Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Tin #278249 üzenetére

    De pont ez a lényeg, hogy nem feltétlen csak felvisz, mert te is beletolod az energiáidat, már amennyiben sportolás a cél, csak átlendít azon a holtponton amit már nem bírnál, vagy nem lenne egészséges az adott edzettségi szinten. Persze mindenkinek más a motiváció.

    parandroid
    Próbáltam a sífutást, brutál kemény egy sport.

    " Ereszkedni kb ugyanolyan szükséges rossz, mint mászni, sőt, rosszabb, mert sokkal veszélyesebb, edzésértéke meg nulla."

    Azért vigyázzunk ezekkel a hangzatos kijelentésekkel, mert itt bizony komoly tévedések vannak. A lefelé, rendes montis terepen, sokat ki tud venni belőled, ha úgy tisztességesen meg van eresztve. De még ha óvatosabb vagy, azért edzésértéke akkor is bőven van. Pulzusban is lehet lefelé hasonló értékeket produkálni mint fölfelé.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz tknof1871 #278248 üzenetére

    A kónuszos első agyakba általában 10db golyó megy, oldalanként, 4,8mm-es. A Hátsó agyakba megy 9db oldalanként, 6,35mm-es.
    De előfordul, hogy az első agy golyópálya is megegyezik a hátsóval, ilyen esetben ugyan azok a kónuszok és ugyan úgy a 9db 6,35-ös golyó kell bele.

    Nem kell teflon spary, lehetőleg sűrű, ragacsos zsír kell oda, mint például a zöld motorex. Persze szinte bármilyen csapágyzsír megteszi, ha rendszeresen karbantartod, nem kell túllihegni. Csak azért emelem ki a zöld motorex-et, mert annál jobb csapágyzsírral még nem találkoztam.

    Egyébként kísérleteztem már zsírok, olajok keverésével. Főleg agyváltók esetében. A Shimano fehér színű agyváltó zsírját próbáltam kikeverni, legalábbis az állagát elérni. TF2 és a zöld motorex vegyítésével.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Fall-N #278274 üzenetére

    Van ami marketing van ami nem, anno a 29"-et is csak marketingnek gondolták, aztán csak bebizonyosodott, hogy több értelme van mint a kisebb keréknek.

    E-bike egy olyan dolog, hogy már mindenbe beleteszik, de nyilván nem való mindenkinek, minden kategóriába. A marketing része ez, hogy mindenhol próbálják rád sózni, azoknak is akiknek semmi szüksége rá, ez igaz. De vannak kategóriák ahol nem marketing, hanem tényleg hasznos.
    Mint péládul a Trail/Enduro, illetve a trekking.

    Érdekes dolog ez a gravel, eleinte én is furcsán néztem rá, de most már kifejezetten tetszik és kezdem érteni, pedig a koskormány sem volt a szívem csücske. Maga a gravel kormány fogása is más, szélesebb, kifelé terpeszt, nekem valahogy jobban kézre áll, már amennyit pár kisebb próbából leszűrtem eddig. Én azt gondolom, hogy akár két kerékszettel egy modern gravel kifejezetten univerzális kerékpár. Alapvetően gyors bringák, gyorsabb mint egy trekking, mtb, vagy akár fitness, lehet munkába járós, amit lehet ütni vágni, rossz úton is. De országúton is megálja a helyét egy road kerékszettel, fel lehet málházni nagyobb túrákra is. Szerintem nem véletlenül lett ez ilyen népszerű kategória. A montizást most kicsit félretettem. (várok az új Merida E-Enduro gépre, elég nagy durranásnak ígérkezik. :) )
    XC engem nem hoz lázba, egy full road gépet nem akarok, mert az abszolút az aszfaltra korlátoz, így jött szóba a gravel. Szeretnék idén kicsit "komolyabban" edzeni.
    Az új silex tényleg jó lett, gondolkodtam az alun is, de most egyre inkább erre hajlok: [link]
    Elvileg áprilisban érkezik belőle.

    #278231 Hasaggymeg
    Sajnos bármilyen fórumba beleolvasol, ott is sok minden ismétlődik. Amúgy az tényleg nem rossz ötlet, ha nagyon kivesézett témákat betennél az összefoglalóba és egy linken el lehetne olvasni a múltban íródott, arra vonatkozó hozzászólásokat amik tényszerűen elmagyarázzák. Ez talán működhet a jövőre nézve.

    Én is tudnék ilyen listát csinálni, szervizelés kapcsán. :D
    Hiába mondom el mindig ugyan azt 1000-szer.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Lacerta #278281 üzenetére

    Nem kétled, hogy létezik 10 golyós? ;) Nem is érdemes kételkedni benne, mert a legtöbb alap kónuszos első agy ilyen. Az egy más kérdés, hogy léteznek prémium kónuszos agyak, köszörült kónuszokkal, sokkal több golyóval is, de ettől még az alap az 10 golyós.

    Ismerem az Autol TOP 2000-et, van egy ismerősöm aki szintén szentül meg van győződve róla, hogy az ugyan az mint a zöld motorex. Tény, hogy nagy a hasonlóság, de dolgoztam mindkettővel, szerintem nem pont ugyanaz. A Motorex kicsit jobb, ragacsosabb.
    Emlékeim szerint a Shimano sem ugyan az.

    Ha valaki veszi a fáradtságot és évente átzsírozza az agyakat, akkor az olcsó csapágyzsír is megteszi, ettől még én nem vitatkozom azzal, hogy a kifejezetten kerékpárcsapágyakhoz való Motorex Bike Grease 2000 sokkal jobb. Tudom, hiszen csapágyakhoz már csak ezt használom, még az ócska vackokhoz is, mert tudom, hogy jobb és a legtöbb ember nem rohangál évente nagy generálra szervizekbe. Ha a motorex-et beleteszem, az sokáig ott is marad.
    Hozzáteszem, a legtöbb kerékpár szerviz csak a prémium csapágyakhoz használja a prémium zsírt, az összes lim-lomhoz valami olcsó, nagy kiszerelésű, gazdaságos vödrös zsírt használnak. És ez nem csak Magyarországon van így. :)

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Wombath #278468 üzenetére

    Herczeg Balázs nagyon megbízható, szoktam neki én is küldeni egy két spéci melót, amihez vagy nincs szerszámom vagy nincs időm vele foglalkozni. Eddig még mindig minden munkát tökéletes minőségben végzett el. Persze nyilván mindenki hibázhat. A felsoroltak közül én mindenképp a Heczgeshox-ot ajánlom.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz gordonfreemN #287926 üzenetére

    Azért érdemes lenne ránézni arra a fülre egy célszerszámmal. Sajnos simán lehet kicsit ferde. Vagy csavarodva is lehet, akár újonnan is. A nem pontosan síkban lévő váltó tartó fül is okozhat ilyen jelenséget, hogy nem tudod a váltót beállítani. 11 sebesség már érzékeny az ilyenekre. Illetve a lánc hossz sem mindegy, ha kicsit hosszabb mint kéne, az is okozhat érdekes jelenségeket.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz gordonfreemN #287938 üzenetére

    Célszárszám nélkül sajnos nem lehet pontosra beállítani a fület, szemre csak nagyjából fog menni, ha látványosan ferde.

    Ami a lánchosszt illeti, én már jártam úgy, hogy a Sram előírásánál egy kicsit rövidebbre kellett venni, és megoldódott a váltás probléma. Bár az egy 12-es rendszer volt.

    A láncvonal eltérés is valóban okozhatja a problémád.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Ringman #288083 üzenetére

    A tökéletes shimano fék légtelenítéshez mindkét irányba meg kell csinálni a folyamatot. Első körben fel a tölcsér, alul a nyeregre egy cső, amit belevezetsz egy kis zacskóba vagy kis tartályba. Olajat öntesz a tölcsérbe, megnyitod a nyergen a szelepet. A nyeregbe nem kell bleed blocker. Pumpálgatod a fékkart, közben forgathatod is a nyerget különböző szögekbe. A dugattyút időnként visszatolod, bár különösebben nem tud kijönni ha teljesen nyitott a rendszer. Amikor már nem jön bubi, elzárod, leveszed alul a csövet. Jöhet a fecskendő, ekkor már bekerül a blocker, átnyomod a rendszeren az olajat, felül kijön, elzárod, megpumpálod a kart párszor és utána megint megnyitod, még egy adag olajat újra áttolsz rajta, aztán megint megpumpálod a kart és kész van.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Ringman #288088 üzenetére

    Illetve még annyi, hogy légtelenítés előtt a fékkar reach legyen kitekerve, ha van freestroke, akkor azt először teljesen be, majd 3-4 fordulat kifelé. Amikor visszafelé megy az olaj, akkor a fékkar vizszintbe legyen, amikor a fékkar felé megy az olaj akkor 45 fokban döntve előre.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz ftamas0201 #288479 üzenetére

    A féktisztítóval nagy gondot nem lehet okozni, bár az tény, hogy talán valamivel jobb az isopropyl alkohol. A nyikorgó, olajat kapott fékbetétet van amikor meg lehet menteni, ehhez a legjobb eszköz egy hőlégfúvó. 600 fokon 5 perc, utána egy kis csiszolópapír. Sok esetben működik, csak akkor nem szokott ha nagyon sok olajat szívott magába a betét, mert ebben az esetben szétégeted a betétet is, mire kiégne az összes olaj.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz ftamas0201 #288565 üzenetére

    Az alkohol egészen biztos, hogy teljesen elpárolog. A féktisztítók esetében, lehetnek olyan típusok amik esetleg hagynak maguk után valamit, de őszintén szólva nekem a féktisztítókkal sem volt ilyen jellegű problémám, de nyilván nem ismerem az összes terméket a piacon. Sőt a féktisztítók zsírtalanító hatása agresszívebb, nagyobb hatásfokú mint az alkoholé. Ezért szeretem alkalmazni amikor nagyon olajos, zsíros területeket kell megtosztítani. Én mind a kettőt használom, mert viszont az aceton tartalmú féktisztítók bánthatják a gumi, műanyag felületeket, esetleg bizonyos fényezések mattulhatnak. Így kényesebb részeken inkább az isopropyl-t használom. De ha tudok szerezni aceton mentes féktisztítót, azt bátran fújom mindenhova. Soha nem okozott semmi gondot.

    Ami a féked tisztítását illeti, kicsit pumpáld ki a dugattyúkat és úgy is tisztítsd meg, mert ha az olaj bekúszott a dugattyú oldalához akkor elfújhatsz egy liter féktisztítót is, amint nyomás alá helyezed a féket, a dugattyú szélein kipréselődik az olaj és megint kuka a betét. Ezért sunyi dolog ez a féktisztítás. Én azt szoktam csinálni, hogy például légtelenítés után amikor folyhat ki olaj, alapos tisztítás után behelyezem a bleed blockert és megpumpálom a féket. Közben kézbe véve megforgatom a nyerget és mindenhol figyelem, hogy nem bugyog e ki az olaj. Ha száraz minden, akkor van kész a tisztítás. Olyan is lehet, hogy egymás után többször kell kipumpálni a dugattyút és tisztítani, visszatolni, mire már nem tolja ki az olajat a széleken. A dugattyú kipumpálással csak óvatosan, nehogy teljesen kipumpáld.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Fall-N #289136 üzenetére

    Én most például ezt rendeltem meg: [link]
    Amikor először láttam ezt a szerszámot, totál feleslegesnek gondoltam, de rájöttem, hogy kell. :D

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz gordonfreemN #290355 üzenetére

    Én cserélném a küllőt egy mérettel nagyobbra. Nem szerencsés ha kilóg a menet, az se jó ha rövid, de az se ha egy kicsit túllóg. A küllő feszességet sem lehet optimálisra beállítani ha nem jó a küllőhossz. Érdemes a küllőhosszt kiszámolni akár többször is, például:
    Sapim
    Prowheelbuilder

    Sajnos még így is előfordul, hogy egy méretet tévedni fog, de nagy általánosságban pontos eredményt kapsz, ha pontosan is méred.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Speedy007 #290840 üzenetére

    A monoblokk méret meghatározása összetett. Első körben mérd meg a vázat, de a legvalószínűbb a 68-as angol menetes. A tengely hosszt hiába méred meg, egyáltalán nem biztos, hogy monoblokk-ból ugyan az a méret fog kelleni. Ráadásul ahány féle gyártó, annyi féle méretezés. Megfogsz két ugyan olyan tengely hosszúságú monoblokkot, de más gyártótól, egymás felé forgatod, simán lehet, hogy más lesz a hosszúság például a hajtásoldalon. Aztán amikor például hajtóművet cserélsz, előfordul, hogy az új hajtóműhöz már más méretű tengelyhossz kell. Épp ezért a monoblokkot mindig célszerű szervizben berakatni, ahol van minden méret, vagy veszel egy méretsort :D , de az nem igazán kifizetődő.

  • Runner_fxr

    Ármester

    Sajnos úgy néz ki, hogy a Merida Silex 4000-es [link]
    amit szerettem volna, csak nyár vége felé lesz elérhető. Magyarországon senkinek nincs, külföldön se nagyon találtam. Pedig már úgy elterveztem, hogy veszek egy gravelt. :D Lehet meg kell barátkoznom az aluval, a 400-as feketéből van még. [link]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Hasaggymeg #295537 üzenetére

    De nem mindegy, hogy az olaj többlet a lábba kerül vagy például a motion control csillapító egységbe. A lábba csak a kenés van, persze nem baj ha követi az ember a gyári előírást, általában én is azt szoktam, de kenésnek jó többféle olaj is, a viszkozitásokkal lehet játszani, annak függvényében, hogy például milyen gyakran van szervizelve a villa. 5 vagy 10ml semmit nem befolyásol a mozgásban. Annak sincs különösebb jelentősége, hogy 7,5 vagy 10w az olaj. A csillapítás sokkal érzékenyebb erre, mert ha ott eltérsz a gyári viszkozitástól akkor módosul a villa csillapítása, illetve ha túl töltöd nem mozogja ki az útját mint a Te esetedben is, sőt akár a csillapítás is károsodhat ha kap egy nagyobb ütést túltöltve. Ha meg kevesebb a csillapításban az olaj, elmegy a lock és a csillapítás is csökken vagy megszűnik. Szóval a lényeg a csillapító egység, ott érdemes pontosan a gyári előírást követni. A kenésnek jó többféle olaj és mennyiség is, persze túlzásokba itt sem érdemes esni.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Ixion77 #295735 üzenetére

    A vékonyabb olaj hamarabb elfogy, könnyebben kihordja a becsúszóra, szóval a vékonyabb olajat akkor tenném bele, ha amúgy is rendszeresen szét van szedve. A sűrűbb olaj annak való aki szökő évente egyszer viszi szervizbe a teleszkópot. Én amúgy javarészt Motorex teleszkóp olajokat használok, ezt teszem RS és FOX telókba is (RS Reverb-be is), soha semmi gond nem volt vele.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz mauimagic #295741 üzenetére

    3K km után még valóban semmi értelme szétszedni a damper-t, ha amúgy hibátlanul működik. Ezek zárt egységek, jól tömítettek, általános felhasználás mellett sokkal többet kibírnak mint amit gyárilag megadnak szerviz intervallumnak. Én azt mondanám, hogy inkább valahol 6-8k km-nél jön el az az idő, hogy érdemes egy damper szervizt csinálni. Tehát ha minden 2k km után csinálsz egy kis szervizt, akkor a 3. vagy a 4. kis szervíz helyett lehet egy full szervizt csinálni. Viszont a légkamrát azt 3k-nál már lehet szétszedném, kitakarítanám a becsúszót belülről és újra kenném a dugattyút. Fox esetében arra kell viszont figyelni, hogy a lábba a csillapító oldalra szigorúan 5W olaj kerüljön, amit gyárilag írnak. A levegő oldalra a lábba 20W sűrű olaj van megadva kenésnek, ez lehet akár 15-ös is, semmi gond nem lesz vele. Viszont a csillapítás oldalra azért kell az 5W, mert a dapre tetején van egy szemmel szinte nem látható apró levegőző nyílás, ha ide például ugyan úgy sűrű olaj kerül kenésnek, akkor esetleg bekúszhat a sűrűbb olaj a csillapításba és akkor már okozhat némi gondot, például betompul, lelassul a villa csillapítása. RS esetében nincs ilyen, ott a csillapítás oldalára is mehet a sűrű olaj. FOX esetében ezért kicsit fontosabb is a rendszeres alsó láb szerviz, mert ha bekoszolódik a láb, esetleg bejut egy kis szennyeződés a csillapításba is. De amúgy a Fox villák épp ezért talán még jobban tömítenek mint az RS, nagyon ritkán látok koszt egy FOX villa lábba.

    #295745 Hasaggymeg
    A Judy Gold villába a csillapításhoz 102ml 5W olaj kell. Ebben van egy kis tűréshatár, ha mondjuk 100 megy bele vagy épp 105ml, semmi nem történik, de ha jelentősebb az eltérés, lehetnek gondok. Egészen biztosan ezt sikerült túltölteni, a lábat nehéz lenne annyira megtölteni, hogy ne mozogja ki az útját, meg akkor már a szimmeringnél is fosná az olajat. Szerintem az történt, hogy csak szemre töltötték az olajat, nem mérő edénybe, fecskendőbe kimérve. És ez persze sokszor működik is, aki futószalagon csinálja a telókat egy idő után már szemre látja mennyi kell bele, és itt most kicsit jobban megborult a flakon. Azt hitték még jó lesz így is. Én ezt mindig pontosan mérem, ml-re, nem szeretek kétszer szétszedni valamit. :)

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz mauimagic #295741 üzenetére

    Illetve annyival kiegészíteném, hogy kisszerviz esetén is érdemes a dampert kiszedni a becsúszóból, hogy meg tudd belülről rendesen tisztítani.

  • Runner_fxr

    Ármester

    Megvettem a Merida Silex 400-ast. Szóval nyú bájk déj van. :D Karbont szerettem volna, de nyár végén lesz csak, így maradt az alu, ebből volt 1db elérhető, szabad készleten, az új Silex-et beszerezni jelenleg nem egyszerű.

    Azt hittem sima ügy lesz a beüzemelés, nyitok egy sört, közben vigyorgok, csináltam már ennél komolyabb bringát is, de egy akkora szívás kerekedett belőle, hogy hamar lekonyult a szám. Gyakorlatilag semmi nincs bekötve gyárilag, egy csupasz kormányt kapsz, ráadásul a kormánycsapágynál megy be minden kábel, ami olyan trehányul volt befűzve, hogy szét kellett szedni az egész hóbelebancot. A kerekek bár nem prémium kategóriásak, de azért elvártam volna valami épkézláb gyári centrírozást, ehhez képest kóválygott mind a két kerék, föl-le és oldalra is, beton keményre húzott küllők mellett. Szóval minden küllőt vissza kellett lazítani nullára és újra húzni az egészet, hogy használható kerekek legyenek. Azt hittem már a nehezén túl vagyok, minden bekötve precízen, kerekek szépen futnak, pár beállítás aztán suhanhatok a géppel. A hátsó fékkel minden ok, gyors légtelenítés, az első féket behúzom légtelenítés után, erre befog mint a satu, semmi hézag nem maradt a betét és a tárcsa közt. Na mondom itt valami dugulás van a rendszerben, kénytelen voltam megbontani újra, mindkét végén a roppantó gyűrű levág (még szerencse, hogy direkt kicsit hosszabbra hagytam a fékkábelt, különben abból is kellett volna új), a fékkábelt is átfújtam kompresszorral, újra összerakom, légtelenítem. Jól működik, szuper. Jön a váltó beállítás, első váltó fasza, a hátsó váltó is vált, de darál a hajtás elég durván. Váltótartó fülre is ránézek, nyíl egyenes, bovden szépen jár, elvileg minden ok, vált is, de darál mint az állat, nem értem. Először ledobtam róla a KMC láncot, gondoltam hátha egy Shimano Ultegra lánccal majd jobb lesz, hangyafasznyit javult, de még mindig szar. Kénytelen voltam levenni a sort is, HG50 11-36, levettem a polcról egy Sunrace 10-es, 11-36 sort, azonnal megszűnt a darálás. Kifogtam egy selejtes sort is. Szégyen szemre a Shimano rendszer egy Sunrace sorral lett jó. :D Fasza, gondoltam minden megoldódott. Már csak a bandázsolás van hátra. Párszor behúzom a fékkart, erre megint eltűnik a hézag az első féknél, itt ezen a ponton arra gondoltam, kelleni fog új féknyereg vagy talán fékkar. Fel a tölcsér és átfolyattam a rendszeren vagy 3 teli tölcsér olajat, szerencsére eredményes lett a művelet. Be lehetett állítani a féket. Tettem egy gyors próbakört még bandázs nélkül, hátha előjön megint valami gebasz, de szerencsére minden jól működött, így hát nem volt más hátra mint feltekerni a bandázst és nyugodtan hátradőlni, hogy elkészült a remekmű. :D

    Képekben dokumentáltam az elhozataltól az elkészülésig, ha valakit érdekel.
    [1] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép]

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz parandroid #296548 üzenetére

    Ez tényleg horror sztori volt, de szerencsére már túl vagyok rajta. Nagykerből vettem persze. Amúgy nem adják oda dobozban, csak beüzemelve.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Hasaggymeg #296553 üzenetére

    Vannak a szakmának árnyoldalai az biztos. Először örömömben nyitottam a sört, aztán végül bánatomban ittam meg! :D

    #296554 Weareus
    Köszönöm! Igyekeztem mindent megtenni a cél érdekében. :)
    Magyarországon Meridát szerintem csak beüzemelve lehet megvenni, de külföldi rendelések esetén bele lehet futni érdekes dolgokba.

    #296555 mauimagic
    Számla ellenében a Shimano jóváírja a szervizeknek/kereskedőknek. A KMC láncnak szerintem semmi baja amúgy, de nyilván egy Shimanoval szebben muzsikál a rendszer, a sor meg elképzelhető, hogy egy más rendszerben akár működőképes is lehet (láttam már ilyet), bár vannak fenntartásaim, amennyire darált. A HG50 sor 10 ezer ft nagyker áron, nem a világ vége.

    Persze, alapvetően nagyon tetszik a bringa, mindenképpen szeretem az új bringákat jobban szétszedni és összerakni, de azért ez most annyira nem esett jól. :D
    Szeretem a jó szerszámokat is, de messze van még a vége, hogy mindenem meglegyen amit szeretnék, egy műhely olyan mint egy tuningolt autó, mindig épül, de soha nincs kész. :D

    #296558 Ringman
    Azért ez nem mindig van így, hogy ennyi probléma legyen, de az biztos, hogy egy ilyen kormánycsapágyba bújtatott, hidraulikus fékes bringát összerakni azért nagyobb macera mint egy átlag cross trekkinget, amit csak ki kell csomagolni, pár csavart betekerni, meg gyorsan beállítani.

    #296560 Fall-N
    Nem a Meridát szerettem volna lejáratni, mert ami az ő részük, az tulajdonképpen egy jó váz és villa elkészítése, és ezt úgy érzem hibátlanul teljesítették is. Leszámítva azt, hogy ez a kormánycsapágynál bebújtatós kábel megoldás technikailag nem a legjobb, de kétségtelenül esztétikusan néz ki. Amikor szerelik össze a bringákat a gyárban, arra nincs kapacitás, hogy minden alkatrészt egyesével leteszteljenek, felszerelik az alkatrészeket a kerékpárokra és a beállítás majd a kereskedőre marad. Ez inkább a beszállítok sara, akik az alkatrészeket szállítják a kerékpár gyártóknak. Ilyen trehány fűzést nem szabadna kiadni a kezéből senkinek se, még a legolcsóbb kerekek esetén se. Ami a féket illeti, előfordulhat, hogy valami kis sorja, vagy akár fékkábel rögzítő csavarra kent rögzítő pasztából levált darab, okoz valami dugulást a rendszerben, nem gyakori de előfordul. Itt inkább az volt a furcsa, hogy ennyi probléma egy bringánál előjöjjön, ehhez tényleg balszerencse kell, belenyúltam, bár a lotto telitalálat menne így. :D

    #296569 Toobee
    Köszi!

    Kivittem ma egy gyors próbakörre, tetszik. Jó lesz ez. Pedig nem vagyok a koskormányos bringákért oda, de ez a pozíció bejön. Hasonlítani a fitness-hez tudom, ahhoz képest gyorsabb és ugyanakkor kényelmesebb is.

    Pár képet még lőttem, így nappali fénynél.

    [1]
    [2]
    [3]
    [4]
    [5]
    [6]
    [7]
    [8]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Weareus #296613 üzenetére

    Hát még ha rajta hagyom a prizmákat meg a műanyag karikát a sor mögött. :D
    Szoktam tekerni utcai cipőben is, ezért tettem rá két oldalas pedált, de lehet lecserélem valami minőségibb cuccra.

    #296614 Tin
    Őszintén szólva én se gondoltam.

    Igen, 45-ös a gumi.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz velizare #296638 üzenetére

    Találkoztam már olyan felnivel aminél nagyon pontosan el kellett találni az ideális küllőfeszességet, különben könnyen 8-as lett benne. Esetleg nem jó a küllőhossz vagy a hajtás oldalon nem egységes a küllőfeszesség.

    #296648 itouchfan
    Én is sokat agyaltam rajta, hogy kell e nekem gravel, alu vagy karbon. Ha nem tökölök annyit, lett volna egy 4000-es vagy 7000-es karbon is az első szállításból, de mire eldöntöttem már minden elfogyott, az utolsó pillanatban szóltak, hogy 1db alu maradt.

    Ma mentem Etyek felé egy 35km-es próbakört, nagyon jó bringa. Voltak fenntartásaim, hogy biztos előjön valami gebasz, ennyi szívás után, de szerencsére nagyon stabilan viselkedett. A hátsó váltón kellett menet közben egy hangyafasznyit finom hangolni, de ezt leszámítva minden ok. Meg sem nyikkan a gép, se fék cicergés, se lánc csörgés, se recsegés, küllő pattogás vagy bármi. Az az igazság, hogy nagyon tetszett amit tud. Sokkal kényelmesebb mint előtte a Speeder volt és szerintem gyorsabb is, még vastagabb gumikkal is. A geo nekem tökéletes, nagyon bejön, hogy jó hosszú, a kormány is pont jó magasságba van. És egész jó terepező képessége is van, nyilván nem mtb mércével, de nem kell félteni a bringát. Nagyon hamar megszoktam az irányítását, pedig mindig montis voltam, nem szerettem a kos kormányokat, meg úgy az országútikat összességében.
    Kell vennem még hozzá valami vázra csavarozható táskát, ha már adott a lehetőség.
    Azért a 8000-es verzió mozgatja a fantáziám, elektromos GRX szettel. :) [link]
    Mondjuk ez már tényleg baromi drága gép, de szerintem a 400-as alu, ezzel nagyon jó karbon villával egy tök jó bringa ár/értékben is. 629-ért rendben van.

    [1] [2] [3] [4] [5]

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz velizare #296982 üzenetére

    Mondjuk az egy jó kerék, azért a DT-nél a gyári centrírozás jó szokott lenni.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Rodzser Mór #297122 üzenetére

    Annyit tudok neked erre mondani, hogy ha nekem, ősmontisként megtetszett, annak ellenére, hogy világ életemben utáltam a koskormányos bringákat, akkor lehet benne valami a divaton kívül is, de nyilván azért van annyi féle kategória, hogy mindenki megtalálja a neki tetszőt, ennek tulajdonképpen örülni kéne.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz ZolkoW #297142 üzenetére

    Igen módosítottak, az első generációs Silex volt hosszú fejcsövű. Az új hosszabb lett és egy kicsit rövidebb a fejcső. Nekem sem annyira tetszett az első generáció.
    Nekem meg pont a fekete tetszett, de hát ízlések és pofonok. Ami még nagyon bejön színre, az a csúcsmodell 10K Chameleon fényezése, de ott az ár már értelmezhetetlenül magas.

    #297159 Rodzser Mór
    Szerintem egy gravel kerékpárnak nem sok köze van a trekkinghez, azt leszámítva, hogy a gumiszélessége hasonló. Eleve jelentős a súlykülönbség, a gravel még a fitness-nél is egy gyorsabb bringa, trekkinghez hasonlítva meg tényleg ég és föld. Persze nem minden gravel egyforma, attól mert egy bringára koskormány kerül, még nem lesz gravel.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz balintbaba #297170 üzenetére

    Ahhoz, hogy egy gravel igazán sokoldalú legyen, szerintem kell 2 kerékszett, egy road, meg egy murvás. Ettől függetlenül montis terepre biztos nem mennék vele.

Új hozzászólás Aktív témák