondoltam még egy szezont elmegy.
Nos, nem ment.
Kb. 400km után elkezdett finoman pattogni, de akkor még nem tudtam, honnan a hang, nem volt játéka. 600km-nél már a hajam téptem, olyan hangos volt, és akkor már kézzel is ki lehetett mozgatni a terhelésváltási pozícióban a kottyanást, úgyhogy ment be az új. -
Lacerta
aktív tag
válasz
Speedy007 #296990 üzenetére
használtam spray formában tej fehér zsíros valami maradt utána
Vízzel emulziót képez, akkor lesz ilyen tejszerű. És vízzel ezért lemosható.Ennyit az ipari csapágyas váltó görgőkről valóban igazatok volt nem bírta sokáig
Mert olcsó porvédős csapágyakat tesznek bele, amikben kevés a zsír ehhez a felhasználáshoz, de legalább újrazsírozni sem tudod. Illetve könnyen belemegy a kosz.
A kínai tesók nemrég dobtak piacra rendes tömítőtárcsás csapággyal görgőket, egyelőre tesztelem. -
Lacerta
aktív tag
Tegnap mentem egy kört az erdőben. Nem volt nagy meleg, de a páratartalom kb. 100% volt, úgyhogy elég durvák voltak a mászós szakaszok.
Itt a Bükkben nem volt nagy sár, ezek a gyors intenzív zivatarok nem áztatták át az utakat teljesen, csak a felső pár mm-t, szóval el nem süllyedtem, ellenben csúszott, mint a zsírzott takony. Fölfelé sokat görgőzem.
Beérett a szamóca, van gomba is.
Illetve bőven terem mind a kullancségy, mind a kullancs. Meg azok a hülye kis bogarak, amik úgy udvarolnak a csajuknak, hogy csapatostól megmutatják, hogy tudnak egyhelyben repülni bármely vonatkoztatási ponthoz képest. Ami jelen esetben az én szemem menet közben. -
Lacerta
aktív tag
válasz
Rodzser Mór #297122 üzenetére
Addig addig fogják finomítani a grevöl kerékpárokat, míg eredményül kijön a nem érdemtelenül jól bevált trekking bringa.
Mint az autóiparban. Ha elég sok generációváltást kivársz, előbb-utóbb mindenből SUV lesz. -
Lacerta
aktív tag
válasz
FireKeeper #297181 üzenetére
Én egy 26"-os vintage ősmontit hajtok, szóval fölötte állok a gravellel kapcsolatos vitának.
Az SUV-t pedig valójában a Subaru találta ki akkoriban, amikor az autóipar többi szereplője még értelmezni sem tudta ezt a kategóriát.
Aztán amikor a többi gyártó újra feltalálta a spanyolviaszt, akkor az volt az elképzelés, hogy csináljunk egy friss, fiatalos, némileg rögálló "életérzés" autót a hipszter fiataloknak. Csak aztán kiderült, hogy a fiatalok csórók, és nem tudnak ilyesmit megvenni.Mondjuk itt érzek némi bicajos párhuzamot, tekintve hogy tisztességes új bicajt egyre inkább csak a középkorú középosztálybeli tud magának venni. Gravel included.
-
Lacerta
aktív tag
válasz
Speedy007 #297210 üzenetére
Ilyesmit próbáltam én is, egy f*s.
Két okból:- Lehet, hogy menő az alu, de rohadt gyorsan kopik.
- Lehet, hogy menő az alu, de előbb-utóbb kimángorolja a csapágy, és akkor csúszkálni fog a koszorú a csapágyon, meg elforog, míg a csapágy maga vígan beáll a kosztól, mint a szög.POM koszorús. Az a f*sza.
-
Lacerta
aktív tag
válasz
stickermajom #297211 üzenetére
Az outback egy emelt, magasított kabinos Legacy.
Ahogy a Forester egy emelt, magasított kabinos kombi Impreza.Tehát a gravel akkor egy hipszteresített trekking?
Vanna kockás ingeim, de nem elég csiricsárék. Szakállam is van, de nem waxolom.
Akkor most megtarthatom a forit, vagy el kell adnom...? -
Lacerta
aktív tag
válasz
Ixion77 #297214 üzenetére
Vannak upgrade modellek, ahol seeger-gyűrűvel megakadályozzák, hogy oldalra elmozduljon a koszorú. De ettől még el tud majd forogni. Nem mondom, hogy mindegyik egységesen sz*r, de nekem rossz tapasztalataim vannak. Különösen annál, amelyik kerámia csapágyas, mert ott még kevésbé szoros az illesztés.
POM. Pom-Pom.
A gyári Shimano görgők koszorúi is ebből vannak. Nagyon szívós, kopásálló.
Ipari csapágyas görgőnél meg ráfröccsöntik a koszorút a csapágyra. Roncsolás nélkül eltávolíthatatlan.
Ja: És létezik belőle tömítőtárcsás csapágyas is. -
Lacerta
aktív tag
válasz
Toobee #297443 üzenetére
Már volt róla szó, csak ismételni tudom magam: A gps alapú magasságmérés hibája 3 1/3-szorosa a horizontális hibának. Ez pontonként érvényes, és másodpercenként van 1 db pozíció adat.
A horizontális hiba mértéke baromi sok mindentől függ, de kétsávos, sokcsatornás vevővel, derült, száraz időben, nyílt terepen sem tudsz soha, a büdös életben bemenni 1m alá.
A rázkódás, mint befolyásoló tényező sok legendában szerepel, de a helyzet az, hogy a gps egy olyan eszköz, ami a mikrohullámok ( = fény ) terjedési sebességét méri, mégpedig másodpercenként 1x, szóval a mérés szempontjából kb. lényegtelen, hogy kiteszed egy háromszögelési alappontra, vagy rákötöd egy "Rabid Bull" módba kapcsolt ipari műbránerre.Az, hogy a gps alapú magasságmérés ilyen sz*r, nem újdonság a gyártóknak, ezért szokták pl. barometrikus magasságméréssel kombinálni, és/vagy raknak rá valamilyen szűrést és/vagy valamilyen domborzati modellhez korrigálják röptében vagy utólag.
Elvileg lehet gyorsulásmérőt is használni a korrekcióhoz, gyors irányváltozásokhoz van értelme, de nagyon észnél kell lenni a szűrőzéskor. -
Lacerta
aktív tag
válasz
Toobee #297483 üzenetére
Ha van benne gps akkor de.
Nincs olyan gps, ami ne mérne magasságot, ez a működési elvből adódik. Ha pozíciód van, akkor az 3 koordináta ( igazából 4, mert a pontos időt is tudnod kell ), vagy nincs pozíciód egyáltalán.
A barométert korrekcióra szokták használni, mert nem ugrálnak másodpercről másodpercre a mért magassági értékek.
Lehet persze tisztán barométerrel is magasságot mérni, ekkor viszont kell egy magassági referencia is, mivel a légnyomás adott magasságban sem állandó. Na ehhez pedig a GPS magassági adatait szokták felhasználni.
Szóval vagy barométerrel korrigálod a GPS magassági méréseit, vagy GPS-szel a barométerét. -
Lacerta
aktív tag
Ha van benne barométer, akkor nyilván használja azt is, mert egyébként mi a fenének tennék bele?
De telefonos appon ( Locus ) pl. ki lehet választani, hogy használja-e a barométert a magasság meghatározásakor ( a GPS mellett ), illetve hogy milyen erős szűrést használjon a pozícióra és a magasságra külön-külön.
De a magasság kalibrációhoz mindenképp kell egy referencia, amihez kalibrálod. Barométernél nem egy, hanem időről-időre egy, mert el fog mászni, ahogy változik az időjárás.
Ezt a kalibrációt végezheted GPS-el, domborzati modellel, vagy manuálisan.
A GPS-hez kell egy GPS.
A domborzati modelleshez szintén kell, mert tudnod kell a pozíciódat hozzá. A kézihez pedig tudnod kell a magasságot ott, ahol épp állsz ( ez tulajdonképp a domborzati modelles kalibráció manuális kivitelezése).
A térkép hiába változott, attól nem fog más magasságot mérni neked, mivel a domborzati modell független a térképtől és azt elég ritkán frissítik.
Azért fog neked ugyanaz az útvonal kicsit más értékeket adni, mert kinn a terepen kicsit más adatokat rögzített a ketyeréd, és az az alap, minden más csak korrekciós tényező, hacsak nem választod azt az opciót pl. hogy a rögzített tracket illessze az útra, és csak a domborzati modell magasságát használja, a terepen mértet dobja el. De ebben az esetben csak akkor fog két tekerésed két eltérő eredményt adni, ha közben valamelyik útszakasz nyomvonalát megváltoztatták a térképen.A felhőben akkor korrigál, ha ezt engedélyezed/kiválasztod, de ha az eszközödön már alkalmaztál valamilyen korrekciót, akkor nem csak, hogy értelmetlen, de rontja is az adataid minőségét.
[ Szerkesztve ]
-
Lacerta
aktív tag
Nem túl sokféle domborzati modell forog közkézen, mert ezek rohadt drága adatok, ezért ingyenesből csak néhány létezik, és azok pedig jellemzően nem a legjobb minőségűek.
Az ingyenesekből is van olyan, ami már kész modell, csak alá kell tenni a térképednek, de mivel a nyers adatok hozzáférhetők, te is generálhatsz magadnak ilyesmit. Ott lehet játszadozni a felbontással, szűrőzéssel, hibakorrekcióval, és akkor lehet olyan, hogy ugyanarra az adatra épül két domborzati modell, mégis tök más szint jön ki a végén.
-
Lacerta
aktív tag
válasz
MC Pite #297529 üzenetére
Én vetettem össze nyers és korrigált tracklog kumulált magassági adatot.
A korrigált 1200m körül volt, a nyers 5900m. Utóbbi jobban hangzik, de kevésbé hihető.
Ugyanakkor ez valójában egy fraktálelméleti probléma, a "milyen hosszú a Brit-szigetek partvidéke?" című tanmesével analóg.
A kérdésre a korrekt válasz t.i. az, hogy attól függ, milyen felbontásban, és milyen szűrők alkalmazása mellett mérem meg.